BigQ
Barn är barn och är kanske inte superbra skådisar så inget ont om dom, men barnens karaktärer förstör verkligen filmen. Lillgamla, världsmedvetna och så jäkla duktiga. På gränsen till en 1:a
 Medlock
Med tanke på alla mediokra filmer som Shyamalan har på sitt CV är det egentligen rätt förvånande att han ändå gjort en så lysande film som Sjätte sinnet. Men det är i och för sig 17 år sedan nu... Nåja, The Visit är i alla fall en ordentlig uppryckning. Jag tilltalas av delar av historien och på det hela taget är filmen hyggligt spännande och med ett och annat lyckat humorinslag. Fullt godkänd.
 Dutch
Man vill ju bara ta och binda upp pojken och slänga in honom i sån soppress.
 todape
M Night Shyamalans nya film. Det var det enda jag kände till om denna film. Hade varken läst någonting alls eller sett någon trailer. Precis vad jag önskar, att veta så lite som möjligt i förväg. Men namnet på regissören lovar i detta fall något. Därför blev jag riktigt förvånad när en så pass stor och framgångsrik regissör plötsligt levererar en found footage-film. Varför sjunka så lågt, var min första tanke när jag såg inledningen av filmen. Filmen kostade enligt uppgifter blott 5M USD att göra och han har själv bekostat den för att få final cut då han var trött att bli överkörd av filmbolagen. Läste också att han tydligen hade gjort två versioner av historien. En komedi samt en skräck. Slutresultatet blev någonstans däremellan. Och visst är det en blandning mellan skräck och komedi. Som fungerar ganska bra faktiskt. Och jag hatar vanligtvis found footage, men detta är tveklöst en av de bättre. Jag tyckte det var en ganska bra film. Några inslag kunde klippts bort och det kunde blivit bättre. Men slutresultatet var helt okej. Behöver väl knappast säga att det redan nu är ekonomisk succe. Hoppas bara att han ägnar sin karriär åt att göra riktig film framöver. 5/10
 AdamB-film
Gillar idén men det funkar inte hela vägen fram. Godkänt Shyamalan! Och helt klart åt rätt riktning jämfört med hans senaste alster....
 GrandMaster_E
Filmen verkar dela folk i 2 läger. Jag tyckte den var effektiv och välspelad. Found footage är inte direkt tacksamt att vinna kritikerröster på i dessa dagar och det finns logiska problem även här. Kan dock köpa det denna gång. Filmen gav mig bpde en känsla av obehag samt fick mig att skratta lite. Tummen upp!
 jlam
Rätt mysko att egensinnige Shyamalan använder det trötta Paranormal activity-formatet utan att ens försöka göra något särskilt av det. Skräckeffekterna funkar iofs rätt bra även om de är totalt standard, historien är smart iaf vid ett avgörande tillfälle och skådisarna är stabila. Sådär film, sådär betyg.
 Starlette
Njaee. Hade höga förväntningar och den börjar bra. Sen blir den ganska repititiv. Endast ett fåtal scener är riktigt läskiga. Många hoppa till-scener.
 vonadel
Har velat se denna länge. Har nämligen inte givit upp Shyamalan trots hans, på senare tid, något skamfilade rykte. Ibland välförtjänt, ibland inte. Jag blev också förvånad att det var en found footage film. Kändes inte som ett rimligt steg att ta av Shyamalan. Men, det funkar, och jag tycker det är en bra uppbyggd film. En krypande spänning som man vill veta var den tar vägen. Trovärdiga skådisar dessutom. Trots min skepticism i början var detta ett steg i rätt riktning för MNS! 7/10
Jag gillar verkligen Shyamalan men på sistone har det varit väldigt blekt. Jag blir därför positivt överraskad av det här som faktiskt funkar väldigt bra! The Happening var ingen lyckad film men jag uppskattade ändå lite hur Shaymalan var lite experimentell i vad som skapar skräcken. Jag tycker det funkade bitvis men som helhet föll det väldigt platt. Jag tycker han gör en liknande grej här och här lyckas han också betydligt bättre med helheten. Stämningsfull och egen mys-skräckis med charmiga huvudrollsinnehavare. Stabilstark trea!
 bryngel
MNS du är nästan förlåten för all skit du dumpat på oss. Nästan. Kul detta. Riktigt kul.
 Spidde
Underhållande, galet, spännande och effektivt berättat. Bästa found footage-skräckisen på evigheter och oväntat bra för att vara en film av M Night Shyamalan, vilken jävla galning alltså. Stabil trea.
 Anaythea
Shyamalan's bästa hittils, och då har jag inte tyckt om de tidigare. Filmen har ett underbart djup och syskonens insats i denna film är underbart trovärdig. Riktigt bra agerande. Detta är en unik skräckfilm med ett djup som sällan utforskas i denna genre.
 Råtta
Fy fan för den här filmen. Fy fan för fortsatt stigmatisering av psykisk ohälsa. Filmen var så bra halvvägs igenom. Är jävligt besviken.
 kanemura
Läskig utan att spåra ur helt som så många liknande filmer gör. Välgjord, inga onödiga ljuseffekter för att förstärka och väldigt charmiga karaktärer. Toppen!
 purskatuja
Spårar inte ur som många andra skräckfilmer gör nu för tiden. Håller sig realistisk i sina läskigheter och är duktig på att hålla den obekväma stämningen igång mellan hemskheterna. Gamla tanter kan vara det mest obehagliga som finns! Har ofta svårt för barnskådisar men här tycker jag faktiskt de är charmiga. En riktig höjdare tycker jag!
 BarryHero
Svag trea. Blir lite ologisk mot slutet men det ar en ratt kul film. Twisten ar underbart genomford.
 idd
De äldre sköter sig bra å filmen är överraskande obehaglig. Barnen känns mindre trovärdiga å twisten känns onödig.. De sista 2-3 minuterna är vedervärdiga.
 Kriffot
Trodde filmen var slut, då ska det först va snyft, sen lite skoj. Annars var ju de läskiga elementen lyckade.
 idd
 Djason
Ett litet guldkorn faktiskt från M Night Shyamalan, annars har ju hans karriär gått spikrakt nedåt. ironiskt nog då denna film är riktigt vass kom denna direkt till DVD hyllan. M Night Shyamalan är en mästare på att frambringa obehagliga ögonblick på film och även ha sköna twistar mot slutet. Alla skådisar från barn till de äldre gör ett kanonjobb.
 AlbinWesley
Stadigt, ganska läskigt ändå. Rätt så smart sammansatt också.
 babyshambles
Jag ville slå barnen på käften genom hela filmen. Säger allt.
 TheHorrorfan
"Djason" fast nej, den gick på bio innan.
 Prsoner
Den där ungens rappande drar ner betyget från en 4:a.
 schramm
utimata beviset för hur läskiga gamla människor är. ge aldrig gamla människor tillgång till gungstol eller vevgrammofon. det slutar aldrig, aldrig väl
 Fiasnutt
Typiskt M Night-hantverk; en blandning av tafflighet och proffsighet som ändå ger en genuin karaktär. En udda och ganska intressant historia som byggs upp väl (om än något ojämnt). Tyvärr faller den platt på slutet vilket sänker betyget. Otäck? Ja, litegrann. Bra stämning. Barnen är otroligt påfrestande, men gillar man M Night kan man stå ut med dem en stund. Det är ganska underhållande.
 embla13
Jag har aldrig någonsin sett en så dålig fim.
I stort sett en helt okej liten skräckis även om man kunde tyckt av Shyamalan gott kunde skruvat till det lite bättre. Lagom otäck stämning som faktiskt är den största behållningen.
 gubbtjyv
Upptrappningen är helt lysande!
 Kimchi
Den här var bättre än väntat! Fann den väldigt obehaglig. Precis min typ av skräckfilm. Tyvärr är slutet inge vidare vilket sänker betyget ett hack.
 Solidus
Efter många kalkoner så har regissören och manusförfattaren M Night Shyamalan äntligen fått till en solid skräck-thriller som underhåller hela vägen. Twisten var oväntad och jag välkomnar mixen av mys och skräck samt att skådespelarna sköter sig utmärkt framför kameran, Jag ställer mig upp och delar ut en liten applåd. Bravo, M Night! Bravo!
 Raggarn
Kan vara bland det bästa som Shyamalan spottat ut. Skönt att han är tillbaka i gammal god form
 missbaath
Ungarna gör ett sjukt bra skådespeleri jobb! Inte många barn som kan spela så pass bra med så pass hög standard
 missbaath
Creepy, utmärkt skådespeleri från barnen. Helt klart sevärd!
 santiago
Larvig och fånigt slut.
 LacombeLucien
Kul att se denna regissör göra lite comeback här. Jävlligt läskig och obehaglig film, inte något mästerverk, inte lika bra som Sjätte Sinnet, men helt klart sevärd. Fantastiskt bra spelat av barnen.
 ekneB
många har sagt det i kommenterarna men dom här ungarna får man lov att hålla ett öga på! Riktigt bra skådespeleri, dom har möjlighet att bli riktigt bra i framtiden! Filmen i sig är rätt spännande och har du sett nånting med Shyamilaminaannannan-nan så behövs inget mer säga vad som kommer hända. Men det är ett steg tillbaka på rätt stig M. Night i the Visit, och bara det är värt en trea i sig! (ungarna är solklara 4or, men filmen är inte tillräckligt bra för det)
 LVX156
Som många redan har sagt är barnen filmens största behållning, filmen i sig är inte lika bra, men ändå det klart bästa Shyamalan gjort sedan The Village (väldigt underskattad om ni frågar mig).
 fixativ
Skrattade och skrek om vartannat. Lite samma anda som Drag me to hell. Sevärd!
 setterwall
Obehaglig men inte jätteläskig.
 Sture Stenhög
Sämre har man väl sett trots allt. Det här var ändå hyfsa kompetent, och med bättre skådespeleri än vad man är vad med i genren. Men det är också lite för mycket som är dumt, lite för mycket som är random, och lite för mycket som man har sett lite för många gånger förut. I vanlig ordning blir det dessutom sämre framåt slutet. Lillkillen är bra störig också, men det kanske 13-åringar ska vara. En standardskräckis helt enkelt
 DrJW
Hela pratet om den här filmen är ett exempel på att M. Night Shyamalan gör bättre igen är inte riktigt sant. Det är en av hans välgjorda filmer på ett tag visst, men den är inte lika bra som Sixth Sense eller Unbreakable och han har fortfarande brister och flaws precis som i hans andra filmer. Så filmen är en blandning av Found Footage / POV genre och vanlig film precis som filmen Diary of the Dead, men åtminstone i den här filmen så funkar den konceptet ibland medans i Diary så gjorde de inte det. Det finns vissa stunder i denna då man önskar att det inte var en POV eller en handhållen filmning, utan en vanlig filmning då man kan se hela scenen. Den har en bra twist, även om den väcker en del frågor, så är den åtminstone en bättre twist än twisten i filmen The Village. Den absolut SÄMSTA delen av den här filmen är slutet. Den passar inte in, den är inte trovärdig och den är bara så jävla dumt! Filmen’s slut borde ha antingen varit efter klimax scenerna (som jag föredrog) eller monolog scenen, någon av dem hade faktiskt kunnat blivit ett bra slut! Shyamalan är på rätt väg, men han är fortfarande ingen perfekt regissör. Jag hatar fortfarande tanken på att han är huvudproducenten till den nya Tales from the Crypt rebooten, och jag kommer att titta på hans nya film Split imorgon och jag hoppas bara verkligen, VERKLIGEN att den kommer att vara bra! Men jag har mina tvivel.....
 Netza
Bra twist, sen spårade det ur.
 Sezare
Riktigt dålig "skräckfilm". Hur kan detta ens klassas som skräckfilm? Sista kvarten av filmen blir lite spännande och läskig/obehaglig, men annars följer man ett äldre par som ska vara läskiga men är bara fåniga.
 Andreas_
Rena rama skräpet...en riktig skitfilm som vanligt när det är Shyamalan som ligger bakom filmen...värdelösa dialoger, ologisk och overklig handling, mediokra skådisar förutom ungarna som var horribla, tanten var rätt duktig dock, inget var läskigt men några få scener med tanten var lite obehagliga men mer än så var det inte, en riktigt kass "found footage" film med skakig kamera mestadels och plot holes större än Islands varma källor...Shyamalan misslyckas igen...ännu en skitfilm att spola ned i toaletten efter att man slösat tid på att se den...sist han gjorde en riktigt bra film är unbreakable men efter det så har det varit sämre och sämre och nu är han verkligen nere på botten, inte ens hans berömda "trademark" med en twist på slutet fungerar här....lyfte nog inte ens på ögonbrynet tror jag....och ena ungens jävla rappande är nog bland det mest störande jag sett i film någonsin....tror att dom scenerna var den enda skräcken i denna skitfilm...rekommenderas verkligen inte, såvida du inte älskar att slösa bort din tid på skit....betyget blir en överkörd, begraven och uppbränd svag 1:a....horribelt dåligt på alla plan och sätt och vis....undvik till varje pris.
 ilw
Fucking creepy.
 FamousAnton
Höjdpunkten i filmens dramaturgi är ju sjukt obehaglig men annars var den ganska så blasé
 Robkiller
Helt värdelöst.
 RunRiot
Carrie Underwood!
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
The Wave (info) 07:09 19/4 (132)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 05:58 19/4 (26)
Firestorm (info) 00:22 19/4 (4)
Super 8 (info) 23:56 18/4 (414)
Salem's Lot - återkomsten (info) 23:52 18/4 (17)
Farligt vittne (info) 23:45 18/4 (1)
Vi fara till Sahara (info) 23:30 18/4 (24)
Arctic (info) 23:00 18/4 (3)
My Name Is Khan (info) 22:34 18/4 (81)
Härifrån till Flåklypa (info) 22:28 18/4 (2)
Solan och Ludvig – Jul i Flåklypa (info) 22:27 18/4 (8)
Den korrumperade snuten (info) 22:18 18/4 (96)
Beck - Levande begravd (info) 21:42 18/4 (141)
Limpan (info) 21:35 18/4 (11)
Spider-Man: Homecoming (info) 21:23 18/4 (72)
Attack the Block (info) 21:19 18/4 (156)
It Stains the Sands Red (info) 20:24 18/4 (7)
The House on Sorority Row (info) 19:00 18/4 (22)
Cheerleader Massacre 2 (info) 18:34 18/4 (1)
A Quiet Place (info) 17:27 18/4 (60)
Run (info) 17:05 18/4 (1)
Kvinna i rött (info) 15:28 18/4 (59)
The Glass Castle (info) 12:48 18/4 (7)
The Preacher's Wife (info) 12:34 18/4 (56)
Himlen är oskyldigt blå (info) 12:22 18/4 (196)
Love Is a Racket (info) 12:16 18/4 (2)
Kon-Tiki (info) 11:46 18/4 (138)
Burn Notice: The Fall of Sam Axe (info) 11:31 18/4 (9)
Mänskligt villebråd (info) 10:56 18/4 (42)
Isprinsessan (info) 10:55 18/4 (75)
Släpp fångarne loss, det är vår! (info) 03:14 18/4 (173)
Lords of Chaos (info) 00:36 18/4 (10)
Borderland (info) 00:31 18/4 (20)
Vinyan (info) 00:11 18/4 (46)
Escape Room (info) 00:00 18/4 (8)
Men O'War (info) 23:49 17/4 (8)
Den allvarsamma leken (info) 23:45 17/4 (16)
S.C.A.R - Dödspatrullen (info) 23:43 17/4 (10)
The Island (info) 23:28 17/4 (877)
The Arrival II (info) 23:21 17/4 (11)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 23:17 17/4 (1)
Fönstret åt gården (info) 22:01 17/4 (469)
Beck - I stormens öga (info) 21:58 17/4 (161)
First Man (info) 21:57 17/4 (29)
Ambulansen (info) 20:53 17/4 (14)
Majken (info) 20:38 17/4 (15)
Transnistra (info) 20:22 17/4 (2)
Paraplyerna i Cherbourg (info) 20:13 17/4 (162)
Kapernaum (info) 19:03 17/4 (6)
Revenge (info) 18:55 17/4 (17)