Zipper
Okej film, men jag är jävligt trött på filmer om osympatiska svin som alltid får allt de vill ha oavsett hur illa de beter sig. Det är så typiskt Hollywood att en man kan ge sig på en kvinna fysiskt och verbalt och ändå ha en chans att få henne. Och jag fattar verkligen inte varför de anlitade Uma för en 60 sekunders cameo?
 Bomkia
Bra känsla i köket, men själva historien kändes tyvärr ganska platt. Tyckte nog "Chef" var bättre, även om båda är värda en titt. 3a.
 Bozze80
Det här blir tyvärr lite av en deluxe variant på "Kitchen Nightmares". Trots snygga miljöer, bra skådisar, och en hyfsat intressant story så blir det inte mer än trivsamt men aningen ointressant. Mer fokus på maten och samspelet i köket hade kunnat lyfta denna till mycket högre höjder än vad utfallet nu blev. Men sugen på mat blir man ju!
 siggelund
Skön dryg stil i köket. Lagom feelgood. Snyggt på många sätt. Klarar sig upp till en bra fyra.
 kexchokladet
Bra film med bra insatser av skådisarna. Storyn är dock lite tunn mellan varven.
 foppa99
Svag på alla sätt
 Dutch
Som en mer våldsam Ratatouille. Och sämre.
 JimmyChris
Helt okej! En svag 3:a. Stabilt skådespeleri , halvintressant story, har en svaghet för filmer om kockar! Dock blir den lite förutsägbar och manuset är inte världens starkaste. Roligt med en bred stark casting av många duktiga A-skådisar.
Känns lite ihophafsad och lite för bara dum bitvis. Tycker att alla karaktärer utöver huvudrollen är oerhört begränsade och får inget utrymme att visa sig. Helt okej dock, men borde varit bättre. Sen är jag så trött på det billiga greppet att låta folk göra sönder saker för att visa starka känslor. Jag blir bara trött och irriterad, inte engagerad.
 Begbie
Bradley Cooper Fuck Off
 blackcurrant
Filmen hade ingen själ, tyvärr. Men ändå tillräckligt intressant för en 3a.
 ulpe01
Vet inte om det egentligen finns tillräckligt mycket här för att tjäna ihop till en trea, men jag gillar skådisarna såpass att jag inte kan med att ge en tvåa trots att jag tyckte allt var rätt förutsägbart. Höll intresset vid liv till slutet iallafall.
 Zebulonm
Näää. Blev aldrig intressant....
 Qhunden
Hade verkligen önskat lite mer finess och subtilitet. Främst ett smartare sätt att visa känslor och smakupplevelser. Ändå tar mitt intresse för matlagning över och filmen blir nånstans underhållande ändå. Svag trea.
 AddeColciago
Formulär 1A, men lite, lite, lite mer spännande med mattema.
 piotr
Undvik! Inte en enda rollkaraktär i hela denna samling av kända skâdespelare lyckas de fâ mig att bry mig om.... Filmen fâr mig att fundera pâ om Bradley Cooper nâgonsin gjort nâgot bra som huvud-skâdespelare? Inte ens kulinariskt är filmen en höjdare. Se hellre "100 steg från Bombay till Paris" om ni vill ha en schysst matlagningsromantik.
 Haroo
Mediokert, snyggt filmat emellanåt annars inte oerhört intressant. Synen av Vikander drar upp det till en trea.
 Adoniram
Även med hekatomber av bra skådisar så behövs det ändå en anständig story för att få till en bra film. Vilket den hör rullen dessvärre bevisar.
 Sir_Lord
Lite matporr precis som Chef men med mindre feelgood. De gör den finaste maten men man får knappt se den. En porträttering av Chef Gordon Ramsay känns rätt träffande.
 Merwinna
Filmen skulle ha varit bättre om den varit lite kortare, lite mer uppstramad. Nu spretade det för mycket och blev ibland aningen långtråkigt. Jag gillade de fina matuppläggningarna dock, dem kan sukta efter och försöka göra efter själv! Liksom huvudrollsinnehavaren... man kan sukta efter honom, alltså! :-) Han har en enormt sexig utstrålning, som går genom skärmen, och vackra, uttrycksfulla ögon! Vår egen söta Alicia Vikander har också en liten roll. Slutet är bra och psykologiskt riktigt.
 WillyV
Fanns inte mycket som fångade intresset eller engagerade här. Särskilt inte Coopers osympatiske huvudkaraktär.
 Halofreak92swe
Meh. Cooper försöker spela Gordon Ramsay och det funkar inte riktigt. Kan någon förklara för mig vad som är "komedi" med den här filmen? :P
 PeterTheW
Tycker den var underhållande och småmysig.
 GrandMaster_E
Är ju hyfsat underhållande men mest på det sättet att detta verkar vara den första matlagningsfilm som försöker få in kupp-films element samt maffia och missbruk. Känns lite som att man kan se några säsonger av Hells Kitchen istället.
 annihilat0r
"Burnt" är en film som fungerar att uppleva i stunden – men som egentligen är sorgesamt platt, banal och själlös. Bradley Cooper är smärtsamt begränsad.
 Olof_Gronlund
Den lyfte aldrig, där var delar när man tänkte att "nu jävlar blir den spännande" för att sedan brytas ner till det man tänkte från början. Man visste ungefär exakt allt som skulle ske, otroligt enkel och förutsägbar på det sättet. Nä, denna kommer passera förbi, inget man kommer minnas.
 asasae
Svag trea. För tunn story. Hände egentligen ingenting. Ingen charm. Och så allt skrikande! Tror inte det är bästa sättet att få folk att göra sitt yttersta.
Känns som att en viss Ramsey står som förlaga här. Rätt intetsägande i det stora, men ändå en rätt underhållande historia. Såklart en fördel om man är intresserad av kockyrket. Hade gärna sett en betydligt svinigare Bradley Cooper.
 arruba
Jag personligen är en fullkomligt värdelös kock, jag älskar mat och fascineras varje gång man äter ute på något finare ställe av hur mycket en kock kan älska sitt jobb, maten är så mycket mer än bara mat för kockarna, Filmen burnt lyckas verkligen förmedla detta på ett snyggt och intressant sätt.
Den här filmen är väl inte dålig direkt men det är väl heller inte någon film som jag skulle kunna tänka mig att se flera gånger. Duger som underhållning för stunden men det är i princip också allt. När det gäller skådespelarna så finns det dock inte mycket att klaga på.
 Portugallien
 yrkeschaufföre
Är inte så förtjust i Bradley och såg den för att Alicia är med, men någonstans mitt i så intresserade den mig ändå. Kanske inget man ser om.
 Tenchi
I filmen säger (skriker) Adam "varför servera nått som inte är perfekt?". Min fråga är densamma, varför skapa en film som inte är perfekt?
 92axha10
Det är en film om en excentrisk kock. Inte mycket mer att säga. Den är precis som du tror den är.
 vonadel
Nja, den här fångande inte mitt intresse nämnvärt. Tvärtom nästan. Inte tillräckligt engagerande. Undrar om den hade blivit bättre om man varit i branschen själv. Skådisarna lyfter den. Kul att Alicia var med lite också. 5/10
 HerrNenne
Den här arga kocken-rutinen förtar all matglädje. Fast här är det inte mycket matglädje till att börja med tyvärr. Får mest matbranschen att se (kanske rättmätigt?) dryg ut.
 Körsbär
Bättre än vad jag hade väntat mig, satt som klistrad. Det kändes som en film (en berättelse), vilket är en känsla jag saknar i dagens "filmer". Rekommenderas!
 Tatty
Väldigt bra film! Han blev verkligen ’bränd’ och filmtiteln passar filmen väldigt bra! Kändes som jag var med i filmen då allting kändes verkligt! Kände som dem gjorde i filmen!
 mammene
På gränsen till en trea, lite för mycket machostil för min del. Samtidigt kunde man verkligen känna pulsen i köket och det blev den största behållningen.av filmen. Blev sedan som man kunde förvänta sig-
 Sture Stenhög
Hyfsat underhållande, och restaurangvärlden är en intressant filmskådeplats som man dock bara till viss del lyckas ta tillvara på. I princip har man bara tagit en standardhistoria från sportfilmernas värld och lite osmidigt tryckt in den här. Allt blir därför ganska förutsägbart, karaktärsskildringarna blir väldigt ytliga, och man bryr sig måttligt om ifall Bradley Cooper lyckas få sin tredje michelin-stjärna
Senaste kommentarer
Halloween (info) 12:49 25/3 (35)
King Arthur: Legend of the Sword (info) 12:11 25/3 (58)
Black Panther (info) 11:31 25/3 (84)
Attack i luften (info) 10:28 25/3 (10)
The Dirt (info) 09:29 25/3 (3)
Escape Plan 2: Hades (info) 09:28 25/3 (15)
They Shall Not Grow Old (info) 08:14 25/3 (9)
The Texas Chainsaw Massacre - Motorsågsmassakern (info) 07:28 25/3 (550)
Nixon (info) 07:25 25/3 (58)
91:an Karlssons bravader (info) 04:54 25/3 (5)
The Butterfly Effect (info) 03:44 25/3 (1668)
The Accountant (info) 03:38 25/3 (68)
Wallander - Den orolige mannen (info) 01:17 25/3 (45)
Deadpool (info) 23:38 24/3 (176)
Löftet (info) 23:23 24/3 (230)
Won't Back Down (info) 23:15 24/3 (4)
De 12 apornas armé (info) 23:13 24/3 (633)
Whisper (info) 22:40 24/3 (42)
Hamlet (info) 21:45 24/3 (10)
The Little Mermaid (info) 21:12 24/3 (2)
Dragged Across Concrete (info) 21:09 24/3 (1)
The Gambling Ghost (info) 20:36 24/3 (1)
Prospect (info) 20:32 24/3 (5)
Liz & Dick (info) 20:21 24/3 (4)
Vi (info) 20:08 24/3 (32)
Sunset (info) 20:02 24/3 (5)
Åklagarens vittne (info) 19:36 24/3 (83)
Never Too Young To Die (info) 19:28 24/3 (7)
Aniara (info) 19:15 24/3 (10)
The Warriors - Krigarna (info) 19:03 24/3 (371)
Never Look Away (info) 18:55 24/3 (3)
Mission: Impossible - Fallout (info) 18:17 24/3 (45)
Bohemian Rhapsody (info) 17:40 24/3 (58)
Matangi/Maya/M.I.A. (info) 17:39 24/3 (1)
Superhjältarna 2 (info) 17:37 24/3 (30)
Dog Soldiers (info) 17:11 24/3 (332)
Gymkata (info) 17:01 24/3 (12)
Aquaman (info) 15:02 24/3 (33)
Evidence (info) 14:41 24/3 (16)
The Purge (info) 14:29 24/3 (171)
Paddleton (info) 14:22 24/3 (3)
Jätten (info) 14:14 24/3 (27)
47 Meters Down (info) 14:09 24/3 (26)
Triple Frontier (info) 13:53 24/3 (9)
Wonder Woman (info) 13:07 24/3 (109)
Red Mission (info) 12:41 24/3 (1)
Columbo: Lovely But Lethal (info) 12:40 24/3 (4)
Columbo: It's All in the Game (info) 12:40 24/3 (1)
Columbo: Identity Crisis (info) 12:39 24/3 (3)
Columbo: Grand Deceptions (info) 12:38 24/3 (2)