Evil_Disco
Drömsekvenserna är riktigt snyggt gjorda. Tycker att filmen är som en riktigt skum blandning av "När Lammen Tystnar" och "Terror på Elm Street"...? :P
 Djason
Jennifer Lopez är lika felplacerad här som en mus på ett kattkonvent. Blev ruggigt besviken.
 Richart
Egentligen en tvåa. Men dessa coola surrealistiska scener trycker upp den till en trea. Nyskapande.
 12thMachine
såg den för nio år sedan så kommer inte ihåg så mkt... måste nog se den på nytt
 consumedmind
snygg men fruktansvärt tråkig...
 dutten83
Helt okej rulle...lite cool :)
 Gosford
Dödligt vacker och småputtrig spännande historia. En måste för de som uppsakttar surealistisk konst.
 BarryHero
Roger Ebert gav den ****/****! Då måste jag se den.
 song of joy
Värd att ses för dess estetik om inget annat
 Girona
Har man sett den Singhs briljanta film The Fall känner man igen sig i den här. Klara färger, surrealistiska miljöer, snygga dräkter... och tyvärr också betydligt mer blod, som gör att filmen i vissa scener är farligt nära gränsen till gore. Och som någon annan påpekade känns inte skådespelarna helt optimalt castade. Nej, den här är inte på långa vägar i samma klass som The Fall, men jag tycker att den är sevärd framför allt för miljöerna.
 Krusty
Visuellt spännnade film, men det är något som saknas för att lyfta den till de högre betygsstegen. Ett plus dock för att en av poliserna heter Gordon Ramsey ha, ha.
 Yxtar
Oj vilken skräpfilm det här är. Och det beror inte bara på Jennifer Lopez, även om hon som vanligt förvandlar allt hon rör vid till illaluktande sörja.
 Lavinia
varken skådespeleriet eller dialogen känns särskilt engagernade. hade kanske kunnat få högre betyg om jag hade varit mer fokuserad när jag såg filmen. vissa scener är snyggt gjorda och storyn skulle kunna vara intressant, men känns inte så trovärdig
 yrkeschaufföre
J-Lo är ju alltid "bra" men Vince Vaughn är ett av mina favorithatobjekt så det kan nog inte bli nått annat en en etta! Hoppas innerligt att jag aldrig ser den igen!
 godsk88
ÄLSKAR tarsem singh, bilderna i filmen är så vackra så man häpnar och tvärtemot vad alla tycker så anser jag verkligen inte att Jennifer Lopez spelar dåligt, tvärtom rätt bra. Vince Vaughn är han också bra, tycker i och för sig alltid han är det. detta är en film i klass med hannibal-filmerna! bara för själva bildspelet i sig är den värd en femma!
 Bostrom87
Helt sanslöst dålig. Jag fattar inte hur folk kan ge den mer än en 1a. Det är så sjukt patetiskt när dom börjar ändra röst.
 Masjävel
Hyfsad spänning, vill jag minnas.
 LaDecima
Inte bra alls.
 Pasi
den här är verkligen lol, lmao, brb och jag kommer aldrig tillbaka.
 thurmond
Vad i allt heligt är det här för något? Hur??
 ochsebbe
helt sjuk
 Cupiduriel
Alldeles för skum för min smak men helt okej att titta på. Vacker hund hade de med i alla fall.
 xpor
Jättebra film! Scenerna i hans kungarike är bäst :) Perversion ftw
 Gröne_Orm
Gissad tvåa, men den här är långa vägar bättre än den överskattade Fall av Singh. Som en värdig arvtagare till Matthew Rolston visar han här att han kan berätta en historia där formen är delaktig och inte bara påklistrad. Filmen nosar på femman, den är litet mycket ibland bara, med visserligen väldigt effektiva men kanske väl ekonomiska nödlösningar, och viss slentrian i övergångarna. Men en ruskigt stark fyra är det, trots att skådespeleriet lämnar en del i övrigt att önska.
 fånge991458
något av det visuellt mest intressanta och snygga jag sett. för att inte tala om den ovanligt trevliga storyn. MEN det stora, det enorma minus som gör det omöjligt att ge den en femma är.. J-Lo. det är ett brottsligt misstag jag aldrig kommer förlåta att placera detta fenomen av intetsägande skådespelarinsats i en så i övrigt förtjusande film
 motoko
Snygg film som är värd att se igen.
 TheHorrorfan
En konstig film.
 Ell
Bättre en förväntat (svag 3:a), hade å andra sidan kunnat vara betydligt bättre.
 ami86
Märklig och surrealistisk på ett sätt som kändes som de försökte vara så "artsy" de bara kunde, men det faller platt. Istället för att bli imponerad och förförd av de vackra, fantasifulla scenerna blir jag bara irriterad på den tunna storyn och det mediokra skådespelet. Kort och gott en film som försöker vara djup och annorlunda men som bara känns löjlig.
 -Obeah-
extremt snygg film med vackra surrealistiska inslag som ser ut att ha en stark koppling till Beksinkis skisser o tavlor. hade helt klart kunnat virra runt nere i Carl Starghers drömvärd i 120 min extra. lite tafattigt slut och lite för hollywood men man kan väl inte få allt.
 Juu_W
Snygg film men uselt skådespeleri... Hade det inte varit för Jennifer Lopez så hade jag gett en 3:a
 Angeliana
länge sedan jag såg denna, men jag gillade den då
 J_Prekrasnaya
Inte för Jennifer Lopez och hennes fula motspelare (Vince Vaughn)men för Vincent D'Onofrio, som alltid är bra på att spela freak, och de vackra tablåerna.
 Ghostface
Kasst skådespeleri och kassa dialoger vems fel är det då? Filmen har vissa intressanta grundtankar men tycker aldrig att de utnyttjas på rätt sätt tyvärr.
 Syntesis
Vrickad och flummig men sevärd film. Just därför.
 Pillynilly
Har för mig att den var bra, trots Jlo, många år sen jag såg den dock
 jasmin357
väldigt sjuk och vacker
 annihilat0r
"The Cell" är så pass dålig att man skrattar för att det dåliga ter sig lustigt. Egentligen en helt fruktansvärd film. Vad hände Vince Vaughn? Handlade syftet bara om Jennifer Lopez? Nej, fy fan för män som dig. Ni borde kastreras.
 Xenox
Alldeles för konstig film.
 Daniel_mjölby
Hyrde den här filmen genom Canals Digitals digitalbox back in the 2002... Då tyckte jag den var rätt annorlunda, läskig och faktiskt rätt bra. Är dock rädd för att om jag ser om den idag blir inte betyget lika högt...
 pungsnigel
fyfan så rörig jävla smörja, Jennifer Lopez är så extremt dålig.
 ToddDowney
Visuellt en vacker film. Finns inte mycket mer att säga, story'n är halvkass och skådespelet kändes lite..mjää. Men i övrigt en vacker film.
Originalitet och skönhet beskriver denna film för mig. Dessutom är Jennifer Lopez helt bedårande både till utseende och till skådespeleri denna gången. 3+
 wasteoftime
Det känns lite väl rörigt, för att man ska få någon bra uppfattning/grepp om det, det saknas en ordentlig introduktion till det mesta - även om själva grundidén är riktigt bra. Övergången mellan de inledande segmenten gör det bara rörigt, och sedan håller den känslan i sig. Inte mycket som är direkt dåligt utöver det, förutom en känsla av att det var framstressat alltihop. Det når liksom aldrig upp över kanten för vad jag kan anse som bra, och får 0,3 på SH-skalan.
 Duke Igthorn
Riktigt bra premisser för denna film! Att stiga in i en seriemördares sjuka drömmar för att tolka dem och förstå var han gömt sitt sista offer. Mycket gör filmmakarna bra här, det är kreativa och fantasifulla dröminslag. Men tyvärr är det något som ändå inte funkar. De lyckas inte göra drömmarna meningsfulla för handlingen, de leder inte framåt utan blir mest till visuella utsvävningar. I sanningens namn: Behövs ens filmens huvudperson J-Lo? Påverkar hon handlingen? Det räckte ju med att Vince Vaughn steg in en minut i drömmen så var biffen fixad.
 Sarakin76
Ikke så troverdig men vakker og ganske spennende.
så löjligt koncept
Tja, den funkar att se på, finns värre...
 martin eden
[rek. 2] Jag kan i viss mån förstå att vissa inte alls tilltalas av denna film, vars största styrka är dess oerhörda visuella pondus. Filmen är mångfacetterad och innehåller olika nivåer, som jag tycker fungerar ypperligt, och jag tycker att regissören gör ett lysande jobb att skapa en visuell fyrverkeri fest av en ganska traditionell deckarhistoria. Mycket bra!! 4.
 Robkiller
Mest konstig, men visuellt intressant.
« Föregående   |   1 ... 6 7 8
Senaste kommentarer
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Lysande gift (info) 11:29 19/5 (21)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Snömannen (info) 07:57 19/5 (45)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Ocean's Eight (info) 05:52 18/5 (36)
Tag (info) 05:38 18/5 (7)
Isn't It Romantic (info) 05:36 18/5 (10)
I Feel Pretty (info) 05:34 18/5 (13)
Enemy Gold (info) 04:04 18/5 (5)
Summer of Blood (info) 03:44 18/5 (5)
Det ljuva livet (info) 23:33 17/5 (150)
De bedragna (info) 23:21 17/5 (29)
Mordet på Orientexpressen (info) 22:41 17/5 (49)
Destroyer (info) 22:33 17/5 (7)
Frank and Ava (info) 22:29 17/5 (1)
Big Boss (info) 21:59 17/5 (96)
The Hustle (info) 20:44 17/5 (1)
Goon (info) 15:43 17/5 (96)
March Comes in Like a Lion (info) 15:13 17/5 (1)
Operation Takedown (info) 14:34 17/5 (65)