karlmats
Nej jag hade hoppats på att det skulle vara lite som senaste Jurassic Park, halvt oseriöst men väldigt underhållande. Här hittar man aldrig riktigt tonen, trots många roliga idéer och en oseriös framtoning blir det nästan lite för idiotiskt. En storm omger alltså ön konstant så därför kan ingen hitta den, men väl där inne är det strålande sol på dagarna och norrsken på kvällarna? Kong är snyggt gjord, men storyn, dialogen, karaktärerna och så vidare håller tyvärr inte måttet, inte ens som camp. Frustrerande när det fanns så mycket potential i det här, men 2an är tyvärr ganska gjuten trots viss underhållning.
 Wilsol
Så jävla tråkig att ens egna andning är upplivande (2 timmars existentiellt tänkande utlovas)
 emilstjernholm
Håller som förströelse. Bekant men välgjort. Gillar att historien förlades till 70-talet.
 ulpe01
Nja, som monsteraction funkar det väl, men det är John C. Reilly som får trean av mig. Resten är mer en axelryckning.
 dudson
Redig underhållning av den gamla skolan. Bra castad film oxå. Skoj se Jacksson som ärkesvin för en gångs skull. & John C Reiley som galen eremit. Schyssta effekter med som imponerar. Perfekt lägga handlingen under 70 talet åxå"
 WillyV
Fullt godkänt för hela familjen.
 Tobbiee
Oerhört smärtsamt att se så många kända ansikten göra en sådan kalkonrulle. En 2a för effekterna endast.
 Portugallien
 abnormal
En film som återigen presenterar nidbilden av militärer och människor som är orimligt irrationella och kassa. Inte sevärd.
 the Feber
En klassisk monsterfilm i högt tempo, häftiga monster och tuffa actionscener. Men likväl också platta karaktärer med noll karaktärsutveckling, tunn story och onödigt likartad andra filmer i genren. Man hade kunnat göra något nytt här, men istället blir det samma gamla visa. Dock underhållande för stunden.
 Metheuz
Visst alla karaktär förutom John C Reillys var lövtunna men det en väldigt snygg film och Kong samt alla andra monster är ju de verkliga huvudrollsinnehavarna.
 amotherscrime
Hade inte speciellt höga förväntningar. Blev ändå besviken. Då är det ändå jävligt mycket talang på rollistan. Men de har inte mycket att arbeta med. Och tyvärr är resten av ensemblen bland det värsta jag har sett. Totalt överspel av C-list skådisar som inte ens skulle passa i en CW-serie. Det finns lite potential i grundmaterialet men det är för rörigt. Och det är så mycket mer som är fel. Människor som beter sig helt ologiskt, samt plotholes och klichéer. Onödig överdriven och helt felplacerad humor. Sen är den såklart samtidigt otroligt förutsägbar. Och då ska vi inte ens tala om ödlorna. Jordan Vogt-Roberts är fullständigt inkompetent i sin regi och slaktar filmen fullständigt på alla sätt och vis. Han påminner väldigt mycket om en ännu sämre Zack Snyder som bara vill skildra "coola" ögonblick. Ingen riktig substans, inga riktiga karaktärer, ingen känsla.
 Zok
Underhållande.
 isecore
Bitvis halvsnygg men överhuvudtaget är det här en högljudd och flamsig produktion med en tråkig och förutsägbar handling, löjliga "monster" och uselt skådespeleri från skådisar som borde prestera bättre. Vi har sett den här filmen förut, i mycket bättre tappningar. Rekommenderas varmt till människor som har masochistisk njutning av att slänga bort pengar.
 santiago
Idiotkaraktärer som hamnat i en mycket bättre film.
 Kurosawafan
Standardaction i cool miljö
 Robkiller
Andra filmen i "MonsterVerse" serien, och den var väl inte direkt bra, men ändå underhållande och bättre än första filmen i serien. Regin är apkass, handlingen medelmåttig och intetsägande. Effekterna är rätt så bra, skådespelarna gör det helt ok och miljöerna är fina. Ändå helt ok för vad den vill vara, en dumaction för ungdomar, är ju inte "king kong" direkt.
 zeke_karlsson
Gav inget vidare intryck alls, glömde t.o.m om att jag sett den :)
 Teodor
Hade ju kunnat göras bra mkt bättre men den duger. Svag trea.
 arruba
Är bra svag för första Kong och diggar även Peter Jacksons tolkning, tycker denna film vinner många pluspoäng på att ha en annan take av hela king-kong historien. Detta gör filmen både intressant och underhållande.
Hade de skurit ner på ett enda litet skott, så hade de för den besparingen kunnat anlita en manusförfattare som inte är helt jävla dum i hela jävla dumhuvudet. Överlag en riktigt kass film någonstans mellan Michael Bay och Asylum. Tyvärr är slutstriden skitcool och några andra sekvenser riktigt underhållande, så jag skulle ljuga för mig själv om jag satte den etta filmen egentligen förtjänar. (4-/15)
 HerrNenne
Nej, sorry. Det är inte bra nog och det är inte sånt här jag vill se. Kräver ens film en ond idiot som ska gå motsatt väg och göra fel bara för att få någon spänning, så är det en skräpfilm. Det här är en film helt utan hjärta och engagemang. Snyggt gjord är den dock, även om påhittsmonsterna aldrig känns det minsta odatagjorda.
Många som nämner korkat manus och korkade karaktärer här. Vad tror man att man ska få se egentligen? Rätt och slätt ett hjärndött actionäventyr som kostat en jäkla massa pengar att göra - allt för ett högt underhållningsvärde. Och det har definitivt Kong!
 ekneB
Min första tanke när jag såg John C Reilley i trailern var " jaha, det var den filmen det..." Visar sig att jag hade både rätt och fel. John C Reilly är enastående i sin roll, men det är ju däremot den enda rollen som är trovärdig i filmen däremot. Resten är rent skit tbh... Men den håller ändå mitt intresse upp med snygg filmning osv, så den klarar ändå 3an.
 cosinusfi
Aah.. rätt tråkiga karaktärer och filmen engagerar inte.
 Brouhaha
För det mesta såpass dum och dålig att det blir pinsamt. Men ibland är den så jäkla cool att man skäms ännu mer för hur mycket man gillar det. ^^ Klart en sämre story än den klassiska "King Kong i New York"-varianten, men de har trots det valt att ha med biten där apan blir sexuellt upphetsad av den kvinnliga huvudrollsinnehavaren. Men han tröttnar ovanligt fort i den här filmen, vad hände där egentligen? Och vad hände med John Goodman? :/ Han brukade vara tjock. Det blir en svag 3'a.
 Hogman
Men lite bra var den emellanåt, tillräckligt för en svag trea iaf
 dafreakish
Lovande start på denna nya Kong-film som dock tappar helt mot slutet när klyschorna haglar och effekterna blir svagare bitvis. Allt krut har lagts på Kong, som är magnifikt snyggt gjord, men man har glömt ett gripande manus och satsat allt på action. För många karaktärer gör dessutom storyn rörig och man orkar inte bry sig om någon, framför allt inte Jackson som är så värdelös att man inte undrar om han gjort filmen halvsovande. Kunde ha blivit en trea men höll inte hela vägen. Slutomdöme: onödigt.
Fy sjutton vilken kass film!!!
 Murvel48
Många trevliga monster.
Jag måste säga att jag blev besviken över vad jag fick här. Handlingsmässigt och även sett till insatserna från skådespelarna så var det inget speciellt. Det som dock är bra är dock filmens monster och deras scener. Väldigt snygga effekter och Kong är underbar. Det kändes som regissören Jordan Vogt-Roberts också höll med om detta då han kände att det var dags att Brie Larson skulle spendera senare delen av filmen i ett tight linne.
 Manko
För att vara ytterligare en film från en redan trött franchise, så får jag säga att den var förvånansvärt sevärd. Sjysst action-äventyr.
 Biberkolben
Ofokuserad film. Vad ville de? Vad tänkte de? Dock är jag oerhört svag för gigantiska monster och King Kong i synnerhet, så det får bli en jävligt snäll trea ändå. Stort minus för alla äckliga slowmotionscener (avgå, o du fasansfulla effekt!) och alla platta karaktärer. Bättre än den senaste Godzilla-filmen, dock.
 Tim Buckley
(rek 2a) Skönt att se en film utan mer komplexa ambitioner än att roa. Påkostad, snygg och sevärd. Bör inte jämföras med Peter Jacksons film. 3a.
 ilgoga
Imponerad och överraskad. Väldigt bra i sin genre. Snyggt och underhållande.
 uncle_funk
Sömnpiller
 MetalJukebox
Dagen efter att ha sett filmen så är de enda karaktärerna jag kommer ihåg John C Reilly's samt kung Kong själv. Resten var uppenbarligen riktigt bedrövliga. Ganska rak film som ändå har något nostalgiskt i sitt upplägg och sin underhållning.
 Xeno
Jäkligt överaskande 😊
 Zingostar
Blir inte mer än en tvåa från mig. Den är en riktig popcornsrulle. Helt ok tidsfördriv en tråkig tisdagskväll.. Men kommer lämna dig helt oberörd, varken effektiv spänning eller action. Då rekommenderas hellre King Kong från 2005.
 Robodan
Många problem i denna framställning. Vad tillför den som inte gjorts i tidigare versioner? Snyggt gjord? Javisst, men stora logiska luckor, klassiska klyschor och en usel dramaturgi förstör. Man släpper lös filmens gigant typ direkt och får ingen spänningsuppbyggnad. Att ön ligger mitt galna stormar, men ändå har sol varje dag och norrsken varje natt samt den ojämna faunan som alltid avbryter sina attacker när hjältarna behöver det. Slöseri med Brie Larson. Visst är hon otroligt vacker, men här har hon fått gestalta bara det. Hon är en Oscarsbelönad skådis!
 fridenpaden
Egentligen värd en etta. En sån där "Dumma människor som tar dumma beslut"-film. Idioti på hög nivå.
 BarryHero
Konstigt nog ett somnpiller trots all action och stora monsterkaraktarer. Kandes som ett sloseri med alla duktiga skadisar. Jacksons film ar battre.
 CanadianMoose
Uueh. Kong visas i första scenen och sen är spänningen borta.
 skitbad
Filmad i fantastiska omgivningar, tyvärr är det inte mycket mer än så som är någon behållning...
 Björkman
En positiv överraskning. Förväntade mig något mycket segare och mer b där allt är puttinuttigt, men istället blev det en snäppet allvarligare och slafsigare äventyrsfilm. Mer mystik hade höjt filmen ytterligare, men på det hela taget klart underhållande. Plus också för att filmen utspelar sig på 70-talet. Den lilla introfilmen med gamla historiska klipp från verkligheten förtjänar faktiskt även den att nämnas.
 RichardEk
Filmen i sig tillför inte genren något nytt, men är inte desto mindre en underhållande och visuellt flyhänt, förhållande muskulös äventyrsfilm. Vid det här laget har det blivit svårt att introducera monster som vi redan sett tidigare på ett effektivt sätt (detsamma gäller ju aliens, predators, T-Rex, Godzilla osv) men filmen utvecklas till lite av en berg-och-dalbana som gör sitt jobb. Inte lika suggestiv som Jacksons film och på så sätt inte lika minnesvärd, men fungerar som monsterunderhållning för stunden.
 martin eden
[rek. 2] Jag hade inte särskilt höga förväntningar på denna men överraskades faktiskt av hur bra den faktiskt är. Det är ju trots alten film centrerad kring att visa upp monster och actionsekvenser, dvs har inga djupare sociala ambitioner. Manus och regi är dock skickligt utförda och man anar en del nickar till APOCALYPS NOW, med 70-talsstämningen och Vietnamtematiken. Gillar stämningen och fotot och jag tycker att det är klokt att man maximerar tiden med de fina CGI-skapelserna. Visst, personerna är ganska platta och rutinartade, även om man gör försök till känslomässigast med John C. Reillys karaktär, med detta är att föredra framför misslyckade karaktärer som i GODZILLA (2014), där man försöker med att engagera tittaren med karaktärerna, men fullkomligt misslyckas. Inte särskilt djuplodande men en underhållande monsterfilm. Bra! 3
 daniel77
Höjer ett snäpp efter omtitt. Ändå rätt trivsam i allt monsterbonk om man är på rätt humör.
 Hanness
Helt OK.
 InzZzomnia
Den ska ha cred för att den faktiskt lyckas få 119 minuter att kännas mycket kortare men förutom än det och att jag gillar Reilly är det inte mycket som är bra.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Journeyman (info) 06:56 24/5 (4)
Mary Queen of Scots (info) 05:27 24/5 (9)
A Perfect Ending (info) 03:44 24/5 (1)
Family Blood (info) 01:52 24/5 (5)
Learning to Drive (info) 19:35 23/5 (4)
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (info) 19:20 23/5 (12)
Mirakelpojken (info) 19:11 23/5 (1)
Stockholm, My Love (info) 16:16 23/5 (1)
Texas Chainsaw Massacre 3D (info) 14:48 23/5 (90)
I Feel Pretty (info) 13:59 23/5 (14)
Attentatorn (info) 10:20 23/5 (15)
Ödemark (info) 10:20 23/5 (1)
Ida (info) 10:18 23/5 (79)
The Perception (info) 09:15 23/5 (1)
Bad Moms (info) 01:48 23/5 (35)
Fear and Desire (info) 01:24 23/5 (30)
Us (info) 01:22 23/5 (15)
Aquaman (info) 01:18 23/5 (42)
Helvetet i grodstan (info) 00:58 23/5 (29)
Blekansiktet (info) 23:56 22/5 (12)
Rehearsals for Retirement (info) 23:52 22/5 (2)
Bränd (info) 23:13 22/5 (12)
The Convent (info) 22:38 22/5 (1)
Haunting on Fraternity Row (info) 22:29 22/5 (1)
Nightbreed (info) 22:00 22/5 (64)
Rock'n roll för hela slanten (info) 21:46 22/5 (1)
Rock Around the Clock (info) 21:44 22/5 (7)
Drunk Parents (info) 21:26 22/5 (2)
30 Miles from Nowhere (info) 21:14 22/5 (1)
Thor: Tales of Asgard (info) 20:12 22/5 (14)
Safe Haven (info) 19:56 22/5 (65)
Butiken vid Storgatan (info) 19:25 22/5 (25)
Hidden Peaks (info) 19:20 22/5 (1)
Aladdin (info) 18:01 22/5 (1)
Mad Families (info) 17:51 22/5 (3)
Galveston (info) 16:45 22/5 (4)
Showtime (info) 16:19 22/5 (45)
Beast of Burden (info) 14:53 22/5 (2)
Presidio - brottsplatsen (info) 14:46 22/5 (33)
Superfly (info) 13:29 22/5 (1)
The Art of Getting By (info) 12:29 22/5 (43)
Jane Eyre (info) 11:42 22/5 (127)
Pierre and Sonny Jim (info) 11:12 22/5 (1)
Mannens moral - och kvinnans (info) 10:20 22/5 (6)
Brain Damage (info) 10:19 22/5 (45)
A Trip to Jamaica (info) 09:34 22/5 (1)
Blacula (info) 07:55 22/5 (18)
Stjärnornas krig (info) 23:52 21/5 (988)
Space Cowboys (info) 23:41 21/5 (173)
Shocking Dark (info) 23:35 21/5 (20)