Jafences
Inte riktigt lika stark som de två senaste Inglourious och Django, men fortfarande så är det förbannat bra! Snälla Tarantino ge Johnny Depp en badass roll till nästa film!
 Wildbeast
Västern-drama, Tarantino, snöklädda landskap, schysst soundtrack, karaktärer. Fan, denna e grym
 DOKAN
Näää det här var väl i tjötigaste laget. Och så denna förbannade iskyla och snö. Burr! Typiskt också att Morricone äntligen får sin oscarsgubbe för en film där hans musik knappast märks. Ett trött ledmotiv och så lite snodda toner från Exorcisten II. Maestro Ennio skulle överösts med oscars redan på 60-talet då han var som bäst och mest uppfinningsrik.
 Gbgkille
Mycket bra
 Christofer
Nej, nej, nej. Hade hoppats på en ny Django men fick From dusk til dawn. Överspelat, löjligt explicit och allmänt ospännande. Väntade på ett klimax som aldrig kom, istället fick man det förutsägbara slutet. Svag tvåa.
 mwollin
Utan att säga för mycket, varför är det så mycket blod i alla filmer som ska plaska omkring så även i denna film. Man kan göra spännande filmer utan att blodet ska plaska och skvätta omkring hela tiden. Då kunde jag har gett denna film en 3:a men nu fick den bara en 2:a. Bortsett från allt blod så var det en hyfsade rulle med en twist på slutet.
 setterwall
Min husgud Quentin behöver ny inspiration.
 Laszlo Kovacs
Tarantino är tillbaka efter dumactionblaffan Django Unchained och det är bara till att njuta för åskådaren. Två gamla gubbar: Russell och framför allt Samuel L Jackson får visa upp precis allt de har kvar av vitalitet och en 50-årig kvinna Jason-Leigh njuter i fulla drag av att äntligen få spejsa ut en sista gång i rampljuset.
 ChristerF
Tarantinos filmer börjar bli ordentligt förutsägbara. Oändligt långa tagningar, underhållande dialog, fantastiskt foto, men egentligen bara en transportsträcka till det oundvikliga blodiga slutet. Ja, vi har sett det förut. Och kan han sluta numrera sina filmer?
Den överskattade Tarantinos första kanonrulle sedan De hänsynslösa. Och denna känns som Reservoir Dogs Revisited, fast i spaghettiwestern-tappning i storslagna vinterlandskap och med blodet sprutande. Skyhög testosteronhalt och ultrahårdkokt dialog. Mycket bra! (11-/15)
Tarantino kör på säkra kort och det visar sig funka, men bara hjälpligt. Allt finns där såsom dialogerna, våldet, stämningen och fotot och ändå blir det småtrist och förutsägbart. De första 90 minuterna skulle klippts ner till jämna timman så skulle även 8:e filmen fått ett högt betyg.
 Lumus Maxima
Trotts sina (få) men brutala scener är denna film mycket mysig! Tänker på snön, kylan, scenerna i stugan med "hot stew". :) Musiken är unik och mycket spännande!! Passa på att se denna film under vintersäsongen!
 Pål Gräs
Den klart bästa filmen Quentin gjort sedan 90-talet. Äntligen något sevärt igen.
 Solidus
Det börjar fantastiskt stämningsfullt och jag ser fram emot att få njuta av en välgjord och atmosfärisk western-deckare med underbara skådespelare som t.ex. Kurt Russel. Tyvärr övergår filmen från deckare till att bli en orgie av våld, blod och fula ord. Kort och gott: En sämre western-version av "De hänsynslösa". Fotot får dock 5/5 och det är alltid lika härligt att höra musik från mästare Ennio.
 martin eden
[rek. 4] Man tenderar att döma exceptionella regissörer extra hårt när de inte är fantastisk och THE HATEFUL EIGHT är tveklöst en bra film, med underbar musik och fantastiskt foto. Det börjar stämningsfullt men efterhand tycker jag att karaktärerna: de reduceras till svordomar, skämt och snillrik dialog. Filmens syfte är naturligtvis att vara underhållande, och det är den delvis, men det blir lite krystat och långtråkigt när det blir tydligt att regissören inte har något att säga utan filmen är en serie stiliserade och berättartekniskt finurliga scener. Bra, men inte mer än så. 3.
 mammene
Här byggs det upp något som verkar väldigt lovande, det är naturen, fotot, musiken och dialogerna som är väldigt slagfärdiga och man ger sig tid. Allt är snyggt gjort med de olika akterna, nästan teatraliskt. Men uppbyggandet lovade kanske lite för mycket. Smygande kommer en förändring som eskalerar till värsta slakten, visst det är mycket obehagligt, men på något vis är det brutala så makabert att det är på gränsen till komiskt, det känns lite dubbelt. Ett är säkert det väcker känslor. Som vanligt är Samuel L Jackson i sitt esse!
 Grillo
Stämningsfullt men hade kunnat kortas med en halvtimme utan problem. Börjar bli lite trött på Tarantinos snack utan verkstad som här gick till en nästan orimlig nivå. När saker väl händer, händer de dock ordentligt.
 jingoo
Väldigt snygg film och som vanligt "sugs det på karamellen" i de långdragna dialogerna vilket kan vara aningens tröttsamt. Tyvärr är själva handlingen lite väl tunn och rå för min smak. Det saknas något.
 TURGUT
Reservoir Dogs i westernmiljö.
 Sture Stenhög
Jag hade nog alltmer accepterat tanken att Tarantino förvisso skulle fortsätta göra sevärda filmer, men att han inte längre hade någon riktigt bra film kvar i sig. Jag är väldigt glad att jag hade fel. Det är kanske inte Tarantino i absolut toppform, men det är nära nog, och allt det som definierar hans bästa filmer finns här. Fantastisk dialog, färgstarka karaktärer, udda detaljer, extremt bra casting, filmnörderi, bisarr humor, och ett urflippat händelseförlopp. Jag gillar också att han här utforskar de stämningar som rådde i vad som måste ha varit ett väldigt splittrat amerikanskt samhälle efter inbördeskriget, det slår mig att det är ett underutnyttjat tema på film. Vidare gillar jag att good guys är något relativt i den här historien, och att karaktärernas lojaliteter och eventuella nya allianser hålls så ovissa under stor del av speltiden. En speltid som för övrigt är lång utan att någon gång kännas lång. Det är med stor glädje jag sätter en fyra i betyg
 Bomkia
Otroligt stämningsfull och blodig thriller-western. Tarantino visar framfötterna igen. 4+
 Sarakin76
Bedre enn en bra bok.
 widez
Rappa dialoger. Coola karaktärer. Snyggt filmat. Story är ok men kunde ha varit bättre, speciellt mot slutet.
 Raimo_1985
Bra musik, toppen skådespeleri, utsökt dialog och bästa moderna western jag sett på ett bra tag, plus Tarantinos bästa film vid sidan av Basterds känns det som just nu och ett tahg framöver.
 92axha10
Välgjord som vanligt men kunde inte låta bli att känna lite antiklimax.
 siggelund
Fin film, om än lite för lång för sitt eget bästa
 linkan1982
Så himla bra. Första gången jag såg den så såg jag halva och sen somnade jag. Tyckte den va hyfsat låååångsam och tråkig. Andra gången jag såg den så tappade jag hakan. Så himla rolig, intressant dialog!! Och Samuel L Jackson är magisk. "Dingus"
 Murvel48
Lite väl mycket snack första timmen men det tar sig rejält sedan.
 the Feber
Det kryllar av bra skådespelare här, en spännande plats för ett kammarspel och möjlighet att bygga upp något riktigt spännande. Men filmen flyger aldrig. Tarantinos grundstory är inte tillräckligt intressant. När väl vändningen kommer och man inser vilka som är i stugan och varför, känner man sig lite besviken. Var det inte mer än så här? Blir det bara en klassisk shootout av det hela? Dessutom så är många av karaktärerna rätt så platta och får aldrig utrymme i filmen. Tim Roth briljerar de få stunder han får komma till tals, men hade förtjänat bra mycket mer screentime. Istället blir det Samuel L Jackson för hela slanten och han tillför egentligen inte något nytt. Dessutom är dom NIO stycken i stugan, vilket är jätteirriterande! Vem är det som inte gills? Tydligen O.B, Nåväl. Intressanta dialoger/monologer höjer upp filmen. Likaså dess miljö.
 kryttan
Blev ganska besviken på denna, inte alls samma stuns i dialoger som i resten av hans filmer. Tim Roth spelar över så jag nästan skäms. Jag saknade spänning, men med det sagt så är det mycket som är bra, resten av skådisarna gör en bra insats, musiken av Ennio Moricone är förbannat bra! en svag 3:a
 RichardEk
Film av Tarantino som är lite för mycket övertydlig Tarantino för sitt eget bästa. Det är galet snyggt gjort, hantverket i sig från både regissör och skådespelare, men upplägg och händelseutveckling blir ganska förutsägbart, både berättelsen i sin helhet och hur olika scener kommer att sluta. Även när det plötsligt händer något blir man inte överraskad för man är beredd att det ska hända något. Så Tarantino använder sin egen framgångsformel lite för bra, vilket på en nivå är förståeligt, kanske för att han vill finslipa sitt eget hantverk. Det är en sympatisk tanke, att regissören gör filmen främst för sig själv, för att utveckla sin egen nisch. Men i en tid när tittaren (som jag själv i det här fallet) hela tiden kräver nya grepp, hela tiden vill bli överraskad, faller det nödvändigtvis inte helt väl ut.
 Kurosawafan
tung och bra, western meets Reservoir Dogs lite...
 dE.dD
Otroligt snyggt foto, bra dialog! Snudd på 5\'a.
 dudson
Stabilt & snyggt hantverk av Tarantino. Är helt klart Jacksson agerande som verkligen lyfter filmen.
Spännande film som trots sin längd håller intresset uppe hela tiden.
 YouAreNrIchi
Filmen i sig är helt OK underhållning, men det blir för mycket Tarantino så man blir aldrig indragen i historien. Jämför man den med Pulp Fiction så känns det som om han driver med sig själv, eller så har han tappat fotfästet helt.
 dafreakish
Det här är det närmaste Tarantino har kommit De Misstänkta. En tät och smart film, om än väldigt lång, bjuder på Tarantinos sköna dialog och känsla för starka scener. Ibland tappar den visserligen tempot och vissa bitar hade kanske inte behövts men det positiva med filmen väger upp det negativa rejält.
 Nintendo 64
Faktiskt bättre än väntat!
 Jamesa
Snyggt som vanligt. Dock också som vanligt är Mr Tarantino i viss mån alltid generellt sett överreklamerad. Hade en annan snubbe gjort exakt samma rulle är jag själv övertygad om att den inte hade fått så lika högt betyg.
 Körsbär
Så nära en femma, gillar karaktärerna och storyn som sakta kryper sig framåt och det är hela tiden intressant.
 Hans Moleman
Bra som nästan alltid med Tarantino, även om den inte kommer upp i samma klass som Pulp Fiction, Kill Bill etc. Svag fyra.
 pufred
Filmning, musik, skådespel är mycket trevligt i detta paranoida kammarspel, samt de underliggande kommentarerna om rasmotsättningar, slitningar efter inbördeskriget osv. Det som drar ner för mig är att den känns för Tarantinsk, med sitt övervåld och meningslöst tugg.
 Bozze80
Snyggt, välspelat och intressant/rolig dialog, som det brukar vara med Tarantino, men som film är nog det här bland det sämre han gjort tycker jag, blir aldrig riktigt intressant, trots att Samuel L. Jackson är smått fenomenal!
 bnw
Den är rätt mycket som en långfilmslång utdragning av krogscenen i Inglourious Basterds. Jag klagar inte.
 deswhip
Tarantino lägger allt krut på sina färgstarka karaktärer. Det brukar han ju göra men den gången är det väldigt många karaktärer och liksom lite "over the top". Storyn är visserligen bra men väldigt simpel. Summan av alltihop blir väldigt god underhållning men tekniskt sett inget mästerverk.
 labi
En svag fyra tack vare mästerlig dialog och lysande insatser av hela ensemblen som så när på de mindre rollerna som ex. Minnie och Judy som tar bort lite av magin. J J Leigh väl värd sin Oscarsnominering.
 TJ
Bra cjord film om ett gång som utrotar varandra. Jag fattar inte idén. Kanske för att det är "underhållande"?
 Schtellan
Det var en överraskande twist med pungskytten! :)
 Jannebanan
Ingen kan göra våld med finess som Tarantino. Han lyckas än en gång med att använda sig av gamla fina skådespelare som vi har lärt att älska genom åren, men som inte längre får så många stora roller. Jag tänker här framför allt på Bruce Dern. Som alltid är dialogen otroligt bra och denna gång är också fotot på topp. Det jag kan känna är väl egentligen bara att storyn är för tunn för att bära en sån här film, men på något sätt lyckas Tarantino med konststycket att få tittaren att inte bry sig om det, utan att i stället låta sig fängslas av underhållningen.
 Rwesterin
Så nääära en 5a man kan komma. Fantastisk!
« Föregående   |   1 ... 3 4 5
Senaste kommentarer
Sagan om Gandahar (info) 05:18 20/7 (32)
La sonate à Kreutzer (info) 00:49 20/7 (1)
The Gospel of John (info) 00:24 20/7 (15)
A Walk Among the Tombstones (info) 00:05 20/7 (61)
Mitt namn är Wrath (info) 23:59 19/7 (20)
Tillbaka till framtiden del II (info) 22:58 19/7 (300)
King Kongs son (info) 22:53 19/7 (9)
What If (info) 21:53 19/7 (48)
La La Land (info) 21:42 19/7 (120)
Lejonkungen (info) 21:02 19/7 (998)
The Intern (info) 20:57 19/7 (72)
The Hummingbird Project (info) 20:47 19/7 (5)
Baltic Storm (info) 20:28 19/7 (67)
Loving Vincent (info) 19:59 19/7 (14)
Diego Maradona (info) 19:56 19/7 (2)
Änglarnas stad – Los Angeles  (info) 19:44 19/7 (93)
Booksmart (info) 19:37 19/7 (14)
First Kill (info) 19:25 19/7 (11)
Lejonkungen (info) 17:45 19/7 (6)
Black Panther (info) 14:42 19/7 (90)
Straw Dogs (info) 13:51 19/7 (189)
Bob Lazar: Area 51 & Flying Saucers (info) 13:43 19/7 (2)
Mikael (info) 11:50 19/7 (16)
The Brood - missfostret (info) 11:46 19/7 (138)
Midsommar (info) 11:41 19/7 (10)
Den Förtrollade Vägen (info) 11:25 19/7 (1)
Swiped (info) 09:33 19/7 (3)
The Nun (info) 09:31 19/7 (32)
The Vampire's Assistant (info) 09:25 19/7 (74)
Kidnapping Stella (info) 09:22 19/7 (1)
Den sjunde sonen (info) 08:53 19/7 (1)
Gods of Egypt (info) 04:21 19/7 (48)
Little Evil (info) 01:11 19/7 (11)
Secret Obsession (info) 01:09 19/7 (1)
Elvira Madigan (info) 01:03 19/7 (106)
Sabotage (info) 00:09 19/7 (11)
Lejonkvinnan (info) 00:00 19/7 (4)
Judge Dredd (info) 23:56 18/7 (339)
Defcon 4 (info) 23:40 18/7 (6)
Long Shot (info) 23:31 18/7 (5)
Overlord (info) 23:06 18/7 (19)
Bleka dödens minut (info) 21:59 18/7 (335)
Vice (info) 21:44 18/7 (22)
Captive State (info) 20:12 18/7 (4)
Fänrik Ståls sägner (info) 19:39 18/7 (2)
Still the Water (info) 18:51 18/7 (7)
Our Kind of Traitor (info) 17:28 18/7 (12)
Social Animals (info) 15:08 18/7 (1)
Midnight (info) 14:44 18/7 (1)
Shoplifters (info) 13:37 18/7 (19)