DIProgan
Mänsklig och fin mitt i all sci-fi som ändå inte var poängen men fungerade väldigt bra som bakgrund. De bör nog se upp med att rata artificiell intelligens så där lätt dock...
 Oidipussy
Alltså ursäkta? Ingen kemi, otroligt osympatiska karaktärer, och bara kliché hela vägen igenom? Här kunde man ju räkna ut exakt vad som skulle hända redan från början? Har jag typ sett en annan film en alla andra betygsättare?
 fredagsfil
romantisk komedi, najs!
 horvendile
Påtagligt lovande första halvtimmen. Håller inte riktigt så bra hela vägen ut, men ändå ganska bra, trots en del fysikaliska och storymässiga tveksamheter. Och jag tror att det är få filmer som understötts så väl av en halv bartender.
 zallaxx
Var länge sen jag blev känslomässigt involverad i en film. Bra jobbat!
 eraserheead
Nej.
 Pyong
Den är helt okej på alla vis; helt ok story, helt ok skådespeleri, helt ok effekter. Man ångrar inte att man lagt tiden på att se den, men man kommer aldrig göra om det.
 Troddel
Funkade ganska bra hos Lufthansa mellan Frankfurt och Buenos Aires.
 saturday_sun
Helt OK trots kärlekstramset.
 Ima_Tree
Ganska snyggt, skådisarna är ok, men det blir ganska smetigt och lyckas inte riktigt lyfta sig över ordinärt hollywoodkrafs.
 Mysharry
Snygg, fantastiskt snygg. Blev väl sågad i DN, har för mig den fick en etta, men jag tycker den är jämförbar med t.ex. Gravity eller The Martian. Kort sagt - jag älskar såna här kammardramer i scifi-kontext. Tycker att kemin och samspelet fungerade, mycket tankeväckande, en hel del sjuk humor, och framförallt - snygg, fantastisk snygg! Och inte för lång, trots sin längd.
 Akala
Rätt underhållande men sjukt upplägg att göra romantiskt drama av den storyn på det viset. Ungefär som om man hade gjort romantisk komedi av Norrmalmstorgsdramat och Stockholmssyndromet.
 Boondock_saint
Funderade på tvåa eller trea, men jag kan inte med att ge den en trea ändå. Den är skapligt underhållande och humorn fungerar, men temat är så sjukt av den anledningen som Akala skriver och bör på intet sätt uppmuntras... sen ser huvudpersonerna retuscherat sexualiserade ut på ett jävligt oskönt sätt. Jag gillar sexig rymdromans, men då bör inte den ena personen vara en stalker och det bör finnas en anledning till att personerna klär upp sig. Ingen, jag säger INGEN hade tagit på sig en guldglittrig topp eller genomskinlig blus och sminkat sig om den inte ens tyckte om den enda andra personen inom ett ljusårs avstånd.
 Jompalompier
Intressant koncept men blir lite väl utdraget mot slutet.
 Bear
Slutet fick mig att tänka på AI.
 karlstadtös
Jag tycker den var underbar, över förväntan!
 therion82
Coola sekvenser i rymden. Ganska händelsefattig.
 kryttan
Riktigt bra och välgjord med bra skådespelarinsatser, över min förväntan.
 stgurgel
En film om ett rövhål på ett skepp programmerat av inkompetenta rövhål. Dumheterna är oräkneliga
 foppa99
Lite töntig o ologisk, men då gullig, underhållande o bra
 njacobsson
Grundidén är fantastiskt fascinerande och kunde tas tillvara bättre. Skeppet är visserligen riktigt bra designat men storyn skulle gjort sig bättre om filmen gjorts mörkare, smutsigare och råare. Det är alltför mycket klinik över skeppet. Ångesten skulle framhävts bättre och jag tror att bägge skådespelarna skulle gjort bättre ifrån sig då bägge skådisar är bättre än så här. Även bartenderns tillgjorda artighet skulle skapa en ännu större kontrast om filmen gjorts mer ångestfylld. Han gör för övrigt en svår roll som han ska ha all heder av men som tyvärr inte riktigt kommer till sin rätt. Synd faktiskt eftersom många av filmens delar är riktigt bra, CGI:n skeppsdesignen, skådespelarna och mycket annat är ett bra jobbat vilket kunde borga för en riktigt, riktigt bra film. Kanske den kan göras om i framtiden?
 Christofer
En film helt i min smak. Samspelet mellan Pratt & Lawrence funkade klockrent och både manus och cgi var klart kompetent. Många roliga idéer på hur ett sådant skepp skulle kunna se ut, vissa kanske en smula ologiska, men vad gör det när det är såpass fint förpackat och tillför en fräsch tagning på rymdtemat. Andy Garcia cameo, haha...
 arruba
Jädrar vilken godsak till sci-fi detta är, allt är bara så himla fint. Man hade ju nästan velat vara i huvudpersonernas sits själv.
 the Feber
Några riktigt bra scener och spännande idé. Dessvärre lyfter filmen aldrig riktigt, även om den är småtrevlig för stunden.
 Sture Stenhög
Gillade det här på det stora hela. Bäst är de första 45 minuterna eller så, men då tyckte jag ju också att Chris Pratts tillvaro verkade vara rena drömmen. Om bara den där biografen är utrustad med ett rejält filmutbud, så har då jag så jag klarar mig sen. Pratt, Lawrence och Sheen är dessutom bra alla tre, och de tillsammans med det intressanta grundscenariot och det imponerande världbyggandet är nyckeln till att det här fungerar så pass bra som det gör. Det verkar dock ha riktats en del kritik mot det avgörande beslut som Pratts karaktär tar, på en nivå är det förvisso helt rimligt, men tyvärr är det ett typexempel på att folk kritiserar filmen när de borde kritisera karaktären i filmen. Själv tycker jag det är intressant att de vågade gå dit, och det faktum att de får kritik för det är väl anledningen till att det är så svårt för kommersiella filmer att göra något intressant. Jag hade gärna sett att de hade gjort mer av den grejen dock, överhuvudtaget är det en film som lämnar mig med känslan av att det fanns mycket som de hade kunnat göra mer av. Den väg de till slut tar känns antiklimatisk och lite småtrist, och överhuvudtaget är lite för många nyckelhändelser framtvingade för att manuset kräver det. Men underhållande är den, och bara att det görs ambitiösa science fiction-filmer baserade på originalmanus är kul
 thelonelypoet
Åh så bra ??o
 thelonelypoet
Genidrag på så många plan. Men Newman\'s musikaliska geni lyfter filmen.
 carnevil
Hela skiten tokdör efter 20 minuter...sen går det raskt utför.
 best_jeppe
Förvånansvärt okej med tanke på allt dåligt jag har hört om den. Den första halvtimmen eller så är bäst och jag kan inte låta bli att undra om det inte hade varit intressantare med en mer psykologisk film om hur man klarar av att vara själv plus diverse bitar från den tredje akten av den här filmen. Ljummen 3a.
 Zingostar
En av de bästa filmerna under 2016 från den amerikanska filmindustrin i mitt tycke. Pratt speciellt är verkligen bra i rollen som övergiven rymdresenär. Möjligtvis är det slutet som kommer lite hastigt och lustigt som drar ner det från en klar femma till en fyra. som sagt en av de bästa filmerna jag har sett under 2016. Känslorna sätter igång efter 10 minuter och stannar med en till sista bildrutan. Kan verkligen rekommendera denna filmen för en romantisk kväll. :)
 Jamesa
Överraskande bra.
Med två så stora och populära stjärnor så var förväntningar hos filmbolaget stora men tyvärr blev filmen inte den succé de önskat. Detta minskade i sin tur mina förväntningar så när jag nu äntligen såg den så blev jag positivt överraskad. Jennifer Lawrence är en fantastisk skådespelare med stor bredd medan Chris Pratt har lite att jobba på sett till drama. Filmen har en fantastisk konflikt mellan karaktärerna men tyvärr utforskar man den inte till fullo utan tar en enklare väg ut. Dock sevärt. 3+
 daniel77
Snygg och med en intressant premiss, som tyvärr hamnar lite i baksätet mot slutet. Men ändå helt okej som ren underhållning. Positivt överraskad!
Ovanligt kompetent för att vara en hollywood sci-fi. Stilig som bara den och en bra balans mellan drama, romantik och äventyr. Bra popcornrulle utan att den sakens skull hela rummet dundrar av explosioner.
 HerrNenne
Älskar första delen, verkligen. Förstår komplikationerna. Är inte lika förtjust när det blir mer action och själva premissen får stå tillbaka lite. Tar gott om tid på sig i början, bra! Mindre tid i slutet, lite tråkigare.
 haajen
Mestadels tråkig men Pratt och Lawrence gör så gott de kan och räddar filmen från bottenbetyg.
 Poker-Mange
Fanns en budget och helt ok SF-koreografi. Dock inget manus att tala om. Helt innehållslös film. Undvik denna dynga.
 capitol
Verkligen inte bra, extremt stereotypa karaktärer och inget oväntat händer i handlingen.
 jezebel
Över förväntan! Även om det aldrig blir mycket tyngre än faktumet att Chris Pratt är hopplöst strandad på en rymdfärja utan ljus i tunneln.
 Goblim
Oväntat emotionellt gripande science fiction.
 Supernaut
Två timmar bortslösad potential.
 Albion
Jag tycker det är en lyckad film som fångar moraliska frågeställningar som man inte annars är särskilt van vid. Fin kemi mellan skådespelarna också. Jag gillade den här. Betyget blir en 4;a
 Starkbröl
De borde döpt J-Laws karaktär till Aniara! Faktiskt riktigt bra, förutom vissa stönframkallande sekvenser, de flesta av dessa är actionrelaterade.
 charlie08
Chris Pratts karaktär blir verkligen obehaglig. Kan inte gå in på det utan att spoila hela filmen, men FUCK THAT GUY!
 Grillo
Jag har blandade känslor till den här filmen. Betyget dras ner rejält av ett beslut i filmen, men samtidigt är jag inte helt säker på om jag hade agerat annorlunda i samma situation...
 Afflicter
Trots att konflikten är pinsamt uppenbar hoppas man på en passande uppvägning i slutet. Tyvärr kommer Hollywood och vill ha sin del av kakan, som vanligt. Lite finurligt i alla fall att förlägga en film av den här typen i rymden.
 gruso
Svag trea. För min del hade det varit mer intressant om de hade haft med mer tekniskt mekande och trixande för att försöka lösa problemen. Men då hade man nog tappat filmens egentliga målgrupp..
 Albin92
Riktigt bra! Tyckte den kändes ganska känslomässigt realistisk, speciellt Chris Pratt. Jennifer Lawrence var lite stel i början men blev bättre sen. Längesen jag såg en bra film som är lite nyare. Håller dock med många andra här om att den går utför lite mot slutet.
 Rele
En trevlig och oviss utgång iden här science fiction storyn. Några duktiga skådespelare kämpade med en inte så genomtänkt manus. Jag ger en trea.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
John Wick 3 Parabellum (info) 23:57 19/5 (5)
The Commuter (info) 22:51 19/5 (31)
Hit Me (info) 22:44 19/5 (2)
Änglar och demoner (info) 22:19 19/5 (430)
The Science of Sleep (info) 21:58 19/5 (425)
Kill Me Three Times (info) 21:37 19/5 (6)
Victoria (info) 20:35 19/5 (44)
Vit hund (info) 19:25 19/5 (24)
Knight and Day (info) 17:46 19/5 (295)
Children (info) 17:36 19/5 (6)
Planerat illdåd (info) 16:28 19/5 (18)
Larry Flynt - skandalernas man (info) 14:28 19/5 (209)
Röda Nejlikan (info) 14:25 19/5 (24)
Fruktans nävar (info) 13:57 19/5 (82)
Den lilla flickan i huset vid vägens slut (info) 12:41 19/5 (58)
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Lysande gift (info) 11:29 19/5 (21)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Snömannen (info) 07:57 19/5 (45)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Ocean's Eight (info) 05:52 18/5 (36)