sinRes
Lyckas inte ens vara dålig nog för att vara underhållande som bfilm.
 schramm
Ingen aning vad filmen handlade om. För lite drakar för min smak var det också. Kanske borde man lagt på ett instagramfilter på filmen för mer likes.
 Bomkia
Pendlar mellan en 2a och en 3a genom hela filmen. Första halvan är en sönderklippt härva som verkar skriven av en kommité. Andra halvan är ok, men det känns som de intressanta karaktärerna schabblas bort lite och vissa inte ens borde varit med. 2+
 Dadpat
Nä...
 kryttan
Underhållande som tusan, flera riktigt coola karaktärer, bilden i 3D och Dolby Atmos ljudet lämnar ingen oberörd, referensklass! Precis som jag tycker superhjältefilmer ska vara, överdrivet och mycket pangpang :-)
 the Feber
Undermålig och en besvikelse på alla punkter. Framförallt IQ-befriad och töntig. Det gick inte att ta något i filmen på allvar. Skämskudden var ständigt närvarande. Hjälp!
 Totenkopf
Alldeles för gapig och rörig, dock bra effekter.
 Zaphod
Kostymdesign av en 10-årig grabb utan talang. Nog aldrig sett en film med så lite känsla för timing, repliker, vad som är coolt o.s.v.
 oksove
Precis som väntat.varken bättre eller sämre
 2004Orre
Väldigt svag fyra, första halvan var urbra, andra halvan var lite tråkigare, men filmen var ju bra.
 mawCor
Jag finner inga ord.
 Thavox
Risig första hälft och rätt bra andra hälft. Summa summarum en trea.
Underhållande men lättförglömlig superhjältepopcornfilm. Inget nytt under solen. Man får ungefär det man kan förvänta sig. (7/15)
 päronanton
Jag tycker filmen var bra! Helt klart sevärd! Bra skådespel och roliga karaktärer. En film jag vill se om och kan rekommendera!
 dudson
Rejält tröttsam emellanåt.Räddas upp av en duktig Kinnerman. Och en del sköna freaks. Spec den där flippade blonda bruden.😆 Tycker väl som vanligt med dessa hjältefilmer Att storyn och ubeerskurken är lövtun. 2+
Varför regisserade bevisligen duktige Ayer den här skiten? DC har en bra bit kvar till Marvels nuvarande nivå då uppenbarligen kvicka oneliners och dyra effekter räcker för att bygga en schysst superhjältefilm.
 Tsurugi
Inte särskilt bra men inte sämre än en genomsnittlig superhjältfilm som numera verkar vara det enda Hollywood producerar utöver remakes.
 arruba
Det absolut bästa med filmen är musiken, i övrigt finns det inte allt för mycket att hurra för, dock är den så himla välgjord så tack vare det och musiken så funkar det att kolla på.
 kboman
Herregud vilken skitfilm...
 Nintendo 64
Så mycket hat! Gick in utan förväntningar pga allt man läst. Och visst finns det en hel del tillkortakommanden filmen igenom, men ändå en ok rulle att slökolla på! Stark 3a
 dafreakish
En lovande trailer för dessa antihjältar blir i full längd ett enda långt meh. Slarvigt, ostrukturerat och rätt tröttsamt. Humorn är meningslös och actionscenerna oinspirerande. Det är oerhört synd för det hade kunnat bli ganska intressant. Marvel är än så länge fortfarande herre på täppan.
 deswhip
Det känns för jobbigt att skriva en seriös kommentar men två ord spontant: lång och tjatig.
 Zero75
Mycket Ghostbusters i slutet
Denna film tar några enkla genvägar här och där och det är utan tvekan en småskalig superhjältefilm, sett till dagens mått, och kanske också lättglömd över tid. Jag blir dock sur på mig själv för att jag lyssnar på andra när det kommer till film och inte litar på min egen smak efter att ha sett tusentals filmer. För detta är också en riktigt underhållande och härligt lättsamt film med väldigt sevärda och intressanta karaktärer. Jag trivdes under hela speltiden och filmens soundtrack fungerar perfekt. 3+
 Grillo
Förstår inte allt hat. Inte i närheten av Avengers men en underhållande film.
 lightship
Så plågsam att ta sig igenom, visste inte vad jag skulle ta mig till.
 wasteoftime
Alltså, vad är det här för jädra dynga? Det finns inga ljuspunkter i det här. Inga alls. Jisses. Snacka om generisk superhjältefilm 1-C. Hjälp?!!?!?!? 19,2 på SH-skalan. Och anledningen till att det inte får ett större SH-värde är helt enkelt för att det är relativt lättsmält ändå. Men lättsmält bajs är ju ändå bajs.
 Tatty
Åh, älskar filmen! Min favorit film nu! Älskar alla de här skurkarna till skådespelarna! Så jävla bra! Så spännande att jag drunknar i filmen! Jared Leto som Joker är HETT!! Gillar tjejen och Will Smith skarpt och allra mest i filmen fast alla är sjukt bra ändå! Älskar handlingen i filmen!
 Ajax Swan
Lever väl upp till sitt rykte. Gillar inte Letos Joker. Kinnaman och Robbie är bäst. Sen själva upplägget; "Vi måste ha några som skyddar oss mot en ond Superman"..., fan det här gänget är ju ingenting, bara Killer Croc och el diablo som har några krafter att prata om, Boomerang och Deadshot är bara nån form av prickskyttar och Harley bara en "experthuligan", vad fan ska dom göra liksom? Och är det inte pinsamt när man tar in en medlem av indianskt ursprung, Slipknot, och inte ens bemödar sig med att ge honom en backstory bara för att dom ska dumpa honom efter några minuter...? Och fiendens krafter gör ju att hon borde sopat iväg dessa losers på nolltid. Och Agent Waller som går runt med sån jävla badass-attityd, va fan ta detonatorn ifrån henne och släng kärringen genom fönstret! Nä, inkonsekvent och meningslös sörja. 2:a (4/10)
 Murvel48
Rätt värdelöst manus egentligen men nog var det underhållning för en svag trea, alltid,
 JimmyChris
Suicide joke. Zzzznark. Manus??? Antagonisten? Så dålig. Cgin? Åh Herre. Ett skämt. Så här görs film när det är skit.
 EvilNed
Detta är objektivt fruktansvärt dåligt. Det märks att filmen klippts om i panik veckorna innan release för att få en "roligare" film. Genom hela filmen punkteras diverse scener med klumpigt pålagda rockklassiker för att höja stämningen, men det är väldigt tydligt att scenerna inte är filmade (och ofta inte ens klippta) med dessa i åtanke för de känns otroligt malplacerade - något som stör eftersom detta fenomen är genomgående. Utöver det är handlingen korkad. Harley Quinn karaktären har inga färdigheter eller superkrafter. Varför får hon följa med? Varför rekryteras hon? Detta förklaras aldrig. Skurkarna är pissfula och ser ut som de kommer från ett 10 år gammalt datorspel. Grafiken är rent ut sagt usel. Monstersoldaterna är dessutom oövervinnerliga när "vanliga soldater" skjuter på dem, men går sönder bara man petar på dom så fort Harley Quinn nuddar vid dem. Otroligt inkonsekvent. Hela filmen känns som att se en serie med Webisodes ur en dålig Webserie innan Netflix tog det till en ny nivå. Ni vet dom där avsnittet som var 5-10 minuter och brukar ligga på extramaterialet...
 Hans Moleman
Svenskarna i Hollywood gör inga storfilmer för tillfället - shit vilken dålig film!
 Supernaut
Vet inte ens var jag ska börja. Katastrofalt manus, uselt filmat och sämsta klippningen i mannaminne. 1 av 5 är nästan för mycket.
 Zipper
Nästan en etta. Detta är så urbota tråkigt - manuset suger och skådisarna är halvdassiga allihop. Hade helst velat stänga av efter en tredjedel.
 Starkbröl
Vilket dret. En film man inte ens bryr sig om att pausa om man behöver lämna en stund.
 Fargo
Mycket medioker. Kommer ej se om.
 Robkiller
Ger väl lite underhållning, men ändå rätt meningslös. Mest en lång introduktion av karaktärer som man aldrig bryr sig om, och på det en del action och effekter. Den här är glömd fem minuter efter att den är slut. Enda som är värt att ta med sig från denna är scenen i sluttexten som leder in i nästa film...
 Sture Stenhög
Ganska genomsnittlig för genren vill jag påstå. Jag gillar åtminstone Dirty Dozen-upplägget, men problemet ligger ju i att filmen vill göra alldeles för mycket. Det ska introduceras hjältar och skurkar och allt däremellan, alla med tillhörande bakgrundshistorier, motiv och planer. Sedan måste de förstås bonda lite. På det måste det även finnas en story och lite allmänt världbyggande med det större universumet i åtanke. De lyckas iaf hyfsat med introduceringen av teamet, och Will Smith fungerar i synnerhet bra i sin roll. Skurkarna och storyn är det dock sämre med, och då blir det också svårt att riktigt engagera sig i det här. Inte blir det heller bättre av att Jared Letos joker är riktigt dålig (dock inte helt säker på att det primärt är Letos fel) och att Kinnaman är ganska kass. Trött soundtrack dessutom. Liksom de två tidigare filmerna i DC-universumet, så blir helhetsomdömet en axelryckning
 santiago
Högljudd och tråkig för det mesta.
 NoWireHangers
Redan från början känns hela storyn rätt meningslös. Ett Dirty Dozen av superhjältar/superskurkar sänds på ett meningslöst och ointressant uppdrag. Filmen misslyckas alltså med att fånga intresset redan från början, och sen blir det aldrig bättre, bara sämre med ett riktigt rörigt manus. Kändes länge som den borde få en tvåa men det betyget känns svårmotiverat eftersom underhållningsvärdet är närmast obefintligt och jag mest satt och väntade på att den skulle ta slut. Den här filmen är klart sämre än medelmåttig.
 Zingostar
Trodde filmen skulle vara OK. Men tyvärr ännu en film med obegriplig handling. Uruselt skådespeleri .
 bnw
Den skulle vara ganska ingenting utom Harley. Hon äger precis hela filmen.
 Harford
Överdrivet skådespeleri från de flesta, och ett väldigt dåligt manus gör att det här blir en riktig kalkon. Det känns som om någon sett en Läderlappenfilm på LSD innan han skrev manus. Musiken passar ovanligt dåligt in. Margot Robbie är den enda som är värd att se, hon är en riktig sceen stealer.
 gaskammarvalse
Nej tack
 dr bond
Kära fimtipset följare, se ej denna. Man blir bara förbannad
 vonadel
Så var det då äntligen dags att se denna bespottade film. Till en början kändes det som att, nä detta är nog ännu en film som fått oförtjänt kritik. Men, efter tag kändes det som att det bara var att sälla sig till den skaran av kritiker. Alldeles för tunn story. Lite taskigt för Robbie som gör en så bra prestation. 4/10
 HerrNenne
Alla pengar och all vilja som ligger bakom den här filmen som ska vara en del i deras stora satsning.. Och så väljer dom att ha slutfighten inte bara i mörker, utan i en dimmig rökstorm i ett skyfall också för att man absolut inte ska få gotta sig i det. Haha, kom igen, seriöst. Deadshot är riktigt bra, och Harley Quinn är ofta bra, men dippar ofta in i fanservice som känns pålagd. Men den missar hela tonen, plotten är hastad och fokuserar på fel saker, och man bryr sig inte om karaktärerna. Ett misslyckande. OCH! det misslyckade soundtracket.. Att försöka få varje scen att bli episk med en välkänd låt blir... kaka på kaka på kaka, bara larvigt. Innan fem minuter har gått har vi fått ungefär lika många "episka" populärkulturella välkända låtar som ska sätta tonen för karaktärerna. Är det det enda sättet du kan, Ayer? Nolla.
 Djason
Margot Robbie är filmens höjdpunkt punkt och slut.
« Föregående   |   1 2 3 4
Senaste kommentarer
Marked Man (info) 11:21 20/7 (2)
Howling VI: The Freaks (info) 11:02 20/7 (16)
Dr. Giggles (info) 11:01 20/7 (36)
Midsommar (info) 11:00 20/7 (11)
American Nightmare (info) 10:58 20/7 (4)
Vårat gäng (info) 10:55 20/7 (11)
Farväl Falkenberg (info) 09:47 20/7 (583)
Fahrenheit 451 (info) 08:50 20/7 (121)
Beyond Skyline (info) 07:00 20/7 (12)
Sagan om Gandahar (info) 05:18 20/7 (32)
La sonate à Kreutzer (info) 00:49 20/7 (1)
The Gospel of John (info) 00:24 20/7 (15)
A Walk Among the Tombstones (info) 00:05 20/7 (61)
Mitt namn är Wrath (info) 23:59 19/7 (20)
Tillbaka till framtiden del II (info) 22:58 19/7 (300)
King Kongs son (info) 22:53 19/7 (9)
What If (info) 21:53 19/7 (48)
La La Land (info) 21:42 19/7 (120)
Lejonkungen (info) 21:02 19/7 (998)
The Intern (info) 20:57 19/7 (72)
The Hummingbird Project (info) 20:47 19/7 (5)
Baltic Storm (info) 20:28 19/7 (67)
Loving Vincent (info) 19:59 19/7 (14)
Diego Maradona (info) 19:56 19/7 (2)
Änglarnas stad – Los Angeles  (info) 19:44 19/7 (93)
Booksmart (info) 19:37 19/7 (14)
First Kill (info) 19:25 19/7 (11)
Lejonkungen (info) 17:45 19/7 (6)
Black Panther (info) 14:42 19/7 (90)
Straw Dogs (info) 13:51 19/7 (189)
Bob Lazar: Area 51 & Flying Saucers (info) 13:43 19/7 (2)
Mikael (info) 11:50 19/7 (16)
The Brood - missfostret (info) 11:46 19/7 (138)
Den Förtrollade Vägen (info) 11:25 19/7 (1)
Swiped (info) 09:33 19/7 (3)
The Nun (info) 09:31 19/7 (32)
The Vampire's Assistant (info) 09:25 19/7 (74)
Kidnapping Stella (info) 09:22 19/7 (1)
Den sjunde sonen (info) 08:53 19/7 (1)
Gods of Egypt (info) 04:21 19/7 (48)
Little Evil (info) 01:11 19/7 (11)
Secret Obsession (info) 01:09 19/7 (1)
Elvira Madigan (info) 01:03 19/7 (106)
Sabotage (info) 00:09 19/7 (11)
Lejonkvinnan (info) 00:00 19/7 (4)
Judge Dredd (info) 23:56 18/7 (339)
Defcon 4 (info) 23:40 18/7 (6)
Long Shot (info) 23:31 18/7 (5)
Overlord (info) 23:06 18/7 (19)
Bleka dödens minut (info) 21:59 18/7 (335)