film_Alex
Pirates har blivit ett koncept vid det här laget. Detta är en schysst rulle för en kväll som ger allt man förväntar sig: humor, mystik, action och så givetvis Jack Sparrow.
 Robkiller
Underhållande piratfilm som för ovanlighetens skull inte ser alltför kass ut i 3D. Dock har man väl glömt handlingen 5 minuter efter att den slutade, men den var helt ok så länge den varade.
 Hans Moleman
Börjar bli tjatigt och repeterande med ungefär samma story som tidigare. Fortfarande underhållande för det mesta dock.
 Afflicter
Jag har svårt att tycka illa om de här filmerna. Visst, det är dumt och stundtals ihopklåttrat, men roligt är det. Är det någon man kan klaga på är det Javier Bardem med sitt överspanska uttal av "Sparrow".
 Pillynilly
Detta skulle ha varit den 4:e filmen (för den var urusel och detta var det "avslut"/den typen av uppföljare jag hellre velat ha). Skönt med Orlando och Keira (om än kort) tillbaka och fasiken vad "Henry" skulle kunnat vara deras son irl, jättelik dem ju
 Rob-
B-filmskänsla, speciellt vid de längsta dialogerna. Ojämn, speciellt handlingen. Kör för mycket i samma svängar som de tidigare filmerna. För lik början som i föregångaren On stranger tides. Samma gamla Jack, han levererar nästan som förr.
 Mikael602
Positivt överraskad över hur bra den var. Bästa pirates-filmen efter första.
 Muskelkungen
Helt OK äventyrsaction. Detta är min favoritgenre och därför får filmen en automatisk bonuspoäng som räddar tvåan till en trea.
 G-man
Det vankades mycket hålligång och slapstick men även en och annan väderbiten sjöbuse. Bäst: Golshifteh Farahani som häxan Shansa.
 Ghostface
Detta är lite på samma sätt som att gå och äta snabbmat. Man får sin dos.
 dudson
Gryma effekter med skön pirat action. Inget vidare fan av denna film serie precis' Mäktig att se på bio helt klart.2+
 ulpe01
Å Gibbs ba': "Get ready to drown". Å ja' ba': "Om det ändå vore så väl". Inte ens låga förväntningar funkar längre. Från en första film som jag fortfarande avnjuter då och då, till det här som jag förhoppningsvis har glömt inom kort. Lite snygga effekter ändå, men så många återanvända idéer. Och Paul McCartney? Det måste vara najs att få glida runt på inspelningsplatsen, för det kan väl inte vara pengar han behöver?
 Nalland
Femte filmen i ordningen. Personligen gjordes ett avslut redan efter föregående film så viss förvåning väcktes ändå när denna kom på tal. Konceptet känns nu relativt urvattnat med samma gamla visa fast i nytt format, nya skådespelare. Saknar därför lite av den berömda Pirates-charmen. Skådespelarna värda att nämnda; Johnny Depp är trots slentrian värd sin vikt tack vare det begåvade sättet att axla Jack Sparrow. Geoffrey Rush är en klockren gestalt som ofta bär sin roll värdigt oavsett film. Sen har vi Javier Bardem - vilken jäkla skådespelare. Han har växt ut till en personlig favorit, inte en film han gör medelmåttigt. Hans blick utgör en nyfikenhet som speglar karaktärens känslor och egenskaper magnifikt. Allt som allt en aningen seg historia. Slutet tyder på ännu en film, vilket känns än mer plastigt.
 amotherscrime
Ja... Som väntat. Inget nytt. Samma historia, samma karaktärer (urvattnade). Helt ointressant egentligen. Dialogen är hemsk. Man sitter och vrider på sig varje gång de öppnar käften. Påklistrat skådespel. Usel animation. Och de få "nya" karaktärer som är med är bara så jävla dåligt skrivna. Billig humor som oftast inte går hem. Visst har filmen några höjdpunkter, men i det stora hela så är den otroligt sunkig. Känns sorgligt att se alla dessa skådisar sjunka så lågt. Ni kan lika gärna se om 2an och 3an. Samma skit fast mindre dåligt.
 PeterTheW
Nja, det här var väl, föga förvånande, inte mycket att ha.
 norenorama
Osebar.
 best_jeppe
Kändes som en film på autopilot på något sätt. Det fanns ingen direkt känsla i den eller direkt underhållning. Depp känns mer som en bi-figur som knappt är med i filmen. De första 3 filmerna räcker gott och väl och ger en komplett story. Fjärde och denna femte film är överflödiga och behövs inte. Stabil 2a.
 ayudame
Inget nytt. Inga nya roliga eller intressanta karaktärer. Men jag blev ok underhållen medan jag såg den. Kändes emellanåt onödigt lång. Vissa scener fanns enbart med för visuellt skryt (?). Men det är En "Pirates" film och jsg kan gilla att man följer konceptet..
 Engravadlax
Elliott och Rossios frånvaro är påtaglig. Thwaites och Scodelario är tråkiga. Bardem, Depp och Rush kan inte rädda filmen.
 ToddDowney
En väldigt svag tvåa. den är förvisso bättre än del tre och fyra. De enda som räddar denna från ett bottennapp är "The Dying Gull" sounracket och en scen involverande ett skämt. Utöver de en väldigt svag film. Och after credit scenen verkar vilja få fram att en viss karaktär återkommer (?). Dessutom den tråkigaste skurken i serien, öven om Javier Bardem gör sitt allra yttersta för att få rollen och funka så är de manuset som håller honom tillbaka. Jack Sparrow är knappt med, samma med Barbossa. Kiera Knightly bör igentligen inte få stå med i rolllistan. Orlando Bloom är förvisso med i några scener men inte mycket mer.
Jag hade extremt låga förväntningar efter den skarpt nedåtgående trenden den här filmserien haft och med det i åtanke så är det inte så jävla illa ändå. Alltså, det är ju inte bra men faktiskt helt okej. Det gör mig dock faktiskt lite ledsen att en film-serie som började så fantastiskt och som har så mycket potential med charm och snygga, unika miljöer och en ofantlig budget inte kan göra något mer intressant och vettigt med det. En småtrevlig axelryckning är det väl iaf.
 Bomkia
Några underhållande sekvenser, men på det hela så har detta gjorts bättre i de föregående filmerna. 2+
 amam
En upprepning av de tidigare filmerna men utan någon egen själ. En del smått underhållande scener. Stark tvåa.
 ASSFACE
Hat.
 kervisch
Godkänd
 rävbur
2 timmar av mitt liv tillbaka tack...
 haajen
Hade rätt kul när jag såg denna, inte mycket nytt men snygga effekter och Rush är alltid kul. Svag 3a.
 Zelest
Bättre än de fyra senasate. Faktiskt helt OK som matinémys.
 Sovande_mannen
KANSKE LITE SPOILER Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides grävde graven för den här film serien och i den här filmen så dog ALLT, hoppas att dom kan räddda sig själva i nästa film. Hallå var är Depps kommentarer plus att slutscenen med depp va pladask. Direkt när jag såg första scenen visste jag att filmen skulle vara kass och jag hade rätt kände inte den där Pirates of the caribean feelingen som 1-3 har.
 zeke_karlsson
Det är lite urvattnat
 GrandMaster_E
Är lite tradigt och går till viss del på tomgång men för mig är nog detta ändå en knapp andra plats i denna filmserie.
 Zok
Tycker att denna del av serien håller bra. Ett bra äventyr. Inte den bästa av dessa filmer men klart underhållande. Gillar man de andra filmerna i serien så bör man även gilla denna.
 santiago
Helt okej faktiskt.
 the Feber
Stundtals fantastisk matinéunderhållning, stundtals otroligt fånig och korkad. Depp går på repeat och spelar över otroligt mycket. Storyn är inte okej, men man hade nog behövt lite nya grepp för att lyfta den här filmen.
 Metheuz
Redan första scenen som Jack Sparrow är med i känner man sig leds på honom. Salazar var en ganska kul skurk iaf.
 erosagape
Rätt trist men en och annan scen räddar från bottennapp.
 Djason
Spagettiwolf var ju vansinnigt kul och helt oväntat. Bra matinefilm och Depp är som vanligt skön som Sparrow. Snygga effekter och en helt ok handling.
 myslas
Det är inte direkt förvånande att en filmserie som inte hade mycket till handling i första filmen inte ens kan få ihop något halvvettigt till film fem så den lilla förhoppning man har står till att den kan vara underhållande på ett lite korkat vis (som första filmen). Första halvtimmen är verkligen inte lovande då allt bara är dumt och tråkigt men det blir bättre, inte mycket men tillräckligt, och jag skrattar till och med ett par gånger. Det här är ingen bra film och jag kommer aldrig att se den igen men det är i alla fall inte den sämsta i serien.
 kryttan
Matine-glasögonen åkte på som vanligt när det är Pirates. Började riktigt bra, men blev rätt svajigt emellanåt. Bra 3D, bra ljud, och underhållande är det iaf.
 BrutusBeefcake
Av någon anledning så trodde jeg att denna skulle vara bättre än de tre senaste filmerna i serien men denna klarar bedriften av att vara absolut sämst i en redan otroligt dålig filmserie. Skådespeleriet från de nya unga paret är verkligen under all kritik, ingen timing i replikbyten och ingen gnista mellan dem alls, det är rent ut sagt pinsamt att se på emellanåt. Men något som är snäppet pinsammare är ändå Wifebeater-Johnny, som han gått ned sig. Antingen skämtar han eller så orkar han verkligen inte ens försöka längre, så otroligt trist och beklagligt att beskåda. Det enda positiva i filmen år scenerna mellan Javier Bardem och Geoffrey Rush och det är verkligen intressant att se vilka höga nivåer de ligger över alla andra, när de är i rutan samtidigt så glömmer jag för en liten stund hur dålig filmen faktiskt är. Synd att de är med i detta, jeg förstår faktiskt inte. (2+/15)
 Christofer
Även med gigantiska matinéglasögon på så gick det bara inte att blunda för att man satt och skruvade på sig lite för många gånger och suckade över att det överdrivna var för överdrivet även med faktumet att det är en Disneyfilm. Onödig cgi, några rejält lama oneliners, Depp som spelar över några gånger för mycket och en grundstory som inte var alls lika intressant som tidigare filmer. Bardem var såklart den stora behållningen, samt att Depp ju ändå är rätt kul emellanåt. 2+
 dafreakish
Femte gången för piraterna men det är som att se samma sak ännu en gång. Några nya roliga bekantskaper, som Bardem som stjäl varje scen han är med i, men i stort sett gammal skåpmat. Depp känns ännu fullare och galet oseriös vilket tar udden av det lilla som filmen har att erbjuda. Det här var trött och trist trots nya regissörer vid rodret. För övrigt borde aldrig Bloom göra film igen, inte ens i trista och nostalgiska biroller.
 Johjt
Bästa filmen sedan den första!
 arruba
Har försökt se del 3 och 4 så många gånger men alltid somnat, stängt av eller bara tröttnat, så till den grad att jag fortfarande inte sett dem till dagens datum. Denna såg jag på bio sån tur va, då går man inte i min bok. Tur var det, för jag är nöjd, gillar verkligen första och andra filmen, denna höll måttet och underhöll mig.
 Portugallien
 Howler19
En film som glimtar till lite då och då, kanske främst när den berömda Pirateslåten tutar igång och man får associationer till den här filmseriens tillstånd innan den blev tröttsam.
 idd
Bättre än förra men konceptet känns fortfarande något uttjatat..
Det fanns ytterst lite intresse hos mig kvar för denna filmserien men så hintade man om att man skulle få en återförening av Depp, Knightley och Bloom så då blev jag nyfiken. Jag älskar ju den första filmen. Denna så kallade återförening var dock minst sagt en besvikelse och filmen som helhet är bara ett mäh. Filmen har dock en scen då jag spontant och högljutt skrattade gott. Scenen är avrättningsscenen och speciellt delen med Jack Sparrow vs. giljotin. Kamerarbetet är underbart i den scenen. 2+
 RunRiot
Bland det bajsnödigaste jag sett på länge! Manuset är uselt och skådespeleriet är nästan ännu sämre. Speciellt Javier Bardem är riktigt kass. Storyn känns krystad och de missar många chanser till dramatisk effekt. Speciellt eftersom de ibland filmar något helt annat än själva actionsekvenserna som pågår. De stackars skådespelarna gör väl vad de kan, men de trampar mest vatten med det dåliga materialet och riktigt dålig regi. Jag tittade ändå på hela, så något har den väl. Den är i vart fall långtifrån sämst i den totalt urmjölkade serien.
 Björkman
Snäppet bättre än fjärde filmen, men långtifrån de tre första filmernas klass. Mycket känns tunt och det håller inte att bygga en film nästan enbart på Jack Sparrow och en tröttare Barbossa än vanligt. Godkänt, okej tidsfördriv.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Cronicas (info) 23:23 23/4 (15)
Hunt for the Wilderpeople (info) 23:19 23/4 (26)
Avicii: True Stories (info) 23:10 23/4 (8)
Wonder Woman (info) 23:09 23/4 (97)
Winchester - House of Ghosts (info) 23:03 23/4 (4)
Bakom masken (info) 23:02 23/4 (1)
Tarzan i den hemliga grottan (info) 22:43 23/4 (4)
Thor: Ragnarök (info) 22:37 23/4 (78)
Braven (info) 22:35 23/4 (4)
Den of Thieves (info) 22:24 23/4 (16)
Mindhorn (info) 22:17 23/4 (10)
The Last Stand (info) 21:56 23/4 (153)
Life (info) 21:46 23/4 (132)
Jag är nyfiken - blå (info) 21:28 23/4 (24)
Jag är nyfiken - gul (info) 21:26 23/4 (113)
Lyckliga skitar (info) 21:26 23/4 (13)
Mördande legender (info) 21:23 23/4 (174)
Final Call (info) 21:11 23/4 (284)
Annihilation (info) 19:07 23/4 (65)
Solsidan (info) 19:00 23/4 (30)
The Railway Man (info) 18:59 23/4 (30)
Okänd soldat (info) 18:02 23/4 (11)
Kill Bill - Vol. 2 (info) 17:15 23/4 (1303)
Den siste mannen (info) 16:31 23/4 (100)
Get Rich or Die Tryin' (info) 16:18 23/4 (153)
Gudfadern (info) 16:17 23/4 (1419)
Blue Movie (info) 16:15 23/4 (1)
Headshot (info) 16:01 23/4 (7)
En djävul till granne (info) 13:39 23/4 (118)
The Amazing Spider-Man 2 (info) 13:00 23/4 (153)
Gökboet (info) 12:55 23/4 (850)
A Cure for Wellness (info) 12:14 23/4 (46)
Mästerdetektiven Sherlock Gnomes (info) 12:11 23/4 (1)
Being 17 (info) 12:11 23/4 (4)
En tiger i tankarna (info) 11:21 23/4 (1)
Från vinterviste till sommarfjäll (info) 11:13 23/4 (8)
Kvinnorna kring Larsson (info) 10:41 23/4 (3)
Landet för längesedan (info) 10:05 23/4 (335)
Mudbound (info) 09:57 23/4 (13)
Advance & Retreat (info) 09:25 23/4 (1)
Mannen som kom från floden (info) 08:44 23/4 (40)
Ett litet mord om dan (info) 08:14 23/4 (2)
Jeremiah Johnson - indiandödaren (info) 08:13 23/4 (34)
Merchant of Death (info) 01:53 23/4 (5)
Dödens bana (info) 01:11 23/4 (12)
Sherlock - The Reichenbach Fall (info) 00:55 23/4 (79)
No Escape (info) 00:07 23/4 (44)
Red Sparrow (info) 23:52 22/4 (6)
Den ryska arken (info) 23:34 22/4 (126)
Vad döljer du för mig? (info) 23:25 22/4 (11)