Betyg idag: 1 062 Besökare idag: 4 784

Qus
Jag gillade den inte, men dom jag gick med tyckte tvärtom.
 vamstad
Humor i en annars humorbefriad genre! Beskrivningen här är dålig till och med för att vara Filmtipset. "Bestämmer sig för att bli Deadpool"? "Nära att döda hans fru"?
 schramm
pubertabel föreställning. saker sprängs, sexskämt, one liners, hjärndött... ja, det finns ju inte mycket att klaga på alltså.
 jingoo
En bagatell som ibland är väldigt underhållande men ibland försöker lite för mycket. TJ Miller som Weasel är riktigt irriterande.
Som The Mask (fast rolig) med Sin City-attityd. Totalunderhållning från början till slut. Hejdlöst kul och skitcoola action-sekvenser. (12/15)
 EmmaRonngren
Hade inte särskilt höga förväntningar, trots lovord från vänner. Men skam fick jag! Reynolds är fantastiskt rolig, otippad 5a.
 abnormal
Kan inte greppa populäriteten denna film uppnått. Tonårshumor, riktigt omotiverade och orimliga scener, kraftigt förutsägbar story, oförklarliga settings.
 Jompalompier
Så fort man inte tror att det kan komma en sämre oneliner så kommer det en till. Det fullkomligt haglar dåliga skämt, tilltalar säkert tonårspojkar som inte vet bättre men i mina ögon var det här skit.
 LXMBRG
Härligt hjärndött. Skönt att den bryter mönstret för liknande filmer.
 cannibalrice
Sjysst action, rätt kul men storyn är en total cliché.
 ledsenpirat
Bra ton och snyggt förpackad superhjälte-action. Allt är väl inte glasklart och ibland är vår hjälte lite för blasé, men jag kan ge ett överbetyg tycker jag.
 nilsy00
Inte så lätt att hitta seriehjälts film som inte suger. Definitivt underhållande
En spark i röven på alla pretentiösa superhjältefilmer som kommit under de senaste decenniet. Så vi fylls istället av högar av sexskämt, oneliners, våld och annat snask. Ingredienser som känns helt standard i tom dagens komedier, så speciellt märkvärdig är inte deadpool. Här finns ändå några häftiga grepp och visst är det hjärndött och underhållande på sitt eget sjuka sätt. Men att påstå att Deadpool är bra vore dumt.
 Emmalo94
Love it!!!
 RobinF
Nej men alltså nej
 Zebulonm
Bättre än väntat. En del sköna repliker....
 Legend89
Väldigt bra och underhållande film.
 Valross
Det är en klockren fyra... gränsar till fem tack vare sin självdistans
Ryan Reynolds var skapad för att spela rollen som Deadpool. Hans humor och manér gör att Deadpool äntligen kommer till liv på film på riktigt. Det som lyfter filmen är också att den fick R-rating vilket är ett måste för att Deadpool ska kunna säga och agera fullt ut. Skådespelaren och komikern T.J. Miller fungerar väl med Reynolds och lyfter komiken ytterligare. Nu väntar jag bara på uppföljaren.
 JonasM
Fanns väl inget nytt eller annorlunda med det här? Samma visa som alla andra superhjältefilmer, fast med "kvicka" skämt och fjärde-väggen-brott. Kalla mig gubbe men det här var värdelöst.
 92axha10
Vet inte mycket om karaktären Deadpool men jag vart galet underhållen av den här filmen. Skönt med en så liten historia och manuset är kvickt som få. Filmen vågar prova något nytt och det funkar.
 Robkiller
Helt oseriös, men blir ändå oväntat underhållande.
 nodon
Underhållande
 Starkbröl
Ganska underhållande, bitvis rätt kul, men ändå något under förväntan. Inte så out-of-bounds som jag fått för mig. Mycket svag fyra men ändå en av de bättre Marvel-rullarna. Kick-Ass är dock ännu bättre.
Jag brukar ha ganska svårt för grabbighet men det här är nästan så grabbigt det kan bli men funkar ändå helt fantastiskt. Det är gjort med en charm och skaparglädje och det märks att man har kämpat för att göra just den här filmen. Otroligt kvick dialog och metahumor är jag ofta svag för. Superhjältefilm när den är som bäst.
 2004Orre
Den är awesomne, Deadpool äe tillsammas med Doctor Strange mina två favorit superhjältar. 4,5/5.
 Sture Stenhög
Det här var ju lite uppfriskande faktiskt. Det är bra underhållning och roligt med hyfsad regelbundenhet. Humorn är förvisso ojämn, men jag gillar metahumor överlag, och sådan finns det ju gott om här. Tyvärr är det dock också infantilt i lite för hög grad, men riktiga lågvattenmärken saknas iaf som väl är. Historien fungerar heller inte sämre än vanligt trots det oseriösa anslaget. För min del hade man dock gärna fått tänja på gränserna ännu mer, men visst var det här kul nog för att det ska orka upp till en trea
 Sarakin76
Dette er den beste superhjeltefilmen alle kategorier.
 HerrNenne
Väldigt väldigt roligt och ganska cool. Största minuset är att universumet är så litet, man lyckas inte få det att kännas stort. Hade behövt fler karaktärer, fler cameos, fler X-men. Att man skämtar om det gör det inte till ett mindre problem.
 Johan2006
Otroliga actionscener. Han som gör ninjan för DeadPool is a master. Intelligent humor men den går lite över huvudet på mig, det är för smart för att jag ska skratta. Jag håller Kickass några steg över denna.
 vonadel
Höjer faktiskt denna ett snäpp efter omtitt. Även om det är på gränsen. Ligger där runt betyg 6 och 7. Tror jag var mer i form för humorn denna gång. Min första 4K-UHD film. 7/10
 Claude Strife
Action och humor i en skön symbios!
 BarryHero
Forstar inte storheten. Inga roliga skamt. Ovrrtydligt meta. Banal story.
 zyxz
Gillar verkligen den här. Sjukt rolig och bra variant av superhero-film
 Skökskjuterska
Rätt rolig ändå men storyn har vi sett otaliga ggr tidigare. Ok kravlös och enkel underhållning.
 markus1990
Höjer efter omtit bästa marvel gjort!
 ilgoga
Bästa super-filmen som ej kommer från Marvel studios. TJ Miller är som vanligt olidlig, Ed Skrein imponerar inte men annars riktigt trevlig tolkning av DP.
 svantehak
Pubertal Smörja
 Litsne
Jag funderade på en 3:a, men det blir trots allt en svag 4:a eftersom huvudpersonen inte är dumgod.
 AngelsDiary
Underhållande.
 Bozze80
Det här var en gigantisk positiv överraskning! Så sjukt rolig, samtidigt som den är full med extremt välgjorda och våldsamma actionscener. Dessutom väldigt många bra skådisar som passar i sina roller, inte minst Ryan Reynolds!
 wasteoftime
Alltså, min trötthet på alla dessa superhjältefilmer verkar inte veta några gränser. Jag minns att när den här kom snackades det om hur bra den var, och vilken skön fläkt i denna trend det var. Så känns det inte alls. Mer som ett försök att göra det lite "häftigare" utan att göra något alls, egentligen. Bara lite råare, och mycket naknare. Det är ingen katastrof, visst, men det är väl knappast målet? 0,6 på SH-skalan.
 kenzo2013
Aldrig varit glad gör superhjälte-filmer, men den här skiljer sig stort och blev oväntat en riktigt höjdare för mig
 HasseV
Börjar lite skoj men sedan tar den slut när det är 60 min kvar och detta fylls med standardscener.
 Misslovemovie
Jag är mest förvånad över att jag väntat så länge med att se denna, så bra! Underbar humor och snabbt tempo. Inga tråkiga scener här inte.
 asasae
Rolig, men lite för mycket våld för min del.
 Ful_fisk
Nja, inte särskilt överdrivet roligt. Garvade väl till någon gång, mest åt Ferris Bueller-referensen på slutet, men annars känns hypen väldigt obefogad. Och så tokmycket modern action med, vilket framåt slutet gjorde det hela till lite för mycket snarkfest. Ungefär vad jag väntat mig alltså, så nu kan jag fortsätta skita i att se nya superhjältefilmer i fyra år till, då.
 Körsbär
Har visst missat att betygsätta denna film, men minns den som riktigt underhållande :) och udda.
 ekman
Mycket bra i den här filmen, men jag har lite svårt för kombinationen splatter/komedi, så mer än en trea kan det nog inte bli. Dessutom tycker jag Colossus är töntig, och även om det säkert ska vara meningen så vill jag inte att han ska vara det. Colossus var en favorit i min barndoms serietidningar. Det här var mitt 3000:e betyg på Filmtipset. Synd att behöva sätta det när sajten är på väg rätt ner i träsket, men värt ett litet firande, ändå.
« Föregående   |   1 2 3 4
Senaste kommentarer
Robin Hood (info) 20:24 20/4 (11)
A Quiet Place (info) 20:15 20/4 (61)
The Equalizer 2 (info) 20:02 20/4 (26)
ChromeSkull: Laid to Rest 2 (info) 19:56 20/4 (9)
The Presence (info) 19:55 20/4 (11)
Infernal Affairs 3 (info) 19:42 20/4 (29)
Gringo (info) 19:42 20/4 (5)
The Bouncer (info) 18:46 20/4 (1)
Spionen (info) 17:26 20/4 (13)
The Social Network (info) 17:20 20/4 (467)
Änglagård – andra sommaren (info) 16:21 20/4 (131)
Kellys hjältar (info) 16:00 20/4 (280)
Skuggan av ett tvivel (info) 14:18 20/4 (150)
Widows (info) 12:15 20/4 (8)
Cold War (info) 12:14 20/4 (17)
Bad Moms 2 (info) 12:13 20/4 (14)
Fist Fight (info) 12:12 20/4 (18)
Get Hard (info) 12:11 20/4 (55)
Elizabeth - The Golden Age (info) 11:29 20/4 (184)
Elizabeth (info) 11:18 20/4 (185)
Life (info) 11:01 20/4 (73)
Flightplan (info) 10:37 20/4 (538)
The House That Jack Built (info) 09:20 20/4 (14)
Bohemian Rhapsody (info) 08:29 20/4 (62)
The Mule (info) 08:16 20/4 (13)
Min store tjocke far (info) 06:58 20/4 (45)
Prinsen och jag (info) 06:33 20/4 (189)
Thank You for Smoking (info) 00:48 20/4 (545)
The House of Yes (info) 00:36 20/4 (29)
Bumblebee (info) 00:18 20/4 (19)
Fahrenheit 451 (info) 00:18 20/4 (9)
Infernal Affairs 2 (info) 00:05 20/4 (59)
The Curse of La Llorona (info) 00:00 20/4 (2)
Den siste gentlemannen (info) 23:44 19/4 (5)
Mary Poppins kommer tillbaka (info) 23:06 19/4 (9)
Triple Threat (info) 23:04 19/4 (2)
Draktränaren 3 (info) 23:01 19/4 (8)
Kungens hologram (info) 22:39 19/4 (17)
12 Strong (info) 22:35 19/4 (13)
Infernal Affairs (info) 21:39 19/4 (412)
Midnatt i Paris (info) 21:08 19/4 (319)
Jurtjyrkogården (info) 20:23 19/4 (8)
Poppers pingviner (info) 19:52 19/4 (103)
Fulltime Killer (info) 17:24 19/4 (67)
Pastor Brown (info) 16:40 19/4 (1)
Mördartomaterna anfaller igen (info) 15:42 19/4 (79)
Främlingen (info) 14:44 19/4 (66)
Dear God No! (info) 14:39 19/4 (3)
Hämndens skugga (info) 14:37 19/4 (18)
Bring It On: In It to Win It (info) 13:44 19/4 (44)