dr_Robert
Filmen är en bagatell, men en ganska rolig sådan. Visserligen flagnar charmen en del under filmens gang och dess slut kommer som något av en befrielse, men fore det har vi serverats en collegefilm som drivits något steg längre än vad vi sett tidigare. Inget är nytt, men med lite chilli får anrättningen ny smak. Fyran är inte av det starkare slaget.
 Man5on
När man som jag anser att Dazed and Confused tilhör de bästa filmerna någonsin så är det väl inte någon större överraskning att även denna faller i smaken. Snäppet sämre men fortfarande två simmar solid njutning.
 ulpe01
Inte mycket till story, men vägen från början till slut är ändå väldigt kul att följa med på. Grabbigt men ändå inte så mycket att det egentligen stör, det råkar vara grabbar det handlar om. Blev sugen på att kolla in några andra av Linklaters andra filmer som jag ännu inte hunnit med.
 hmejl
Den här Linklater tycks verkligen vara allergisk mot story. Vad går den här filmen egentligen ut på? Knappt fick vi någon baseboll heller. Jösses vilket sömnpiller. Så många värdelösa scener också, Vad är payoffen till alla de små grejerna de tar upp? That´s right, de är bara filler. Och denna snubbe fick en Oscar också.
 cristian81
Väldigt medioker. Förvånad att folk verkar uppskatta detta så mycket.
 Spidde
Ovanligt bra collegefilm med stark 80-talskänsla och överlag bra skådespelare, dock med en story och karaktärer som känns väldigt standard och tråkigt utslätade. Allmänt bra, men skulle ha varit kul med lite mer substans. Reagerade också på att de lyckats med den tidstypiska looken på de flesta av killarna medan tjejerna inte alls ser ut som tjejerna gjorde i 70/80-talsfilmer av den här typen utan rakt av håller fotomodellstilen som i alla andra samtida amerikanska filmer. Ingen ny Molly Ringwald som love interest alltså, vilket hade varit lite roligare.
 Medlock
Har alltid tyckt att Linklater är överskattad även om han gjort ett och annat som även jag gillat. Dock inte denna, verkligen inte. Så långtråkig och så intetsägande. Betygsettan är inte långt borta.
 Qhunden
Förstår inte poängen med filmen för roligt blev det ju aldrig. Två timmar föråldrad grabbmentalitet, jaha? Kunde egentligen lika gärna vara en etta.
 abnormal
Ointressant och intetsägande.
 PeterTheW
Alltså, nej. Hur har detta fått så fruktansvärt bra kritik? Linklater är en ostabil en. Vissa filmer fantastiska och andra gånger är han helt lost. Okej. Det finns väl nån scen, nåt inslag här och där som är småhärligt och det är någonstans skönt, tanken på en i princip helt sorglös film utan någon riktig plot - tills man inser att det är precis det som saknas, för när filmen pågått i en timme så börjar jag fundera på hur i helskotta jag ska orka stå ut med dessa basebollspelares framfart och "pussy hunt" i ännu en timme.
 emilstjernholm
Linklater lyckas bra med att fånga tidsandan och det andas verkligen åttiotal. Samtidigt tycker jag de flesta huvudkaraktärerna är utslätade och profillösa vilket gör det svårt att bry sig om deras förehavanden. Linklater har gjort betydligt bättre filmer om unga vuxna, t.ex. Dazed and Confused och Suburbia.
 Kajanus
Går i samma skola och klass som Dazed and Confused vilket är imponerande då det skiljer mer än 20 år mellan filmerna. Sprängfylld med smarta stickspår och härliga detaljer. Detta är en slackerfilm och bör betraktas som en sådan. Jag gillade den rätt mycket.
 Taliah
Jag stod ut med allt glorifierat bullshit för att jag litade på att Linklater hade en plan och att det patriarkala douche-runkandet och objektifierandet snart skulle undermineras på nåt smart sätt. Men nej.
 Sture Stenhög
Det är väldigt mycket Linklater det här, och det kan inte gärna vara negativt. Jag gillar det sätt som han aldrig riktigt gör film av det här på. Ingen onödig dramatik, ingen ansträngd story som måste tryckas in för att skildra det man egentligen vill skildra, och ingen humor av det slag som bryter trovärdigheten. Det här är en film om en tid, en plats, och framför allt en ålder, och det skildras bäst genom att bara följa de här personerna under några dagar. Förvisso skulle nog jag själv inte stå ut en minut i det här gängets sällskap, men att på tryggt avstånd betrakta dem på film var ändå ganska kul. Antagligen beror det på att Linklater är så bra på att skapa levande karaktärer, och hur tids- och plats-specifikt det här än må vara, så känns många drag hos dem igen. Det är ju dock fortfarande tidsandan som är filmens starkaste kort, allt känns verkligen fullkomligt autentiskt. Det är tydligt att Linklater fascineras väldigt mycket av tid, och eftersom jag delar den fascinationen så är jag också svag för hans filmer. Det här är i slutändan lite av en mellanfilm i hans karriär, men jag önskar ju att fler regissörer gjorde så här bra mellanfilmer
 Daniel_mjölby
Mysigt, soft och tillbakalutande. Men det går inte att inte jämföra detta med Dazed And Confused och det är här det faller. Det finns inte samma närhet till karaktärerna, inte samma värme. Detta är lite smått charmigt men det behövdes mer.
 haajen
Har inte sett Dazed and confused så kan inte jämföra men tyckte denna var rätt underbar, charmig och utan tillstymmelse till något obehagligt eller illasinnat. En film som man mår jävligt bra av efter man sett den.
 Genstruktur
Mycket bra musik!
 fridenpaden
Skön Linklater-känsla. Bra blandning av sent 70-talskänsla. Schysta muschar!
 kryttan
Riktigt bra! är förtjust i Linklaters sätt att skapa ett djup i karaktärer som i andra fall bara blir platta eller fåniga i liknande filmer. Skådisarna är otroligt bra.
 ostlundtheo
Då man hade Dazed and Confused i bakhuvudet kan man inte göra annat än att ge denna en trea. Dazed and Confused är enligt mig den bästa filmen någonsin, och Everybody Wants Some kommer inte upp i samma nivå. Sköna karaktärer och trevliga miljöer dock, men en aning besviken. Dock en väldigt bra film som jag troligen kommer se om ett antal gånger.
 asasae
Filmen kanske är rolig, men kändes för tramsig och känns inte som min melodi just ikväll. Såg inte klart.
 ancientlove
Rätt underhållande film men slutet förstör allt då den lämnar allt öppet och inga avslut på någonting. Trodde vi skulle få se lite av hur det går under året, inte bara de först 2-3 dagarna innan skolan börjar
 myslas
Linklater + baseball, det är ju som gjort för mig. Som vanligt när det gäller Linklater så är det dialogen som verkligen står ut. Riktigt underhållande film.
 BarryHero
Har inte lika minnesvarda karaktarer som Dazed and Confused men ar likval en valgjord film. Manga roliga citat och hog igenkanningsfaktor.
 fabbe86
Nej du Linklater, du må vara en stor personlig favvo men detta kändes som ett hafsverk du knåpat ihop i förbifarten i väntan på nästa "riktiga" projekt.
 DIProgan
Dazed and confused var definitivt bättre. Den här känns onödigt lång och stundvis rent seg. Brokig skara karaktärer som mestadels inte tilltalar. Bättre kan du Linklater.
Dazed and Confused var inte mer än "bra" tack vare ikoniska små detaljer, den här filmen saknar det. Det är bara astråkiga snubbar som är snubbiga och trista. Orkar inte. Välgjord och massa bra musik räcker inte långt.
 KyLLo
Underbart med en uppföljare till fantastiska Dazed and Confused. Härlig 70-/80-talskänsla.
Senaste kommentarer
Jane Fonda in Five Acts (info) 19:49 23/7 (2)
Colette (info) 19:46 23/7 (7)
The Humanity Bureau (info) 18:32 23/7 (5)
Les Seins de glace (info) 16:08 23/7 (1)
Teach 109 (info) 16:00 23/7 (1)
The Final Year (info) 15:40 23/7 (2)
Masjävlar (info) 15:33 23/7 (809)
Rallybrudar (info) 14:31 23/7 (133)
Downsizing (info) 13:13 23/7 (46)
Hycklaren (info) 13:07 23/7 (13)
Den siste samurajen (info) 11:54 23/7 (937)
The Intruder (info) 11:33 23/7 (1)
Kommissarien och havet - Den inre kretsen (info) 07:07 23/7 (28)
Tank 432 (info) 04:05 23/7 (8)
Utøya 22 juli (info) 03:47 23/7 (18)
Pride (info) 02:45 23/7 (82)
Barbie: Dagbok (info) 01:42 23/7 (12)
The Deminer (info) 00:34 23/7 (3)
Hell or High Water (info) 00:06 23/7 (61)
The Boy Who Harnessed the Wind  (info) 23:39 22/7 (3)
The Girl with the Dragon Tattoo (info) 23:34 22/7 (365)
Rocketman (info) 22:56 22/7 (11)
Long Shot (info) 22:46 22/7 (6)
The Diabolical (info) 22:28 22/7 (6)
Blueprint (info) 21:35 22/7 (9)
Birdman (info) 21:33 22/7 (212)
Arne Dahl: Mörkertal (info) 21:03 22/7 (10)
The Hard Way (info) 20:55 22/7 (7)
Secret Obsession (info) 20:48 22/7 (4)
Barry Lyndon (info) 20:34 22/7 (554)
Climax (info) 19:32 22/7 (13)
Jeepers Creepers 3: Cathedral (info) 19:24 22/7 (11)
The Silence (info) 18:48 22/7 (12)
Headshot (info) 18:43 22/7 (5)
Alita: Battle Angel (info) 18:41 22/7 (28)
Yesterday (info) 18:14 22/7 (6)
Lejonkungen (info) 18:12 22/7 (8)
BlacKkKlansman (info) 18:10 22/7 (43)
Francofonia (info) 17:09 22/7 (3)
Cargo (info) 12:30 22/7 (18)
Dumbo (info) 11:40 22/7 (4)
Hardcore - En brutal verklighet (info) 11:34 22/7 (18)
Min börda (info) 11:30 22/7 (3)
Turist (info) 11:01 22/7 (161)
Svenska bilder (info) 07:46 22/7 (35)
Indiana Jones och de fördömdas tempel (info) 07:38 22/7 (523)
Jakten på den försvunna skatten (info) 07:30 22/7 (612)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 05:37 22/7 (15)
Adrift (info) 05:35 22/7 (10)
Red Sparrow (info) 05:31 22/7 (25)