haajen
Bland det sämsta jag sett på länge, börjar ok men blir bara sämre och sämre. Regin är bedrövlig (varför all denna slow motion?) och det hela är bara som en B-film film från -80-talet minus det oavsiktliga underhållningsvärdet. Wilson och Bell förtjänar bättre.
 amam
Väldigt svag trea. Jag var underhållen trots filmens många, många brister. Varför så mycket slow motion under första akten?
 ryderup
90-tals action.
 Greggor
Lagom underhållande om man gillar Owen. Blir dock lite utdraget efter en timme med mer ologiska vändningar. Även en del shakycam här och där som inte gjorde saken bättre.
 Djason
Man kan nästan tro att Michael Bay har gjort denna då han är vansinnigt upphetsad av slowmotionscener. Hur som helst är denna film underhållande där Owen Wilson är bra i en roll som man sällan ser han i. Trodde filmen skulle vara galet patriotisk men det klarar man sig ifrån som tur är.
 Rundeep
Högaktuell film i dagens värld. Filmen är nog främst menad att ge en inblick i hur verkligheten kan vändas upp och ner, vilket också är anledningen till att actionsekvenserna inte är våldsbonanza som många verkar förvänta sig utan lite mer realistiska. Det enda man kan önska är att Pierce Brosnan fick lite mer utrymme i filmen.
 chris_lambert_
Väldigt bra. Höstens överraskning.
 Tuuna
Gillade den, men är väldigt svag för disastermovies :) tyckte dock castingen kändes lite fel, Wilson passade inte kände jag.
 foppa99
för mig kändes den irriterande o B
 chaosphere
Åt inte bara upp naglarna utan alla fingertopparna också. Minst sagt spännande och högt tempo.
 Paramis
Första delen rent klocken ! Brosnan i högform. Sen blir det för mycket jagande för min smak.
 PeterTheW
Vet ni vad? Jag är positivt överraskad. Brorsorna Dowdle har inte direkt gjort mer än skit hittills, men här skiner det till lite. Okej. Amerikaner fast i tredje (eller fjärde, som de säger) världen och måste överleva när 99% av landets invånare vill ha ihjäl dem. Det är klyschor, det ställer vissa asiatiska länder i dålig dager, men kastar vi undan allt sådant samt stora delar logik och tar det för vad det är så gillar jag det skarpt. Snyggt gjort, obehagligt, spännande som fuck you. Riktigt nervigt om än intet nytt.
 ThePatient
Alltså, den känns lökig och klyschig på flera ställen, och det är ju inte så lyckosamt, särskilt iom. att det är en så brutal och hemsk berättelse som man vill kunna ta på stort allvar, men allt som allt är det ändå en överlevarberättelse som håller i fogarna och levererar bra spänning. Den stora behållningen är att lära känna Pierce Brosnans karaktär!
 Borrman
Stressande. Sen blir man sur på att dom är så usla. Det blir lite tjatigt efter ett tag.
 Dutch
Brosnan är bra och det regnar, godkänt.
 kervisch
3 av 5. Godkänd
 Hanness
Hyffsad underhållning. Bättre än vad jag förväntat mig.
 Thinduke
Bra tempo.
 Valarn
Lite spännande på hotellet innan de kommer till taket. Annars rutten. Komiska slow motion-scener. Känns som en klippt, humoristisk version av något litet mer seriöst.
 Engravadlax
Owen Wilson var inte alls så hopplös i en actionthriller som jag trodde, men det känns som att man hade fått betydligt bättre resultat med en mer kompetent regissör. Jävligt trist kameraföring. Hade dessutom valt bort en del av familjedialogerna, t.ex. hälften av flickornas och en del av Lake Bells repliker. Kanske också gjort Brosnans karaktär mindre hurtig. Annars rätt så spännande från början till slut, en thriller med nerv.
 Björkman
Bitvis riktigt spännande och känns realistisk. Tempot är bra, få tillfällen att hämta andan på, och Owen Wilson samt birollsinnehavare sköter sig alla godkänt. Stark trea.
 TheHorrorfan
Började ganska skapligt, men sen när de kommer ifrån hotellet så blir det ganska mycket sämre tyvärr.
 Zebulonm
Helt okej film. Rätt spännande o de händer en hel del...
 the Feber
Filmen bygger i stort sett endast på intensiva scener som radas upp efter varandra. Vissa funkar jättebra och är jättespännande. Men det blir för mycket, för enformigt och slutligen rätt trist. Storyn är papperstunn och man gör det väldigt lätt för sig att göra dessa "asiater" till onda galningar aka orcher. I början av filmen tror jag på den, men ju mer tiden går, desto mer osannolik och ointressant blir den. När dessutom James Bond dyker upp så kommer skämskudden fram.
 Sovande_mannen
Fanns ingen handling någon stans. Den va riktigt dålig. Hade fattat om den va verklighets baserad men nej. Fattar ingenting.
 GrandMaster_E
Börjar rätt seriöst och jävligt otäckt men blir mer och mer kalkon. Lite som Delta Force med Chuck Norris innan Chuck Norris dyker upp. Här dyker Pierce Brosnan upp istället...hans medverkan är underhållande men tillhör fel film.
 Spider
Svag fyra, jag kan ångra mig. Den känns väldigt aktuell och realistisk på många sätt. Tyvärr drar vissa bitar ner den!
 Sir_Lord
Högt tempo filmen igenom och många scener där det är rätt så spännande. Men lite för repetitivt och där ungarna som vanligt gör sitt bästa för att förstöra. Sen kommer Pierce Brosnan in som nån udda kuf och visar upp sina JamesBond moves vilket drar ner den litegrann.
 Harford
Dåligt skådespeleri, dålig regi och dåligt manus. Tåkigt att inte filmen blev bättre för den har potential. Filmen verkar vara gjord för den sydost-asiatiska marknaden där den förmodligen anses som bra. Några spännande scener, bra action bitvis men en stor besvikelse i sin helhet.
 S_Griffon
Hände någonting hela tiden.
Småspännande hela vägen och Wilson har inga problem att ge sig på en seriös roll igen. Scenariot känns hyfsat realistiskt med undantag för några saker, men det behövdes kanske piffas upp med några actionscener.
Bitvis är den riktigt obehagligt spänd och det är dom vilsna, mänskliga ögonblicken som känns allra bäst. Ibland blir det lite för mycket amerikanskt, krystat snutte-gull som helt förstör realismen och ibland blir det lite väl mycket actionhjälte stuk som gör det samma. Hade den hållt sig ifrån det och med lite tightare regi och subtilare men mer välutvecklade politiska poänger hade det kunnat bli en stark fyra. Blir ändå en stark trea, känns ganska unik och jag kan ursäkta dom dåliga delarna med att det tyvärr är sånt som hollywood kräver. Skurkarna framställs lite för omänskligt onda på sina ställen också, hade velat ha ett lite annat övergripande perspektiv. Men mycket bra ändå faktiskt.
 Andreas_
Helt okej spänningsaction som för tankarna lite tillbaka till det goda 80-90 talets spännande filmer. Tyvärr är det många logiska luckor i filmen som gör att man inte riktigt kan höja filmen till skyarna för det är så fåniga uppenbara saker som skulle ha tillfört mycket till realismen om dessa luckor hade täppts till. Skådespelandet är okej, Pierce Brosnan är den stora behållningen även om hans roll är väldigt liten. Owen WIlson är dock inte bra i en seriös film, han klarar verkligen inte av att spela en seriös roll, det ser ungefär ut som han ska börja skratta hela tiden, filmen igenom och han övertygar inte här och det har han aldrig gjort i dom få seriösa filmer han spelat i..han bör hålla sig till komedier som han kan. Hans fru spelad av Lake Bell är okej däremot, men hade man haft med någon bättre skådis än Owen Wilson i huvudrollen så hade filmen garanterat bara där höjts ett snäpp, men trots dessa brister så är filmen helt okej faktiskt och har en del riktigt spännande scener men även en hel del fåniga, lite 50/50 där och betyget blir en väldigt svag 3:a
 Christofer
Har inte suttit på helspänn såhär sedan The Impossible. Inte ett dött ögonblick. Möjligtvis saknar den här något av samma känsla av autenticitet, men det är inte långt ifrån. En klar fyra!
 Zok
Tycker tyvärr inte detta var särskilt spännande, det gick och lista ut allt i förväg. Vilket jag inte brukar ha något i emot i vissa typer av filmer, men i denna typ av film så måste spänningen och överraskningarna vara drivande, vilket de inte var här.
 kryttan
Otroligt spännande! En riktig nagelbitare! Välgjort och välspelat.
 Cisco
Rätt spännande och obehaglig. Fick tankarna tillbaka till the impossible.
 setterwall
Tät spänning genom hela filmen. Bra gjort av alla inblandade. En pärla!
 Bomkia
Förvånansvärt brutal och höll uppe stämningen filmen rakt igenom. 3+
 Bengt_a
Synd att Brosnan skulle dyka upp och tönta sig. Annars hade det varit en bra film.
 Hakvin
Osmaklig och oövertygande film med genomsnittliga hollywoodaction-skadade amerikaner bakom rattarna som tar sig an ett koncept de tyvärr inte grejar.
Rejält svettigt när det brakar loss, men efter en stund blir det mest tjatigt. Positivt att barnen förstörde filmen förhållandevis lite. (7-/15)
 Murvel48
Lite väl klyschig och förutsägbar men klart godkänd i alla fall.
 Rele
En spännande film med några duktiga skådespelare. Jag ger en trea.
Senaste kommentarer
Den osynlige mannens återkomst (info) 03:12 16/7 (11)
Ready Player One (info) 02:21 16/7 (43)
Goldstone (info) 02:17 16/7 (2)
Truth or Dare (info) 02:14 16/7 (4)
Hajen 2 (info) 02:08 16/7 (182)
Hajen (info) 02:06 16/7 (800)
Bring It On: All or Nothing (info) 01:54 16/7 (97)
100 Bloody Acres (info) 01:53 16/7 (3)
Sommarnattens leende (info) 01:50 16/7 (193)
Jenny's Wedding (info) 01:47 16/7 (14)
Europe's Brasilia (info) 00:58 16/7 (1)
Conjuring the Dead (info) 00:31 16/7 (1)
Captain Phillips (info) 00:30 16/7 (206)
Alex Strangelove (info) 00:23 16/7 (4)
Den brutala staden (info) 00:14 16/7 (23)
Zootropolis (info) 23:51 15/7 (101)
Gycklarnas afton (info) 23:41 15/7 (90)
Kvinnors väntan (info) 23:15 15/7 (37)
Return to a Better Tomorrow (info) 23:02 15/7 (1)
Sleepless (info) 22:22 15/7 (10)
My Father and My Son (info) 22:20 15/7 (13)
Himlens barn (info) 22:19 15/7 (18)
I Feel Pretty (info) 22:11 15/7 (5)
Okänd soldat (info) 21:41 15/7 (24)
The Kissing Booth (info) 21:13 15/7 (6)
Black Panther (info) 21:08 15/7 (64)
Wolf Children (info) 21:01 15/7 (19)
Reunion (info) 18:15 15/7 (1)
Don Kalle (info) 16:50 15/7 (33)
Austin Powers - hemlig internationell agent (info) 16:49 15/7 (380)
Skola för skojare (info) 16:26 15/7 (3)
Ant-Man and the Wasp (info) 16:00 15/7 (7)
Jim och Andy (info) 15:59 15/7 (13)
Tragedy Girls (info) 15:12 15/7 (8)
Michael Collins (info) 15:11 15/7 (67)
The Look of Silence (info) 14:17 15/7 (10)
Inferno (info) 14:16 15/7 (49)
Familjetrippen (info) 14:05 15/7 (142)
Lo and Behold, Reveries of the Connected World (info) 14:02 15/7 (10)
Kangaroo Jack (info) 13:47 15/7 (48)
In Time (info) 13:39 15/7 (333)
Truck Turner  (info) 13:33 15/7 (24)
Seven Psychopaths (info) 13:30 15/7 (156)
Spinal Tap (info) 12:38 15/7 (333)
Dödsgrottan vid Kuma (info) 12:26 15/7 (14)
Apornas planet: Striden (info) 12:18 15/7 (48)
Leo (info) 12:17 15/7 (143)
House of Fury (info) 11:17 15/7 (7)
Äta sova dö (info) 11:12 15/7 (142)
Icebreakers (info) 10:52 15/7 (1)