G.Malmberg
Äntligen ute på dvd! Hade dock lite höga förväntningar, vilket kan påverka njutningen. Hur som helst en klart sevärd film med en habil Sarandon.
 St_affan
Förväntade mig mer än detta.
 ezeikel
Den har något som få filmer har, nämligen en trovärdig personkemi mellan skådespelarna. Vad den däremot saknar är en tillräckligt medryckande handling för att nå upp till betyget fyra.
 todape
Nja, det här var ingen höjdarfilm direkt. Människorna handlar orealistiskt i filmen vilket gör den smålarvig och filmens ålder har verkligen satt sina spår.
 udda_jag
lite konstigt..men nog okej....citroner och gangsterwannbe..=)
 Unleashed747
En rakt igenom bra film som ibland glimtar till lite extra. Burt Lancaster är som vanligt mycket bra och Sarandon sköter sig också.
 Cobain
Bra film. Men ack vad den åldrats ovärdigt. Hade högre förväntningar. Dock spelar Lancaster mycket bra. Men det räcker inte för mer än en 3:a.
 Bomkia
Lancasters bästa rolltolkning? Synd att manuset är lite småsegt och inte så intressant. 3+
 Zenmuron
Gillade den här. Tog en tag att komma in i den men den blev bättre och bättre.
 F-M-J
Lancaster och Sarandon i en väldigt minnesvärd romans.
 Bredman
En rakt igenom bra film. En åldrad Burt Lancaster gör en suverän rollprestation. Susan Sarandon var ung i denna film. Hon har aldrig varit riktigt bildskön men en bra skådis är hon. Hon har dessutom nästan alltid valt bra roller i bra filmer.
 Hangaround
Lancaster räddar ett mycket spretigt manus med en av sina absolut bästa prestationer.
 Wridmuld
Lite rolig, lite seeeeg...
 idaho1981
Självaste filmen var inte den bästa, men helt klart bra. Det som höjer beryget mest är Sarandon och Lancastar otroliga rollprestationer och även fotot är väldigt snyggt.
 okidoki
En fyra för stämningen i filmen. Den gamle Burt gör en oförglömlig insats.
 FrågaEwa
Den mest europeiska amerikanska film jag sett....
 tandersten
Lancaster är mkt bra. Klar överraskning, ett tråkigt omslag visade sig rymma en liten pärla.
 goeran
Välgjort men kanske inte så intressant handling. Burt Lancaster är bra även om jag tycker att han är ändå bättre i filmer som Leoparden, Segerns sötma och Elmer Gantry.
 Herr Arne
Några scener glimrar men helheten är bara bra. En trea.
 jimmy ringo
Burt Lancaster är verkligen bra som gamlingen Lou, som får en chans till en rikare tillvaro. Själva filmen är ganska intressant.
 the fox
Lancaster är magnifik, men 80-talet sticker i ögonen.
 Endymion
Burt Lancaster gjorde filmen, helst klart.
 KillerPutte
(rek.4) Filmen är alldeles för långsam i sitt tempo för att jag skall sätta ett högre betyg. Men trots det, så är detta bra och välspelat. Trevligt foto.
 ilBrutto
En ganska sorglig historia med en lysande Burt Lancaster
 PeterBeer
Vacker, en amerikansk regissör skulle aldrig kunna göra nåt så här fint. Burt Lancaster gör en väldigt speciell roll, lysande
 sunvalley
Jag tycker att det är 70-talet som sticker i ögonen: bilarna, ljuset, kläderna, frisyrerna. Annars är det en ganska vacker, sorglig och antiromantisk skildring av en stad och en person som lever i det förflutna. Och Burt är riktigt bra. Svag fyra.
 kakbakarn
Den tredje Malle jag ser och alla har varit helt olika varandra, alla har dock hållit hög klass. Denna är den svagaste av dem, men Burt och hans ganska tragiska karaktär lyfter ändå filmen till klart sevärd.
 wernblom88
Ohh svag för denna typen av filmer och ett fantastiskt atlantic city. Gillar när europeiska regissörer skildrar det amerikanska samhället, nästan som att de kan se det vackra bättre än amerikanerna själva. Lancaster är otroligt bra.
 tjobi
Helt okej faktiskt. Mest pga Lancasters fina tolkning av den lite misslyckade, bortglömda nobodyn och hans smått pinsamma dröm om att vara en riktig gangster.
 karlmats
Kompetent men tyvärr inte speciellt underhållande. Burtan går runt och småmyser över att äntligen ha fått chansen till lite spänning för första gången på 75 år och det är mer tragiskt än komiskt. Allt känns väldigt drömskt vilket absolut kan funka om det är en setting man är intresserad av, smågangsters har tyvärr inte blivit mer underhållande sen man lämnade Avesta och redan då var man rätt trött på dem. Malle ska få fler chanser men den här tog han inte, en stabil 2a.
 gurra-91
Ligger någonstans mellan 3a och 4a.
 AddeColciago
Fin film med en utmärkt Lancaster. Gillade stämningen av en stad på dekis.
 catt-disen
fantastisk film med en lancaster i högform. betyget når inte upp till en femma då små, men ibland lite för viktiga delar av filmen inte åldrats med värdighet.
 Kurosawafan
bra, på dekis film, svag 4
 Mikka
Jag kan inte tycka om den här filmen. Jag ser ingen charm, inget syfte, inget riktigt engagemang. Inga riktiga toppar men inte heller några djupa dalar, allt känns bara väldigt blekt. Jag verkar ha mycket svårt för Louis Malle. Den enda filmen som sticker ut är "Pretty Baby" som jag har en trea på.
 Gigi1943
Den som vill uppleva en synnerligen läcker sensibel inledning skall se denna film, oau, Sarandom som gnider in sig med en citronskiva och Burt som iakttar henne i smyg från ett fönster. LÄCKERT. Bara för denna scen får filmen en fyra (måste nog se om den snart igen).
 labi
Har noterat att jag ger filmer höga betyg om de lyckas skapa en viss stämning. Det lyckas Malle med här, även om han förstör det lite med något komiska gangsterjargongen. Burt Lancaster och Susan Sarandon är riktigt bra i sina roller, och Lancaster lyckas komma undan gubbsjukestämpeln tack vare sin vitalitet och stil.
 lottes
Fint slut. Och resan dit är njutbar. Bara att se den unga Susan Sarandon var värt det. Och den är fylld av små sublima iakttagelser. Man förstår varför Malle är hyllad. Men någon actionrulle är det ju inte, sonen tröttnade efter en halvtimme. Baksidestexten verkar nog lova mer spänning, även om det är gangstrar och uppgörelser inblandade så är det här ett relationsdrama i första hand.
 #54
Både svaga och hyfsat starka partier.
 Dutch
En film som har en hel del djup. Burt Lancaster är lika magisk som i allt jag sett med denne gigant.
 Ful_fisk
En fin film av Louis Malle med gangstertema men en lågmäld ton. Utspelar sig i det forna semesterparadiset Atlantic city, numera en plats för rivningskåkar, kasinon och halvt misslyckade småkriminella. Burt Lancaster och Susan Sarandon i huvudrollerna. Stämningsfullt och fint, speciellt tack vare Lancasters charmiga roll. Stark trea.
Burt Lancaster och övriga skådespelare passar som handen i handsken för denna film. En film som bjuder in mig till att för en stund träffa några människor och umgås med dem. Filmen är inte spektakulär men man får fina karaktärer spelade av duktiga skådespelare med ett manus- och regiarbete som har ett flyt och stämning att man minns detta som en riktigt fin filmupplevelse. Filmen känns inte så mycket Hollywood utan den känns lite mer fri i sitt berättande och sina val. 4-
 Raimo_1985
Fångar en otroligt patetisk stämning både i hur staden porträtteras och även hos huvudkaraktärerna, i synnerhet Burt Lancaster som spelar jättebra som patetisk föredetting tredje klassens gangster. Men filmen var inte så bra annars tycker jag.
 hsimpson
Välspelad och småspännande film i ruffiga miljöer och ganska lugnt tempo. Helt okej, men ingenting jag lär se om. Trean är halvsvag.
Senaste kommentarer
Paddleton (info) 20:41 25/6 (6)
Union Square (info) 20:10 25/6 (1)
Den of Thieves (info) 19:38 25/6 (27)
Get Out (info) 19:34 25/6 (92)
American Made (info) 19:29 25/6 (37)
The Perfect Date (info) 19:21 25/6 (3)
Crypto (info) 19:19 25/6 (1)
The Drowning (info) 17:58 25/6 (3)
Isle of Dogs (info) 17:32 25/6 (29)
What Men Want (info) 17:26 25/6 (1)
Avengers: Endgame (info) 17:20 25/6 (29)
The Last Summer (info) 17:19 25/6 (2)
Under belägring 2 (info) 17:17 25/6 (150)
Specialisten (info) 17:14 25/6 (117)
Whitney (info) 17:10 25/6 (7)
Booksmart (info) 17:06 25/6 (10)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (info) 17:05 25/6 (12)
Rim of the World (info) 16:59 25/6 (9)
Always Be My Maybe (info) 16:55 25/6 (4)
The Professor (info) 16:51 25/6 (3)
Someone Great (info) 16:46 25/6 (2)
The Girl in the Spider's Web (info) 16:44 25/6 (13)
X-Men: Dark Phoenix (info) 16:38 25/6 (7)
Hej Pussycat (info) 16:31 25/6 (20)
The Meg (info) 16:27 25/6 (46)
Adrift (info) 16:23 25/6 (9)
Plus one (info) 16:14 25/6 (1)
The Way We Weren't (info) 15:57 25/6 (1)
Anna (info) 15:41 25/6 (1)
Fimpen (info) 14:56 25/6 (75)
Offret (info) 14:55 25/6 (160)
The Con Is On (info) 14:16 25/6 (1)
Bajonett på! (info) 11:56 25/6 (3)
40 pistoler (info) 11:55 25/6 (10)
Smurfarna: Den försvunna byn (info) 10:52 25/6 (7)
The Silence (info) 10:22 25/6 (10)
The 33D Invader (info) 10:08 25/6 (2)
The Man Who Killed Don Quixote (info) 09:43 25/6 (7)
Dödskallen (info) 09:32 25/6 (9)
Happy Death Day (info) 09:24 25/6 (31)
Wishmaster (info) 09:23 25/6 (108)
Trots allt (info) 08:33 25/6 (1)
The Unwanted (info) 04:59 25/6 (2)
Djungelboken (info) 02:44 25/6 (85)
The Wolf's Call (info) 02:43 25/6 (2)
The Beach Bum (info) 02:42 25/6 (6)
Thunderstruck (info) 02:41 25/6 (2)
Cake (info) 02:41 25/6 (26)
Monica Z (info) 02:40 25/6 (152)
The Nun (info) 01:02 25/6 (31)