Lotso
I sin helhet misslyckas Zoolander 2 att pricka rätt i många avseenden. Humorn är inte lika bra eller vass som i första. Filmen förlitar för tok för mycket på sina kändis cameos som inte tillför något alls till filmen och pausar handlingen till ingen nytta. Det är inte roligt per automatik för att man har en kändis göra en massa knas i 15 sekunder för att sedan gå vidare i filmen. Handlingen är också överkomplicerad i mina ögon och hade svårt att hänga med vad som egentligen var poängen med allting och varför karaktärerna gjorde som de gjorde. Framåt slutet när Will Ferrell dyker upp får filmen lite fart, men då är det för tok för sent. Filmen följer samma mönster som många uppföljare på senare tid har gjort också. Genom att använda samma skämt från första filmen och förvänta att publiken ska svälja det och skratta. Men publiken är smartare än så. Filmen är också för sent ute. Speciellt efter 15år från första filmen och detta är det bästa man kom upp med. Då hade filmen lika gärna kunnat sitta kvar i hyllan och inte blivit gjord. Säger personen som tyckte Dumb and Dumber To var en rolig film och skiter totalt i vad andra säger... Personligen är jag besviken med Ben Stillers insats här då han kan mycket bättre än så här!
 DrJW
En uppföljare som ingen bad om, men som gjordes ändå! Dum och Dummare 2 var en BÄTTRE uppföljare än den här skiten och för dem som inte gillade den filmen, den filmen var bättre i jämförelse med den här! Enda anledningen varför man ens såg den här var för att man såg den första filmen, och även den var ingen höjdare, men den gick att se. Till skillnad från den här! Den försöker vara en rolig konspirations thriller, men misslyckas. Har ingen spänning och den var inte ens ett dugg rolig! Hälften av alla dialoger består mest av svammel och de ska föreställa "rolig" svammel, men de var inte rolig heller, de såg bara helt efterblivet ut! Jag gillar verkligen inte Ben Stiller, för att citera Family Guy; His movies are terrible. Har heller inte varit någon stor fan av hans filmer som han har regisserat, dock den bästa som han har gjort var Cable Guy, och även Reality Bites, trots att den var ok för mig. Den enda bra film som han har gjort som skådespelare var The Royal Tennenbaums, där var han faktiskt bra! Hittills den sämsta filmen som han har regisserat, och den här var även den sämsta filmen som Penélope Cruz har varit med i. Jag var faktiskt förvånad att se henne i en sån här typ av film, hon är mest känd för att vara med i regissören Pedro Almodovar´s filmer och jag kan förstå att hon vill göra någon komedi då och då, men hon kan välja bättre filmer! Oj, den här blev besegrad från första platsen på de mest sedda filmer på bion av Deadpool, what a shock! Nej förresten, de är inte alls en chock, naturligtvis så vill folket hellre se Deadpool än någon jävla Ben Stiller-rulle! Deadpool var en rolig film, de var inte den här!
 BrutusBeefcake
Detta var ett totalt misslyckande. Massa stora namn och kändisar i varenda scen men vad hjälper det när verkligen inget fungerar. Gamla skämt som är töntigare och mer högljudda. Handlingen är dessutom helt bedrövlig och inte ett enda skratt lyckades den framkalla. Det var helt tyst i biografen. Zoolander borde ligga begravd, det var kul en gång för 15 år sedan. (2+/15)
 Roswall
Jag skrattade mer en vad jag gör i vanliga fall på komedier. Känner mig inte besviken, men tyvärr är den för trött.
 arruba
Härlig uppföljare, alla är sjuka i huvet och ingenting är logiskt, precis så jag vill ha Zoolander.
 Danny_Boy
Inte lika bra som första filmen, såklart. Men jag tycker att den har fått oförtjänt mycket skit. Over the top och oändligt med självdistans, precis som den ska vara!
 Goham
Utter garbage.
 Robodan
Stundtals underhållande, men mest fånigt och gammalt.
 dafreakish
Fullständigt absurt men framför allt helt onödig uppföljare på en gammal kultkomedi. Som vanligt när det kommer till uppföljare missar man möjligheterna. Det här hade kunnat bli en träffsäker parodi på modevärlden men blir istället en parad i överdrifter som varken är särskilt kul eller fyndiga. Ferrell får visst utrymme men Wiig är till exempel helt bortkastad. Nej Herr Stiller, det här hade du kunnat strunta i att göra.
 hakuna
episk
 Engravadlax
Jag skrattade när Bieber dog iaf. Och Benedict Cumberbatchs minspel är helt briljant. Humorn funkar faktiskt till och från, men för det mesta lider uppföljaren av samma problem som ettan: Det är helt enkelt för dumt för att bli roligt. Men bättre än första Zoolander var det ändå.
 CultOfZenith
Kavalkad av dumma cameos höjer Zoolander 2 marginellt över den första filmens nivå. Pubertala skämt och en sorglig ursäkt till intrig påminner om mognadsgraden
 fanny7504
Den här filmen har dom haft tio år på sig att göra. Ändå blev det fullständig skit.
 Borrman
Första var kul, den här var bara löjlig och onödig. Pengar?
 Supernaut
Vet inte om två är för högt, men filmen tog ju slut iaf. Smörja.
 Mr_pink
Fan va det hateas.. Tyckte Cumberbatch va kul, att Hansel va otrogen mot sin orgie va kul, Don Atari va rolig också.
 Tatty
Först tyckte jag filmen var seg och lite långtråkig men sen började det bli roligare och knäppare. Filmen fick mig att skratta även om den inte är super bra. Så dålig var inte den heller. Lite sådär rolig-fjantig film som är nog lite värt att se på.
 GrandMaster_E
Muuuuuu
 isecore
Muuuuuu.
 Tim Buckley
(rek 2a) Detta är en film som till fullo lever på gamla meriter. Att det mest sevärda i denna film är Keifer Sutherland, som gör en sevärd parodi på sig själv, ja det säger tyvärr en del. Får sägas vara väldigt synd. För det är verkligen inte varje dag man samlat ihop Stiller, Wilson, Cruz, Ferrell, Jovovich, Sting, Zane, Cumberbatch, Sutherland och till och med John Malkovich (med flera) till en och samma film. Men tur det å andra sidan. Dessa namn är vad som står mellan filmen och en 1a.
 Afflicter
Första halvan funkar bra, men efter det tappar filmen tråden och blir onödigt bisarr.
 Snah
Skojsigast är referenserna till ettan, men mycket mer är det inte.
 myslas
Mot bättre vetande (jag har ju ändå sett första filmen) valde jag att se den här. 90% av filmen är skräp men det finns åtminstone några kul delar, framförallt när Kyle Mooney är med.
 Bomkia
Blä. 2-
 yrkeschaufföre
I princip samma film som ettan, mer action och mindre originalitet! Men den får ändå en svag trea eftersom den plockat med det från ettan som jag vill se och dessutom Penélope Cruz!
 jakeblues
Ettan var ju åtminstone lite rolig. Den här vet jag inte vad jag säga om egentligen, förutom att den är helt meningslös och ett riktigt lågvattenmärke till film. Dags för Ben Stiller och Owen Wilson att pensionera sig tror jag bestämt.
 as0k
En svag 2:a! Nästan lika stor besvikelse som Dum & Dummare 2 :( Älskade Zoolander 1 (5/5).
 sparriskrigarn
För mig finns det två problem med den här filmen. För det första går alla skämt ut på att manliga modeller är korkade - stämmer det alls? Är det ens träffsäkert? Och om det stämmer, är det nödvändigtvis roligt att skoja om, ens? För det andra är inga av skådespelarna roliga. Stiller, Wilson, Ferrel etc. Det är inget fel på dem som skådespelare men de ÄR inte roliga över huvudtaget, de kan inte leverera humor. Är min åsikt.
Bedrövlig komedi som mer påminner om Austin Powers i sin mest hysteriska stund än den Zoolander jag minns. Några småroliga scener och några cameos livar upp, men den här kunde man lätt skippa.
 Mortiis
Ett fåtal roliga skämt kan inte kompensera för en tsunami av usel humor och ett trött manus. Det här var fanimig dåligt.
 Anakin_84
Alltså..hur kommer det sig att så många bra skådespelare ens vill göra/medverka i en sådan kass och otroligt fjantig film som den här? Seriöst? Vad har hänt? Where is their dignity? :-/
 S_Griffon
Stark tvåa. Fånigt roligt ibland.
 Ajax Swan
Samma skruvade komedi som den första filmen. Stiller och Wilson är det som ger filmen godkänt, trots meningslös story. Även alla cameos livar upp. 3:a (5/10)
Det som fungerar för denna uppföljare är att det var roligare än jag trodde att få återse karaktärerna från första filmen. Det som också fungerar är alla överraskande cameos av kändisar som poppar upp genom hela filmen. På något sätt räcker detta för mig för att ge filmen ett svagt godkänt betyg. Jag har dock ingen lust att återvända och filmens handling börjar redan lämna minnet. 2+
 karlmats
Jag älskade första Zoolander, Ben Stiller är en guilty pleasure-skådis som blandar och ger men ofta på den positiva sidan, och jag är medveten om att jag är långt ifrån att vara ense med resten av världen där. Den här filmen har lyst bajsbrunt på Filmtipset så länge jag kan komma ihåg så av nån anledning har jag aldrig känt mig manad att ta tag i den med uppenbar risk för "usel uppföljare"-syndromet. Märkligt hur man låter förutfattade meningar styra ens handlingar men nu är det iaf avklarat. Resultatet? Det är en spretig film som inte kan röra originalet och inte ens är speciellt välskriven. Men, den är också på sina håll förbannat rolig. Jag tycker man knyter an till originalet på ett bra sätt utan att det bara blir en försämrad upprepning av den. Stiller och Wilson är roliga tillsammans. Humorn är lika flippad som i första och jag uppskattar verkligen att man kör all in, från början till slut känns det ganska kompromisslöst, det här är korkad humor som vet vad den är och inte är vilket på ett sätt gör det ganska smart ändå. Tänk om alla kunde ha den självinsikten. Kan Zoolander vara 2000-talets Ace Ventura? 3an är given trots vissa dippar.
 kervisch
Långt ifrån bra
 Murvel48
Inte lika bra som ettan men en svag trea är den värd.
 JPerlie
Amazing! Så jäkla missförstådd film. Precis som första. Det är Satir. Kom igen människor. Den är brilliant och skitrolig. Inte lika rolig som första. Men absolut kul och sevärd. Och nej. Det går aldrig att för mycket cameos! <3 Bästa jag sätt på länge!
 Kayuzuzu
Hahahaha klockren! Fattar inte varför den har så lågt betyg. Måste ha varit för unga för att förstå skämten eller något ;D
 Starkbröl
Vissa enskilda saker är jättekul men annars är det enda som imponerar hur sjukt många kändisar de har lyckats locka dit för cameos.
 Biberkolben
Äsch vad fan, så jävla dålig var den ju inte. Alla scener med Will Ferrell var guld!
Sämre än sämst t!!!
 Sture Stenhög
Jag tyckte nog inte att den här var så mycket sämre än föregångaren, båda är ganska dåliga. Det blir småkul på några få ställen, men annars är det mesta väldigt fantasilöst, och som vanligt när man ska försöka göra satir på vår tid, så slutar det bara med att man slår in en massa öppna dörrar. Kanske är det helt enkelt ett omöjligt uppdrag att skapa komedi av vår tid, humor får inte vara för lätt, då blir det sällan roligt. Men det här blir hursomhelst aldrig provocerande dåligt, det är sådan där film som bara fladdrar förbi
 dudson
Länge sedan jag garvade så mycket åt en komedi. Detta är fan riktigt sköj=) gjord med glimten i ögat. Enbart massa humor gudar som är med. Ferrel. Stiller. Wilson. Filmen startade åxå riktigt nice med ett hatobjekt blev avpollerad heehee. Trevligt att så extremt många kändisar som dyker upp i cameos. Filmen visar verkligen upp dagens ytliga och sjuka samhälle vi alla tvingas leva i. Strike a pose . fuck that shit!
Senaste kommentarer
Det indiska pariserhjulet (info) 02:34 15/11 (3)
First Reformed (info) 01:45 15/11 (7)
Crazy Rich Asians (info) 00:25 15/11 (1)
The Man Who Skied Down Everest (info) 00:12 15/11 (2)
Alla vet (info) 23:46 14/11 (2)
Frances Ha (info) 23:36 14/11 (103)
Sibel (info) 23:30 14/11 (1)
The Open House (info) 23:21 14/11 (18)
PK (info) 22:53 14/11 (6)
JCVD: I huvudet på Van Damme (info) 22:36 14/11 (200)
Tully (info) 22:35 14/11 (12)
Maria Full of Grace (info) 22:08 14/11 (199)
The Purge: Anarchy (info) 22:07 14/11 (80)
Revolvern (info) 21:52 14/11 (65)
Searching (info) 21:17 14/11 (7)
First Man (info) 21:03 14/11 (13)
Eighth Grade (info) 17:58 14/11 (9)
Core of the World (info) 17:51 14/11 (2)
Firecrackers (info) 17:48 14/11 (1)
Diamantino (info) 17:44 14/11 (1)
Romeo + Julia (info) 17:31 14/11 (460)
Snow White and the Huntsman (info) 17:26 14/11 (344)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 17:21 14/11 (2)
The Etruscan Smile (info) 17:17 14/11 (2)
Arizona (info) 17:16 14/11 (1)
Korgväskan (info) 15:21 14/11 (70)
En yankee i Berlin (info) 14:33 14/11 (4)
En vampyrs bekännelse (info) 12:45 14/11 (478)
Asako I & II (info) 10:52 14/11 (1)
Brott i blixtljus (info) 10:46 14/11 (2)
Outlaw King (info) 09:22 14/11 (6)
Trouble with the Curve (info) 09:19 14/11 (55)
Skandalen (info) 08:21 14/11 (23)
Kagemusha - spökgeneralen (info) 07:37 14/11 (146)
Idioten (info) 07:23 14/11 (31)
Dracula (info) 03:13 14/11 (13)
Book Club (info) 02:52 14/11 (7)
The City of the Dead (info) 02:49 14/11 (21)
Don't Torture a Duckling  (info) 02:40 14/11 (46)
The Meg (info) 02:33 14/11 (22)
Like Me (info) 01:26 14/11 (1)
Sorry to Bother You (info) 00:50 14/11 (12)
Dave Made a Maze (info) 00:09 14/11 (4)
Crowhaven Farm (info) 23:57 13/11 (1)
Brazil (info) 23:44 13/11 (425)
Tropa de Elite 2 (info) 23:34 13/11 (89)
Tropa de Elite (info) 23:27 13/11 (239)
In the Aisles (info) 23:22 13/11 (2)
The Wind (info) 22:01 13/11 (1)
Logan Lucky (info) 22:00 13/11 (18)