badpanda1606
Hade gärna sett att man tagit med lite fr rättegången också. Annars en helt okej film
 Kajanus
Katastroffilm av klassiska mått. Välregisserad, mänsklig och spektakulär. Explosionerna imponerade på en luttrad cineast som undertecknad.
 Rob-
Mycket gripande och inte märkvärdig. När filmen var slut, lämnade den en avlägsen tom känsla som jag inte gillade. Man kände hat för skurken (Malkowich). Fick spader när huvudkaraktären (Wahlberg) sprang om och om igen omkring och lekte en övermodig hjäte som kan rädda alla i katastrofsituationen. Blääh. Filmen påminner om Day After Tomorrow. Medelklassfilm.
 Ekkapelle
Hmm det som hände var förmodligen betydligt värre i verkligheten men ändå viktigt att det skildras. Aningen för långa "katastrofscener". Högt betyg för viktig berättelse men även fotot och den dryyyyge John Malkovich.
 n u f a n
Spännande fast man vet hur det ska sluta redan när man sätter sig ner i biosalongen :)
 PeterTheW
Gränsar till fyra. Skådisarna sköter sig riktigt bra. Det är snyggt och nervigt, även om man vet precis vad som ska hända och förvänta sig - det handlar dock nog väldigt mycket om att man inte är van vid en katastroffilm som utspelar sig på just en oljerigg, miljöombytet betyder mycket.
 saugox
Bra skådespel och regi räddar en svag story. Spänning finns och känns väldigt realistiskt, men det tar alldeles för lång tid att etablera allting och komma in i någon handling, sedan faller det isär igen framåt slutet. Flickvännen somnade :)
 ekback
Intensiv! Såg den på IMAX och jäklar va maffig den var, men storymässigt stannar den på en stark trea.
 ulpe01
Visuellt väldigt snygg film, och skådisarna gör ett riktigt bra jobb. Gränsar till en fyra, men storyn känns något tunn.
 foppa99
Ger mig inget. Avskyr "katastroffilm".
 kervisch
3 av 5. Godkänd
 amam
Jag vet inte riktigt. Välproducerad katastroffilm men det känns inte som den tar vägen nånstans. Väldigt svag trea.
 Halofreak92swe
Bra katastroffilm, mycket fina explosioner och många bra skådisar men i övrigt inte så märkvärdig.
 Borrman
Ganska ointressant faktiskt.
 Dutch
Många bultar som flyger och fina vackra explosioner, dessutom en vacker rigg. Där skulle man bott!
 best_jeppe
Blev lite överraskad över hur pass bra jag tyckte att den var. Förväntade mig en sliskig "we-are-the-best"-historia men fick istället en ganska effektiv film utan för mycket överdrivna känslomässiga bitar. Var även ganska spännande och visceral på ett intressant vis. Jag gillade den helt enkelt. Sen så är det ju aldrig fel med lite Kurt Russel. Stabil 3a.
 Engravadlax
Någonting är väldigt fel med manus, kan inte sätta fingret på det exakt, men det är som om att man istället för att skriva engagerande dialog bara har fyllt ut början av filmen med rappt, innehållslöst pladder, tama kvickheter och one-liners, levererade med en affekterad cool skrytsamhet man sällan ser i verkligheten (bortsett när den imiterar dålig film). Men det blev något bättre när folk, öh, slutade prata så mycket. Kate Hudson står för bästa skådespelarprestation de minuter som hon är i bild. Filmens största problem är nästan varje katastroffilms problem: Det blir fruktansvärt monotont med explosioner i varje ruta.
 Xeno
Storskalig amerikansk krigsfilm... fast utan militärer... och krig. Sedvanlig uppoffring och flaggviftande kvarstår. FIlmen kändes lite för lång, men erbjöd ändå hyffsat spänning...
 Lanix
Härlig katastroffilm med ganska bra skådespeleri. Speciellt när det börjar brinna. De försökte förklara det tekniska med ungen men jag tyckte inte det hjälpte så mycket. Jag kände mig väl som de som inte kan något om IT/datorer och ser på Silicon Valley eller Mr. Robot. Först pausade jag ibland och försökte läsa in mig på Wikipedia men det kändes som om jag skulle behöva läsa i en timme för att förstå allt så jag gav upp och bara såg filmen. Det hade kanske hjälpt om vattenscenerna visade mer än insidan av borren och botten. De borde ha zoomat ut och visat mer vad som faktiskt hände. Istället var det bara "för mycket tryck = boom".
 SatyreX
Jag finner knappt ord att beskriva. Underbar film! Älskar verklighetsbaserade filmer! Bra gjord och bra skådespel.. Dom fick verkligen till det. Har läst om denna olycka många gånger och ja.. Wow.
 myslas
Jag har en sorts konstig fascination för katastroffilmer trots att väldigt få av dem är något vidare. Den här överträffade dock mina förväntningar. Det är inget mästerverk men första timmen är riktigt spännande och bra. Sista halvtimmen blir det lite väl mycket skakig kamera, patriotism och en som vanligt medioker Mark Wahlberg. Som katastroffilm betraktat får den ändå anses ligga över medel.
 Sture Stenhög
En sådan där film som inte riktigt kan bestämma sig för om den vill vara en spektakulär katastrofrulle eller en realistisk filmatisering av en verklig händelse, och den fungerar därför inte som något av det. Först blir det en massa tekniskt oljeriggs-babbel, och det är väl förvisso lovvärt att de försöker förklara det hela lite pedagogiskt, men jag vet inte hur intressant det egentligen är, och jag satt nog mest bara och väntade på att det skulle gå åt helvete. När filmen väl kommer dit är den ändå spektakulär, och direkt tråkigt blir det därför inte, men jag ogillar Peter Bergs skakiga kameraarbete, och det blir lite svårt att få någon riktig rätsida på vad som pågår. Mark Wahlberg som helylle-amerikansk hjälte är inte heller någon vidare idé. Malkovich är alltid lite kul att se dock, men man kan rikta samma kritik mot hans karaktär som mot filmen som helhet, han är lite för mycket av ett stereotypt företagssvin för att det ska kännas realistiskt, men han är det inte tillräckligt mycket för att det ska bli riktigt underhållande. När filmen har Malkovich och ändå inte ar intresserad av nyanser, så borde de ha låtit honom flippa ordentligt, det brukar alltid bli lyckat. Den här filmen blev det inte
 mazquara
svårt att hänga med i tekniksnacket, men annars välgjord och över förväntan
 kexchokladet
Mjaa...vet inte vilken fot jag ska stå på och det visste inte filmen heller. Realistisk dokumentärskildring eller svulstig katastroffilm. En normaltrea når denna blandning
 Benisakura
En scen i slutet som jag störde mig på annars spännande rakt igenom och marky marks bästa film på länge.
 Björkman
Snygg och välgjord med känsla av realism. Inte för mycket överheroiska inslag utan mer vardagshjältestuk när saker väl sker, mänskligt. Möjligen något tunn historia att dra ut i tid, men man lyckas ändå hålla en bra nerv och puls, speciellt när man bara sitter och väntar på att saker ska gå åt fanders. Stark trea.
 WillyV
Bra och stabilt över förväntan.
 DIProgan
En mycket rörig kamera förtar från att se mycket av vad som händer och historien är i huvudtaget inte speciellt intressant alls. Stämningen är för all del god.
 CodeRed
Det fanns några tveksamma/ologiska scener och vissa delar hade man kunnat utveckla men det jag gillade med den här är att det va bra flow och den va inte för lång, vilket jag tycker förstör många filmer idag, de envisas med för mycket utfyllnad i många filmer och här va det snudd på perfekt. En medelfyra! Bra underhållning!
 Bengt_a
Osannolikt tråkig.
Jo det var nog exakt just så det gick till *L*. Hjältehistoria med antihjältar baserad på en riktig händelse, och faktiskt en helt okej action med en skvätt drama. Alla övertygar och effekterna är snygga.
 Djason
Snygg och välspelad men något som stör mig är att trots hur mycket oljeplattformen exploderar och brinner så är de amerikanska flaggorna helt orörda, fruktansvärt barnsligt.
Jag gillar kameraarbetet och överlag är det sådär väldigt välgjort när det kommer till miljö, effekter och skåsespelarinsatser. Men när karsktärerna är så endimensionella och formuläriska hjälper inte just det så mycket. Småtråkig överlag. Bitivs blir det lite bra men i nästa scen himlar jag så hårt med ögonen att jag är rädd att dom ska fastna. Om jag aldrig någonsin igen ser en man i katastrof skypea med sin fru är det för snart. Litet plus för att BPs girighet får skulden men litet minus för att det inte sätts i större perspektiv. Svag tvåa.
 Andreas_
Väldigt bra och välgjord film om den största oljekatastrofen i USAs historia och det är riktigt välgjort, men den är gjord av mästaren Peter Berg som inte vet hur man gör en dålig film, han hade t.o.m kunnat göra en film om färg som torkar och fått den att bli spännande och intressant. en mästare med kameran och att få ut det bästa av sina skådespelare och han har ett öra för den perfekta musiken till varenda jäkla scen, han är en mästerlig regissör och jag har dragit mig från att se denna film för jag trodde att det skulle vara astråkigt men när det är gjort av Peter Berg så är det aldrig astråkigt och skådisarna är oerhört bra, Mark Wahlberg, Kurt Russell, John Malkovich, Kate Hudson är dom stora namnen i filmen och alla gör ett ypperligt jobb framför kameran, speciellt Russell och Malkovich. Som sagt väldigt bra, välgjord och mycket spännande film, rekommenderas och betyget blir en stark 4:a från mig.
 Christofer
Bombastiskt och medryckande, med snyggt foto och med frontskådisar som jag gillar. Om det inte varit för den alldeles för korta speltiden på 99 min exkl eftertexter så hade fyran kunnat vara ett faktum. Man hade lätt kunnat klämma in 20-30 min till för att det inte skulle kännas korthugget, vilket det nu blev.
 arruba
Välgjord och fyller sin funktion genom att göra en övergripande och välskriven historia om olyckan på Deepwater Horizon.
 karlstadtös
Intressant och välspelat!
 dudson
Stark film och snyggt filmad. Är verkligen Wallhberg. Mallcowich samt Russel som gör filmen sevärd. Slutet var riktigt mäktigt.
 BrutusBeefcake
Ganska töntig men ändå förvånansvärt underhållande. (6/15)
Jag gillade verkligen hur fokuserad denna verklighetsbaserade historia är berättad här. Den berättar en del av den stora händelsen men lyckas ändå informera mig som tittare om den stora bilden. Så cred till manusarbetet då man både lyckas underhålla och skapa tyngd på samma gång. Att historien, som sagt, är baserad utifrån verkliga händelser underlättar så klart den emotionella delen men skådespelarna visar kompetens och ingen spelar "den vanlige mannen" som Mark Wahlberg. 3+
 annihilat0r
"Deepwater Horizon" skildrar en hemsk berättelse från verklighetens kapitalism. Det föreligger en viss fördel om tittaren är intresserad av oljeplattformar.
 ernils_l
Sjukt intensiv film! Fångar intresset direkt, och sen går det inte att släppa den. Dessutom är den välspelad och snygg, långt över vad jag hade förväntat mig.
 haajen
Snyggt spektakel men i övrigt är det verkligen formulär 1A som gäller, svag 3a.
 S_Griffon
Spännande att se hur det gick till. Sluttexterna var lite B.
 kryttan
Inte alls lika spännande som Lone Survivor eller Patriots day, men hyffsad. Tycker det blir jävligt cheesy med "vuxna män tackar Gud tillsammans" ge er själva cred istället tänker jag. Så tummen ner för kristet dravel, men annars helt ok.
 Starkbröl
En dramatisering av själva olyckan, men ger ingen förståelse för vare sig tekniken eller faktorerna bakom olyckan. Besviken!
 Murvel48
Katastroffilmer baserade på verkliga händelser blir ofta lite tråkiga. Så även denna.
 Green Mamba
Mycket bra och välgjord film
 Afflicter
Funkar väl någotsånär. Väl mycket skitsnack bara och mycket av det som pågår blir otydligt presenterat.
 the Feber
Skönt med en katastroffilm som känns realistisk! Bra dramaturgisk uppbyggd och bra skådespelarinsatser. Tillför kanske inget nytt, men berättar en spännande och intressant historia.
Senaste kommentarer
Cam (info) 13:24 21/11 (5)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 12:26 21/11 (6)
Three (info) 12:15 21/11 (16)
Wallander - Vålnaden (info) 11:22 21/11 (56)
Wedding Unplanned (info) 10:59 21/11 (1)
Livid (info) 10:58 21/11 (34)
Inside (info) 10:42 21/11 (173)
Frantz (info) 09:52 21/11 (7)
Outlaw King (info) 09:50 21/11 (11)
Gräns (info) 08:38 21/11 (16)
Fantomen (info) 06:47 21/11 (12)
Skills (info) 06:46 21/11 (32)
The Equalizer 2 (info) 03:51 21/11 (11)
Sofies värld (info) 03:16 21/11 (103)
En på miljonen (info) 03:14 21/11 (149)
The Girl in the Spider's Web (info) 03:12 21/11 (3)
Varg (info) 03:04 21/11 (185)
Kärlek 3000 (info) 02:58 21/11 (25)
Systrarna (info) 02:42 21/11 (13)
Jumanji: Welcome to the Jungle (info) 02:20 21/11 (45)
United States of Love (info) 02:10 21/11 (1)
The Darkness (info) 01:45 21/11 (13)
The Veil (info) 01:32 21/11 (12)
Julgåvan (info) 01:12 21/11 (2)
It's Kind of a Funny Story (info) 01:11 21/11 (109)
Unfriended (info) 01:02 21/11 (35)
Among the Living (info) 00:47 21/11 (11)
Devil's Due (info) 00:36 21/11 (20)
Hunt for the Skinwalker (info) 00:25 21/11 (1)
The Nun (info) 23:54 20/11 (12)
Bergmans hushållerska (info) 23:51 20/11 (20)
Of Fathers and Sons (info) 23:38 20/11 (2)
Universal Soldier: Regeneration (info) 23:17 20/11 (84)
Young Victoria (info) 23:07 20/11 (87)
Phoenix (info) 22:59 20/11 (33)
Stranger Than Fiction (info) 22:53 20/11 (678)
Taxi Teheran (info) 22:49 20/11 (16)
The Quake (info) 22:40 20/11 (1)
Mardrömmar (info) 22:40 20/11 (12)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 22:37 20/11 (5)
Alla tiders kvinnor (info) 22:31 20/11 (14)
Ronnie Coleman: The King (info) 22:28 20/11 (2)
Herre med portfölj (info) 22:22 20/11 (9)
Tau (info) 21:23 20/11 (13)
Porco Rosso (info) 21:14 20/11 (203)
De skoningslösa (info) 21:07 20/11 (335)
Novembermond (info) 20:40 20/11 (2)
Sarahs nyckel (info) 20:38 20/11 (44)
Ran (info) 20:30 20/11 (243)
Nasty Hero (info) 20:25 20/11 (1)