atroxa
Helt ok, men känns överskattad.
 Nintendo 64
Habil underhållning för stunden, kändes lite ofokuserad.
 2004Orre
Jag måste säga den är snyggt gjord och bra, alla specialeffekter gör denna film till ett mästerverk.
 Johjt
Full pott Här Marvel!
 Acquire
Två timmar om en doktors karriärsbyte... Inte mycket till handling, men snygga effekter.
 foppa99
Schysst story osv.. Men på tok för mycket effekter
 gustaw
Ganska ok film!
 Pillynilly
Bättre än de senaste superhjältefilmerna, men tycker det börjar bli för rörigt. Har ingen lust att se massor av tv-serier bara för att helt hänga med i hela storyn. Samt att de avviker från andra saker i storyn. Aja, Benedict for the win, snart får vi en film med BÅDE Hiddleston och Cumberbatch!
 abnormal
Skönt att "the master" inte är så himla svår, utan mer mänsklig. Småkul och sevärd, men inget speciellt.
 Thavox
Ok film men saknar djup. För mycket tid läggs på visuella effekter och storyn blir sekundär.
 Sir_Lord
Häftiga effekter i ren inception-anda. Men det blir lätt för mycket och svårt att hänga med. I övrigt helt okej Marvelfilm där man tydligt ser när de trycker in scenerna där publiken ska skratta. Men även som i alla marvelfilmer är skurken inte speciellt övertygande heller
 ekneB
klart över förväntan, den manipulerar 3an snyggt till en 4a! En svag en, men fortfarande en 4a!
 Sture Stenhög
En av de bättre filmerna i Marvel-universumet får jag nog ändå säga, och det beror främst på att Doctor Strange verkar vara en bra karaktär, och framför allt på att Benedict Cumberbatch gör en väldigt sevärd rolltolkning. I övrigt fann jag inte mytologin överdrivet intressant, och jag vet inte om jag fullt ut förstod mig på den, men storyn går bra att följa ändå. Den är inget speciellt, men fungerar för vad den är. Även birollskådisarna sköter sig bra. Det räcker för en svag trea
 Robkiller
Kan väl sammanfattas med ett ord. Konstig... men underhållande och hyfsat snyggt gjord. Fungerar som introduktionsfilm, men saknar nåt för att bli riktigt bra.
 the Feber
Halvsvajande. Stundtals på gränsen till riktigt löjlig. Storyn papperstunn och antagonisten smärtsamt underutvecklad. På plussidan finner vi en brilljerande Cumberbatch, fantasifullt snyggt foto och skön mytologi. Skiljer sig lite i utförande från övriga Marvel, men bakom fasaden är innehållet likvärdigt. Underhållande och hyfsat sevärd.
 kryttan
Riktigt underhållande, men framförallt annorlunda Marvel-film. svag 4:a
 kboman
Åh så bra Tilda Swinton är. Herregud. Scenen med åskvädret... Annars en helt ok Marvel-film, lite överförenklad i handlingen och onödigt mycket action - det fanns bra grund för en annan typ av film här. Klart underhållande och sevärd men tänk så bra det hade kunnat vara!
 BlueViper
Verkligen bra, särskilt för att vara en Marvel-film från senare tid. Kanske är en svag fyra egentligen, men känns som den hade kunnat vara några snäpp bättre bara och det är lite synd. Synd egentligen att det ska vara i marvel-universet, känns helt onödigt.
 missbaath
Gillar denna skarpt! Skiljer sig från de övriga Marvel filmerna. Stort fan av Marvel överlag, men denna var lite utöver de andra. Bra story, sköna effekter och bra skådespeleri. Svag 4a
En total orgie i svulstiga CGI-effekter, men inte så mycket mer. (8+/15)
 jingoo
Typisk Marvel-film, dvs helt ok popcorn-film men inte så mycket mer. Lider av en hel del "orientalism-mumbo-jumbo" som man förr i tiden tyckte var så jämrans spännande och exotiskt, men världen är större nu. CGI-effekterna var imponerande men ofta också tröttsamt överdådiga.
 miss_spears
Har inga ord för hur dålig den här filmen var.
 Björkman
Hade inga direkta förväntningar, men blev positivt överraskad. Riktigt snygga effekter, skön humor i tiden (det vill säga att karaktärerna säger saker som man själv hade sagt dem) och en story som håller hela vägen. Riktigt bra inledningsfilm för en karaktär som man förstår av eftertexterna ska återkomma i andra, mer etablerade produktioner (Avengers såväl som Thor). Cumberbatch passar perfekt i rollen som mix mellan arrogant och någon som är lätt att tycka om. Med alla ingredienser inräknade klättrar filmen precis upp till en fyra.
 wasteoftime
Ojojoj... Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, det här var... Ja, underligt. Av flera anledningar. Jag är nog inte så förtjust i tanken på att ha "Dr. Strange" där ute i MCU:t, han känns liksom lite för stark, egentligen. Och lite för tråkig. Och jag börjar tröttna på Cumberbatch. Överexponering, liksom. Även om jag nog har märkt en viss avtrappning mot hur det var för några år sedan, då det kändes som att han var med i bokstavligt talat, allt. Det är väl liksom inte dåligt, men ja, det är rätt trist, det landar väl på 0,2 på SH-skalan eller så.
 Strongbow
Den numera patenterade "marvelhumorn" börjar minst sagt bli lite ansträngande. Spegelvärlden kändes väldigt mycket Inception och Mads Mikkelsen var en tråkig skurk. Men helt ok underhållning ändå. Svag trea.
 Phoenix Rising
Swinton är som alltid sevärd, men som tidigare kommentarer redan nämnt har vi sett mycket av effekterna förut (Inception). Finns klart bättre Marvel-rullar att se om man är sugen på en sådan.
 Zok
Bland de bättre av Marvels filmer. Felfri, nej absolut inte. Men den slår Ironman och Thor filmerna med hästlängder, filmer som jag inte alls tycker håller. Klart en underhållande film.
 hadiraja
Inception gånger 12
 arruba
Oerhört snygg och lyckas till en början fånga mitt intresse, men de svalnar sakta men säkert mer och mer ju längre filmen går, tillslut är de så svalt att de känns som jag sitter i enorm frys och kollar.
 Dutch
Klart sämsta filmen i marvelvärlden, funkar men knappt.
 Solidus
Film nummer 14 i serien och nu är det svårt att lyckas utmärka sig, men regissören Scott Derrickson lyckas att skapa en film som sticker ut från serien. Det är lite annorlunda och en svag frisk fläkt i superhjälte-genren. Det största problemet med "Doctor Strange" är humorn som inte är rolig. Komiken känns mer av ett tvång från Disneys sida, än att man faktiskt vill skämta med publiken. Filmens antagonist får lite nyans över sig, vilket uppskattas, men det är tyvärr inte en någon minnesvärd figur. En helt ok produktion. Det är inte det starkaste installationen från Marvel, men inte heller den sämsta. Filmen placerar sig någonstans i mitten.
 widez
Riktigt snygga scener i denna! Helt ok Marvel-film.
Intressant koncept men man öser på med för mycket specialeffekter
 Hengman
Oerhört trist och fånig. Löjligt mycket specialeffekter och den tar aldrig slut.
 dafreakish
Många och imponerande effekter i doktorns entré i Marvels filmuniversum. Cumberbatch är som vanligt strålande men filmen i sig är en klassisk originstory där inte så mycket egentligen händer bortom galna effekter och läckra idéer. Ska bli kul att se mer av honom ju fler filmer han dyker upp i.
Jag är imponerad över hur smidigt och lyckat man här presenterar och införlivar karaktären Doctor Strange, med sina magiska förmågor, in i Marvels filmuniversum. Benedict Cumberbatch i rollen som Strange är väldigt lyckad då Cumberbatch levererar både i de humoristiska och de mer allvarliga dramadelarna. Filmen stora hjälte och vinnare är dock de unika och uppfinningsrika specialeffekter. En fascinerande, underhållande och riktigt sevärd film för alla men särskilt för oss som älskar Marvel.
Jag gillar Cumberbatch och storyn kring Strange är av numera klassiskt marvel-snitt. Men det konstanta ösandet av specialeffekter gjorde att det snarare kändes som att man åkte i en karusell - hur välgjorda de än må varit.
 Mikael602
Helt fantastiskt visuellt presenterat med en bra handling och bra story. En av de Marvel berättelser som imponerar
 asasae
Not my cup of tea!
 vonadel
Är det bara jag som tycker det börjar bli nästan för mycket MCU nu? Och då är jag ändå ett relativt stort fan av "superhero-movies". Men, det börjar bli lite för repetitivt. Samma upplägg, bara karaktärerna som skiljer sig åt. Det som sticker ut lite med denna är CGI-effekterna som är det bästa på länge. Fast, den är ju inte dålig. Helt ok. Men, känner tyvärr inte samma sug längre på dessa filmer som förr. 6/10
 bnw
Såg den samma dag som jag såg Fantastic Beasts. Intressant att de slutar precis likadant.
 Litsne
Berättelsen har gjorts många gånger förut, men den är underhållande ändå :)
 Qhorinhalfhand
Det enda filmen tappar på är att den är lite för kort, skulle behövt minst 30m till för att trycka ned all content enligt mig. Dessutom är avsaknaden av asiatiska skådespelare en mindre skandal då stor del av filmen äger rum där. Cumberbatch är som vanligt amazing och specialeffekterna med.
 hakuna
Bättre än många andra marvelfilmer
 Andreas_B
Ok handling, men inte så mycket mer. Det som lyfter rullen, som många andra har påpekat, är det visuella. Brukar inte bry mig så mycket om sånt, men specialeffekterna är helt fantastiska. Sevärd på grund av, för en gång skull, riktigt bra och välmotiverad CGI.
 Murvel48
En massa mumbo jumbo och alltför långa slagsmål men filmen får godkänt tack vare en hel fel riktigt trevliga specialeffekter.
 Håkan*
Jag hade lite högre förväntningar på filmen faktiskt. Men det var som en tredimensionell sandlåda. Det fanns några snygga scener och det var ett halvbra skådespeleri. Filmen kunde varit så mycket bättre. Men det räcker tyvärr inte.
 Starkbröl
Faktiskt lite bättre än många andra Marvel-filmer, framför allt helt makalösa effekter som för en gångs skull höjer den allmänna slagsmålssmörjan. Det är visserligen helt oförklarat hur Strange når upp till sin höjd med tanke på att han fortfarande är novis -- men det får man väl släppa i en sån här film. Alla skådespelare tar sina roller på allvar vilket gör att hela filmen funkar. Både McAdams och Ejiofor och (förstås) Baconflott Cykelpump är mycket bra, däremot övertygar Tilda inte denne kräsne recensent.
 supermancover
WOW! Enligt mig den absolut bästa filmen i Marvel-serien. ÄLSKADE den. Väldigt nära femma!!!
 AngelsDiary
Jag har aldrig varit ett fan av Benedict Cumberbatch men tyckte han gjorde denna rollen makalöst bra. Helt klart en av favoriterna.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
The Dark Tower (info) 19:36 17/7 (46)
The Commuter (info) 19:33 17/7 (22)
The Lobster (info) 19:10 17/7 (85)
Freeway (info) 19:00 17/7 (67)
Robert Kennedy and His Times (info) 18:46 17/7 (1)
En lektion i kärlek (info) 18:39 17/7 (68)
Bug (info) 18:32 17/7 (1)
Lost River (info) 18:20 17/7 (23)
The Sacred (info) 18:13 17/7 (3)
Stander Gang (info) 17:40 17/7 (38)
Kill the Messenger (info) 17:20 17/7 (16)
Viva María! (info) 17:05 17/7 (14)
En ny flickvän (info) 17:04 17/7 (6)
Cleopatra (info) 16:54 17/7 (68)
Isle of Dogs (info) 16:53 17/7 (16)
Cult of Chucky (info) 16:52 17/7 (14)
Kollektivet (info) 16:31 17/7 (23)
De drogo västerut... (info) 16:23 17/7 (2)
Chinatown (info) 16:06 17/7 (362)
Annie Hall (info) 16:03 17/7 (331)
Vår i luften (info) 15:40 17/7 (2)
Benjamin Buttons otroliga liv (info) 15:07 17/7 (762)
I huvudet på John Malkovich (info) 14:58 17/7 (718)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:56 17/7 (25)
Jakten på den försvunna skatten (info) 14:51 17/7 (607)
Fear and Loathing in Las Vegas (info) 14:46 17/7 (1193)
Avatar (info) 14:42 17/7 (1701)
Shrek (info) 14:36 17/7 (974)
Nära livet (info) 14:31 17/7 (34)
Lilla Jönssonligan och cornflakeskuppen (info) 14:17 17/7 (265)
In the Blood (info) 14:08 17/7 (9)
Sjön (info) 14:05 17/7 (190)
Pillertrillaren (info) 14:02 17/7 (138)
Full Metal Jacket (info) 13:56 17/7 (867)
G (info) 13:54 17/7 (359)
Knight and Day (info) 13:04 17/7 (294)
Doktor Zjivago (info) 12:30 17/7 (150)
Ted - För kärlekens skull (info) 11:46 17/7 (29)
Körkarlen (info) 11:20 17/7 (280)
Boyka: Undisputed IV (info) 10:57 17/7 (8)
Liar, Liar (info) 03:42 17/7 (560)
Amy (info) 03:16 17/7 (28)
Wonder (info) 02:22 17/7 (12)
Joe och vulkanen (info) 01:28 17/7 (61)
Krampus: The Reckoning (info) 01:26 17/7 (3)
The Thieves (info) 01:09 17/7 (11)
Set It Up (info) 01:07 17/7 (4)
Contract to Kill (info) 00:51 17/7 (3)
Calibre (info) 00:50 17/7 (5)
Rough Air: Danger on Flight 534 (info) 00:19 17/7 (3)