Betyg idag: 1 283 Besökare idag: 6 071

charm i överflöd
 Skez
Bättre än väntat!
 filkingian
Vill gilla den mer, men den är lite svagare än hans andra filmer! Dock sevärd och charmig??
 Spidde
Årets mysigaste feel good! Genuint charmig och sympatisk, med bra manus och skådespel. Fotot är dessutom riktigt snyggt och överglänser Hobbiten som Nya Zeeland-reklam. Stabil fyra!
 Engravadlax
Kände knappt igen Sam Neill med skägget. Fann filmen välproducerad, men ganska ljummen.
 erik.p
Charmig, javisst. Tyvärr ett riktigt sömnpiller med. Man tappar ganska fort intresset för dem, och önskar mest att filmen ska få ett slut. Fina bilder från NZ.
 ASSFACE
Prima film!
 PeterTheW
Helt underbar! Visste inte alls vad jag hade att vänta mig även om jag är välbekant med Taika's tidigare filmer. Charmigt, underfundigt och vackert från första till sista stund. Riktigt härlig!
 Dutch
Finfin film men ungen är typ 50% rolig, blev för mycket stundtals.
 JonasM
En dålig film.
Otroligt fina bilder, en lite quirky deadpan humor som jag tycker funkar jättebra, fantastisk musik, riktigt varm och fin film överlag. Jättebra!
 haajen
Härlig film, rolig, spännande och lite gripande. Perfekt familjefilm!
 fridenpaden
Charmig. Fasiken, det var verkligen Sam Neill som spelade gubben. Hade jag ingen aning om.
 Julius
Klockren feelgood film med lagom tyngd.
 Portugallien
 CodeRed
Bästa filmen på länge. Finns mycket tänkvärt i denna film utan att vara jobbigt djup men hade de gjort den lite mer seriös och tonat ner vissa "korkade" karaktärer så hade filmen blivit än bättre, då hade den varit en 5:a. Lillkillen är otroligt bra. En sorglig feelgood rulle! Stark 4:a
 HerrNenne
Bortsett från att karaktären soctanten hade helt fel ton, både skrivet och agerat, så är det här en vacker och varm film, både i känsla och foto.
 pufred
Sam Neill och naturen var behållningen av filmen, resten har en b-känsla över sig. Som en rätt dålig version av Pixars " Up". Hade säkert funkat bättre som en coming-of-age-drama, än som en orolig komedi.
 Björkman
Sam Neill och Julian Dennison är två av få ljusglimtar utöver de vackra naturscenerna i denna film med svajigt manus och regi. Några uns av humor finns. Bra musik i sig, men ibland märkligt placerad och/eller inte helt passande för filmen. Mest irriterande är socialtjänstkaraktären som är totalt orealistisk och dessutom gestaltas av en dam som spelar över ideligen. Lägg därtill flera alldeles för överdrivna inslag, framför allt framåt slutet. Sammantagna känslan blir hyfsad barn-/tonårsfilm.
 Christofer
På pappret lät det ju okej (alltså Viaplays filminfo, inte på FT), men det var det ju inte nånstans. Nya Zeeländsk natur är väl inte fel åtminstone, tänkte jag, men det var ju dötrist och fult hela vägen. Sam Neill måste fått hjärnsläpp som skrev på för det här. Allting luktade illa från början till slut.
 Sture Stenhög
Det var väl inga större fel på det här, men jag blev aldrig mer än måttligt road heller. Waititi verkar ha en egensinnig form av torr humor som stundtals fungerar här, men när huvuddelen av humorn kommer från en trettonåring, så sätter ju det klara begränsningar för hur kul det här kan bli. Annars är upplägget välbekant, även om omständigheterna och miljöerna skiljer ut den lite. En ganska stark tvåa till den här harmlösa rullen
 ilgoga
Gullig film och vacker miljö. Småkul. Inget jag varken skulle rekommendera eller avråda från att se.
Pendlar mellan charmig, småkul och skittöntig. (5/15)
 Lectra
Jag förstår inte varför den inte fått mer uppskattning, den här var ju jättebra! Fint filmad, charmig och rolig. Lekfull med lagom mängd mörker.
 Jamesa
Smårolig och lite bättre ok. Starkare 2:a.
 amotherscrime
Förstår verkligen inte varför folk inte verkar gilla denna. Jag tycker att den är i princip felfri. Magisk.
 Larsson4
Jag älskar den här! Ungen är så skön! Varm, rolig och fin natur!
 daniel77
Waititi lyckas vekligen få till karaktärer som både är quirky och älskvärda. Mysig film!
Filmen "What We Do in the Shadows (2014)" var mitt första möte med underbare regissören Taika Waititis lika underbara berättarförmåga och humor. Det var väl först när han fick använda dessa förmågor på den stora skalan med "Thor: Ragnarok(2017)" som han fick den uppmärksamhet han förtjänar. Hunt for the Wilderpeople är en film i aningen mindre skala men så bra och Sam Neill som jag älskat sedan mina unga tonår(Jurassic Park) är här fantastisk liksom unge Julian Dennison(Deadpool 2). Underbart!
 KalleB
Väldigt trevlig och rolig film. Skönt att den fanns på Netflix
 Swamp
Detta blev en klockren 5:a för mig. Underbar, mysig och fantastisk humor. Bästa jag har sett sen The Life Aquatic. Detta är en film som jag kommer ha med mig resten av livet och kolla på många gånger,
 Murvel48
Är det bara jag som tycker att fet här är tröttsam pretentiös smörja?
 RunRiot
Så jäkla konstigt och underbart på samma gång. Waititi är verkligen en regissör att räkna med. Lite segt emellanåt, men himla charmigt.
 Nightcrawler
Herregud vad bra den var, ÄLSKAR Taika Waititi! Humorn, allvaret, glädjen, sorgen, så himla bra balanserat och med sådana fina skådespelare. Och sedan Nya Zeelands speciella natur som fond för allting.
Senaste kommentarer
Irreversible (info) 19:41 20/1 (529)
The Collector (info) 19:38 20/1 (106)
A Star Is Born (info) 19:04 20/1 (31)
Mina 19 876 steg i Auschwitz / Birkenau (info) 18:49 20/1 (1)
Tu dors Nicole (info) 18:21 20/1 (4)
Backtrace (info) 18:08 20/1 (1)
Love (info) 17:23 20/1 (18)
First They Killed My Father (info) 17:08 20/1 (6)
Rock Star (info) 17:03 20/1 (7)
Grease (info) 16:15 20/1 (774)
Split (info) 16:04 20/1 (68)
The Shape of Water (info) 14:30 20/1 (78)
Tid för hämnd (info) 14:22 20/1 (207)
Irländsk roulette (info) 14:10 20/1 (24)
Bohemian Rhapsody (info) 14:06 20/1 (38)
Döda poeters sällskap (info) 13:50 20/1 (688)
Systrar 1968 (info) 13:34 20/1 (3)
Hobbit: Femhäraslaget (info) 12:50 20/1 (254)
12 Strong (info) 12:09 20/1 (12)
Havets hjältar (info) 11:59 20/1 (6)
The Wife (info) 11:59 20/1 (11)
Kiss Tomorrow Goodbye (info) 11:55 20/1 (5)
La La Land (info) 11:49 20/1 (116)
John Wick (info) 11:43 20/1 (160)
Collateral (info) 11:39 20/1 (1001)
Iron Sky (info) 10:50 20/1 (285)
Piranha 3D (info) 10:49 20/1 (232)
Odds Are (info) 10:49 20/1 (1)
Glass (info) 09:47 20/1 (5)
Agnes av Gud (info) 09:38 20/1 (15)
A Quiet Place in the Country (info) 09:34 20/1 (8)
Polar (info) 05:40 20/1 (1)
The Demon of Mount Oe (info) 03:50 20/1 (1)
Belizaire the Cajun (info) 03:14 20/1 (2)
United (info) 02:02 20/1 (15)
Berättelsen om Askungen (info) 01:25 20/1 (60)
Zoolander (info) 01:19 20/1 (683)
Christoffer Robin & Nalle Puh (info) 00:30 20/1 (10)
På driven i New York (info) 00:28 20/1 (139)
Tårtgeneralen (info) 23:39 19/1 (34)
I trollkarlens hatt (info) 22:46 19/1 (2)
Mission: Impossible - Fallout (info) 22:42 19/1 (39)
The Meg (info) 22:29 19/1 (34)
Tvillingarna på äventyr i London (info) 22:24 19/1 (51)
Heja Roland! (info) 22:20 19/1 (18)
The Wall (info) 22:12 19/1 (6)
The Trip (info) 21:59 19/1 (89)
24 Hours to Live (info) 20:55 19/1 (6)
Brassed Off (info) 20:39 19/1 (114)
Bird Box (info) 20:02 19/1 (41)