eriqk
Längta!
 Venatici
Pepp! Michael Shannon brukar alltid leverera!
 Sildemark
Otroligt välspelad.
 PeterTheW
Riktigt, riktigt bra, verkligen sett fram emot denna. Välspelat av samtliga, snygg som tusan, spännande och intressant. Inte en tråkig sekund. Det härliga är att detta lyckas så pass bra tack vare Nichols manus och regi, det hade lätt kunnat flumma ut rejält till nåt new-age-liknande skräp, men han lyckas hålla det på en så pass bra och tät nivå att allt funkar, sci-fi-greppet till trots.
 saugox
Filmen öppnar otroligt starkt men Jeff Nichols tar sig för stora friheter när det gäller struktur på hans filmer. Känns som 90 minuter Akt 1 som plötsligt bryter in i Akt 3, vilket leder till att det känns rätt segt och utdraget. En massa lösa trådar med karaktärer som etableras utan att ha någon större mening... slutet kändes också lite platt. Det känns som en film tio år efter sin tid, det blir en stark 2:a
 consumedmind
fantastiskt dålig på alla sätt och vis
 fridenpaden
Började intressant men om man ska göra en film så bör man ha slutet klart för sig innan man börjar filma....annars blir det så här.
 DIProgan
Ojämn på alla möjliga sätt. Tar inte hand om tittaren i huvudtaget utan bara pumpar på lövtunna porträtt. Atmosfär finns men i övrigt kunde det mesta varit bättre..
 Phyx
3a för att den är väldigt snygg och har en härlig stil, men den känns allt igenom som en konceptfilm. Saknas en grundläggande bas. Lite som när man glömmer att ha i en skvätt soja i maten.
 Engravadlax
Det är kompetent spelat, intressant och mystiskt, men kanske lite för mystiskt; karaktärsporträtten är som påpekat tunna, jag vet inte ens varför jag ska bry mig om dem, och handlingen leder från punkt A till B utan att något faktiskt händer på vägen.
 MrOscar
En sån här film: Vad handlade den om? Ingen aning...
 amam
Svag trea. Den har ju något att bygga på och kompetenta skådisar men, ja. Vad var poängen med den här filmen egentligen?
 Spidde
Så. Jävla. Oengagerande.
 mazquara
tunna karaktärer gjorde att man aldrig riktigt brydde sig, tyvärr... musiken var riktigt bra dock.
 Mr Praline
Lite småtråkig, oengagerande.
 ulpe01
Inget för den som förväntar sig fartfylld action, även om det finns vissa sådana fragment också. Kul att se Shannon som "vanlig" pappa och inte creepy för ovanlighetens skull. Bra skådisar och lite annorlunda film. Stark trea.
Så mycket här som är så jävla bra. Ljudeffekterna är helt jävla sanslöst bra och den suggestiva stämningen dom drar med sig är helt underbara. Men under det så finns det liksom inte så mycket att hämta. Jeff Nichols är en väldigt duktig och mycket intressant regissör och jag ser fram emot att hans kommande filmer. Men det känns krystat svårt och blir lite tomt och poänglöst. Men gud vad fantastiskt det är när det är som bäst. Hade helheten hållit hade det varit ett mästerverk.
 wendybalsam
vilka skådisar! och fantastisk musik.
 Kurosawafan
spännande superbra musik men totalhavererar nästan i slutet, är dock snäll och ger 4a för det är en fyra större delen av filmen
 kryttan
En överraskning för mig, jag hade ingen aning om vad det var för film, såg den på planet på väg till Shanghai som förströelse på resan, riktigt välspelat och annorlunda. Gillade den skarpt!
 booby
Även om den saknar den yttersta spetsen för att kännas riktigt bra så är behållningen för filmen som helhet en 4:a.
 AddeColciago
Trevlig Nicholsig stämning. Gillar att slängas rakt in i något jag inte har någon koll på. Men samtidigt -- vad hände?
 Kajanus
Enastående. Nichols går från klarhet till klarhet. Vilken stämning, intensitet och narrativt perfekt.
 CultOfZenith
Egensinnig och oväntad... som förväntat. Intrigen är ganska rak, vilket är beundransvärt men också lite av en besvikelse. Istället är det stämning och avskalad berättarstil som övertygar. Stark trea.
 #54
Filmen är betydligt mer intressant än själva handlingen.
 Skökskjuterska
Nichols + Shannon = bra kombo. Bra men inte lika bra som take shelter i mitt tycke.!
 Hypostas
Den var för tramsig och ungen var för irriterande, så jag orkade inte se mer än halva filmen.
 Zebulonm
I början tänkte jag vafan e det här. Men den väcte efter hand...
 Sture Stenhög
Jeff Nichols fortsätter att imponera, även om det känns som att han går lite på tomgång denna gång. Men han gör ett väldigt bra jobb med att bygga upp ett mysterium där man till en början inte ens vet vem man bör hålla på, för att sedan undan för undan få lite mer information om vad som pågår. Även som road movie fungerar det här bra, kanske i synnerhet som en sådan eftersom destinationen inte känns lika intressant som resan. Lite för tunt tycker jag nog dock att det är både i koncept och story, men som förströelse fungerar det iaf ganska bra
 mammene
Spänningen hålls vid liv när man inte riktigt vet vad och vem man ska "hålla" på och vad det är frågan om. Bit för bit förs dramat framåt med spänning och mystik, bra och underhållande.
 Murvel48
Alldeles för seg och fånig story - men nyfikenheten höll intresset vid liv.
 annchen81
Som flera redan har skrivit så blir filmen bättre av att man inte riktigt vet vad som händer, förrän efter ganska lång tid. Räcker kanske inte hela vägen fram, men helt ok. Ingenting jag lär minnas särskilt mycket av.
 haajen
Inte så originell men tror inte detta är meningen heller. En hyllning till flera -80-talsrullar, välgjord och spännande. Håller hela vägen även om en del kanske tycker att slutet blir lite cheesy.
 deswhip
Michael Shannon gör en bra skådespelarinsats och filmen är välgjord på alla sett och spännande för att man hålls såpass ovetande men storyn är lite för "pointless" för att kunna få ett bättre betyg.
Underhållande för stunden men det är ingen film jag kan tänka mig att se mer än en gång.
 Almgren
Intressant mycket tack vare bra dramaturgi. Välspelat och snyggt filmat. En bra film.
 Manko
En bra film som nästan helt hänger på ton. Det hade så väldigt lätt kunnat bli en glassig action eller emo thriller, men den kommer snyggt undan med sina fantastiska inslag på grund av en solid ton av realism. Det är inget gravallvar direkt, men den känns jordad, vilket leder till ett smakfullt resultat.
 Anxie
Jag brukar inte ha något emot långsamma filmer, men den här blev för mycket. Full av konstpauser där jag inte tycker det behövs. Visst, det är rätt vackert. Men jag saknar handling, eller snarare begriplighet i handlingen. Det känns som att filmen tar sig själv på alldeles för stort allvar. Den lyckas heller inte beröra mig, och jag är väldigt lättrörd.
 lucius
Ett relativt bra betyg för att den håller intresset uppe tills dess att alla märkliga trådar som vävts leder till ett riktigt krystat slut.
 Rele
En seg thriller. Jag tyckte inte om den och därför ger jag en tvåa.
 Hengman
Obegripligt höga betyg på denna kalkon. Efter att ha sett film i 30 år brukar jag lyckas undvika det värsta skräpet, men ibland råkar en och annan slinka igenom ändå - och detta var den värsta i år. Stämningen i de inledande scenerna är lovande, men följs sedan av skådespelare som är mindre karismatiska än skyltdockor, oförståelig händelseutveckling och framför allt - specialeffekter som jag hade kunnat göra bättre på min mobiltelefon (Doro, knapptelefon). Pinsamt!
Senaste kommentarer
The Witch In The Window (info) 20:26 23/7 (1)
Jane Fonda in Five Acts (info) 19:49 23/7 (2)
Colette (info) 19:46 23/7 (7)
The Humanity Bureau (info) 18:32 23/7 (5)
Les Seins de glace (info) 16:08 23/7 (1)
Teach 109 (info) 16:00 23/7 (1)
The Final Year (info) 15:40 23/7 (2)
Masjävlar (info) 15:33 23/7 (809)
Rallybrudar (info) 14:31 23/7 (133)
Downsizing (info) 13:13 23/7 (46)
Hycklaren (info) 13:07 23/7 (13)
Den siste samurajen (info) 11:54 23/7 (937)
The Intruder (info) 11:33 23/7 (1)
Kommissarien och havet - Den inre kretsen (info) 07:07 23/7 (28)
Tank 432 (info) 04:05 23/7 (8)
Utøya 22 juli (info) 03:47 23/7 (18)
Pride (info) 02:45 23/7 (82)
Barbie: Dagbok (info) 01:42 23/7 (12)
The Deminer (info) 00:34 23/7 (3)
Hell or High Water (info) 00:06 23/7 (61)
The Boy Who Harnessed the Wind  (info) 23:39 22/7 (3)
The Girl with the Dragon Tattoo (info) 23:34 22/7 (365)
Rocketman (info) 22:56 22/7 (11)
Long Shot (info) 22:46 22/7 (6)
The Diabolical (info) 22:28 22/7 (6)
Blueprint (info) 21:35 22/7 (9)
Birdman (info) 21:33 22/7 (212)
Arne Dahl: Mörkertal (info) 21:03 22/7 (10)
The Hard Way (info) 20:55 22/7 (7)
Secret Obsession (info) 20:48 22/7 (4)
Barry Lyndon (info) 20:34 22/7 (554)
Climax (info) 19:32 22/7 (13)
Jeepers Creepers 3: Cathedral (info) 19:24 22/7 (11)
The Silence (info) 18:48 22/7 (12)
Headshot (info) 18:43 22/7 (5)
Alita: Battle Angel (info) 18:41 22/7 (28)
Yesterday (info) 18:14 22/7 (6)
Lejonkungen (info) 18:12 22/7 (8)
BlacKkKlansman (info) 18:10 22/7 (43)
Francofonia (info) 17:09 22/7 (3)
Cargo (info) 12:30 22/7 (18)
Dumbo (info) 11:40 22/7 (4)
Hardcore - En brutal verklighet (info) 11:34 22/7 (18)
Min börda (info) 11:30 22/7 (3)
Turist (info) 11:01 22/7 (161)
Svenska bilder (info) 07:46 22/7 (35)
Indiana Jones och de fördömdas tempel (info) 07:38 22/7 (523)
Jakten på den försvunna skatten (info) 07:30 22/7 (612)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 05:37 22/7 (15)
Adrift (info) 05:35 22/7 (10)