Betyg idag: 1 134 Besökare idag: 4 790

Masjävel
Vet inte riktigt vad man ska säga. Udda film, får man allt säga. Hade förväntat mig en mer dystopisk film. Nu är det en lång "väntan" på när hundarna börjar invadera staden.
 Bozze80
Mörk, värmande, skrämmande och väldigt välgjord. Kan inte annat än imponeras av hundarna, och kan inte annat än hata flera av de mänskliga karaktärerna, tyvärr finns ju dessa hemska människor även utanför biosalongen... Gillar att man på ett trovärdigt sätt flyttat rasismen och hierarkitänket till hundvärlden.
 Hangaround
Fantastiska hundar; bedrövligt manus.
 naiiv
Det här är det SÄMSTA jag har sett på bio någonsin, och förmodligen i övrigt också. Så obegripligt att den här filmen har fått gå upp på svenska biografer.. Det är en usel Disney-film som övergår i att bli en ännu sämre skräckfilm. obefintligt manus, obegripliga parallellhistorier som inte lyckas vävas ihop eller få någon mening trots att filmen är så lång. Kasst skådespeleri/regi. Förutom hundregin antar jag, säkert imponerande för de som är intresserade av att titta på gulliga hundar som illustrerar mänskliga känslor, lägger huvudet på sned och rynkar på pannan. Snuttifierande scener när hundar blir kära i varandra och gullar runt, eller jagas av onda hundjägare. Det blir inte ens en skröna, för de enda karaktärer som tillåts visa gråskalor är just de hundstallsanställda som senare "får vad de förtjänar" när hundarna slår tillbaka. Överlastat soundtrack som inte är det minsta sofistikerat utan bara smäller på. Det funkar inte om man vill göra en acceptabel skräckis. Och inte är det nåt som ens skulle kunna bli en bra kalkon. OBEGRIPLIGT!!
 Kirk Douglas
Kände varken sympati för hundarna eller flickan och "finalen" när hundarna springer lösa är alldeles för utdragen.
 haajen
Tycker den är väldigt ojämn och det är först när filmen går över till att bli en mer renodlad genrefilm som det lossnar och blir lite mer engagerande. Trots flera svackor är det en intressant och välgjord film som, så många gånger påpekats, kan funka som en allegori över situationen för många människor i Europa idag.
 Robdasnobb
Besviken! Trodde att det skulle vara en sådan film där djuren pratar, typ som Babe.
 Andreas123
Hade man gjort om den till en kortfilm och klippt bort en och en halv timme hade den eventuellt varit lite intressant.
 consumedmind
Sjukt snygg och grymt bra på alla sätt!
 Lilla Blåa Mus
Kände mycket sympati för hundarna och flickan.
 uttu
Ojämn. Stundvis svinbra och stundvis inte så bra..^^
 lekke
Metafor för utlänningar blir tydlig, men som helhet är filmen stundtals ganska fånig. Men sekvenserna med alla hundar rusandes längs Budapests gator är ju rätt häftiga. Svag 3:a.
Mångbottnad och annorlunda med ett upplägg som känns fräscht. Scenerna med hundarna är mycket välgjorda och fotot är snyggt. Pappan och dottern spelas mycket bra och hur man än väljer att se filmen, som en thriller eller ett drama, finns hela tiden en känsla av obehag. Det enda jag kan komma på som kändes negativt skulle vara att Budapest plötsligt kändes som en väldigt liten stad med tanke hur alla förflyttade sig osv.
 mammene
Det hör inte till vanligheterna att se film från Ungern, och annorlunda måste jag säga att den här filmen var. Den var emellanåt alldeles för hemsk, men samtidigt byggdes ett scenario upp för att förstå upplösningen. Det blev en mycket omtumlande skräckfärd i ondska och mänsklig futtighet, inte mycket av godhet som vägde upp, ett litet frö, ett halmstrå att klamra sig fast vid. Imponerande att klara av att regissera så många hundar (274) tydligen ett världsrekord enligt IMDb, och själva solstrålen i detta är att de herrelösa hundarna fick ägare, så någonting bra kom ur det här. Hur hemsk filmupplevelsen än var så kan jag verkligen rekommendera denna revolt som visar att det finns en gräns för vad man står ut med.
 Myllo
Man får väl hoppas att ungrarna är kapabla att ta åt sig den skarpa kritik som ligger i filmstoryns absurda krav på renrasighet vilket i första hand gäller människor och inte hundar.
 produr
Ojämn ibland otäck men en rätt fascinerande film
 fridenpaden
Häftiga scener med hundarna. Stundtals mer som en skräckfilm än drama.
 Groundhog Dave
Tröttsam & osympatisk.
 Jaganatha
Att ge sig på att regissera en hel flock revolterande, herrelösa hundar måste vara något av det knäppaste man kan göra. Allegorin fungerar med renrasiga hundar som mer värda än blandraser. Synd att ingen gör sådana här filmer i Sverige, men detta är ju i alla fall en ungersk-tysk-svensk samproduktion.
 Dream
Typ som Alfred Hitchcocks film - "Fåglarna", fast med hundar, inte jätte spännande men helt okej! Välgjord samt intressant är bl.a. temat att blandraser är mindre värda än renrasiga. Det är samma problem i Sverige vilket är tragiskt. Betyg 3.
 Greystalker
Oväntad och omväxlande!
Skull fan ha slagit ihjäl gubbfan tre går om. Man överger inte djur så där..fy fan, filmen var helt okej..
Senaste kommentarer
Captain Marvel (info) 20:47 20/4 (25)
Alita: Battle Angel (info) 20:37 20/4 (23)
Galveston (info) 20:29 20/4 (3)
Robin Hood (info) 20:24 20/4 (11)
A Quiet Place (info) 20:15 20/4 (61)
The Equalizer 2 (info) 20:02 20/4 (26)
ChromeSkull: Laid to Rest 2 (info) 19:56 20/4 (9)
The Presence (info) 19:55 20/4 (11)
Infernal Affairs 3 (info) 19:42 20/4 (29)
Gringo (info) 19:42 20/4 (5)
The Bouncer (info) 18:46 20/4 (1)
Spionen (info) 17:26 20/4 (13)
The Social Network (info) 17:20 20/4 (467)
Änglagård – andra sommaren (info) 16:21 20/4 (131)
Kellys hjältar (info) 16:00 20/4 (280)
Skuggan av ett tvivel (info) 14:18 20/4 (150)
Widows (info) 12:15 20/4 (8)
Cold War (info) 12:14 20/4 (17)
Bad Moms 2 (info) 12:13 20/4 (14)
Fist Fight (info) 12:12 20/4 (18)
Get Hard (info) 12:11 20/4 (55)
Elizabeth - The Golden Age (info) 11:29 20/4 (184)
Elizabeth (info) 11:18 20/4 (185)
Life (info) 11:01 20/4 (73)
Flightplan (info) 10:37 20/4 (538)
The House That Jack Built (info) 09:20 20/4 (14)
Bohemian Rhapsody (info) 08:29 20/4 (62)
The Mule (info) 08:16 20/4 (13)
Min store tjocke far (info) 06:58 20/4 (45)
Prinsen och jag (info) 06:33 20/4 (189)
Thank You for Smoking (info) 00:48 20/4 (545)
The House of Yes (info) 00:36 20/4 (29)
Bumblebee (info) 00:18 20/4 (19)
Fahrenheit 451 (info) 00:18 20/4 (9)
Infernal Affairs 2 (info) 00:05 20/4 (59)
The Curse of La Llorona (info) 00:00 20/4 (2)
Den siste gentlemannen (info) 23:44 19/4 (5)
Mary Poppins kommer tillbaka (info) 23:06 19/4 (9)
Triple Threat (info) 23:04 19/4 (2)
Draktränaren 3 (info) 23:01 19/4 (8)
Kungens hologram (info) 22:39 19/4 (17)
12 Strong (info) 22:35 19/4 (13)
Infernal Affairs (info) 21:39 19/4 (412)
Midnatt i Paris (info) 21:08 19/4 (319)
Jurtjyrkogården (info) 20:23 19/4 (8)
Poppers pingviner (info) 19:52 19/4 (103)
Fulltime Killer (info) 17:24 19/4 (67)
Pastor Brown (info) 16:40 19/4 (1)
Mördartomaterna anfaller igen (info) 15:42 19/4 (79)
Främlingen (info) 14:44 19/4 (66)