asasae
Inte den mest intelligenta filmen jag sett, men jag hade ganska roligt för stunden och det var huvudsaken.
 ulpe01
Lockar till en hel del skratt, men jag är inte bara lite trött på dessa makar som är mer som barn än vuxna. Slutet är lite för sött, men vägen dit är underhållande mest hela tiden.
 Robodan
Klyschigt, stereotypt men samtidigt riktigt fint. En mysfilm om underbara mammor och tafatta män. Riktigt flamsig humor stundtals men också riktigt rolig andra stunder. Mer än godkänt.
 ASSFACE
Hatade den så mycket!! "Bad mom" ja herregud vilken dålig mamma som en gång under 10 år inte skickade med nyttig mat...eller gick på fest 2 ggr. skitfilm.
 PeterTheW
Mja.
 siggelund
Jag: "Det här är precis så tjejer funkar ju" - Min fru: "Nej, det här är skrivet av killar" - Jag: "Nej, det är det inte" - Min fru: "Jag lovar" - Jag *kollar* - Jag "Fan" - Min fru: *Börjar surfa på mobilen* Jag: *asgarvar åt filmen* Stark trea nästan fyra, smöret på slutet sabbade.
 Kopla
Först trodde jag att de hade lite självdistans till alla stereotyper men ju längre filmen pågick desto mer insåg jag att de inte fick fram det... Nä tyvärr hade jag nog för höga förväntningar på den här.
 dafreakish
Det här är en sådan där film som irriterar mig riktigt ordentligt. Bitvis sjukt rolig och en lovande första timme som slutar i en brutalt dålig, äckligt amerikansk sista kvart. Hade inte det varit för en bra skådespelarensemble, där Hahn imponerar allra mest, så hade filmen sänks ända ner till botten. Men tack vare ovan nämnda anledning får filmen ändå en stabil tvåa i betyg.
 Itake
Riktigt dålig faktiskt.
 bc_kling
Lite seg i starten, men sen var den bara härlig.
 m4e
Fattar inte riktigt hur jag lyckades se hela filmen själv... Men jag var helt enkelt för trött för att stänga av den. Det känns inte som riktiga karaktärer i filmen utan påhittade stereotyper av kvinnor... och visst fan var det män som skrivit och regisserat den. Konstigt att män vill skriva ett manus om stressade mammor och forma dem som förtryckta ja-sägare och sätta Mila Kunis i huvudrollen... Eller var det någon sorts fetish det här? Hur som helst: Filmen suger. Skrattade kanske två gånger och det är Kristen Bells förtjänst, hon gjorde faktiskt vad hon kunde med sin förtryckta fyrbarnsmamma. Svag 2:a.
 PeRoY
Någon form av rekord i överspelande.
 supermancover
Lite smårolig ibland och så, men också rätt menlös emellanåt. Samt VARFÖR heter den "bad mom"? Den borde heta "the real mom" eller någonting som faktiskt PASSAR DIT. Att vara en bra mamma är att erkänna att en inte alltid klarar allt och att en behöver hjälp för att det ÄR svårt att vara förälder. Därför tycker jag att den också missvisar en hel del.
 SteveDemir
Skitrolig feelgood-film! Inte en riktigt välgjord film och inte heller ett bra manus, men jävlar vad kul det här var!
 Straiter
Det roligaste med den här filmen torde vara att den klarar bechdeltestet med råge samtidigt som den visar upp extremt föråldrade könsroller. Kristen Bell var bra, några scener var roliga. I det stora hela var filmen en enorm besvikelse. supermancover: Mer rättvisande vore det absolut, men din titel är samtidigt ickesäljande samtidigt som bad använts om grannar, lärare, jultomten (och förmodligen andra) under senare tid.
 froekensvaer
Lite smårolig 2:a. Gillade Kathryn Hahn & Kristen Stewart. Mila var väl mest snygg hela tiden.. även när hon skulle "se ut som fan", fail. Tröttsamma stereotypa könsroller som känns förlegade, men som ändå hänger kvar. Kvinnan överpresterar och självförgör sig medan mannen "har jobbat hela dagen" och därmed gjort sitt (medan fruns arbete är ständigt pågående). Jag kan förstå sentimentet till filmen och med låga förväntningar från början tyckte jag den var helt ok men ah man får ta den för vad den är eller ta fram sågen ordentligt och det orkar jag inte;)
 Cp-arnie
Egentligen förtjänar den nog inte en 4a, men jag garvade som fan och då blir det ett högt betyg!
 Zipper
Rörig film som missar målet oftare än den träffar. Mila Kunis är verkligen ingen vidare skådis, tror det kunnat bli bättre om man hängt upp huvudrollen på någon annan.
 Catwalker
Ganska kul. Och "förlegade könsroller" må så vara, men de existerar faktiskt fortfarande och en del trivs med dem också ojojoj... :)
 Ramza
Lite kul, lite meh, lite blah, men mest jaha.
 WillyV
Några kul skämt och en snygg, charmig Kunis räcker till en tvåa. I övrigt såväl töntig som helt förutsägbar. Hade den gjort en "Bad Santa" med temat hade fyran kunnat vara en realitet.
 asasae
Haha.... Gillar humorn och denna film som är helt galen!
 Ghostface
Om det inte vore för Mila Kunis så hade det här aldrig setts då filmen saknar egna ben utan apar enbart efter humorn från Judd Apatows filmer.
 Robkiller
Tjejfilm som blir mestadels ointressant, men är inte helt usel, får duga för nu.
 HerrNenne
Underhållande rakt igenom. Undviker de stora groparna som filmer i den här genren brukar råka ut för, att det blir för utspejsat och för pinsamt.
 karlstadtös
Över förväntan.
 haajen
Usel på alla plan.
 Bomkia
Jag vet att det är en förutsägbar kliché-film fast med massa "fuck" inlagda, men den var i stort sett helt ok. Förvänta er bara inget mästerverk. 3-
 the Feber
Visst, lite smårolig. Men plockar väldigt många poäng på sitt vulgära språk. Scener som är lite för "mycket" drar ned helheten. Bra ämne dock och klart underhållande.
 uncle_funk
Kristen Bell räddar filmen.
Detta är en film som egentligen är just så förutsägbar som man föreställer sig att en film av denna typ ska vara. Det som dock gör att den vinner över mig och skapar underhållning är dels att regiarbetet är stabilt och framförallt att skådespelarna är så sevärda, bra och kul. Mila Kunis levererar till fullo och backas upp starkt av speciellt Kathryn Hahn och Kristen Bell. Inte en film man ser om men som levererar och underhåller för stunden. 3+
 ilgoga
Uselt. Och man har ingen sympati för Kunis då alla hennes problem är helt orimliga.
 emilstjernholm
Några roliga scener - t.ex. när Christina Applegates PTA-ordförandekaraktär kör Ted Talks om förbjudna bakingredienser - men ganska långt mellan skratten. Klyschig deluxe.
 arruba
Kanonkul första timma, sen den där klassiska moralbiten jag bara inte orkar med. Synd att så många filmer måste vara så allvarliga sista delen.
Mila Kunis äger hela filmen!
Senaste kommentarer
Whiplash (info) 22:26 20/6 (158)
Varieté (info) 22:09 20/6 (6)
Kalle Stropp och Grodan Boll på svindlande äventyr (info) 21:34 20/6 (88)
Aftermath (info) 21:21 20/6 (4)
Murder Mystery (info) 21:09 20/6 (3)
Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles (info) 19:46 20/6 (3)
Destroyer (info) 19:45 20/6 (9)
The Ritual (info) 19:24 20/6 (54)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (info) 19:15 20/6 (10)
Maskeraden (info) 18:53 20/6 (2)
Cold Pursuit (info) 18:11 20/6 (3)
A Prayer Before Dawn (info) 16:02 20/6 (9)
Skyscraper (info) 10:15 20/6 (30)
Scipio Africanus (info) 03:47 20/6 (3)
The President: Lyndon B. Johnson (info) 02:22 20/6 (6)
Himmel över Berlin (info) 00:07 20/6 (215)
Frances Ha (info) 00:01 20/6 (104)
Nausicaä från Vindarnas dal (info) 23:58 19/6 (391)
Piraterna! (info) 23:57 19/6 (66)
Captain Marvel (info) 23:55 19/6 (34)
Zootropolis (info) 23:51 19/6 (105)
Once Upon a Time in Venice (info) 23:48 19/6 (12)
Aladdin (info) 23:47 19/6 (7)
Kubo och de två strängarna (info) 23:46 19/6 (28)
Sherlock Holmes och kvinnan i grönt (info) 23:45 19/6 (19)
Justice League (info) 23:43 19/6 (67)
Hacksaw Ridge (info) 23:41 19/6 (84)
Prinsessan och grodan (info) 23:38 19/6 (218)
Björnbröder (info) 23:36 19/6 (479)
Vaiana (info) 23:35 19/6 (81)
The Confines (info) 23:28 19/6 (2)
Fjällbackamorden: Strandridaren (info) 22:57 19/6 (11)
Bastille Day (info) 22:56 19/6 (19)
Black Mirror - White Bear (info) 22:33 19/6 (15)
Black Mirror - The Waldo Moment (info) 22:31 19/6 (12)
Vox Lux (info) 21:56 19/6 (8)
Hotel Mumbai (info) 21:02 19/6 (3)
Stränder (info) 18:09 19/6 (35)
Giant Little Ones (info) 17:18 19/6 (2)
Five Feet Apart (info) 16:58 19/6 (2)
The Beach Bum (info) 16:55 19/6 (5)
Harold and Kumar Go to White Castle (info) 14:26 19/6 (331)
Floating Weeds (info) 13:35 19/6 (23)
Mandy (info) 13:07 19/6 (27)
Captive State (info) 11:10 19/6 (2)
Good Sam (info) 07:48 19/6 (1)
Vice (info) 02:58 19/6 (13)
The Last Witch Hunter (info) 01:44 19/6 (36)
Chernobyl (info) 01:24 19/6 (7)
Flykt undan rättvisan (info) 23:33 18/6 (1)