Albion
En överdrivet actionproppad roman har blivit en något mindre stressad film men det är ändå alldeles för mycket. En fördel är dock att denna filmen till skillnad från de båda tidigare känns mindre våldsam så att säga. Som många nämner så har aldrig karaktären Robert Langdon känts lyckad i filmatiseringarna och så även denna gång. Sidse Babett Knudsen är en favorit sedan tidigare men den är ju knappast så att hon klarar av att höja filmupplevesen heller direkt. Så var det det här med slutet också...Betyget blir en svag 3;a, dvs 3-
 Abigor
Larv. Skulle passat bättre som en barn/ungdomsfilm.
 Claude Strife
Inledningsvis väldigt intensiv i sina miljöbeskrivningar, men lägger sig något. Helt klart sevärd film ifrån bok med samma namn ifrån Dan Brown.
 oskaraspfors
Synd att ingen av de tre filmerna ens nästan lyckats leva upp till böckerna. Tror man har en fördel här om man faktiskt inte läst boken.
 Commandante
Det är nästan en bedrift i sig att lyckas göra en Dan Brown-bok ytligare än vad den redan är. De olika sidorna i berättelsen framställs inte alls med någon mystik. Men miljöerna är i alla fall fina.
 solan
Tyckte den var långt över förväntningarna! Brukar aldrig se denna typ av film. Litet som en pusseldeckare från ungdomen.
 RunRiot
Jag gillar tempot och actiontemat i den här, men tyvärr har själva lösandet av gåtan fått stå åt sidan istället. Filmen försöker tyvärr vara smartare än vad den är, i och med att karaktärerna ständigt gör riktigt dumma missar, trots att de ska vara genier, och upplösningen ser man komma på mils avstånd. Jag visste liksom vem skurken var innan jag ens satte mig i biostolen. Jag tycker dock att skådespelarna presterar väldigt bra och den här är betydligt intressantare än jättesega Änglar & Demoner. Lagom bra film, om man bortser från mysterietemat alltså.
 Björkman
Stor besvikelse om man läst boken. Tempot är löjligt högt och den mystik som fanns i boken försvinner nästan helt. Första scenen är bra, men efter det tappas det mesta. Flera karaktärer är ändrade och filmen tar också en helt annan utväg än i bokversionen och inte till det bättre. Hanks tycker jag fortsatt inte passar helt i rollen och känns inte helt trovärdig. Snudd på en etta.
 PeterTheW
Howard genomgår en identitetskris? Nog för att långt ifrån alla hans filmer är bra, men de senaste åren har det verkligen gått utför. Inte för att man väntar sig mycket mer av en tredje Langdon-film, men. Maken till dåligt hantverk... Hanks ser ut att vilja somna i varenda scen.
 hakuna
Gillar tempot. Gillar också att jag faktiskt varit på plats i varje scen, inte ofta det händer. Det som drar ner betyget mest är hur okänslig regissören är vid slutet av filmen.
 choklatchip
Antingen har kvaliteten på actionfilmer kraftigt försämrats de senaste åren eller så har jag sett för många för att uppskatta dem längre. Så tråkig och långdagen, förklarande och förutsägbar att det är ett under att jag inte somnade!
 araka
Alldeles för högt tempo för min smak, känns mer som en trailer än en långfilm. När kommer långsamheten i 70-talsrullarna åter till heders? Snart hoppas jag.
 ulpe01
Efter att ha sett de två föregående Langdon-filmerna hade jag svårt att inte se den här också, även om jag misstänkte att det inte skulle vara så bra. Väldigt mycket spring och pekande. Tempo i all ära, men det här var inte så bra.
 setterwall
Tom Hanks är mindre träigare än han varit de senaste åren och hantverket är hyfsat stabilt. Däremot är det sååå ofräscht, finns inga nya idéer eller intentioner. Amibitionen är lågt satt och kan inte vara annat än underhållning för en hjärndöd publik. Om detta är den första spänningsthrillern förpackad i Hollywoodform du någonsin ser kan den vara spännande och bra men då lär du ha varit eremit och inte sett en enda blockbuster från Hollywood de senaste 15 åren.
 asasae
Tycker filmen var spännande och höll ett bra tempo. Generellt tycker jag det är lite för mycket fackkunskap i Dan Browns böcker. De bygger på specialkunskap som åtminstone jag inte är påläst i, därför blir det lite svårt att själv kunna dra kopplingar och de blir lite undervisande istället för underhållande.
 best_jeppe
Ganska medioker standard thriller-film med dagens mått. Inget märkvärdigt alls egentligen. Stabil 2a.
 alerhe
Helt okey. Boken är mycket bättre men filmen gör den ändå rättvisa. Något som drar ner är dock att de ändrade slutet i filmatiseringen i förmån för ett mer "Hollywood vänligt" slut. Svag trea.
 Spook
älskar dan Browns faktakunskap och att han tar med det i sina böcker. tråkigt att de ändrat hela slutet, vilket göra att (som vanligt) boken är betydligt mycket bättre.
 Sopranos
bra, bättre än jag fruktade. Trodde på en stabil etta eller två. En svag fyra får det bli.
 Zebulonm
Nä en mindre besvikelse. Räcker endast till en tvåa...
 Engravadlax
Manus är lite herp derp, en del av castingen presterar sådär, eller så får de bara inte bra regi från Howard.
 supermancover
Väldigt svag trea. Blev extremt besviken på denna filmen faktiskt. Många händelser i filmen som inte makear sense över huvud taget + att jag är trött på hollywood-slut.
 erik.p
Klockren trea. Stabila hantverk, lite lagom spännande.
Da Vinci-trilogin har aldrig riktigt gripit tag i mig men jag gillar ändå grejen lite och det är ju klurigt (även dumt) och snygga miljöer och så. Här känns det dock väldigt krystat att få in Robert Langdons kunskaper i ett slags terroristdrama.
 Totenkopf
Nej, tyvärr så var det en riktigt seg historia, den är långt ifrån den första i spänning.
 siggelund
Sevärd. Knappt.
 Lumus Maxima
En besvikelse jämfört med boken. Oförlåtligt att de ändrade det intressanta slutet från boken, hur kunde Dan Brown gå med på det? Fina vyer och viss spänning, men det blir ändå bara en 2:a.
 myslas
Ännu dummare än de tidigare filmerna om Robert Langdon och den här saknar dessutom momenten av spänning och underhållning som de i alla fall hade. Alla tillbakablickar gång på gång är dessutom störande moment som gör att det inte finns något som helst flyt genom filmen. Skräp.
 Nintendo 64
Nog för att filmer sällan följer sina förlagor till punkt och pricka men här var ju handlingen mer eller mindre helt reviderad samt karaktärer som saknades och inte alls uppförde sig som i boken. Hanks är som vanligt stabil men i övrigt besviken :(
 Portugallien
 AddeColciago
Effektiv, färdigtuggad popcornsfilm.
 the Feber
Jag gillade helt klart de övriga två filmerna. Detta är något annat. Ett jävla massa springande, totalt ologiska twistar, förutsägbar och karaktärer som är plattare en ett golv. Dessutom bygger man upp storyn på felaktig fakta! Herr Langdon kunde spelats av typ vem som helst. Karaktären har verkligen noll personlighet här! Förutom korkad då, vilket troligtvis inte var tanken. Och de förbannande tillbakablickarna! Höll på att stänga av i ren vrede! Enda pluset är alla fantastiska miljöer. Räddar filmen från en etta!
 Bomkia
Inte alls så pjåkig. När det är som bäst är det en underhållande rebusjakt i högt tempo. 3a.
Inferno var en svårare bok att filmatisera redan från början då detaljrikedomen var väldigt stor. Tycker det blev en rätt blek jakt den här gången och både Hanks tillika hans karaktär Langdon kändes rätt oengagerade. Ett godkänt äventyr, men lätt sämst av de tre filmade böckerna.
 Bozze80
Aningen sämre än boken, men ändå hyfsat spännande, även fast det varken är bästa boken eller filmen med Robert Langdon...
 Rasmusmatte
Inte den bästa filmen precis. Rörig och hoppig. Men en trea får den iaf eftersom den bygger på bok av en av mina favoritförfattare Dan Brown
 Tim Buckley
(rek 2a) Sämsta av de tre. Dåligt berättarflöde, dåliga personporträtt, blek story. Det enda som lyfter filmen är dess budget genom skådespelare och scenografi.
 Zok
Tycker att detta var rätt tråkigt faktiskt. Fanns inget som lyfte filmen under dessa två timmar.
 Christofer
Oväntat slätstruket och blekt manus. De tveklöst tristaste gåtorna och allting gick på sparlåga kändes det som.
 Boondock_saint
Kan filmskapare bara sluta tvinga sina kvinnliga rollfigurer att springa kilometervis i högklackat, tack?
 HerrNenne
Så extremt oengagerande och railroadat.
 dafreakish
Varför Howard fortsätter göra dessa Brown-filmatiseringar när resultatet alltid blir detsamma är för mig ett mysterium. Alla tre filmerna har varit oengagerande, fulla med styltiga repliker för att få in så mycket som möjligt av böckerna samt helt enkelt riktigt dåliga. Nej, lägg bort Langdon och spendera er tid till något bättre istället Ron och Tom, ni är bättre än så här.
 fridenpaden
Jag fattar inte logiken i "de elaka" människornas agerande. Jag FATTAR inte. Vore bra om någon förklarade för mig. Det finns två stora luckor i logiken. Den ena kan jag ha missuppfattat eftersom jag anser att den är så otroligt ologisk och ändå så är den vad hela filmen är uppbyggd på, varför Langdon blir involverad and so on and so forth. Kan förstås inte avslöja något här i kommentarerna för så förstör jag hela filmen för den som inte har sett den här ologiska smörjan.
 karlmats
Ska man vara snäll kan man ju säga att det här var Da Vinci-kodens kusin från landet. Dan Brown har väl aldrig varit nån vidare författare men jag brukar ändå gilla hans förmåga att snickra ihop en underhållande story. Filmatiseringen här känns mer som en transportsträcka från A till Ö utan nån vidare inblick i problemlösandet. Samtidigt känns ju hela plotten väldigt hittepå, vill man göra som Thanos och ställa till med jävelskap kanske det inte känns jättesmart att lämna en massa mystiska ledtrådar och ge folk chansen att stoppa det. På så vis känns hela filmen ganska onödig. Men fina miljöer är det ju och Hanks och Jones är sådär lagom underhållande så en lagom 2a blir det.
 Murvel48
En stökig, tråkig och oengagerande film med tramsig story.
 Jamesa
Oengagerat, men funkar att se hemma en lunch.
 wasteoftime
Ja, vad ska man säga. Rätt slätstruken action-thriller. Inte varken särskilt bra eller dåligt, det mest är. En del saker är ju inte minst sagt korkade, men det vägs väl upp av att det ändå är så pass lättsmält som det är. 0,6 på SH-skalan.
 dudson
Detta var fan kasst rakt av. Mombo Jumbo babbel om religions dravel.Hanks ränner runt i en kostym & försöker vara trovärdig. Noot working! B känslan breder ur sej satans snabbt.
 Litsne
Om jag skapar ett virus för att radera ut mänskligheten så kommer jag inte samtidigt att sätta det på en timer och dela ut ledtrådar till alla och envar. Premissen för filmen var otroligt otrolig och det var där med svårt med det som på engelska kallas "suspension of disbelief".
 Rock Snack
Samma sak som de två andra filmerna, fast snäppet sämre. Skådespeleriet är mindre trovärdigt än innan. Handlingen är mestadels ointressant och mejkar ingen sense. Twisterna är rentav irriterande. Actionscenerna är långtråkiga. Filmen känns som att den legat i ett valv sedan 2007 och nu tagits fram för att visas. Vi har sett allt tidigare. För tankarna till "End of Days" med Arnold.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Det indiska pariserhjulet (info) 02:34 15/11 (3)
First Reformed (info) 01:45 15/11 (7)
Crazy Rich Asians (info) 00:25 15/11 (1)
The Man Who Skied Down Everest (info) 00:12 15/11 (2)
Alla vet (info) 23:46 14/11 (2)
Frances Ha (info) 23:36 14/11 (103)
Sibel (info) 23:30 14/11 (1)
The Open House (info) 23:21 14/11 (18)
PK (info) 22:53 14/11 (6)
JCVD: I huvudet på Van Damme (info) 22:36 14/11 (200)
Tully (info) 22:35 14/11 (12)
Maria Full of Grace (info) 22:08 14/11 (199)
The Purge: Anarchy (info) 22:07 14/11 (80)
Revolvern (info) 21:52 14/11 (65)
Searching (info) 21:17 14/11 (7)
First Man (info) 21:03 14/11 (13)
Eighth Grade (info) 17:58 14/11 (9)
Core of the World (info) 17:51 14/11 (2)
Firecrackers (info) 17:48 14/11 (1)
Diamantino (info) 17:44 14/11 (1)
Romeo + Julia (info) 17:31 14/11 (460)
Snow White and the Huntsman (info) 17:26 14/11 (344)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 17:21 14/11 (2)
The Etruscan Smile (info) 17:17 14/11 (2)
Arizona (info) 17:16 14/11 (1)
Korgväskan (info) 15:21 14/11 (70)
En yankee i Berlin (info) 14:33 14/11 (4)
En vampyrs bekännelse (info) 12:45 14/11 (478)
Asako I & II (info) 10:52 14/11 (1)
Brott i blixtljus (info) 10:46 14/11 (2)
Outlaw King (info) 09:22 14/11 (6)
Trouble with the Curve (info) 09:19 14/11 (55)
Skandalen (info) 08:21 14/11 (23)
Kagemusha - spökgeneralen (info) 07:37 14/11 (146)
Idioten (info) 07:23 14/11 (31)
Dracula (info) 03:13 14/11 (13)
Book Club (info) 02:52 14/11 (7)
The City of the Dead (info) 02:49 14/11 (21)
Don't Torture a Duckling  (info) 02:40 14/11 (46)
The Meg (info) 02:33 14/11 (22)
Like Me (info) 01:26 14/11 (1)
Sorry to Bother You (info) 00:50 14/11 (12)
Dave Made a Maze (info) 00:09 14/11 (4)
Crowhaven Farm (info) 23:57 13/11 (1)
Brazil (info) 23:44 13/11 (425)
Tropa de Elite 2 (info) 23:34 13/11 (89)
Tropa de Elite (info) 23:27 13/11 (239)
In the Aisles (info) 23:22 13/11 (2)
The Wind (info) 22:01 13/11 (1)
Logan Lucky (info) 22:00 13/11 (18)