Betyg idag: 2 140 Besökare idag: 6 508

Jaganatha
Välgjord svart komedi med en Tom Cruise som inte bara känns så där jobbigt självgod som han ofta kan vara. Positivt också att någon lyfter upp Reaganerans pinsammaste incident, Iran-Contrasaffären. Särskilt Nancy Reagans antidrogkampanj (Just Say No!) framstår ju som rent hyckleri i skenet av vad CIA höll på med. Barry Seals amoraliska förhållningssätt till allt - han är gringon som alltid levererar! - får stå som testamente över USA:s sätt att bedriva interventionistisk utrikespolitik i Centralamerika och på andra håll i världen.
 karlmats
Säga vad man vill om Tom Cruise men han levererar så gott som alltid. Att han här knappt ser ut att ha åldrats en dag sen Top Gun är remarkabelt. Efter att ha sett Narcos är det kul att se en liten annan vinkel, om än fortfarande en amerikaniserad sådan, på Pablo Escobar. Det här blir aldrig speciellt seriöst, det blir en del skratt i salongen och hur kan man tycka illa om en filmen som både namedroppar och visar bilder från den klassiska djurfilmen Bedtime for Bonzo? Det trodde jag inte jag skulle få uppleva i en biosalong, hatten av för den homagen. 3an känns ganska stabil, kul att se.
 badpanda1606
För mig så är detta en av årets höjdpunkter och en av Cruises bästa roller!
 karlstadtös
Intressant och underhållande, lite småskum film.
 Sillion
Underbar inblick i hur USA tänker med sin dubbelmoral och hur de kolloniserade världen genom att ta alla andra länders pengar istället för att erövra dom.
 PeterTheW
Underhållande om ett dubbelmoraliskt samhälle. Såhär i efterhand tänker jag parallellen mellan Cruise's karaktär och regeringen/CIA's dubbelspel som positiv, dock blir det lite svårt och uttröttande att följa en karaktär som gör lite "vad som" för pengar och aldrig är annat än positivt lagd.
 Lotso
I sin helhet är American Made en underhållande film som håller tempot igång trots sina 2 timmar. Den har en härlig stil till sig som hjälper filmen att kännas lite annorlunda från de andra filmerna i samma genre. Däremot så är det en berättelse vi sett förr och gjord förr. I den bemärkelsen så gör filmen inget direkt nytt, och tyvärr så blir det ett stort nedslag för filmen. Men med en härlig insats av Tom Cruise, bra actionscener och en film som vet hur man har skoj trots en allvarlig situation, så satt jag och njöt väldigt stora delar av denna filmen. Sevärd mest för stilen och underhållningen.
 djonipony
3.5
 Robkiller
Cruise är väl ok, men filmen som sådan känns rätt meningslös, om inte poängen är att visa amerikanarnas inkompetens vid den här tidpunkten.
 Tim Buckley
(rek 3a) Roande film som dock är för seriös för att ta som en komedi och för lättsam för att tas seriöst. Tror det hade blivit lite bättre om de valde ben att stå på. Med det sagt som sagt ganska underhållande. Men se "Blow" istället för en bättre film på samma tema. 3a.
 Teolinda
Rätt kul film.
 Dutch
Tycker inte att den tillför något i narcos-genren som är populär nu.
 choklatchip
Nej, nej, nej! Tom Cruise är inte en tillräckligt bra skådespelare för att bära en film helt och hållet. Speciellt inte när manuset inte utnyttjas och scenografin uteblir. Trist och tråkigt. Känns som om amerikansk film faller samman i samma fart som landet som helhet just nu.
 Halofreak92swe
Helt okej, hade gärna fått vara antingen roligare eller mer seriös och våldsam.
 HerrNenne
Rätt underhållande och lagom mellan verkligheten och pop-historia för att bli helt okej, men känns rätt lättviktig.
 foppa99
Helt ok, men dussinfilm som aldrig kan va värd en 4a
 myslas
Det börjar bli något jobbigt med alla dessa filmer som gör sockersöta porträtt av personer som helt uppenbart är riktiga ärkearslen som borde sitta bakom lås och bom en lång tid. Om man kan bortse från den lilla detaljen så håller det här ändå inte samma underhållningsvärde som War Dogs och Wolf of Wall Street.
 asasae
Har lite problem med drogpositiva filmer, underhållningen fastnar mitt personliga moralträsk. Dessutom inte helt smart att ge sig in i dessa business med alla smutsiga pengar. Vem som helst förstår att det går snett till slut, jävligt snett! Som det sig bör!!!!
 Harford
En av Toms bättre filmer även om den är lite väl långsam i berättandet i bland. Men det är en jäkligt intressant story. Skön 80-talsfeeling... Bra musik också.
 August Dellert
Godkänd underhållning men det känns som man sett det förut flera gånger. Spretig i tonen och mycket flygande fram och tillbaka. Personligen tycker jag till ex att 'Blow' är betydligt bättre på i princip alla sätt.
Senaste kommentarer
The Bling Ring (info) 02:14 22/1 (94)
San Andreas (info) 02:12 22/1 (102)
Runner Runner (info) 02:09 22/1 (45)
Bridesmaids (info) 01:59 22/1 (348)
The Education of Charlie Banks (info) 01:54 22/1 (15)
En galen natt (info) 01:53 22/1 (202)
Now You See Me 2 (info) 01:52 22/1 (39)
Maniac Cop (info) 01:50 22/1 (74)
Star Wars: The Last Jedi (info) 01:48 22/1 (112)
Jumanji: Welcome to the Jungle (info) 01:34 22/1 (13)
Snödrottningen (info) 01:27 22/1 (5)
Passengers (info) 01:17 22/1 (89)
The Gambler (info) 01:12 22/1 (22)
Brooklyn (info) 01:10 22/1 (48)
Thor: Ragnarök (info) 00:59 22/1 (51)
The Company You Keep (info) 00:42 22/1 (44)
Man of Tai Chi (info) 00:35 22/1 (26)
Dr Mabuses testamente (info) 00:31 22/1 (1)
Phantom Thread (info) 00:03 22/1 (1)
Darkest Hour (info) 00:02 22/1 (2)
Den of Thieves (info) 00:02 22/1 (1)
The Room (info) 00:01 22/1 (195)
The Machine (info) 23:41 21/1 (36)
Medicinen (info) 23:39 21/1 (28)
Chans (info) 23:37 21/1 (10)
Bright (info) 23:30 21/1 (39)
Valerian and the City of a Thousand Planets (info) 23:28 21/1 (56)
Atomic Blonde (info) 23:23 21/1 (40)
Ego (info) 22:59 21/1 (79)
Great Balls of Fire (info) 22:59 21/1 (38)
Aftermath (info) 22:50 21/1 (11)
Döda poeters sällskap (info) 22:45 21/1 (685)
Here Alone (info) 22:44 21/1 (6)
The Open House (info) 22:15 21/1 (5)
Fear and Loathing in Las Vegas (info) 21:55 21/1 (1192)
Play-Mate of the Apes (info) 21:44 21/1 (2)
Miles Ahead (info) 21:41 21/1 (1)
The Raid: Retaliation (info) 21:34 21/1 (70)
The Abducted (info) 21:24 21/1 (2)
Hunt for the Wilderpeople (info) 21:17 21/1 (23)
Downsizing (info) 21:12 21/1 (8)
Slåss för livet (info) 21:00 21/1 (4)
Kedi (info) 20:49 21/1 (10)
Lego Batman (info) 20:46 21/1 (30)
Boktjuven (info) 20:26 21/1 (71)
The Outing (info) 20:18 21/1 (11)
Shaolin Hand Lock (info) 20:16 21/1 (6)
The Polka King (info) 20:15 21/1 (4)
Harakiri (info) 19:55 21/1 (116)
Kill, Baby... Kill! (info) 19:53 21/1 (22)