Betyg idag: 2 140 Besökare idag: 6 505

Powha
Hade gärna sett mer dialog i och med Guy Ritchie, nu känns den ganska tunn. Hur som helst en svag fyra från min sida, ser fram emot att få följa Kung Arthur.
 franq
Om man tänker Lock Stock
 n u f a n
Yeah! :)
 Ghostface
Fräsch nytappning och Ritchie lyckas få sin gatuvibb att passa perfekt i historisk miljö. Stundtals tar effekterna över men på det stora hela är det välbalanserat, välspelat och underhållande.
 badpanda1606
En riktig besvikelse ärligt talat. Vadfan hände Guy Ritchie?
 Lotso
I sin helhet är King Arthur: Legend of the Sword en ganska så bortglömd film inom fantasy och äventyrsfilmerna. Guy Ritchie kunde ha gjort något unikt här. Men utanför några enstaka scener med snabbt och klipska dialoger, så kändes det så långt från en Guy Ritchie film du kan komma. Jude Law var tråkig som skurken, men Charlie Hunnam räddar upp det mesta med sin charm och karisma. Actionscenerna var medelmåttiga. Jag var aldrig uttråkad, men ingen film jag kommer komma ihåg inom en snar framtid.
 Lumus Maxima
För mycket action-fokus, för mycket "shaky-cam" och för stressig. Jude Law var helt okej som evil guy. Men filmmusiken riktigt häftig! :)
Det är mycket här jag gillar men karaktärerna är alldeles för platta för att skapa någon ordentligt känsla. Jag funderar också en hel del på om filmen inte varit bättre utan Kung Arthur som förlaga och istället stått på egna ben och varit en egen film, filmen har ju rätt lite med det att göra ändå liksom. Effekterna och då framförallt elefanterna är helt fantastiska och det blir grym känsla bitvis. Men helheten håller inte ihop riktigt. Blir ändå en klar trea, men det känns som det fanns så mycket mer här.
 choklatchip
Jag älskar verkligen Ritchies sätt att filma i samband med denna saga. Blir oerhört vackert och fräckt. Tyvärr saknar man det där lilla extra som gör att karaktärerna fastnar. Lite som i hans andra filmer. Här var den stora behållningen att se Hunnam och Gillen tillsammans igen vilket säkert inte gav stora delar av biopubliken något särskilt.
 Dutch
Tunt och helt ospektakulärt, dessutom suger Hunnam något jävulskt på att agera. Det enda jag tyckte var bra var filmmusiken.
 hakuna
Guy Richie är en personlig favorit regissör men det här var i bland hans sämre verk
 gustaw
Bra film men varför finns det svarta skådespelare i den? Har Romarna importerat de? :P
 foppa99
Oj vad illa Ritchies stil passar här
 atroxa
Det här var inte bra alltså.
 kervisch
???
 Engravadlax
Det är många scener som känns som att man har klippt bort allt utom en bråkdel, jätteskumt tempo och nonsensartat, och Charlie Hunnam är... öh... inget vidare.
 amam
Tempot var helknasigt, handlingen banal, stora bitar kändes som ett dataspel och de bitar där Ritchie tunghänt försökte tvinga in sig egen stil kändes otroligt malplacerade. Svag tvåa.
 Psuchopompos
Guy Ritchie är ju en favorit men i denna film funkar inte hans stil, även om det var det som fick mig att se hela filmen. Älskar hans sätt att skapa komik med långa monologer och dialoger.
 Gadwin
Kan inte begripa hur den här har fått så pass kritik som den ändå har fått. Visst, det finns ett fåtal hyfsat snygga scener och välgjorda datoreffekter men i övrigt är det bara ett uselt virrvarr av lösa scener, tidshopp och högst mediokert skådespeleri (skulle gå så långt som att Hunnam själv gör en riktigt dålig insats i sin huvudroll). Och stilkrocken med den här typen av hetsig regi och fantasy-historien som det hela grundar sig i är verkligen en vedervärdig kombo.
 Hunter242
Vilken jäkla stinkare jag var grymt besviken på den. Jag hade förhoppningar för hur kan det gå fel med King Arthur sagan jo det kan tydligen gå väldigt fel. Vill man se en bra film med Kung Arthur så peta in EXcalibur o sätt på repeat o njut för det är ingen som slår den.
 Jon ~
Riktig skitfilm. Allt är dåligt, inte minst regin. Charlie Hunnam är så dålig så det trotsar all beskrivning, han vet inte ens vad han håller på med i vissa scener. En svag etta, skulle ge den ett minus om det var möjligt. Guy Ritchie är slut.
 markus1990
Helt ok, hade nog lite höga förväntningar.
 Lesten
Style over substance.
 matti_jaaaro
Om man som jag somnar så fort det är en biljakt i en film... jag säger "biljakt" som en metafor här, kan lika gärna vara transformersrobotar som flyger runt, riddare på enorma magiska elefanter eller alla andra substanslösa actionscener som inte för storyn framåt överhuvudtaget... då sover man under 95% av den här filmen. Totalt substanslöst CG-skräp
 PeterTheW
Nja, det var inte mycket som funkade här.
 ilBrutto
Efter att precis avslutat Bernard Cornwells fantastiska Arthur Trilogi blev det här ett ordentligt antiklimax.
 myslas
Jag vet inte om det här är en rockvideo eller en film. Oavsett vilket så är det dåligt.
 celec
Känns mer som ett tv-spel än en film. Gow
 WillyV
Underhållande från start till mål.
 the Feber
Det var inte mycket rätt här! Ritchie klipper sönder filmen. Det som i början ger en häftig känsla blir snabbt tradigt, repetitivt och jävligt jobbigt att titta på! Storyn har vi sett förut i massa sammanhang. Dessutom är allt väldigt komprimerat. Hade lätt kunnat bli två filmer. Hade man lagt mer fokus på karaktärerna och dess utveckling hade det kanske blivit intressant. Dessutom så slår man på fantasytrumman med gigantiska monster och CGI så man spyr. Det blir så storslaget att man inte känner sig intresserad av världen. Vissa karaktärer räddar filmen från lägsta betyg.
 Zingostar
Typisk trea. Guy richie vill gå den lätta vägen och i princip snabbspola förbi flera partier av storyn så när man går vidare i handligen har man ingen riktig koll på vad som gäller. men ändå en helt OK film som funkar som filmkvälls rulle en tisdagskväll. räddas av många fina visuella scener.
 stgurgel
Otroligt substanslöst och själlöst. Scenerna med fantasy-cgi är så löjligt överdrivna att man bara kan gäspa och karaktärerna engagerar inte det minsta
 vonadel
Kan på ett sätt förstå kritiken som denna har fått. Den saknar något. Kanske är det just franchise-tänket. Kan de inte bara sluta med det och fokusera på den aktuella filmen istället? Samtidigt tycker jag den var ganska underhållande på sina ställen. Lite märkligt berättad dock, men sina ständiga hopp i tiden. 6/10
 Adoniram
Jag tror Guy Ritchie fastnade med svärdet i stenen.
 HerrNenne
Intetsägande fantasyriddaraction där fokuset ligger väldigt tungt på hur bra det ska se ut. Och det ser bra ut. Sen då? Man klistrar på Arthursagan, men det kunde ha handlat om vad som helst känns det som. Karaktärerna är träklossar med namn. Modigt grepp av Ritchie att ha göra protagonisten så osympatisk också. Korkat, men modigt. Ibland överger Ritchie riddarsagan för en stund och gör istället nån slags rytmisk konstfilm. Det är de bästa stunderna i filmen faktiskt. Jag måste dock erkänna att jag blev lite exalterad när man kände igen David Beckham mitt i allt.
 RichardEk
Visuellt flyhänt om än något stereotypt. Det känns för mycket som Sherlockfilmerna men utan humor, självdistans och Robert Downey jr. Arthurlegenden är en av de maffigaste berättelserna som västerländsk kulturhistoria har att bjuda på, men här reduceras det till substanslöst visuellt plockgodis.
 setterwall
Tråkigt att en stort med så mycket potential paketeras på det här sättet. Finns väldigt mycket mer att hämta ur King Arthur historien och jag längtar tills en film kan göra storyn rättvist.
 arruba
De har minst sagt gått sådär med de senaste årens filmatiseringar av den gamle goda Arthurs bravader, denna var på gränsen till skrämmande svag, Beckhams sköna cameo och några trevliga Guy Ritchie scener räddar dock filmen från totalt bottenskrap.
Senaste kommentarer
The Bling Ring (info) 02:14 22/1 (94)
San Andreas (info) 02:12 22/1 (102)
Runner Runner (info) 02:09 22/1 (45)
Bridesmaids (info) 01:59 22/1 (348)
The Education of Charlie Banks (info) 01:54 22/1 (15)
En galen natt (info) 01:53 22/1 (202)
Now You See Me 2 (info) 01:52 22/1 (39)
Maniac Cop (info) 01:50 22/1 (74)
Star Wars: The Last Jedi (info) 01:48 22/1 (112)
Jumanji: Welcome to the Jungle (info) 01:34 22/1 (13)
Snödrottningen (info) 01:27 22/1 (5)
Passengers (info) 01:17 22/1 (89)
The Gambler (info) 01:12 22/1 (22)
Brooklyn (info) 01:10 22/1 (48)
Thor: Ragnarök (info) 00:59 22/1 (51)
The Company You Keep (info) 00:42 22/1 (44)
Man of Tai Chi (info) 00:35 22/1 (26)
Dr Mabuses testamente (info) 00:31 22/1 (1)
Phantom Thread (info) 00:03 22/1 (1)
Darkest Hour (info) 00:02 22/1 (2)
Den of Thieves (info) 00:02 22/1 (1)
The Room (info) 00:01 22/1 (195)
The Machine (info) 23:41 21/1 (36)
Medicinen (info) 23:39 21/1 (28)
Chans (info) 23:37 21/1 (10)
Bright (info) 23:30 21/1 (39)
Valerian and the City of a Thousand Planets (info) 23:28 21/1 (56)
Atomic Blonde (info) 23:23 21/1 (40)
Ego (info) 22:59 21/1 (79)
Great Balls of Fire (info) 22:59 21/1 (38)
Aftermath (info) 22:50 21/1 (11)
Döda poeters sällskap (info) 22:45 21/1 (685)
Here Alone (info) 22:44 21/1 (6)
The Open House (info) 22:15 21/1 (5)
Fear and Loathing in Las Vegas (info) 21:55 21/1 (1192)
Play-Mate of the Apes (info) 21:44 21/1 (2)
Miles Ahead (info) 21:41 21/1 (1)
The Raid: Retaliation (info) 21:34 21/1 (70)
The Abducted (info) 21:24 21/1 (2)
Hunt for the Wilderpeople (info) 21:17 21/1 (23)
Downsizing (info) 21:12 21/1 (8)
Slåss för livet (info) 21:00 21/1 (4)
Kedi (info) 20:49 21/1 (10)
Lego Batman (info) 20:46 21/1 (30)
Boktjuven (info) 20:26 21/1 (71)
The Outing (info) 20:18 21/1 (11)
Shaolin Hand Lock (info) 20:16 21/1 (6)
The Polka King (info) 20:15 21/1 (4)
Harakiri (info) 19:55 21/1 (116)
Kill, Baby... Kill! (info) 19:53 21/1 (22)