Jaganatha
Välgjord svart komedi med en Tom Cruise som inte bara känns så där jobbigt självgod som han ofta kan vara. Positivt också att någon lyfter upp Reaganerans pinsammaste incident, Iran-Contrasaffären. Särskilt Nancy Reagans antidrogkampanj (Just Say No!) framstår ju som rent hyckleri i skenet av vad CIA höll på med. Barry Seals amoraliska förhållningssätt till allt - han är gringon som alltid levererar! - får stå som testamente över USA:s sätt att bedriva interventionistisk utrikespolitik i Centralamerika och på andra håll i världen.
 karlmats
Säga vad man vill om Tom Cruise men han levererar så gott som alltid. Att han här knappt ser ut att ha åldrats en dag sen Top Gun är remarkabelt. Efter att ha sett Narcos är det kul att se en liten annan vinkel, om än fortfarande en amerikaniserad sådan, på Pablo Escobar. Det här blir aldrig speciellt seriöst, det blir en del skratt i salongen och hur kan man tycka illa om en filmen som både namedroppar och visar bilder från den klassiska djurfilmen Bedtime for Bonzo? Det trodde jag inte jag skulle få uppleva i en biosalong, hatten av för den homagen. 3an känns ganska stabil, kul att se.
 badpanda1606
För mig så är detta en av årets höjdpunkter och en av Cruises bästa roller!
 karlstadtös
Intressant och underhållande, lite småskum film.
 Sillion
Underbar inblick i hur USA tänker med sin dubbelmoral och hur de kolloniserade världen genom att ta alla andra länders pengar istället för att erövra dom.
 PeterTheW
Underhållande om ett dubbelmoraliskt samhälle. Såhär i efterhand tänker jag parallellen mellan Cruise's karaktär och regeringen/CIA's dubbelspel som positiv, dock blir det lite svårt och uttröttande att följa en karaktär som gör lite "vad som" för pengar och aldrig är annat än positivt lagd.
 Lotso
I sin helhet är American Made en underhållande film som håller tempot igång trots sina 2 timmar. Den har en härlig stil till sig som hjälper filmen att kännas lite annorlunda från de andra filmerna i samma genre. Däremot så är det en berättelse vi sett förr och gjord förr. I den bemärkelsen så gör filmen inget direkt nytt, och tyvärr så blir det ett stort nedslag för filmen. Men med en härlig insats av Tom Cruise, bra actionscener och en film som vet hur man har skoj trots en allvarlig situation, så satt jag och njöt väldigt stora delar av denna filmen. Sevärd mest för stilen och underhållningen.
 djonipony
3.5
 Robkiller
Cruise är väl ok, men filmen som sådan känns rätt meningslös, om inte poängen är att visa amerikanarnas inkompetens vid den här tidpunkten.
 Tim Buckley
(rek 3a) Roande film som dock är för seriös för att ta som en komedi och för lättsam för att tas seriöst. Tror det hade blivit lite bättre om de valde ben att stå på. Med det sagt som sagt ganska underhållande. Men se "Blow" istället för en bättre film på samma tema. 3a.
 Teolinda
Rätt kul film.
 Dutch
Tycker inte att den tillför något i narcos-genren som är populär nu.
 choklatchip
Nej, nej, nej! Tom Cruise är inte en tillräckligt bra skådespelare för att bära en film helt och hållet. Speciellt inte när manuset inte utnyttjas och scenografin uteblir. Trist och tråkigt. Känns som om amerikansk film faller samman i samma fart som landet som helhet just nu.
 Halofreak92swe
Helt okej, hade gärna fått vara antingen roligare eller mer seriös och våldsam.
 HerrNenne
Rätt underhållande och lagom mellan verkligheten och pop-historia för att bli helt okej, men känns rätt lättviktig.
 foppa99
Helt ok, men dussinfilm som aldrig kan va värd en 4a
 myslas
Det börjar bli något jobbigt med alla dessa filmer som gör sockersöta porträtt av personer som helt uppenbart är riktiga ärkearslen som borde sitta bakom lås och bom en lång tid. Om man kan bortse från den lilla detaljen så håller det här ändå inte samma underhållningsvärde som War Dogs och Wolf of Wall Street.
 asasae
Har lite problem med drogpositiva filmer, underhållningen fastnar mitt personliga moralträsk. Dessutom inte helt smart att ge sig in i dessa business med alla smutsiga pengar. Vem som helst förstår att det går snett till slut, jävligt snett! Som det sig bör!!!!
 Harford
En av Toms bättre filmer även om den är lite väl långsam i berättandet i bland. Men det är en jäkligt intressant story. Skön 80-talsfeeling... Bra musik också.
 August Dellert
Godkänd underhållning men det känns som man sett det förut flera gånger. Spretig i tonen och mycket flygande fram och tillbaka. Personligen tycker jag till ex att 'Blow' är betydligt bättre på i princip alla sätt.
 arruba
Älskar dessa typer av "boats" filmer när det är rappt, roligt och en klockren skådespelare i huvudrollen. Tom tar med oss på en berg och dalbana av härligheter och inte en sekund är tråkig. Underbart säger jag bara!
 BrutusBeefcake
Tompa är stabil som vanligt vilket man kan säga om American Made som helhet. En lättare version av Scarface typ? Njaa inte riktigt men jag hoppas ni förstår vad jag försöker beskriva...Rolig, lätt och skön! Perfekt för en fredag kväll efter jobbet med chips i handen. (9-/15)
 Dangoh
Man kan inte ge annat än en 5:a för en denna sanna historia!
 jonbo
Cruise, oavsett vad man egentligen tycker om honom, har förmågan att vara en film. Det är den förmågan som räddar denna film, som i övrigt inte erbjuder något nytt.
Sann eller ej, detta var en rejält underhållande historia. Cruise gör sällan bort sig och här passade han perfekt. Produktionen har många roliga flirtar till den tid det utspelar sig, dvs sent 70 tidigt 80-tal.
 Körsbär
Riktigt underhållande film :)
 fridenpaden
Intressant hur alla utnyttjar varandra här i världen. Även om filmen är kryddad med verklighetsutmanande detaljer så ger den ytterligare en bild av Escobars droghandel och USA som av alltid ska ha sin del av kakan.
 TURGUT
Gillar denna, bra story som är berättad på ett schysst sätt. Tom Cruise gör sin roll rättvisa.
 Solidus
Galen biografi och en av de bästa uppgång-och-fall-historier på filmduken på många år. Jag är inte insatt i den sanna historien, så vad som stämmer och inte stämmer låter jag vara osagt, men något ligger till filmens fördel är att den är underhållande och vacker att titta på. Tom Cruise är klockren i huvudrollen och Doug Liman gör, i dagsläget, sin bästa film i sin karriär som regissör. Någon skrev att filmen inte har något nytt att erbjuda, vilket är korrekt, men den berättar sin historia på ett sådant sätt att den har min fulla uppmärksamhet. Tumme upp!
 Bomkia
Cruise är riktigt vettig i denna och historien flyter på i väldigt hög takt. Det stora problemet är väl kanske just den höga takten, det blir mest massa montage. 3+
 Djason
Underhållande film där Tom Cruise i vanlig ordning är bra. Att denna film ska bygga på verkliga händelser verkar ju för bra för att vara sant men hur som helst är detta en riktigt bra film.
Senaste kommentarer
Halloween (info) 03:28 23/10 (9)
Slutspel (info) 03:01 23/10 (16)
Sabotör (info) 01:54 23/10 (71)
Mission: Impossible - Fallout (info) 00:38 23/10 (28)
Life of Crime (info) 00:27 23/10 (9)
Robin Hood (info) 23:53 22/10 (54)
Welcome to Dongmakgol (info) 23:24 22/10 (25)
The Humanity Bureau (info) 23:05 22/10 (3)
Ben (info) 23:01 22/10 (4)
Night of the Bloody Apes (info) 22:58 22/10 (7)
Before We Vanish (info) 22:53 22/10 (1)
Summer of '84 (info) 22:50 22/10 (5)
The Dawn Wall (info) 22:48 22/10 (1)
Cocktail (info) 22:44 22/10 (234)
Unfriended: Dark Web (info) 22:41 22/10 (2)
Passengers (info) 22:08 22/10 (94)
Aliens – Återkomsten (info) 22:06 22/10 (698)
Venom (info) 21:27 22/10 (12)
Lyubov - kärlek på ryska (info) 21:24 22/10 (2)
Inside Man (info) 21:07 22/10 (585)
Alucarda, la hija de las tinieblas (info) 20:55 22/10 (16)
Baywatch (info) 20:24 22/10 (32)
The Maiden Heist (info) 19:42 22/10 (37)
C’est la vie! (info) 19:29 22/10 (6)
Cinema Paradiso (info) 19:27 22/10 (253)
Call Me by Your Name (info) 19:24 22/10 (58)
First Reformed (info) 18:39 22/10 (5)
Chans (info) 18:04 22/10 (11)
Thunder Road (info) 17:15 22/10 (1)
Plutonen (info) 16:55 22/10 (654)
Den store Gatsby (info) 16:08 22/10 (265)
The Legend of Sarila (info) 14:23 22/10 (2)
Ensam hemma (info) 14:09 22/10 (560)
De 12 apornas armé (info) 14:09 22/10 (631)
Billy Madison (info) 13:57 22/10 (232)
Apostle (info) 08:45 22/10 (12)
Felidae (info) 07:59 22/10 (11)
Sanningen om Rödluvan (info) 07:57 22/10 (296)
As the Gods Will (info) 03:46 22/10 (7)
Blue Caprice (info) 02:50 22/10 (16)
Douce (info) 02:17 22/10 (1)
The Spectacular Now (info) 01:39 22/10 (63)
Winchester - House of Ghosts (info) 01:30 22/10 (13)
My Dinner with Hervé (info) 01:10 22/10 (2)
Coco (info) 00:50 22/10 (32)
Love, Simon (info) 00:45 22/10 (18)
Wallander - Prästen (info) 00:13 22/10 (47)
Tank 432 (info) 23:20 21/10 (3)
The Lazarus Effect (info) 23:12 21/10 (24)
Miss You Already (info) 23:05 21/10 (5)