AlbinWesley
Stilsäkerheten är intakt och jag må säga att det är en perfekt berättelse för Park Chan-wook att filmatisera. Som handen i handsken, som man säger.
 Zipper
Snygg, men jag är inte förtjust i tonen. Kändes lite skev på något vis. Kommer dock att se om den vid tillfälle.
 ZoIX
Vackra miljöer, gillade biblioteket mycket. Lite för lång och sexscenerna blir man bara trött på. Utmärkt skådespel.
 capitol
Snygg, intressanta kontraster angående male gaze och praktik. Kanske lite för mycket fokus på sex.
 Redfield4ever
??? snyddar på femman igen! Inte riktigt där än men efter några till kollar kanske. Hans bästa sedan Lady Vengeance i min mening.
 #54
Lite väl mycket sex, men filmupplevelsen är övervägande positiv.
 haajen
En nästintill perfekt film, formmässigt är den utan tvekan det snyggaste jag sett 2016, storartat spel och mycket underhållande med fascinerande skiftningar i perspektiv som skapar en mångbottnad film. Den rigorösa formen skapar möjligen en viss distans men i det här fallet är det inte något som stör alltför mycket.
 Luca Canali
det är alltid en högtidsstund att se en ny film av park chan-wook och första akten är perfektion, sen tappar filmen lite av sitt momentum men snyggt och välgjort är det hela vägen. betyg: mycket bra+ (78/100).
 Duke Igthorn
The Handmaiden har verkligen allt! Fantastiskt vackra bilder och miljöer ger filmen en unik känsla. Att den även hamnar mitt i prick i favoritgenren thriller-drama gör sitt till. Parks vana att blanda österländskt med västerländskt når här sin fulländning i en perfekt mix som ger filmen energi. Men bäst av allt är ändå manus: så otroligt välskrivet och genomtänkt både dramaturgiskt med de tre delarna och i de små detaljerna som placerats ut och väver ihop hela handlingen så snyggt. Wow!
 GinNTonic
Park Chan-Wook är min absoluta favoritregissör så denna hade jag sett fram emot länge. Hade således skyhöga förväntningar men blev tyvärr en aning besviken, tycker inte den tillhör de bättre av hans filmer. Kanske var det förväntningarnas fel, kanske var det att jag genom nästan hela filmen stördes av den hetsätande snubben bredvid mig. Men jag tycker också att filmen, vacker som den är, saknade något. Vet inte riktigt vad, men själva historien var lite ointressant. Det fanns ett par twists, men ärligt talat tror jag att de var till filmens nackdel. Det blev ändå aldrig särskilt komplext och twisterna fanns på bekostnad av att man fick komma karaktärerna riktigt nära och verkligen lära känna dem och känna med dem. Det saknades också den där riktiga Park-Chan Wook-känslan. Ni vet den där episka, tillsammans med långa märkliga scener som man förstår mer och mer av allt eftersom de fortlöper. Tycker också att sexscenerna var lite väl långa och många. Voyeurismen rimmade lite illa med filmens story. Men fotot och allt visuellt var helt fantastiskt.
 kalisz
Alldeles för seg gör min smak
 stgurgel
Makalöst vacker film
 myslas
Underbart, det här är Park tillbaka på toppnivå igen! Stoker var förvisso väldigt vacker men jag fann den något tråkig. Den här filmen är som en fröjd för sinnena. Humoristisk, sensuell, spännande och med ett fantastiskt vackert foto. Nära högsta betyg.
 dr_Robert
Clever plot that twists and turns and combines that with sublime camerawork. It may not be deep in the sense that it makes the spectator think about the film for the next few weeks, but who cares when one is entertained this well? The old man is a caricature and there is some of the unnecessary ultra-violence that is the directors' trademark (?), but these are just minor quarrels.
 DYV
Den här filmen gör mig väldigt kluven. Å ena sidan finns framåtrörelse nästan hela tiden där genom nyfikenheten på hur karaktärerna förhåller sig till asymmetrisk information, men å andra sidan blir det på bekostnad av karaktärerna. De twister och vändningar som dyker upp gör att man inte riktigt vet var man har karaktärerna och istället distanserar man sig till dem, vilket gör att filmen inte riktigt griper tag i en känslomässigt. Sexscenerna är omotiverat långa och gör en mest konfunderad kring regissörens budskap. Filmtekniskt är det inga frågetecken kring, där är allt klockrent.
 Ful_fisk
Till en början var jag tveksam och tyckte scenerna kändes för korta. Sedan visade sig att detta fyllde en poäng och när filmens story började skruva till sig och fylla i luckorna blev det riktigt jäkla spännande. Sedan vann filmen över mig suggestivt med sin luriga och smarta uppbyggnad. Väldigt spännande, underhållande och elegant rakt igenom, och nog är det spännande med lite erotik också! Klart den bästa filmen jag sett från 2016.
 foppa99
anser att den visar för mycket snusk. är inte pryd på något sätt, o visst e det bekräftat i storyn o snyggt, men det räcker me insinuationer.
 Engravadlax
Dödssnyggt som alltid, men önskar fortfarande att Park anlitade bättre manusförfattare än han själv; intrig och erotik på film har aldrig varit tristare.
Att såväl kostymer och miljö som kamerarbetet i sig är dösnyggt är väl närmast väntat när Park Chan-wook står för regin men detta är helt fantastiskt. Handlingen känns oförutsägbar och spännande in i själen. Den är väldigt explicit med hur den skildrar sex men för mig blir det mest en skildring av frigörelse. Frigörelse ifrån såväl yttre som inre bojor. Det finns scener och detaljer som verkligen är sexiga också men då är det något mer subtilt. Filmen blandar extremer och subtilitet på ett fascinerande sätt, vissa saker får vi smäck rakt i ansiktet och vissa saker berättas med små detaljer i bakgrunden. Filmen har också en del komiska inslag och ibland kommer dom helt oväntat väldigt plötsligt i väldigt emotionellt laddade scener på ett sätt som känns väldigt förlösande och snyggt. Det är stunder jag får sån där riktigt hjärtsnörp men hade velat ha lite mer av det. Trots det har jag svårt att sätta lägre betyg än 5.
 emilstjernholm
Rappt berättad thriller i Rashomon-stil. Många spännande vändningar. Väldigt stilsäkert. Slutscenen kändes lite krystad och överlag kändes sexscenerna lite kaka på kaka.
 ShenLong
smut! ojämn. kändes stundtals tunn. "the villain" kändes en aningen platt också
 Gubbkepan
En vacker kärleksrelation mellan två kvinnor som stundvis porträtterades på ett ointressant sätt med för många detaljerade sexscener som inte fyllde något syfte. Därför får filmen en trea istället för en fyra.
 Haenskii
Jag hade skyhöga förväntningar på den här filmen vilket kan göra den inte är så bra när jag väl ser den, men den här filmen var verkligen helt fantastik! Spännande, vacker och (något jag inte hade förväntat mig) en av de mest romantiska filmer jag någonsin sett. Oförglömlig!
 RustyFilm
En mycket mångbottnad historia ingenting är som man tror. Det hela är ett ogenerat erotiskt drama som utspelas i 30-talets Japanockuperade Korea. Mindre av grafiskt våld än för en gängse Park Chan-work regi men vackert och passionerat är det. Det är en kriminell historia som berättas som har inslag av bedrägeri, lögner, underkastelse och sadistiskt våld. Snyggt foto ere också.
 pufred
Är helt hänförd, handling, foto, scenografi, musik, övergångar, skådespeleri är helt fantastiskt. Med lagom mängd vändningar, rolighet, sensualism, lite bizarr galenskap,det är vackert, romantiskt. Visst kunde både våld och sex varit mer sublimt, men jag gillar att de tar ut svängarna lite. Väldigt länge sen jag såg en film som tilltalade mig så mycket.
 solan
Tyvärr var första timmen så tråkig och händelselös att jag inte orkade se klart.
 KimEkberg
har absolut sina stunder även om det är som en ganska vanlig hollywoodrulle emellanåt. bra att den är lite mer åtstramad visuellt än föregående rullar av regissören, och att våldstortyren bara inskränker sig till en scen.
 erosagape
Fina vändningar helt plötsligt och erotiska scener övertygade, där jag kände mig som en fluga på väggen och såg allt, utan behov av några detaljer, som kan vara mer generande än tilltalande.
 Ghostface
Varje filmruta är en tavla och historien är som förväntat x antal varv bisarrt uppskruvat. Filmens "smarthet" gör dock att jag som tittare inte blir superengagerad av det jag såg.
 krassy777
Sjukt bra.
 Howler19
Det är alltid vackert när Park Chan-wook står för regin. Här har han fått en lite större budget, och resultatet är en magisk produktion med bildspråk och musik som får en att domna av. Historien är engagerande, och ordet mästerverk ligger och lurar i tankarna. Men det finns ett problem som gör att filmen inte når dit: Jag tycker att filmens aura av mystik sargas av att handlingen överförklaras och upprepas lite för mycket.
 Sture Stenhög
En snyggt strukturerad historia med ett flertal vändningar som hela tiden gör att man tvingas omvärdera det man har sett, och trots det så känns det som att allt går ihop i slutändan. Stämningsfullt och visuellt tilltalande är det också. Det är en film som man nog gör bäst i att veta så lite som möjligt om innan man ser den, för det är resan som är hela grejen, så mycket substans lämnar den nog inte efter sig när dammet väl har lagt sig
 Zebulonm
Riktigt bra o filmer med twist gillar vi...
 andmoreagain
Alldeles för intellektuellt för min smak, hinner ju fan inte med i svängarna!
 PeterTheW
Snyggt och välgjort som alltid när Park är i farten, dessvärre blir jag aldrig riktigt engagerad i storyn...
 HerrNenne
Jag är glad att jag inte hade läst mer om den. Överraskade mig ordentligt. Stram, vacker och fylld av känslor man faktiskt kan köpa.
 Albion
Sofistikerad story och vacker scenografi, men lider av att blanda in pornografiskt material i alldeles för stor utsträckning. Jag är kluven. Betyget blir trots allt en stark 3;a, dvs 3+
 GodofThunder
Nära en 4a
 Tonti
Klart bättre än Thirst som var det senaste jag sett av regissören. Bra driv och ganska fin relation.
Senaste kommentarer
A Prayer Before Dawn (info) 16:02 20/6 (9)
Skyscraper (info) 10:15 20/6 (30)
Scipio Africanus (info) 03:47 20/6 (3)
The President: Lyndon B. Johnson (info) 02:22 20/6 (6)
Himmel över Berlin (info) 00:07 20/6 (215)
Frances Ha (info) 00:01 20/6 (104)
Nausicaä från Vindarnas dal (info) 23:58 19/6 (391)
Piraterna! (info) 23:57 19/6 (66)
Captain Marvel (info) 23:55 19/6 (34)
Zootropolis (info) 23:51 19/6 (105)
Once Upon a Time in Venice (info) 23:48 19/6 (12)
Aladdin (info) 23:47 19/6 (7)
Kubo och de två strängarna (info) 23:46 19/6 (28)
Sherlock Holmes och kvinnan i grönt (info) 23:45 19/6 (19)
Justice League (info) 23:43 19/6 (67)
Hacksaw Ridge (info) 23:41 19/6 (84)
Prinsessan och grodan (info) 23:38 19/6 (218)
Björnbröder (info) 23:36 19/6 (479)
Vaiana (info) 23:35 19/6 (81)
The Confines (info) 23:28 19/6 (2)
Fjällbackamorden: Strandridaren (info) 22:57 19/6 (11)
Bastille Day (info) 22:56 19/6 (19)
Black Mirror - White Bear (info) 22:33 19/6 (15)
Black Mirror - The Waldo Moment (info) 22:31 19/6 (12)
Vox Lux (info) 21:56 19/6 (8)
Hotel Mumbai (info) 21:02 19/6 (3)
Stränder (info) 18:09 19/6 (35)
Giant Little Ones (info) 17:18 19/6 (2)
Five Feet Apart (info) 16:58 19/6 (2)
The Beach Bum (info) 16:55 19/6 (5)
Harold and Kumar Go to White Castle (info) 14:26 19/6 (331)
Floating Weeds (info) 13:35 19/6 (23)
Mandy (info) 13:07 19/6 (27)
Captive State (info) 11:10 19/6 (2)
Good Sam (info) 07:48 19/6 (1)
Vice (info) 02:58 19/6 (13)
The Last Witch Hunter (info) 01:44 19/6 (36)
Chernobyl (info) 01:24 19/6 (7)
Flykt undan rättvisan (info) 23:33 18/6 (1)
Superfly (info) 23:28 18/6 (62)
End of Evangelion (info) 23:19 18/6 (152)
Brightburn (info) 22:19 18/6 (4)
Black Mirror - White Christmas (info) 21:32 18/6 (12)
Men in Black: International (info) 21:02 18/6 (2)
Climax (info) 20:54 18/6 (11)
Autumn (info) 20:54 18/6 (2)
Body of Deceit (info) 20:53 18/6 (1)
Black Mirror - San Junipero (info) 20:18 18/6 (13)
Fitzcarraldo (info) 20:06 18/6 (178)
Cutie Honey (info) 19:39 18/6 (43)