Spidde
Stämningsfull hipsterthriller som tyvärr är lite för förutsägbar.
 Jamesa
Bra film. Gillar att man låtit stämningen och känslan vara själva filmen.
 PeterTheW
Långsam, spännande, stämningsfull. Gillade det här skarpt!
 BrutusBeefcake
Besviken. Lite småkuslig stämning ibland ja visst. Men i övrigt så lämnar den mycket att önska. Intressant till en början men den lyfter försent och timingen sitter inte helt. (6-/15)
 Eeler
Asså, borgar-middag-spårar-ur genren får mig alltid på fall, oavsett hur det spårar.
 AlbinWesley
Bra kammarspel som absolut spårar ur lite men som även är rätt så spännande och lite läskig. Bättre än det mesta liknande som gjorts i skräckgenren.
 Engravadlax
Njae.
 Star-Basse
Bra slut, men annars ganska medioker.
 flykt
Daario naharis är med. hehe.
 blackcurrant
Gillar vänner-träffas-upp-på-middag-något-går-fel-filmer! Dock så tyckte jag denna var väldigt seg, så därför tappade jag intresset lite under filmen. Slutet var dock riktigt bra!
 TheHorrorfan
Sista halvtimmen var bra, resterande imponerade inte.
 haajen
Långsam uppbyggnad men Kusama etablerar obehaget från start och sakta men säkert vrids spänningen upp. Här finns logiska luckor men på det hela taget köper jag konceptet och slutbilden är klockren. Mkt bra regi och spel-en spännande och obehaglig indie som förtjänar att ses.
 purskatuja
Rätt förutsägbar och lite för stereotypiska karaktärer, men jag tyckte det var hyfsat drag ändå. Mellan 2a-3a tycker jag allt.
 waterfall
Finns på netflix. Dock helt usel.
 annihilat0r
"The Invitation" är en skön film som skildrar en fest där allt inte står riktigt rätt till. Mysigt ruggig stundtals men samtidigt ganska harmlös. Jag uppskattade stämningen i det där huset – precis så ska en god lördagsfest kännas.
 lekke
En film som blir bättre ju mindre man vet om den. Intressant variant på home invasion-genren. Stark 3:a.
 Tatty
Men snälla, usch vilken dålig film. Så seg och långtråkig så att jag somnade små stunder ibland. Kändes lite rörigt med.
 Elfin
Ledsen skitfest..
 ekneB
Väldigt sevärd och en medveten rörig handling. Pusselbitarna läggs på plats ju längre in i filmen man kommer och slutet är både genialiskt samtidigt som det är lite antiklimatiskt. Motsägande, jag vet. But see it and it will make sense!
 UFO_lars
Snygg film med bara stämning. En inte helt finslipad vändning som dessutom är väldigt förväntad tar bort lite av udden.
 Makta
Förväntade mig ingen topfilm men den var segare än förväntat tyvärr.
 dafreakish
Kritiken är blandad för den här stämningsfyllda thrillern. Man kan säga att slutet blir rätt ordentligt väntat i slutändan och att mycket känns som onödiga transportsträckor samt att karaktärerna agerar underligt. Men hur hade man själv agerat? Var någonstans är situationen normal? Jag blev drabbad av en tung ödesmättad historia om livsval och avgrundsmörk svärta. Lynch kombinerat med Cronenberg och en gnutta klassisk skräck. Stabil fyra.
 the Feber
Riktigt obehaglig thriller! Redan när huvudkaraktären anländer till festen börjar klumpen i magen att växa. Något på den här festen är jävligt fel, men vi vet inte vad. Det tar ganska lång tid innan vi faktiskt anar vart det hela är på väg, vilket är snyggt berättat. Slutet kanske lämnar lite att önska, men i övrigt är detta en bra berättad thriller!
 jonbo
Filmer som dessa tjänar på att man i efterhand ser varningssignalerna att allt inte står rätt till. Här är filmen övertydlig med det från allra första stund, vilket gör att den tappar i realism. Slutet är bra men känns som ännu bättre till en annan film. Trean får den för att den trots allt fångar en illavarslande stämning och för att grundidén har något - som hade kunnat bli så mycket bättre.
 Klara Sofia
Börjar som en trea. Slutar som en etta. Blev en tvåa. Tips: Se en timme in i filmen, stäng sedan av och slipp eländet....
 Sture Stenhög
Ett intressant upplägg, och jag gillar verkligen att filmen tar gott om tid på sig att bygga upp situationen och stämningen. Gruppdynamiken känns dessutom väldigt trovärdig, och man förstår lätt ungefär vilka relationer karaktärerna har till varandra utan att filmen behöver understryka det. Jag var också hela tiden intresserad av vart det här skulle ta vägen samtidigt som det väckes funderingar kring hur man själv hade resonerat och agerat. Tyvärr är dock varken handlingen eller karaktärerna och deras bakgrundshistorier speciellt intressanta i slutändan, och det hela mynnar ut i en axelryckning och en slutscen med tveksam logik. Men vägen dit var ändå bra nog för att en svag trea iaf ska kännas motiverad
 idd
Egentligen bra gjort, inget å klaga på. Dock är konceptet bara inte intressant nog för mer än ett godkänt..
 Christofer
En oväntad upplevelse, helt klart. Glad dock att jag inte hade läst filminfon på ft innan för då hade jag fått fel förväntningar. Det som byggdes upp under första halvan levererade även under andra och det blev inte alls korthugget, snopet eller platt. En överraskning till sista rutan, vilket man sällan får uppleva.
 gjoob
Trots en hyfsad uppbyggnad i ungefär en timme blir det mest pannkaka i slutändan då en omotiverat utflippad avslutande halvtimme tar musten ur det hela.
 Mekong
Rätt obehaglig ändå, en stämning som byggs upp. Såhär i efterhand kan det kännas något förutsägbart, men under filmens gång är jag klart intresserad av hur det går.
 siggelund
Trollande manusförfattare har roligt med mörker. Den bygger upp ganska bra. Det känns väldigt inspirerat av Lynch/Reznor-mörkret i slutet av seklet. Djupt osympatiska karaktärer i kammarskådespel som hetsar nedåt.
 karasu
Må hända att det hela var förutsägbart. Men snyggt genomfört och stämningsfullt.
Seg, tråkig och allmänt flummig film utan någon egentlig handling.
 Off The Ground
Hyfsad spänning, men särskilt överraskad blir man trots allt inte.
 ToddDowney
Händlselös film med själva klimaxet är de som avslutar filmen med ca 12 minuter kvar. Förvånansvärt tråkig thriller.
Senaste kommentarer
Två dagar, en natt (info) 20:30 23/4 (50)
Jurtjyrkogården (info) 20:00 23/4 (10)
Grace of Monaco (info) 19:49 23/4 (33)
Message from the King (info) 18:46 23/4 (8)
Kyss henne! (info) 17:18 23/4 (9)
Game of Death II (info) 16:58 23/4 (43)
The Perfect Date (info) 15:51 23/4 (1)
Dumpad (info) 15:50 23/4 (372)
The Tower (info) 15:48 23/4 (12)
Uppenbarelsen (info) 15:34 23/4 (2)
Holy Smoke (info) 15:27 23/4 (83)
Operation Ragnarök (info) 13:14 23/4 (4)
Mother of Tears (info) 12:27 23/4 (52)
The Foreigner (info) 12:19 23/4 (21)
Night's Tightrope (info) 11:40 23/4 (1)
Hans hustrus brott (info) 11:02 23/4 (6)
Sameblod (info) 10:59 23/4 (56)
Nudisten (info) 10:58 23/4 (28)
Lords of Chaos (info) 10:58 23/4 (11)
Escape Room (info) 10:55 23/4 (9)
Shazam! (info) 10:54 23/4 (9)
Helan & Halvan (info) 10:45 23/4 (12)
Unicorn Store (info) 10:41 23/4 (2)
The Secret Lives of Dentists (info) 10:39 23/4 (23)
Sången om vägen (info) 09:19 23/4 (44)
(500) Days of Summer (info) 03:08 23/4 (420)
Lída Baarová (info) 01:12 23/4 (3)
Alpha (info) 00:02 23/4 (8)
Event Horizon (info) 23:52 22/4 (382)
Ant-Man and the Wasp (info) 23:37 22/4 (42)
Conversations with a Killer: The Ted Bundy Tapes (info) 23:34 22/4 (1)
Infernal Affairs (info) 23:27 22/4 (413)
Black Panther (info) 23:23 22/4 (85)
Lilly Turner (info) 23:15 22/4 (2)
Ubåten (info) 21:50 22/4 (663)
En förtrollad romans (info) 20:56 22/4 (189)
Thor: Ragnarök (info) 20:44 22/4 (101)
The Novelist (info) 20:30 22/4 (2)
Transnistra (info) 20:27 22/4 (3)
Switchblade Romance (info) 20:15 22/4 (196)
Blood Brothers (info) 19:23 22/4 (9)
Wild Things 2 (info) 18:46 22/4 (52)
Drunk Parents (info) 17:29 22/4 (1)
Only Lovers Left Alive (info) 15:15 22/4 (90)
Vi har en påve! (info) 14:55 22/4 (14)
Coffee and Cigarettes (info) 14:46 22/4 (383)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 14:02 22/4 (26)
Krampus (info) 13:32 22/4 (29)
Bohemian Rhapsody (info) 13:31 22/4 (63)
As Good as Dead (info) 12:08 22/4 (10)