Levitt
Första halvan var väldigt bra. Tät atmosfär, vackert foto, Michael Parks imponerar och Justin Long's mustach samt ramlande borde vinna OSCAR. Därefter faller den flera snäpp, nästan konstant, fram tills eftertexterna rullar. Dock fortfarande överlag en underhållande film.
 Cosmicgirl
Äcklig film. Mådde rejält illa efter att jag sett den. Besviken på Kevin Smith som av någon outgrundlig anledning känner att han måste göra en äckelfilm utan riktig substans.
 pamelalundmark
......ööööh???
 isecore
Helrubbad ölfilm. Man vet inte hur man ska förhålla sig till den, är det en skräckfilm? Är det komedi? Är det drama? Man garvar ena stunden, nästa är man spyfärdig. Det är gott om tvära kast i den. Mot slutet är den mer än lovligt snurrig men tja, enjoy the ride.
 uncle_funk
Rag hyser stor respekt för Kevin Smith som gör film av det han själv vill och detta är inte ett undantag. Man märker snabbt att han har kul i regin och vet verkligen vad han gör, så regin är fantastisk på det sättet. Att allt är grundat på en spontan podcast idë som bara finns för skojs skull. MEN den är för lång. Hade filmen varit mellan 50 - 60 minuter lång så hade det varit riktigt bra. Kul att den finns och känns gött att Kevin Smith gör det han vill, men detta hade varit som sagt bättre som en kort novellfilm.
 EvilNed
Skön bodyhorror. Känns dock lite långtråkig trots att den är ringa 100 minuter,,
 hastan
Nu har det gått en vecka sedan jag såg filmen och jag kan fortfarande inte bestämma mig för vad jag tycker om den. Jag ingick med förväntningarna att det bara skulle vara en konstig och rätt sjuk film som troligen inte skulle vara speciellt bra. Dock så var jag inte uttråkad en sekund och den överraskar! Kommer då inte glömma den i första taget
 sleepyhead
jag såg den här filmen igår och kan fortfarande inte bestämma mig vad jag tycker. den har å ena sida extremt tråkiga partier (johnny depp. ugh), men samtidigt är den väldigt rolig (vek mig av skratt av valross-dräkten) och är precis så bra som den utger sig för att vara. all respekt till kevin smith som gör film av det han själv vill och realiserade den här idén trots att det började som ett skämt i hans podcast.
 ryderup
Kräk.
 elzplz
bland det absolut sämsta jag sett någonsin.
 advesperascere
"skön"...
 myslas
Det är väl fint att Kevin Smith endast gör det han vill göra nu men det är trist värre att vad han vill göra så ofta resulterar i skräp.
 nestle
Börjar ganska bra men blir fullständigt värdelös på slutet.
 BarryHero
Trodde inte Kevin Smith kunde gora en samre film an Cop Out. Tyvarr hade jag fel. Alskar Smith men Tusk ar skitdalig. Tycker synd om vettiga skadespelare som Depp och Parks som behovt stalla upp pa nagot sant har. Finns inga intressanta karaktarer, inte ens dialogen ar bra som vanligtvis ar Smiths signum, och storyn ar lovtunn och bara absurd. Toppat med ett vardelost slut med. Se Red State istallet som ar en bra film. Det finns inte mycket att hamta i Tusk.
 DanjelFalck
Släng in Kevin Smith i någon anstalt för urusla regissörer. In i en isoleringscell, lås, kasta bort nyckeln. Tusk är olagligt dålig.
 alerhe
Denna filmen var bland det bisarraste jag sett.. mot slutet av filmen så blir allting taget till sådan överdrift att det bara blir riktigt löjligt. Det enda bra i filmen var Michael Parks skådespeleri och Harley Morensteins (Epic Meal Time) cameoroll, så en svag 2a kan den i alla fall få. Men det sagt så är det ingen film man glömmer i första taget och jag undrar hur de kom på en story som är så konstig som denna.
 fridenpaden
Ha ha ha. Den här var bättre än jag hoppades på. Har slutat tro på Kevin Smith för länge sedan men det här är en ljusglimt. Tyvärr lyckas Johnny Depp komma in och förstöra med sitt vanliga idiotiska skådespeleri.
 TheHorrorfan
Vilken otroligt sjuk film. Något bland det mest unika som jag har sett på länge. Ganska så bra. Ser framemot fortsättningen. 3,5.
 ASSFACE
Herregud. vilken. jävla. absurd. film!! Kan inte ens betygsätta eländet.
 Djason
Kevin Smith visar här med den här filmen vilket köttskaft han är. Så jäkla absurt så det nästan blir bra men bara nästan. Haley Joel Osment verkar ha mått gott av sina framgångar som ung.
 Solidus
En galen vetenskapsman fångar en stackare och ska förvandla honom till en....valross. Vad ska man säga? Filmen är så absurd att det blir väldigt underhållande. Dock känns "Tusk" en aning slarvigt skriven och slutet får en att undra hur filmmakarna tänkte. Nå, jag hade en rolig stund och en eloge går till Justin Long som tar en svår roll med stort allvar. Jag delar ut en neutral 3:a i betyg.
 Borrman
Vilken skit. Finns inget i hela filmen som tilltalar mig. Karaktärerna samt skådespel är uselt för att inte tala om manuset och hela idén som inte är en ide. Man förstår att det bara tog femton dagar att spela in denna film, för den är usel.
 LiqWid
Vidrigt urusel.
 VonDerStock
Justin Long var bra, men delarna med Johnny Depp är usla och där dör det lilla liv filmen hade, även fast jag hade "rätt" inställning att det mest är en spoof-film till att börja med.
 AlbinWesley
Rätt bisarr skräckberättelse om en absurd modern Frankenstein med fäbless för valrossar. Finns en hel del att anmärka på, men den finns även en hel del bra. Kanske främst just absurdismen i det hela.
 vonadel
Ja, vad ska man säga? Så sjukt att det nästan blir bra. Men, bara nästan. Håller inte riktigt hela vägen. Om jag fattat det hela rätt så är det ett absurt podcast-avsnitt som blivit till film. Michael Parks är den som är bäst. Påminner väldigt mycket om en något äldre Bryan Cranston. Ser trots allt fram emot den sista i denna Kanada-trilogi från Kevin Smith, "Moose-Jaws". :) 5/10
Helt rubbad egentligen, men ack så underhållande. På gränsen till att bli för bizarr ibland, men räddas av en kolsvart humor. Men visst skulle jag vilja mer berättat från "huset" och lite mindre nedvärdering av Kanada.
 JonasM
Habil skräckis! Bättre än mycket annat skit som strömmar ut ur Hollywood.
 Stjerne
Tramsigt. Förstår inte vitsen med filmen.
 Halofreak92swe
Mår lite illa faktiskt. Snäppet äckligare än human centipede och ännu mer skruvad. Slutet var droppen, vad i helvete är det som försiggår!?
 RunRiot
Bland det vidrigaste jag sett. Det har gått flera veckor sen, men den sitter fortfarande kvar i huvudet. Den har dock sina finare sidor och jag uppskattar att få se Haley Joel Osment igen, men tror tyvärr inte jag kommer klara av att se detta igen.
 JonteW
En hatad, eller underskattad pärla av Kevin Smith som skickligt balanserar svart humor med något helt bisarrt. Mycket välspelat av bla Michael Parks och Justin Long. Jag förstår att den är svårsmält för många, för detta är långt ifrån en film för alla, men jag hoppas "Tusk" får den kultstatus den åtminstone förtjänar.
 Sir_Lord
Kommer nog in på första platsen för den mest bisarra filmen jag sett.
 kalis89
En av de sjukaste filmerna jag sett
 todape
Kunde kanske blivit något. Men den känns för överdriven och i längden ointressant. Har varit nära att göra ett blindköp på denna film. Är glad att jag inte gjorde det utan kunde se den nu på Viaplay istället. Jag tyckte filmen var riktigt trist. Kände däremot igen ett ansikte som jag även tyckte var väldigt bekant när jag såg honom i filmen Entourage. Nämligen Haley Joel Osment, den lilla grabben som runt millenieskiftet slog igenom storartat i filmer så som Sjätte Sinnet, A.I. samt Skicka Vidare (Pay It Forward). Nu är han alltså tillbaka i filmer som Tusk och Entourage efter många år mer eller mindre utanför filmbranschen. 2006 var han enligt IMDb inblandad i en singelolycka och dömdes senare för rattfylla och droginnehav. Han är hur som helst en duktig skådespelare och kan säkerligen dyka upp i många fler och större filmer framöver. Tusk var däremot en skräpfilm, enligt min mening. 2/10
 AddeColciago
Jag kommer alltid ha stor respekt för Kevin Smith, men att det här blev en långfilm och inte bara en kortfilm/sketch är ett tecken på att hans omdöme inte alltid är 100 procent. Eller så har han bara slutat bry sig.
 Krusty
Ja, den här var ju lite speciell...
Mörkt, roligt och vidrigt, men också onödigt babbligt med mycket internskämt (som så ofta när Smith sitter bakom spakarna). Bra men ojämnt, skulle man kunna sammanfatta det hela (9-/15)
 AlaRegularis
En bisarr idé som blivit en bisarr film som, märkligt nog, är alldeles för pratig. Skådespeleriet är medelmåttigt bortsett från den bindgalne Parks, men filmen lyckas ändå underhålla och den är i sanning unik.
 Rock Snack
Jag vet inte vad jag ska tycka om den här filmen... konceptet säger väl allt egentligen. Valross! Bra skådespelare, Valross! oförglömligt koncept, Valross! och väldigt, väldigt sjuk humor. Valross! Helt klart sevärd, för det finns ingen annan film likt denna - om det är bra eller dåligt vet jag dock inte, men filmen är underhållande... på ett otroligt sjukt sätt.
Den är lite småtråkig men tillräckligt egen och oväntad med stabilt skådespeleri och fascinerande humor så det blir en svag trea.
 Scrapop
Älskade den! Jäkligt oförutsägbar, obehaglig och tragisk på ett sätt som man sällan upplever en film. En måste-se-film!
 Tatty
Sjuk film. Faktiskt äcklig. Så dålig.
 best_jeppe
Vacklar lite fram och tillbaka när det gäller betyg. Filmen är obehaglig, fascinerande och även ganska underhållande. Roligt att Kevin Smith gör något helt annorlunda så det blir en 3a i slutändan.
 Floop
Go full walrus!
 schramm
Bästa vallrost-filmen jag sett på ett bra tag. Känns stundtals som om Troma har fått budgett och går full-mental.
 Harkaiden
Michael Parks är suverän, men vill man se en bra Kevin Smith-film med honom medverkande i så är Red State mer värd en titt.
 Phyx
En av dom bästa filmer jag sett. En kollega berättade om den, jag hittade ett klipp från mitten av filmen och mådde sjukt dåligt av det jag såg och jag är rätt tålig för gore och skräck. Kunde inte få den ur huvudet och bestämde mig för att se den. Den får en rätt komisk twist efter halva så den är inte så farlig som jag först föreställde mig den. Riktigt rolig idé och genomförande.
 Phyx
Tillägg: Johnny Depp gör sin bästa rollprestation sen Fear & Loathing
 KyLLo
En bisarr och spretig film från Kevin Smith. Jag tror att hans tanke var att väva ihop sina gamla komedier med sina nyare på skräcktemat för att tillfredsställa så många fans som möjligt. Ett par gånger träffar humorn precis rätt. Skräcken är något annorlunda, men samtidigt varken särskilt underhållande, skrämmande eller spännande. Som helhet är det ingen av hans starkare filmer, men den är heller inte irriterande. I övrigt dyker Smiths och Johnny Depps respektive döttrar upp lite oväntat i filmen. Stark tvåa.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
La corrupción de Chris Miller (info) 10:35 21/5 (3)
Pappa polis (info) 09:52 21/5 (24)
Lysande gift (info) 08:58 21/5 (22)
Den Gyllene tulpanen (info) 04:20 21/5 (1)
Ibland kommer de tillbaka (info) 01:30 21/5 (68)
Flo Rounds a Corner (info) 23:57 20/5 (1)
La Pivellina (info) 23:39 20/5 (2)
Ocean's Eight (info) 23:28 20/5 (37)
AT13 2: Checkmate (info) 23:20 20/5 (2)
Timbuktu (info) 22:28 20/5 (30)
Loving Leah (info) 22:27 20/5 (2)
The Goonies - dödskallegänget (info) 22:26 20/5 (373)
Lurking Fear (info) 21:58 20/5 (17)
Snömannen (info) 21:45 20/5 (46)
Sju hertigar (info) 21:08 20/5 (38)
Game of Death (info) 20:58 20/5 (70)
Attentatorn (info) 17:41 20/5 (14)
Bigfoot (info) 15:31 20/5 (8)
Sicario 2: Soldado (info) 15:26 20/5 (29)
Fröken Vildkatt (info) 15:01 20/5 (6)
Leviathan (info) 14:19 20/5 (54)
Girls! Girls! Girls! (info) 14:02 20/5 (7)
Rush (info) 13:59 20/5 (130)
The Commuter (info) 13:38 20/5 (32)
Saint Laurent (info) 13:30 20/5 (1)
South Park - Bigger Longer & Uncut (info) 12:35 20/5 (614)
War Machine (info) 12:02 20/5 (21)
Into the Wild (info) 11:59 20/5 (1018)
See You Yesterday (info) 11:28 20/5 (1)
Compliance (info) 11:19 20/5 (77)
Enter the Dragon (info) 10:40 20/5 (269)
Black Gunn (info) 10:02 20/5 (4)
Turtle Vision (info) 09:52 20/5 (2)
Honeymoon (info) 09:36 20/5 (41)
Judo Saga (info) 08:08 20/5 (17)
Fences (info) 08:06 20/5 (18)
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (info) 08:03 20/5 (11)
You Were Never Really Here (info) 08:01 20/5 (35)
The Professor (info) 06:57 20/5 (1)
Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge (info) 04:24 20/5 (71)
Into the Blue 2: The Reef (info) 02:40 20/5 (24)
Kept (info) 02:34 20/5 (3)
Sugar Daddies (info) 02:28 20/5 (2)
John Wick 3 Parabellum (info) 23:57 19/5 (5)
Hit Me (info) 22:44 19/5 (2)
Änglar och demoner (info) 22:19 19/5 (430)
The Science of Sleep (info) 21:58 19/5 (425)
Kill Me Three Times (info) 21:37 19/5 (6)
Victoria (info) 20:35 19/5 (44)
Vit hund (info) 19:25 19/5 (24)