badpanda1606
En riktig besvikelse ärligt talat. Vadfan hände Guy Ritchie?
 Lotso
I sin helhet är King Arthur: Legend of the Sword en ganska så bortglömd film inom fantasy och äventyrsfilmerna. Guy Ritchie kunde ha gjort något unikt här. Men utanför några enstaka scener med snabbt och klipska dialoger, så kändes det så långt från en Guy Ritchie film du kan komma. Jude Law var tråkig som skurken, men Charlie Hunnam räddar upp det mesta med sin charm och karisma. Actionscenerna var medelmåttiga. Jag var aldrig uttråkad, men ingen film jag kommer komma ihåg inom en snar framtid.
 Lumus Maxima
För mycket action-fokus, för mycket "shaky-cam" och för stressig. Jude Law var helt okej som evil guy. Men filmmusiken riktigt häftig! :)
Det är mycket här jag gillar men karaktärerna är alldeles för platta för att skapa någon ordentligt känsla. Jag funderar också en hel del på om filmen inte varit bättre utan Kung Arthur som förlaga och istället stått på egna ben och varit en egen film, filmen har ju rätt lite med det att göra ändå liksom. Effekterna och då framförallt elefanterna är helt fantastiska och det blir grym känsla bitvis. Men helheten håller inte ihop riktigt. Blir ändå en klar trea, men det känns som det fanns så mycket mer här.
 choklatchip
Jag älskar verkligen Ritchies sätt att filma i samband med denna saga. Blir oerhört vackert och fräckt. Tyvärr saknar man det där lilla extra som gör att karaktärerna fastnar. Lite som i hans andra filmer. Här var den stora behållningen att se Hunnam och Gillen tillsammans igen vilket säkert inte gav stora delar av biopubliken något särskilt.
 Dutch
Tunt och helt ospektakulärt, dessutom suger Hunnam något jävulskt på att agera. Det enda jag tyckte var bra var filmmusiken.
 hakuna
Guy Richie är en personlig favorit regissör men det här var i bland hans sämre verk
 gustaw
Bra film men varför finns det svarta skådespelare i den? Har Romarna importerat de? :P
 foppa99
Oj vad illa Ritchies stil passar här
 atroxa
Det här var inte bra alltså.
 kervisch
???
 Engravadlax
Det är många scener som känns som att man har klippt bort allt utom en bråkdel, jätteskumt tempo och nonsensartat, och Charlie Hunnam är... öh... inget vidare.
 amam
Tempot var helknasigt, handlingen banal, stora bitar kändes som ett dataspel och de bitar där Ritchie tunghänt försökte tvinga in sig egen stil kändes otroligt malplacerade. Svag tvåa.
 Psuchopompos
Guy Ritchie är ju en favorit men i denna film funkar inte hans stil, även om det var det som fick mig att se hela filmen. Älskar hans sätt att skapa komik med långa monologer och dialoger.
 Gadwin
Kan inte begripa hur den här har fått så pass kritik som den ändå har fått. Visst, det finns ett fåtal hyfsat snygga scener och välgjorda datoreffekter men i övrigt är det bara ett uselt virrvarr av lösa scener, tidshopp och högst mediokert skådespeleri (skulle gå så långt som att Hunnam själv gör en riktigt dålig insats i sin huvudroll). Och stilkrocken med den här typen av hetsig regi och fantasy-historien som det hela grundar sig i är verkligen en vedervärdig kombo.
 Hunter242
Vilken jäkla stinkare jag var grymt besviken på den. Jag hade förhoppningar för hur kan det gå fel med King Arthur sagan jo det kan tydligen gå väldigt fel. Vill man se en bra film med Kung Arthur så peta in EXcalibur o sätt på repeat o njut för det är ingen som slår den.
 Jon ~
Riktig skitfilm. Allt är dåligt, inte minst regin. Charlie Hunnam är så dålig så det trotsar all beskrivning, han vet inte ens vad han håller på med i vissa scener. En svag etta, skulle ge den ett minus om det var möjligt. Guy Ritchie är slut.
 markus1990
Helt ok, hade nog lite höga förväntningar.
 Lesten
Style over substance.
 matti_jaaaro
Om man som jag somnar så fort det är en biljakt i en film... jag säger "biljakt" som en metafor här, kan lika gärna vara transformersrobotar som flyger runt, riddare på enorma magiska elefanter eller alla andra substanslösa actionscener som inte för storyn framåt överhuvudtaget... då sover man under 95% av den här filmen. Totalt substanslöst CG-skräp
 PeterTheW
Nja, det var inte mycket som funkade här.
 ilBrutto
Efter att precis avslutat Bernard Cornwells fantastiska Arthur Trilogi blev det här ett ordentligt antiklimax.
 myslas
Jag vet inte om det här är en rockvideo eller en film. Oavsett vilket så är det dåligt.
 celec
Känns mer som ett tv-spel än en film. Gow
 WillyV
Underhållande från start till mål.
 the Feber
Det var inte mycket rätt här! Ritchie klipper sönder filmen. Det som i början ger en häftig känsla blir snabbt tradigt, repetitivt och jävligt jobbigt att titta på! Storyn har vi sett förut i massa sammanhang. Dessutom är allt väldigt komprimerat. Hade lätt kunnat bli två filmer. Hade man lagt mer fokus på karaktärerna och dess utveckling hade det kanske blivit intressant. Dessutom så slår man på fantasytrumman med gigantiska monster och CGI så man spyr. Det blir så storslaget att man inte känner sig intresserad av världen. Vissa karaktärer räddar filmen från lägsta betyg.
 Zingostar
Typisk trea. Guy richie vill gå den lätta vägen och i princip snabbspola förbi flera partier av storyn så när man går vidare i handligen har man ingen riktig koll på vad som gäller. men ändå en helt OK film som funkar som filmkvälls rulle en tisdagskväll. räddas av många fina visuella scener.
 stgurgel
Otroligt substanslöst och själlöst. Scenerna med fantasy-cgi är så löjligt överdrivna att man bara kan gäspa och karaktärerna engagerar inte det minsta
 vonadel
Kan på ett sätt förstå kritiken som denna har fått. Den saknar något. Kanske är det just franchise-tänket. Kan de inte bara sluta med det och fokusera på den aktuella filmen istället? Samtidigt tycker jag den var ganska underhållande på sina ställen. Lite märkligt berättad dock, men sina ständiga hopp i tiden. 6/10
 Adoniram
Jag tror Guy Ritchie fastnade med svärdet i stenen.
 HerrNenne
Intetsägande fantasyriddaraction där fokuset ligger väldigt tungt på hur bra det ska se ut. Och det ser bra ut. Sen då? Man klistrar på Arthursagan, men det kunde ha handlat om vad som helst känns det som. Karaktärerna är träklossar med namn. Modigt grepp av Ritchie att ha göra protagonisten så osympatisk också. Korkat, men modigt. Ibland överger Ritchie riddarsagan för en stund och gör istället nån slags rytmisk konstfilm. Det är de bästa stunderna i filmen faktiskt. Jag måste dock erkänna att jag blev lite exalterad när man kände igen David Beckham mitt i allt.
 RichardEk
Visuellt flyhänt om än något stereotypt. Det känns för mycket som Sherlockfilmerna men utan humor, självdistans och Robert Downey jr. Arthurlegenden är en av de maffigaste berättelserna som västerländsk kulturhistoria har att bjuda på, men här reduceras det till substanslöst visuellt plockgodis.
 setterwall
Tråkigt att en stort med så mycket potential paketeras på det här sättet. Finns väldigt mycket mer att hämta ur King Arthur historien och jag längtar tills en film kan göra storyn rättvist.
 arruba
De har minst sagt gått sådär med de senaste årens filmatiseringar av den gamle goda Arthurs bravader, denna var på gränsen till skrämmande svag, Beckhams sköna cameo och några trevliga Guy Ritchie scener räddar dock filmen från totalt bottenskrap.
 karlmats
Det fanns en tid då Guy Ritchie var det coolaste som fanns. Snatch och Lock Stock la lite grunden till anglofilen i mig, vid omtitt har glorian falnat men det är väl först på senare år som pendeln svängt hela vägen, den grabbiga brittiska machohumorn är inte längre något man går igång på på det positiva sättet. Legenden om Arthur är också något man vuxit upp med, något att beundra och följa med entusiasm. Nu möts dessa världar, Arthur har gjorts om till en helt vanlig kille från slummen som slagit sig fram i en tuffare uppväxt än någon av oss har haft, han har stulit och behövt vara en allmän douchebag för att överleva. Kvinnorna är reducerade till bifigurer och häxor, grabbarna grus ska rädda världen från en ondskefull kung, fast egentligen är de nog inget bättre själva. Varför folket skulle stå bakom den här Arthur är helt obegripligt. I sann moderniseringsanda har man gjort om riddarna runt det runda bordet till en multikultifest med lads från hela jorden, under två timmar har man inte fått nån större anledning att hålla på nån av dem. Det är snabba klipp, man pratar med publiken, det slängs in lite magi och jätteelefanter som ser coola ut och man pissar lite på hela traditionen. Med varsin gigantisk fallossymbol slåss Vortigern för sitt torn och Arthur med sitt svärd. Coolt! Det här hade man ju kunnat gjort exakt likadant utan att blanda in Arthur som bakgrundshistoria, då hade filmen kommit undan med en svag 2a för stundstals är det ju lite underhållande ändå. Nu blir det till slut svårt att vara så snäll. Kul att se Persbrandt som en vikingaledare, hade Jens Hultén slängts in som en anakronistisk ondskefull Bet 365-gubbe som supporterade baddingen hade det kanske orkat upp till 2an på ren anspråkslöshet, nu blir det lite för självupptaget för att det ska vara möjligt.
 Bomkia
Helt klart som bäst när Ritchie kör sitt race, annars är det mest tröttsam fantasy helt som man förväntar sig. 2+
 wasteoftime
Vart ska man egentligen börja? Det är så mycket som är så konstigt. En Guy Ritchie-film i en fantasy-medeltid. Ja, det hade kanske kunnat fungera om han hade gjort något helt eget. Inte trasat sönder legenden om Kung Arthur och riddarna runt de runda bordet så här. Vissa scener är häftigt filmade, men det är liksom allt som filmen verkar ha att komma med. I övrigt är det mest en lång transportsträcka som aldrig verkar ta slut. Inte ens när filmen gör det. 1,2 på SH-skalan.
 Murvel48
Nu har Guy Ritchie lyckats förstöra både Sherlock Holmes och Arthursagan.
 Robkiller
Risig handling, kass regi och irriterande musik mest hela tiden. Visst den glimmrar till ibland, men för övrigt så är det här uselt.
 kryttan
Njae den vet inte riktigt vad den vill vara för film, ena stunden Snatch, andra stunden valfri fantasyfilm, första delen är rätt bra men den faller för mycket på slutet.
 Afflicter
Inte riktigt vad man väntade sig, men när Guy Ritchie regisserar brukar förstås lite allt möjligt hända.
 fridenpaden
Inte riktigt hur jag ser Kung Arthur-legenden men fungerade bra ändå.
 Roswall
Rätt kul grepp, tycker det står sig väldigt mycket bättre.än Sherlockfilmerna.
 Bozze80
Å ena sidan tycker jag det är spännande och fräscht med att de har moderniserat (framförallt visuellt) hela historien, mycket av det Ritchie har gjort här fungerar också bra, men utan att avslöja för mycket av storyn så är de övernaturliga inslagen smått horribla... Sen blir det ju lite surrealistiskt när David Beckham helt plötsligt dyker upp... Nej, det här var inte alls bra, hoppas fortfarande att Ritchie ska hitta tillbaka till sina tidiga mästerverk!
 Nintendo 64
Helt ok om man tar det för vad det är. Hunham kändes dock ytterst malplacerad i huvudrollen
 ekback
Oväntat bra äventyr i modern tappning. Snygg action och bra musik.
 mawCor
Guy, vafan håller du på med?
 capitol
King Arthur, snatch style.
 Starkbröl
Massivt tråkig, sämre än vilket Game Of Thrones-avsnitt som helst.
 Sovande_mannen
Hade inga höga förväntningar men oj vilken film.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Halloween (info) 03:28 23/10 (9)
Slutspel (info) 03:01 23/10 (16)
Sabotör (info) 01:54 23/10 (71)
Mission: Impossible - Fallout (info) 00:38 23/10 (28)
Life of Crime (info) 00:27 23/10 (9)
Robin Hood (info) 23:53 22/10 (54)
Welcome to Dongmakgol (info) 23:24 22/10 (25)
The Humanity Bureau (info) 23:05 22/10 (3)
Ben (info) 23:01 22/10 (4)
Night of the Bloody Apes (info) 22:58 22/10 (7)
Before We Vanish (info) 22:53 22/10 (1)
Summer of '84 (info) 22:50 22/10 (5)
The Dawn Wall (info) 22:48 22/10 (1)
Cocktail (info) 22:44 22/10 (234)
Unfriended: Dark Web (info) 22:41 22/10 (2)
Passengers (info) 22:08 22/10 (94)
Aliens – Återkomsten (info) 22:06 22/10 (698)
Venom (info) 21:27 22/10 (12)
Lyubov - kärlek på ryska (info) 21:24 22/10 (2)
Inside Man (info) 21:07 22/10 (585)
Alucarda, la hija de las tinieblas (info) 20:55 22/10 (16)
Baywatch (info) 20:24 22/10 (32)
The Maiden Heist (info) 19:42 22/10 (37)
C’est la vie! (info) 19:29 22/10 (6)
Cinema Paradiso (info) 19:27 22/10 (253)
Call Me by Your Name (info) 19:24 22/10 (58)
First Reformed (info) 18:39 22/10 (5)
Chans (info) 18:04 22/10 (11)
Thunder Road (info) 17:15 22/10 (1)
Plutonen (info) 16:55 22/10 (654)
Den store Gatsby (info) 16:08 22/10 (265)
The Legend of Sarila (info) 14:23 22/10 (2)
Ensam hemma (info) 14:09 22/10 (560)
De 12 apornas armé (info) 14:09 22/10 (631)
Billy Madison (info) 13:57 22/10 (232)
Apostle (info) 08:45 22/10 (12)
Felidae (info) 07:59 22/10 (11)
Sanningen om Rödluvan (info) 07:57 22/10 (296)
As the Gods Will (info) 03:46 22/10 (7)
Blue Caprice (info) 02:50 22/10 (16)
Douce (info) 02:17 22/10 (1)
The Spectacular Now (info) 01:39 22/10 (63)
Winchester - House of Ghosts (info) 01:30 22/10 (13)
My Dinner with Hervé (info) 01:10 22/10 (2)
Coco (info) 00:50 22/10 (32)
Love, Simon (info) 00:45 22/10 (18)
Wallander - Prästen (info) 00:13 22/10 (47)
Tank 432 (info) 23:20 21/10 (3)
The Lazarus Effect (info) 23:12 21/10 (24)
Miss You Already (info) 23:05 21/10 (5)