Halofreak92swe
Riktigt spännande thriller! Gillar storyn och Affleck är grym! Han blir bättre med åren. Tät film, mycket action, nästan lika bra som t.ex. The Equalizer.
 Genstruktur
Rek 3. Rätt seg, som en söndagsfilm på tv4 med reklam och nyheter mitt i.
 Xeno
Mycket bra rulle! Möjligen något seg...
 fridenpaden
Otroligt vad bra Ben Affleck har blivit de senaste åren. Stabila, grymma filmer. Börjar nästan se fram emot vad han tänker göra härnäst.
 foppa99
riktigt bra
 Hypostas
Helt OK rulle.
 setterwall
Lite för lång annars hög kvalitet rakt igenom.
 HerrNenne
Stabil film. Affleck är riktigt bra vilket man iofs väntar sig nu för tiden. Filmen gör en nyfiken på mer.
 abnormal
Helt klart bättre än väntat. Förutom en sak var filmen härligt oförutsägbar.
 gubbtjyv
Svag tvåa. Affleck som autist är ett nytt lågvattenmärke för denna stapelvara till skådis. Men jodå det är pang-pang och karateslagsmål som duger för en bakisdag.
 Hogman
Affleck har inte gjort mig besviken senaste åren, klart sevärd spänning
 Nintendo 64
Nära fyran, Affleck är det dock riktigt bra nu för tiden. Vem trodde det när man såg Dare Devil för första gången?
 menschenfeind
Rainman möter Léon i långsökt, osammanhängande och ful historia där det mesta hade kunnat klippas bort.
 Andreas_
Utan tvekan 2016 års bästa actionfilm med en oerhört bra Ben Affleck i huvudrollen och en lika bra Jon Bernthal i skurkrollen men även en oerhört irriterande Anna Kendrick som alltid är lika irriterande i alla sina filmer...hon är verkligen inte en bra skådis...noll utstrålning...sen har vi gamle John Lithgow i en ganska liten men betydelsefull roll och han gör den rollen bra och ej att förglömma JK Simmons som alltid är en fröjd att se framför kameran, för övrigt så tycker jag att filmen har ett bra manus som får en intresserad och nyfiken vilket är sällsynt i dagens actionfilmer...ta John Wick t.ex...sjukt snyggt filmad action men ack så tråkigt det blir utan ett riktigt bra manus, Keanu är intressant i 15 minuter innan han blir skittråkig att följa liksom filmen medan man här håller spänningen vid liv genom en spännande story och mycket bra skådespelare som gör sina roller klockrent och det är inte bara spännande, det är snyggt filmade actionscener som känns levande och realistiska och det är även väldigt emotionellt många gånger tack vare Affleck skådespel om autistisk man, man verkligen bryr sig om karaktärerna, även Kendricks som passar bra in just i denna film som en enerverande svag och tråkig tjej. Jag gillar detta och hoppas verkligen att vi får en uppföljare så småningom, Betyget blir en svag 5:a och är nära en full pott men når inte riktigt ända fram denna gång, rekommenderas om man vill se en välgjord actionfilm med en själ och tanke i och inte bara meningslöst pang pang. Jag jämför inte denna med annat än andra actionfilmer.
 idd
Manuset är som en schweizerost och affleck är kass som vanligt, men underhållande är det ju..
Har helt klart sina brister och vissa smågrejer stör mig orimligt mycket men överlag är det en väldigt bra actionfilm med snygga scener och väldigt bra ljudeffekter som verkligen ger liv åt det hela. Starka rollprestationer överlag även om ingenting sticker ut. Jag blir glad av att se en actionfilm där man faktiskt har ansträngt sig och lägger ner energi på detaljer. Sen gillar jag hur den lyfter autism även om det finns en hel del att klaga på där också. Överlag en riktigt bra film som har för många brister för att ta sig upp till en fyra. Sen så blir jag inte direkt jätteberörd utöver att jag är så svag för Kendrick.
 hmejl
Är inte hela den här OCD grejen så oooändligt gjord vid det här laget? Jag menar, vi fattar att killen vill ha ordning i sina byrålådor och en strukturerad tillvaro i allmänhet. Den här geni-grejen är så gammal. Tydligen är det enda sättet att bli en mördarmaskin. Hitta på något nytt tack. Och handlingen sen, fattar någon hur de olika scenerna är sammanlänkande? Det är förmodligen en omöjlighet att förstå det.
 Ahriman
Förstår inte all denna kritik mot Ben Affleck. Snubben gör det ju riktigt bra i rollen som autistisk. Gillar den här filmen stenhårt. Lagom tempo, intressant story med en rak linje som följs när historian utspelar sig i hans barndom. Ger denna en stark 4:a.
 Benisakura
Känns som potentialen finns där men att det klantas bort i en film som är rätt rörig och saknar den röda tråden.
 Björkman
Stabil film med bra balans mellan action och mer känsliga ögonblick. Affleck gör en av sina bättre roller. Det är dock något som gör att filmen inte når hela vägen som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Även om man förstår saker och ting efterhand och det är en rätt rak linje som följs så får man ändå en liten känsla av att det kunde knutits ihop bättre med bara lite småjusteringar. Stark trea.
 Bozze80
Affleck passar ju helt perfekt i rollen som "stoneface". Kul och lite annorlunda story med bra actionscener. Men framförallt är det ett riktigt bra drama, och en liten inblick i vissa diagnoser.
 emilstjernholm
Fullkomligt absurd story, massa karaktärer man inte bryr sig om och ett övertydligt slut. Familjerelationerna är overkliga, kärleksrelationen totalt forcerad. Inte ens John Lithgow kan rädda detta haveri, den största kalkonen jag sett på mycket länge.
 the Feber
Alla vill spela "arg hitman" nu för tiden och Affleck står på tur i denna thriller. Man lägger som tur är in lite autism och familjerelationer, så hans karaktär blir inte lika platt som i många andra filmer på samma tema. Lagom fyndig, spännande upplägg och helt ok action. Helt klart godkänd som underhållning och snäppet bättre än liknande filmer.
 kexchokladet
Stor förväntan blev ett antiklimax. Rörig intrig och en svag trea..
 ninjataxen
Rörig, otrovärdig, illa spelad.
 jingoo
Ganska skruvat, bra action. Det känns som de säger ordet "accountant" minst en gång i varje scen under filmens första tredjedel. Huvudpersonens bakgrund och stil är intressant, men "intrigen" i nutid är förutsägbar och inte särskilt underhållande. Filmen försöker sig på en twist eller två, men det har man redan listat ut sedan länge. Helt ok popcornrulle.
 WillyV
Stark trea, svag fyra. Något av dem. Udda, skön och med en överraskande bra Affleck.
 Bomkia
Underhållande och relativt smart actionrulle som tyvärr går lite till överdrift i hur fantastisk Afflecks karaktär är på allt. 3+
 Zok
Riktigt bra action.
 Doddedronten
Nä, helheten blev en besvikelse.
 karlmats
Klart mer kompetent än jag trodde. Visst är det kul att se att även revisorer kan vara nån form av actionhjältar, annat än i Excel förstås. Sen att Affleck inte använder Excel utan kör allt för hand och i huvudet är ju lika fascinerande som osannolikt. Men iaf, jag håller mig intresserad hela vägen och det blir lite svängar som funkar hyfsat bra och ja, t.o.m. Ben Affleck gör jobbet här. J K Simmons är en av mina favoritskådisar i birolls-facket och är bra som alltid. Kendrick skulle nog kunna få jobb på en ekonomiavdelning. 3an är stabil.
Oväntat kompetent med en överraskande bra Affleck. Snårig story som nystas upp allteftersom och det blir spännande hela vägen. Kul att för en gångs skull se en ny actionthriller som fungerar.
 arruba
Oerhört underhållande film. Se den.
 Christofer
Nja, det höll tyvärr inte måttet tycker jag. Började hyggligt, tappade sedan och föll platt under slutet. Affleck är väl hygglig, men manuset håller inte hela vägen.
Även om jag gillar en och annan film med Ben Affleck så är han ju en halvdan skådis som inte verkar ta sitt yrke på allvar. Men i den här filmen gör han faktiskt väldigt bra ifrån sig. Delar även ut plus till Anna Kendrick och J.K. Simmons. Själva filmen är väl inget mästerverk men den är ändå väldigt bra och klart sevärd.
 Litsne
Någon gång på 90-talet gillade jag de filmer som Ben Affleck spelade i. Efter det har det varit en lång svacka, men nu är den bruten. På ett sätt påminde den mig lite om "Up in the Air" som Anna Kendrick också spelade i. 4+.
 Vasp
Långt ifrån en stark 4:a men det var intressanta karaktärer så en svag 4:a bör den få.
 Pingstpastorn
Ben Affleck måste vara en av de sämsta skådespelarna som lyckats ta sig in i filmbranschen - hur han nu lyckats med det - men här gör han hyfsat bra ifrån sig för en gångs skull. Tyvärr är filmen i sig bara seg och tråkig.
 Murvel48
Lite väl snårig story men nog är det en klockren fyra!
Stabil dussinrulle. (7+/15)
 annihilat0r
"The Accountant" är en intressant och rakt igenom godkänd film, men inte påtagligt rafflande – vilket den hade ett behov av att vara.
Sett om den nu och den är faktiskt bättre än jag kom ihåg att den var.
 Afflicter
Man skulle ju tro att twistsen mot slutet är så uppenbart dåliga att de skulle hålla sig från dem. Annars är det här en udda, men intressant actionthriller. Den där långa scenen mellan Simmons och Addai-Robinson var verkligen en oväntad historia...
 asasae
Tycker inte storyn får mig medryckt. Siffror på film imponerar inte på mig, mitt intresse förloras. Huvudpersonens sjukdomsdrag och karaktär är mer intressant. En okej film, men inte mer.
 Sture Stenhög
God underhållning. Jag gillar verkligen huvudkaraktären, ett autistiskt mattegeni som dessutom fightas som en superhjälte. Ja, varför fan inte? Det är också en kul story som rullas upp, och trots att den har sina problem, så får de ändå ihop den bra. Jag gillar att man lyckas vara kreativa inom ett ganska traditionellt thrillerformat. Men filmen hade nog ändå mått bra av att våga ha lite mer roligt, det är trots allt ett totalt flippat manus, men man har filmat det som om det var helt seriöst. Lite intressant i sig är väl det förvisso, och jag var verkligen helt inne i det här ett tag, men framåt slutet blir ambitionerna att göra riktiga människor av de här karaktärerna lite väl svåra att svälja. Det landar på en stabil trea
 sawa
Egentligen borde den få ett högre betyg för den är sevärd, men superhjälteslagsmål drar ner. Tydliga missar i manus, eller så sov jag en stund för jag förstod inte Danas inblandning förrän efteråt.
 myslas
Ok underhållning för stunden en kväll man har tråkigt men bra skulle vara att ta i. Hollywoods syn på en person med högfunktionerande autism är i alla fall lite mer spännande än jag, en person med faktisk högfunktionerande autism, är.
 Engravadlax
En del tvivelaktiga tolkningar av vad autismspektrumstörning innebär. Bra actionthriller däremot, känns som att Affleck gör Batman i civilkläder. Lite uppenbar twist, men inte dålig. Och Tait Fletcher!
 Harford
Gräsligt manus, och dålig regi. Några hyfsade actionscener, men det räcker inte. Autism-grejen fungerar verkligen inte på något plan. Inte kopplingen bröder/pappa/mamma heller. Och absolut inte de så kallade "agenterna". Svag tvåa.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Firestorm (info) 00:22 19/4 (4)
Super 8 (info) 23:56 18/4 (414)
Salem's Lot - återkomsten (info) 23:52 18/4 (17)
Farligt vittne (info) 23:45 18/4 (1)
Vi fara till Sahara (info) 23:30 18/4 (24)
Arctic (info) 23:00 18/4 (3)
My Name Is Khan (info) 22:34 18/4 (81)
Härifrån till Flåklypa (info) 22:28 18/4 (2)
Solan och Ludvig – Jul i Flåklypa (info) 22:27 18/4 (8)
Den korrumperade snuten (info) 22:18 18/4 (96)
Beck - Levande begravd (info) 21:42 18/4 (141)
Limpan (info) 21:35 18/4 (11)
Spider-Man: Homecoming (info) 21:23 18/4 (72)
Attack the Block (info) 21:19 18/4 (156)
It Stains the Sands Red (info) 20:24 18/4 (7)
The House on Sorority Row (info) 19:00 18/4 (22)
Cheerleader Massacre 2 (info) 18:34 18/4 (1)
A Quiet Place (info) 17:27 18/4 (60)
Run (info) 17:05 18/4 (1)
Kvinna i rött (info) 15:28 18/4 (59)
The Glass Castle (info) 12:48 18/4 (7)
The Preacher's Wife (info) 12:34 18/4 (56)
Himlen är oskyldigt blå (info) 12:22 18/4 (196)
Love Is a Racket (info) 12:16 18/4 (2)
Kon-Tiki (info) 11:46 18/4 (138)
Burn Notice: The Fall of Sam Axe (info) 11:31 18/4 (9)
Mänskligt villebråd (info) 10:56 18/4 (42)
Isprinsessan (info) 10:55 18/4 (75)
Släpp fångarne loss, det är vår! (info) 03:14 18/4 (173)
Lords of Chaos (info) 00:36 18/4 (10)
Borderland (info) 00:31 18/4 (20)
Vinyan (info) 00:11 18/4 (46)
Escape Room (info) 00:00 18/4 (8)
Men O'War (info) 23:49 17/4 (8)
Den allvarsamma leken (info) 23:45 17/4 (16)
S.C.A.R - Dödspatrullen (info) 23:43 17/4 (10)
The Island (info) 23:28 17/4 (877)
The Arrival II (info) 23:21 17/4 (11)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 23:17 17/4 (1)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 22:51 17/4 (25)
Fönstret åt gården (info) 22:01 17/4 (469)
Beck - I stormens öga (info) 21:58 17/4 (161)
First Man (info) 21:57 17/4 (29)
Ambulansen (info) 20:53 17/4 (14)
Majken (info) 20:38 17/4 (15)
Transnistra (info) 20:22 17/4 (2)
Paraplyerna i Cherbourg (info) 20:13 17/4 (162)
Kapernaum (info) 19:03 17/4 (6)
Revenge (info) 18:55 17/4 (17)
Känn ingen sorg (info) 15:47 17/4 (204)