Betyg idag: 1 291 Besökare idag: 5 027

JohanHelenius
Svag trea. Alldeles för banal
 ulpe01
Snygga miljöer, bra skådisar och tydlig Woody-stämpel. Inte en av hans bästa, men inte bland de sämsta heller. Stark trea.
 KimEkberg
inte sämre än nåt annat egentligen. roligt vidvinkelfoto av storaro. bra skådisar. lite grovhuggen och sådär, men vafan.
 skitbad
Aningen trevande (t.o.m. för att vara en Woody-rulle) och styltig stundtals men efter ett tag sjunker den där Woody-känslan in och den blir sådär underbart bagatell-flyktig men ändå intressant som bara han lyckas med! I sina stunder är jag småkär men det något blandade intrycket gör att den lägger sig på det undra skiktet av hans filmer. Jesse som alltid känns lite sådär dryg, nervös och spattig passar riktigt bra i Woody´s stil och Stewart var klart bättre än jag trodde! Carell däremot, njaa, kändes lite opassande i sin roll på något vis.
 JenLane
Förhandsvisas på Biograf Victoria i Stockholm imorgon kl 18:30! Mer info här: https://facebook.com/events/2961474 67414772/
 mazquara
grovhuggen var en bra beskrivning. det känns verkligen som att "bra är bra nog"
 Tim Buckley
(rek 3a) Detta var den 51a filmen som Woody Allen skrivit manus till som jag sett. Med detta kommer analysen av filmen. I korthet tycker jag om vad jag ser, å stundtals ganska mycket så. Men jag samtidigt sett för många filmer av och med Woody för att inte se att mycket av det nyss osedda är sett förut. Alltifrån musiken till bron i central park och mimiken. Men med detta sagt en bra film, och jag ser fram emot nummer 52 nästa år, av bland de flesta den bästa; Woody Allen :-)
 emilstjernholm
Ytterligare en petitess från Woody Allen men som alltid är det småtrevligt, fin dialog och intressant casting.
 eriqk
ung kvinna, äldre man - vad förvånad man blir
 Ghostface
Bra tempo men filmen är alldeles för lättsam i tonen för att passa manuset och karaktärernas handlingar men det är väl något man får köpa i en film av Woody Allen. Betyget är svagt men den sedvanliga proffsiga produktionen gör att man sväljer en historia som är lika lättsam som tacos en fredagskväll.
 Rixn
Scenen med den prostituerade kändes väldigt Woody Allen.
 Tonti
Det första intrycket var inget vidare med trött prostitutionshumor och ett digitalt foto som känns så bearbetat att det ser plastigt ut, typ som Hail Caesar. Ser stundtals mer ut som en Scorseeeseeefilm än en Wootsky. Men tycker ändå den tog sig efterhand. Eisenberg är trevligt bortkommen och den vaga storyn och upplösningen kändes rimlig och fin.
 Kajanus
Jag ser mig själv som ett stort Woody-fan men jag inser att han nu även har tappat det verbala stinget. Det är rätt smärtsamt. Det finns inte mycket att hämta här förutom en viss charm. Och jag log inte en enda gång under visningen.
 solan
En ganska typisk WA-film men en av de sämre.
Så himla mystrevligt och snyggt men ganska avslaget.
 asasae
Jag gillade filmen. Mysig och charmig. Filmen är en berättande film, men mycket dialog och kanske inte så mycket handling. Hög mysfaktor och normalt ogillar jag WA. Åtminstone när han själv agerar.
 levelfive
This is a good movie but it's far from being one of Woody's best! I was surprised by the quality of Kristen and Jesse's acting as I think that I haven't seen them in any movies before this one. The rating will be a average/solid 3!
 Engravadlax
Får känslan att Eisenbergs roll till stor del egentligen är skriven för Allen, dialogen är som tagen från alla karaktärer han någonsin har spelat. Men mja, ljummen Allen.
 Christian.
Mysig med härliga dialoger.
 mumiemonstret
Välspelad och snygg, urtråkig story. Och de återkommande pratorna är mycket fåniga och känns mer daterade än miljöerna.
 Nalland
Bänkar man sig framför en Woody Allen är det antingen eller. Antingen är han genialisk och man nickar instämmande eller så undrar man varför man inte förstod det roliga. Eller skulle det vara ironiskt? Sarkastiskt? Eller rent allvarligt? Förmodligen allting om jag tyder rätt. Denna är inget undantag. Det finns ett antal gliringar främst mot judar, charmiga romanser, funderinar över livet. Lättsam överlag med något leende och skratt här och var.
 Sture Stenhög
En trevlig film, varken mer eller mindre. Allt har setts förr, inte minst i Allens egna filmer, men jag gillar miljöerna och allt filmsnack. Även tidsperioden uppskattar jag, och atmosfären har man lyckats bra med, men tyvärr tycker jag att det rent visuellt ser lite för fejkat ut. I övrigt är allt kompetent utan att sticka ut. Det känns väl som att Woody fortfarande är en stabil regissör, men att han inte riktigt har något kvar att berätta (förutom sanningen möjligen, men det där gör man kanske bäst i att hålla sig borta ifrån). Det här gången är det iaf tillräckligt bra för att orka upp till en trea
 paninaro
En stabil trea på samma nivå som de senaste tio årens Allen-filmer som jag sett. I mått av småtrevlighet, smårolig dialog och stabila skådespelarinsatser så är det en ganska imponerande jämn nivå från gammgubben.
 ekneB
stabil film som inte överaskar. Varken bu eller bä. Riktigt välspelad.
 PeterTheW
Riktigt härlig bagatell. Inte mycket till story, men det funkar ändå tack vare bra flyt och härliga intriget.
 Weztdahl
Som många redan har sagt, mycket stabil 3
 Medlock
Att Woody Allen har sin storhetstid bakom sig är ingen nyhet, men då och då glimtar han ändå till. Dock inte denna gång - det här en slätstruken historia som man har glömt i samma stund som eftertexterna börjar rulla. Måste räknas som en av regissörens svagaste filmer.
 AddeColciago
Woody verkar vara vid gott mod. Trevligt att se.
 haajen
Har man sett detta förr från Allen? Ja! Snygga miljöer och harmlöst men ack så fantasilöst och torftigt.
 Gubbkepan
Lättsmält, trevlig och rolig!
 HerrNenne
Lättsedd men platt.
 fridenpaden
Woodys filmer de senaste årtiondena har alltid varit upp och ner, berg och dalar. Den här har potentialen till ett berg. Filmen har allt vad en WA-film ska ha. Tyvärr känner jag att den saknar något i själva handlingen. Tokig känsla då både Annie Hall och Play it Again, Sam är lätta filmer men mästerverk. Café Society slutar rätt abrupt och jag funderar på vad som kan hända framöver.
 Ful_fisk
Ibland överraskar han positivt, den gode Woody Allen. Vilket är märkligt, med tanke på att det bara var något år sedan han gjorde någonting lika bra. Men mina förväntningar var nollställda och snabbt fångades jag av hur insugande och elegant filmen var med sitt magiska foto (Vittorio Storaro, du måste bli Woodys nya hovfotograf, han har saknat en ordentlig sådan sedan Carlo Di Palma gick i pension och är i desperat behov av en!) och härliga driv. I början är det absolut tal om en fyra, men sedan sjunker det hela ihop en smula när storyn börjar gå lite mer på tomgång. I slutändan känns det dels befriande att storyn är spekulativ och lite abstrakt, och dels lite menlöst att Woody inte verkar ha så mycket att säga. Men detta är absolut en trivsam filmupplevelse, och ett av hans bättre verk på 10-talet. Det blir en trea, men en stark sådan!
 arruba
Välsrkiven, underhållande och som alltid med Woody, härliga karaktärer.
 Metheuz
Suck vad leds jag börjar bli på Woods senare verk. Han verkar projicera sina egna sjuka relationer i sina filmer som nästan alltid innehåller en gammal gubbe som har ihop det med nån alldeles för ung och snygg tjej samt att det är fullproppat med otrohetsaffärer till höger och vänster. Jesse Eisenberg är som vanligt väldigt enerverande också.
 annihilat0r
"Café Society" är inte en av Woody Allens främsta – men som alltid en finstämd, narrande och på det hela taget behaglig upplevelse.
 Roswall
Sämsta Allen jag sett. Varken särskilt komisk eller intressant, och sönderbadad i färgfilter.
 Raimo_1985
Minns inte ett skit av filmen faktiskt. Får markera att jag sett med en tvåa.
 ilgoga
Allen på sämsta autopilot. Kristen Stewart och främst Jesse Eisenberg spelar sjukt osympatiska karaktärer som man inte bryr sig om för fem öre... ser och låter ok men det hjälper inte alls tyvärr...
 daniel77
Rätt så snygg sak, men karaktärerna är för tråkigt oengagerande och dialogen är långt under vad Allen kan prestera. Nu är han trött, gubben.
 Paramis
Fantastiskt foto i vissa scener. I övrigt är upplägget perfekt för att det ska bli en intressant historia men jag blev bara besviken. Lite längre in i filmen insåg jag vad storyn var på väg... Rörig andra del av filmen.
 Bomkia
Mysig bagatell. Kommer aldrig riktigt nånstans, men Allen har fortfarande en viss touch. Gillade Carells roll som Hollywood-agent. 3a.
 okidoki
Härlig musik och miljö, inte så mycket till story.
 labi
Woody har en hög lägstanivå. Snart hoppas jag på en sån där fullträff igen. On point-skådespeleri som vanligt. Eisenberg ÄR Woody Allen.
 Albion
Riktigt trivsam film som gör ett nedslag i 30-talets high society. Träffsäkert mode och miljöbeskrivning och utmärkta rollgestaltningar bidrar till en lyckad upplevelse. Betyget blir en klar 4:a
 kryttan
Snygga miljöer, men ganska tråkig.
 Haenskii
Nej, det här var ingen hit. Jag brukar tycka om filmer som handlar om film men den här tar endast upp ämnet genom att nämna kända namn då och då, något ironiskt eftersom filmen ser ner på människor som endast pratar om de kända personer som de har träffat. Även om Allen själv inte medverkar så är han där form av Jesse Eisenbergs karaktär, lika självgod som alltid. Ingen spännade story, felcastade skådespelare och full av stereotyper.
Senaste kommentarer
The Polka King (info) 00:36 19/11 (8)
Overlord (info) 00:04 19/11 (6)
Den skyldige (info) 00:02 19/11 (1)
Moon 44 (info) 23:58 18/11 (19)
Sorry to Bother You (info) 23:40 18/11 (13)
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann (info) 23:40 18/11 (244)
Bluebird (info) 23:34 18/11 (16)
Nattvardsgästerna (info) 23:16 18/11 (180)
Crazy Rich Asians (info) 22:49 18/11 (2)
Blodets tron (info) 22:46 18/11 (92)
Kingsman: The Secret Service (info) 22:44 18/11 (196)
Tiden som finns kvar (info) 22:34 18/11 (54)
Wind River (info) 22:26 18/11 (49)
Cold War (info) 22:25 18/11 (4)
Sweet Country (info) 22:23 18/11 (3)
Central Intelligence (info) 22:15 18/11 (46)
Den blomstertid nu kommer (info) 22:10 18/11 (42)
Mile 22 (info) 21:56 18/11 (3)
Shaft rensar stan (info) 21:54 18/11 (21)
The Girl in the Spider's Web (info) 21:45 18/11 (2)
Skönheten skall rädda världen (info) 21:40 18/11 (7)
Striking Distance (info) 21:26 18/11 (105)
Tiger (info) 20:53 18/11 (1)
Outlaw King (info) 20:09 18/11 (10)
Friend Request (info) 19:43 18/11 (6)
Blood Feast (info) 19:39 18/11 (28)
Public Enemies (info) 19:30 18/11 (474)
Bohemian Rhapsody (info) 18:21 18/11 (20)
Tomb Raider (info) 18:18 18/11 (51)
Kommissarie Späck (info) 18:14 18/11 (241)
Office Christmas Party (info) 17:35 18/11 (21)
#sovitus (info) 17:32 18/11 (1)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 17:14 18/11 (4)
The Lodger (info) 16:27 18/11 (39)
En dag till att leva (info) 16:02 18/11 (1)
Torka aldrig tårar utan handskar (info) 16:01 18/11 (96)
Florence Foster Jenkins (info) 15:55 18/11 (30)
Something with Bite (info) 15:20 18/11 (8)
Bram Stoker's Dracula (info) 14:40 18/11 (429)
The Karate Kid (info) 14:15 18/11 (234)
Slender Man (info) 14:03 18/11 (10)
Late Phases (info) 13:28 18/11 (11)
Bright (info) 13:24 18/11 (51)
Donbass (info) 13:15 18/11 (3)
The Kindergarten Teacher (info) 13:09 18/11 (2)
Wolfen (info) 13:03 18/11 (20)
Superhjältarna 2 (info) 13:02 18/11 (22)
Captain Fantastic - En annorlunda pappa (info) 13:00 18/11 (73)
Avengers: Infinity War (info) 12:51 18/11 (71)
Gold (info) 11:52 18/11 (22)