The Thing
Bra gjort av Tom Hardy. Storyn var inget nytt
 idah
Tom Hardys insats som Ron är fantastisk. Tyvärr lite seg mot slutet. Annars en bra film.
 KaptenBoelja
Platta karaktärer, speciellt Emily Browning som inte får något vettigt att göra i hela filmen. Fint foto, bra musik, Tom Hardy är vass och scenografin är grym, men allt annat är kasst. Storyn är trist och relationen mellan bröderna engagerar aldrig. Väldigt grabbig. Och att samma skådis spelar två roller känns inte heller det kul, speciellt med tanke på att The Social Network redan gjorde det så bra.
 haanisch
Ett ord. Briljant.
 Mukuruchan
Fantastiskt.
 Dutch
Platt film. Sen är jag lite trött på att se brittiska maffiafilmer.
 -Hedda-
Jag gjorde misstaget att se filmen utan undertext och fann det mycket svårt att förstå Hardy's karaktärer med sin cockney accent. Trots det tycker jag att Tom Hardy är helt fantastisk och bär hela filmen. För bära det måste han. Filmen i sig är monoton, repetitiv och förutsägbar. Ja, naturligtvis vet vi att filmen baseras på verkliga personer men den fiktiva versionen översätts dåligt till filmduken. Förutom huvudrollen har jag svårt att hitta något positivt med Legend.
 Robodan
Hantverket genererar en knapp trea. Stora skådespelarinsatser och en snygg miljö, men storyn är alltför tunn och förutsägbar. Det bygger på verkliga händelser, men kunde ändå gjorts mer berörande.
 Lotso
I sin helhet är Legend ingen dålig film, tvärtom det är snarare en bra film. Tom Hardy skiner och briljerar i huvudrollen. Om något ska man se filmen på grund av hans insats. Att han lyckas komma iväg med två helt olika insatser som två helt olika personer och skina i båda rollerna är mycket bra. Miljöerna, kameraarbetet och fotot var också något jag gillade och fann nöje i. Likaså att filmen aldrig skuggade förbi våldet och orden personerna använde. Desvärre så är sidokaraktärerna inte lika bra skrivna som Kray bröderna, vilket gör att filmen laggar lite grann vid den aspekten. Ett annat problem ligger också i handlingen. Filmen är upplagd på ett förutsägbart sätt och vid sina ställen är den något för sakta och tråkig för sin speltid. Den bygger upp någonting som aldrig riktigt inträffar. Man väntar ivrigt på den där fullträffen och den där spänningen och underhållningen, men det kommer aldrig.
 Hanness
Tråkig, håller med Dutch.
 Engravadlax
Väntade mig faktiskt ganska så mycket mer av två Hardygangsters än en kärlekshistoria som inte ens engagerar.
 Tim Buckley
(rek 3a) Filmen verkar inte veta vilket ben den vill stå på. Dels så har vi "Lock stock, two smoking barrels" känslan i den stiliserade absurditeten i gestaltningen av den diagnos-galne tvillingen (klart mest sevärd i hela filmen). Men å andra sidan serveras någon typ av brittisk disk-bänks version av "Casino", & för att förvirra än mer så är allt verklighetsbaserat & gestaltat genom en berättarröst som tillhör en utav birollerna i filmen. Utan Tom Hardys two-man show så skulle denna film vara ganska värdelös faktiskt. Men nu är den ju i fokus hela filmen & får mig att debattera med mig själv om den kan vara värd en 3a. Utfall? Nej.
 kervisch
4 av 5 grymt bra film !
 Sopranos
Tyvärr den sämsta mister Helgeland!
 vamstad
Bland de mer marginella behållningarna hör det intressanta musikvalet i framträdandena på klubben. Inte en utan två countryklassiker framfördes i nattklubbsversion, Willie Nelsons "Are you sure?" och Hank Cochrans "Make the world go away" (den senare skriven för Eddy Arnold men mer känd genom Elvis Presleys version).
 siggelund
Senast igår skrev jag att jag var rätt trött på mänskliga porträtt av gangsters, men det var då. Det här är en strålande film! Det är en obeveklig och smittande värme och humor över den här mörka fula historien. Suveränt!
 Venatici
Jag älskar Tom Hardy. Kul att se honom i två roller i samma film, men jag fastnade inte riktigt, tyvärr. Kan inte sätta fingret på varför, kanske för höga förhoppningar?
 PeterTheW
Tom Hardy är ju som alltid oerhört bra, vuxit till att bli en riktig favorit, övriga skådisar sköter sig också väl. Tyvärr är filmen i sig rätt ointressant i övrigt.
 schimon
undertext till denna film är verkligen ett måste
 Borrman
Svag trea. Älskar Tom Hardy men filmen är inte tillräckligt intressant. Snyggt filmad i läckra miljöer. Stör mig svårt på tema musiken som dyker upp lite då och då, passar inte till filmen.
 ekback
Tungt... Mycket bra spelat av Hardy som vanligt, övriga skådisar var ok. Filmen var bra men inget direkt märkvärdigt (förutom tvillingarna).
 tunepunk
Fångades aldrig och den kändes mest tom.
 Nintendo 64
Hade nog som så många andra lite för höga förväntningar på den här. Hardy gör en fantastisk insats men i övrigt känns det inte särskilt originelt tyvärr. Svag 3a
 Zebulonm
Okey men hade större förväntningar...
 WillyV
Stabilt, verklighetsnära och stundtals riktigt underhållande. Bägge tvillingarna har sina stunder i att stjäla scener. Våldet är realistiskt och jobbigt (och alldeles, alldeles underbart). Tyvärr saknas det där lilla extra, som får en att känslomässigt engagera sig (utöver underhållningen). Svag fyra.
 Jules4893
kopia kopia kopia kopia, sista gången jag ser gangster film
 Christiansen14
Välspelat av Tom Hardy men efter filmens slut funderade jag på vad som egentligen hände i filmen. Tyckte storyn var rätt svag och jag hade helt klart högre förväntningar.
 Solidus
Tom Hardy är filmens styrka och han leverera ännu ett fantastiskt karaktärsporträtt i form av bröderna Kray. Med undantag av två till tre scener, så är detta är blek gangsterfilm som inte vågar att utmana och stå på sina egna ben. Medioker.
 annihilat0r
"Legend" är en rätt trevlig gangsterfilm om Londons undre värld på 1950-talet. Regin känns Guy Ritchie-inspirerad. Tom Hardy spelar två identiska tvillingar med helt olika karaktärsdrag, vilket var imponerande att uppleva. Hardys skådespeleri är helt uppenbart filmens största behållning.
 Maduson
Hardy är verkligen som alla säger behållningen i hela filmen, han bär upp den i princip helt ensam. Otroligt välspelad som vanligt. Resten har jag inget att säga om, den här filmen har jag glömt att jag sett imorgon. Hade högre förväntningar än så ty
 kryttan
Filmen är snygg men når inte ända fram, men Tom Hardy!! Jag har sagt det förut, min absoluta favoritskådis, faaan så bra han är! Första filmen där jag inte stört mig en ända gång över dåligt genomförd "skådis spelar mot sig själv scener". Fenomenalt utfört!
Kan ärligt säga att jag aldrig hört talas om dessa bröder innan, men jag gillade filmen. Det hänger såklart mycket på Hardy och han gör två grymma roller här. Stundtals känns det som jag hamnat i Scorceses Goodfellas i grå England, men den är okej som mall i berättarstil alla dagar i veckan.
 distinkt
tom hardy snark
 Ghostface
Jag föredrar Lock Stock och Snatch alla dagar i veckan. Visst är Tom Hardy en bra skådis men detta blir aldrig medryckande.
Första halvtimmen är en underbar testosteronorgie av Guds nåde, men sedan blir det bara ännu ett välgjort men halvtråkigt gangsterepos av det hela. Fantastisk insats av Tom Hardy och en i stort ruskigt bra ensemble. Och hatten av för Carter Burwell (och hans grymma trummis Ian Thomas) för titeltemat. (9/15)
 Rele
En bra men våldsam film. Därför måste jag ge en trea.
Senaste kommentarer
Snabba ryck (info) 17:32 19/7 (1)
Evolution (info) 15:08 19/7 (7)
How It Ends (info) 13:15 19/7 (6)
Drömmarnas horisont (info) 12:44 19/7 (118)
Clueless (info) 12:42 19/7 (288)
Huset vid 92:a gatan (info) 12:36 19/7 (4)
Gatan utan namn (info) 11:26 19/7 (9)
Den blomstertid nu kommer (info) 10:51 19/7 (22)
The Lobster (info) 10:46 19/7 (86)
Today (info) 08:03 19/7 (1)
Det våras för arvingarna (info) 05:05 19/7 (10)
What Happened to Monday (info) 04:43 19/7 (18)
Split (info) 03:26 19/7 (64)
Transformers (info) 02:08 19/7 (1263)
I Do, I Do, I Do (info) 02:05 19/7 (1)
Dödsjakten (info) 02:05 19/7 (3)
Vargarnas rike (info) 01:55 19/7 (31)
AM1200 (info) 01:35 19/7 (3)
Big Stan (info) 01:32 19/7 (90)
Downrange (info) 01:07 19/7 (5)
Mamma Mia! Here We Go Again (info) 00:53 19/7 (1)
Ready Player One (info) 00:28 19/7 (44)
Fyra år till (info) 23:47 18/7 (74)
Morden i Midsomer - The Ghost of Causton Abbey (info) 23:22 18/7 (2)
Dr. Strange (info) 23:05 18/7 (4)
Värdshuset fritiden (info) 23:00 18/7 (11)
The Mercy (info) 23:00 18/7 (2)
En Manhattan-melodram (info) 21:16 18/7 (9)
Carrie Pilby (info) 20:52 18/7 (5)
Universal Soldier: Regeneration (info) 20:45 18/7 (83)
Idiotrepubliken (info) 20:28 18/7 (420)
Nalle Puhs äventyr (info) 20:26 18/7 (95)
The Zombinator (info) 19:52 18/7 (1)
Cavalcade (info) 19:24 18/7 (11)
Zombie Massacre 2: Reich of the Dead (info) 18:38 18/7 (1)
Granatäpplets färg (info) 17:31 18/7 (35)
När tyskarna kom tillbaka (info) 17:24 18/7 (1)
Smoke (info) 17:18 18/7 (9)
Brakfesten (info) 17:07 18/7 (99)
The Roommate (info) 16:31 18/7 (49)
Time to Kill (info) 15:11 18/7 (2)
Man Up (info) 15:04 18/7 (19)
Shaka Zulu (info) 14:59 18/7 (2)
Till min lillasyster (info) 13:55 18/7 (2)
Three Kings (info) 13:55 18/7 (241)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 11:53 18/7 (27)
Grupporträtt med dam (info) 10:34 18/7 (1)
Borg (info) 10:16 18/7 (44)
Ant-Man and the Wasp (info) 10:14 18/7 (9)
Molly's Game (info) 10:12 18/7 (17)