flykt
intressant, även om jag e lite less på "found footage". men denna har sina scares. en del klyschor men förtjänar 4:an för sin udda idé
 Adeoo
Denna gillade jag inte alls, tyckte att den var långtråkig tyvärr. 3/10
 vonadel
Det är Halloween-tider och då vill man ju se skräckfilm. Fastnade för denna. Det visade sig vara ännu en mockumentär. Verkar snart vara mer regel än undantag att skräckisar är uppbyggda på detta sätt. Börjar bli lite tröttsamt faktiskt. Trots detta så verkade den ändå lovande till en början. Som så ofta håller inte heller denna hela vägen. Det blir för mycket av sånt man redan sett så många ggr. Vill ha något nyskapande nu! Ok, storyn var hyfsat genomtänkt och Jill gör sin roll bra, men nä...det räcker inte. Ligger o pendlar mellan 4 o 5 av 10. 4/10
 myslas
Bra, inte i samma klass som Blair Witch Project eller Paranormal Activity men definitivt läskig på sina ställen. Tycker nog, även om Jill Larson är väldigt bra, att för att en found footage-film ska fungera på riktigt så kan man inte ha några välkända skådespelare i den.
 haajen
Bra idé med alzheimer som språngbräda för skräcken men filmen plundrar massor från andra filmer i genren och den skrämmer inte på något sätt man inte sett förr. Här fanns potential men tyvärr det bidde bara Paranormal Alzheimer.
 ziferN
Om man tittar på i jämförelse med många andra liknande amerikanska found-footage så hamnar denna någonstans i mitten ungefär, eftersom den tillhör inte de sämre men inte de bättre heller. Det bjuds dock på underhållning och något intressant är det iallafall, särskilt för en som älskar skräckfilm. Men det är samtidigt ganska givet att det är Jill Larson som lyfter filmen. Jag måste dock nämna att det är tråkigt att även denna drabbas av samma öde som nästan alla andra skräckfilmer, och det är det att filmen faller ihop den sista kvarten. Tråkigt men det är så det är i de flesta skräckfilmerna.
 johanfwahlberg
Bra grundidé med bra skådisar. Värd att se men den riktiga skrämseln uteblir.
 kanemura
Den spårar, som många andra liknande filmer, ut i slutet men fram tills dess skrämde den mig och tanten är gräsligt otäck.
 Kriffot
Läskig gammling!
 Engravadlax
Spårar ur sista 20-30 minuterna, som påpekat, men i övrigt är det över medel för found footage, och Jill Larson är fantastisk som Deborah Logan.
 Jensx15
Skulle gärna sett att man arbetade mer med sjukdomen i filmen, tagit fram det otäcka i den. Filmen hade mått bra av en mer minimalistisk story tror jag, det hade fått den att hålla bättre och sticka ut i genren, istället blir det en i mängden ju mer filmen går.
 TheHorrorfan
Helt okej film med bra skådisar och upplägg.
 pufred
"Found-Footage"-film/Mockumentär. Intressant upplägg och Jill Larson som mamman är bra, men sen spårar det ur och blir bara handskakigt och jumpscareklyschigt.
 coastaltown
den där scenen i grottan dock...
 yaxez
börjar bra men sen spårar tåget ur, svag 3a
 Benisakura
Stark trea, en av de bättre rysare jag sett på ett bra tag.
 amam
Stark tvåa. Nja, mamman är bra som läskig. Ett par bra scener nere i grottan men lite trist att de inte körde starkare på det underliggande konceptet av en skräckis om Alzheimers.
 ekneB
så många plotholes att en schweizerost hade varit avundsjuk. Det är klamp på metallgolv när dom springer på trägolv, att mamman inte blir inlåst och fastspänd på sjukhus är ett under. Trots dessa, samt en par till, är filmen ändå rätt underhållande även fast jag hade trott och hoppats på nånting mer läskigt. Grottscenen, som sagt, är nog det som ligger kvar längst i minnet. Kan iofs bero på den populära gifen
Stundtals otäck liten rackare där den äldre kvinnan spelar mycket bra. Dokumentärstilen stör inte nämnvärt och hade de gett fasen i att gå all-in mot slutet kunde det lätt landat på en 4:a. Nu blir det slafs och äckel istället som så många gånger förut. Dock sticker en scen ut ordentligt, riktigt creepy.
Intressant upplägg och stämningsfull uppbyggnad, men när allt mynnar ut i intetsägande klyschor så blir det mest ett "Jaha?" av det hela. Helt oläskigt är det inte, men det finns så mycket som både är betydligt läskigare och löjligt mycket bättre. (6/15)
 niebaotan
Jo men visst är detta ändå ett ganska skapligt tillskott till found footage genren. Inledningsvis stämningsfull och intressant, sedan tillförs de sedvanliga klyschorna mer och mer...och ja...då förloras spänningen som byggts upp så länge. Trots sina brister är jag dock på gott humör och ger den en 3:a i betyg - för visst fan är den bitvis ruskigt trevlig. Jill Larson är fantastisk.
 PeterTheW
Se The Visit istället, den är åtminstone läbbig här och där.
 NekkruEvul
Ni skall lyssna på PeterTheW.
 Hanness
Helt OK för att vara skräck.
 KyLLo
Sådär. I grunden som Paranormal Activity-filmer, men mer händelserik och spretigare. En annan skillnad är att det en människa med en sjukdom istället för ett okänt väsen. Det finns definitivt något otäckt i människor som beter sig skumt åt i mörkret. Sen att medvetet få till det på film är en annan sak. Jag tycker inte att den känns det minsta verklig egentligen. Även knepig att försöka hänga med i när bilden rör sig hela tiden, allt händer på samma gång, klippningen är märklig, dialoger flyter ihop och folk pratar i mun på varandra. Å andra sidan behöver man knappast hänga med i allt som händer och sägs.
Senaste kommentarer
Once Upon a Time in Hollywood (info) 13:43 20/8 (10)
Sången om Stockholm (info) 13:06 20/8 (8)
A Young Man with High Potential (info) 12:39 20/8 (1)
I Don’t Feel at Home in This World Anymore (info) 12:22 20/8 (21)
Satanic (info) 12:08 20/8 (7)
Tank 432 (info) 12:00 20/8 (9)
Palos brud (info) 11:00 20/8 (1)
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 09:01 20/8 (7)
Let the Sunshine In (info) 05:08 20/8 (7)
Hands of Stone (info) 01:49 20/8 (5)
Drömmarnas värld (info) 23:33 19/8 (111)
Buffalo Bill (info) 23:31 19/8 (7)
Midsommar (info) 23:19 19/8 (24)
Under pyramiden (info) 22:58 19/8 (6)
Wicked Witches (info) 22:28 19/8 (1)
Leptirica (info) 22:00 19/8 (3)
Gentlemen (info) 20:17 19/8 (32)
Flicka och hyacinter (info) 20:08 19/8 (90)
Wonder Woman (info) 20:00 19/8 (110)
10 Years (info) 19:38 19/8 (22)
Behöriga äga ej tillträde (info) 19:05 19/8 (1)
För en liten snuvas skull (info) 18:58 19/8 (2)
Maskeraden (info) 18:42 19/8 (3)
Rosenbaum - Det sista vittnet (info) 18:36 19/8 (2)
Rosenbaum - Målbrott (info) 18:27 19/8 (1)
Rosenbaum - Bländverk (info) 18:23 19/8 (2)
Paddington (info) 18:02 19/8 (46)
The Last Black Man in San Francisco (info) 15:48 19/8 (2)
Cloud Atlas (info) 15:35 19/8 (305)
Den skyldige (info) 13:31 19/8 (14)
Superman the Movie (info) 11:23 19/8 (268)
Scarface (info) 10:50 19/8 (1043)
Kungsgatan (info) 09:53 19/8 (17)
Lejonkungen (info) 09:05 19/8 (19)
Pandoras ask (info) 06:38 19/8 (29)
A Touch of Zen (info) 06:37 19/8 (22)
Bring It On: Worldwide #Cheersmack (info) 04:22 19/8 (1)
Fruktans lön (info) 03:18 19/8 (43)
Poirot: The Adventure of the Egyptian Tomb (info) 23:12 18/8 (1)
Highlander (info) 23:05 18/8 (349)
Bloodfist VII: Manhunt (info) 22:56 18/8 (3)
De förskräckliga barnen (info) 22:52 18/8 (14)
Happy-Go-Lucky  (info) 22:37 18/8 (161)
About Time (info) 22:37 18/8 (134)
Stormen (info) 22:28 18/8 (29)
The Warriors - Krigarna (info) 21:48 18/8 (373)
The Jurassic Games (info) 20:55 18/8 (2)
Free State of Jones (info) 20:15 18/8 (21)
Kyss mig (info) 20:15 18/8 (92)
Good Boys (info) 19:10 18/8 (2)