egoman
Jag är kanske lite väl snäll med min tvåa, men det är egentligen inget fel på handlingen eller skådespeleriet i den här filmen. Det är dock väldigt dåligt filmat. Särskilt klippningen och effekterna sticker ut som betydligt sämre än resten av produktionen. Little Bart the Bear är som vanligt utomstående (men inte fullt så bra, eller stor, som sin namnsake). Väldigt synd att kände sig tvugna att gå CGI mot slutet.
 haxorhank
Allt blir väl mer eller mindre avslöjat de 10 först minuterna när man enkelt hade kunna byggt upp stämningen, för den finns där. Som egoman säger så är väldigt vacker miljö ofta förstörd med sämre CGI.
 Dutch
Shit
 Harford
Med två så pass bra skådespelare som Billy Bob Thornton och Scott Glenn hade jag väntat mig nägot bättre. Eller i alla fall något inte fullt så uselt Och de kinesiska datoranimatörerna är inte heller direkt imponerande. Det enda jag gillar i filmen är de vackra vyerna av British Columbia. Men de som skrev manuset borde bli uppätna av en björn.
 PeterTheW
Fina vyer, underhållande men fånigt och bortkastat.
 Hanness
Fåneri.
 TheHorrorfan
Började ganska dåligt, men den tar sig faktiskt. Underhållande och ganska spännande. 3,5.
 AdamB-film
Filmens sceneri får en 5:a, men resten är inte lika bra. Dock hade det här kunnat vara en helt klart mkt bättre film genom att inte ha så många sidospår, urusla effekter - där slutscenerna helt enkelt är i absolut sämsta laget, och alltför klyschiga "deathscenes". Varför inte vara lite nytänkande istället när man ändå gör en film. Och värst av allt: Billy Bob Thornton spelar rutinerad Alaska-jägare, men bryter på värsta sydstatsdialekten trots allt... Men jag gillade filmen ändå!
 celec
länga stunder rätt underhållande men dåliga effekt och dess overklighet förstör för mycket för att det ska kunna bli högre betyg än en tvåa. för övrigt var björnens jaktområde skrattretande som en björn skulle samla alla älgar på ett ställe.
 kervisch
3 av 5. Godkänd
 Fläskkäft
En björn som ränner runt i skogen och har ihjäl folk likt en mördare i en slasherfilm, kan det var nåt tro? Redan efter 5 minuter vet vi exakt vad för typ av film detta kommer att bli, en riktigt sunkig B-film. Flera kända ansikten i olika roller varav vissa undrar man varför dom ställde upp på det här. Stundtals snygga skogsmiljöer men de förstörs allt för ofta av dåliga cgi-effekter. Korkat manus och många dumma inslag. Jag gillar Thomas Jane, han har gjort flera coola roller, men den här skäms han nog en aning för. Kalkonvarning utfärdas då slutfighten är riktigt, riktigt usel men lockar till höga skratt. Det är nästan värt att genomlida dessa 90 minuter enbart för uppgörelsen.
 Halofreak92swe
Helt okej men hade kunnat göras så mycket bättre, filmen med Hopkins och Baldwin är hundra ggr bättre.
 amam
Milt underhållande men jag gillade inte den taskiga CGI'n som tar över mot slutet. Kul med bekanta ansikten lite överallt.
 ToddDowney
Såg den enbart då Thomas Jane var med. Blev smått överaskad!
 Jessicaaa
Sådär.
 the Feber
Även om det inte är en jätteunik idé så gillade jag ändå tanken på rädda människor jagade av en björn i djupaste skogen. Men det blir aldrig spännande, trots att de har med en döv kvinna som klantar sig hela tiden. Karaktärerna gör ständigt korkade val, beter sig icke trovärdigt och klippningen är rätt saggig. Två män som skall skydda två kivnnor.. Suck. Nej detta var en rätt risig historia.
 Djason
Blir mest bara förbannad över att ingen kan träffa en björn som är större än störst. Annars bra skådisar men med ganska dåliga effekter även om björnattackerna är skickligt gjorda.
Underhållande i all sin dumhet, regisserad av mannen som gjorde sämsta delen i Saw-serien. Småkorkade karaktärer som hela tiden gör ologiska val och en förbannad jättebjörn. Blodigt och våldsamt med en rejäl skara kända ansikten där jag bara hade hoppats att gamle Scott Glenn haft en större roll.
 todape
Blek budgetfilm. 3/10
 Zok
Funkar rätt bra faktiskt. Även om vissa scener med björnen kunde ha varit bättre.
 Mr_v
Tycker den funkade fint som vildmarksthriller av b-snitt. Logom mix av schyssta vyer, ost och björnraffel.
 Solidus
Vackert foto över amerikansk skog och duktiga skådespelare. Det märks att "Jaws" har inspirerat regissören, men tyvärr blir det inte lika mästerligt. Jag uppskattar att filmteamet har använts sig av en en riktig björn, men nallen blir aldrig så obehaglig som filmen önskar. För det mesta är det en gullig jättebjörn som knallar runt i skogen med pålagda ljudeffekter, men mot slutet blir björnen den best som filmen vill måla den till. Mannen bakom filmen är tyvärr skyldig till den usla "Saw V", men detta är ett steg mot förbättring i regissörens karriär. Helt ok, varken mer eller mindre.
 KyLLo
Standardskräck. Men förra gången jag såg en film i genren var det inte just en björn som var blodtörstig. Till skillnad mot många andra här tycker jag att det är ganska snyggt gjort i jämförelse med andra b-skräckisar. Emellanåt är björnen rätt komisk när den ständigt ångar på som ett lok. Jag saknar någonting som får filmen att sticka ut.
 dudson
Jävlars vilken köttig björn. Sen enormt läckra naturlandskap filmen utspelar sig i. Stark 2a.
Senaste kommentarer
Larry Flynt - skandalernas man (info) 14:28 19/5 (209)
Röda Nejlikan (info) 14:25 19/5 (24)
Fruktans nävar (info) 13:57 19/5 (82)
Den lilla flickan i huset vid vägens slut (info) 12:41 19/5 (58)
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Lysande gift (info) 11:29 19/5 (21)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Snömannen (info) 07:57 19/5 (45)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Ocean's Eight (info) 05:52 18/5 (36)
Tag (info) 05:38 18/5 (7)
Isn't It Romantic (info) 05:36 18/5 (10)
I Feel Pretty (info) 05:34 18/5 (13)
Enemy Gold (info) 04:04 18/5 (5)
Summer of Blood (info) 03:44 18/5 (5)
Det ljuva livet (info) 23:33 17/5 (150)
De bedragna (info) 23:21 17/5 (29)
Mordet på Orientexpressen (info) 22:41 17/5 (49)
Destroyer (info) 22:33 17/5 (7)
Frank and Ava (info) 22:29 17/5 (1)
Big Boss (info) 21:59 17/5 (96)