Tim Buckley
(rek 4a) En film som inte berättar så mycket och förklarar lika lite. Men det kan på sätt och vis vara tilltalande det med. 3a.
 DYV
Bra skådespel på samtliga håll. Känns till en början ytlig med avsaknad av djupare dimensioner.Men allt eftersom går det att läsa in en sorgsenhet bakom den ofta lättsamma tonen.
 Invertedd
Befriande enkel.
 Ghostface
Enkel film med relevant konflikt som kanske spretar lite åt olika håll.
 Hengman
Ganska välgjord men intetsägande. Det slentrianmässiga hatet mot banker börjar kännas lite gammalt. Kunde lika gärna gått direkt till TCM, Showtime eller liknande.
 jaffa
Bra berättelse man sugs direkt in i handlingen och Jeff Bridges är alltid bra. En film som sätter sig huvudet.
 karlmats
En film som känns äkta. En skildring av Texas som osar vapen, sunkighet, giriga banker och förstås Nick Cave i högtalarna. Pine och Foster är kanon som bröderna som fått nog men även Bridges och Birmingham är underbara som de två gamla jagande Texas Rangersarna, deras smågnabb är inte bara underhållande utan fyllt med mycket innehåll också. Till en början var jag rädd att det skulle bli mer av en crazy Coen-film med två knäppa bröder, här är förvisso en av dem skogstokig men ändå på ett hyfsat realistiskt sätt, men det finns ändå intelligens i det här. Sheridan har skrivit ett gediget manus och Mackenzie skildrar en plats och en tid med fingertoppskänsla, utan att det direkt pratas politik känns det som ännu en liten inblick till The Donalds valseger tidigare i år. Kanske inget som sticker ut och blir superminnesvärt, men en otroligt hög lägstanivå ändå och 3an är stabil till slut.
 Bengt_a
Bra! Rekommenderas!
 haajen
En film vars historia är långt ifrån originell men den presenteras på ett helgjutet sätt här. Vackert, välspelat och melankoliskt. Ekon av både Thelma & Louise och No country for old men och det är bra ekon. Väldigt bra manus.
 emilstjernholm
Välgjort, intensivt. Bridges är lysande. Satans snygg skildring av ett Texas och USA i förfall.
 JonasM
Som No Country For Old Men, fast utan nihilism. Top dollarz!
 Stewnert
Grabbarna Grus maler på som alltid. En trea just pga det.
 Björkman
Välspelad av merparten inblandade och helt okej handling, men ofta lite väl lågt tempo och dialogernas kvalitet varierar. Långtifrån att förtjäna sin Oscarsnominering för bästa film, men en klart godkänd rulle. Stabil trea blir det samlade intrycket.
 AlbinWesley
Ja en höjdare till manus var det här ja. Det soldränkta fotot är elegant modernt samtidigt som det ekar av New Hollywood. Men det blir lite väl maskulin stämning känner jag. Odynamiskt i båda de två paren. Lite för ensidigt, "häftigt".
 Zaphod
Stark 3:a. Jeff Bridges är riktigt bra, även Ben Foster.
 jack_jack_jack
Väldigt bra dialog, särskilt Jeff Bridges förstås. Men lite för slitet och gubbigt koncept för att det ska lyfta i mina ögon.
 myslas
En fantastisk skildring av landsbygden i USA idag med så många nyanser att gräva ner sig i. Manuset är i stort sett så bra det kan bli med den bästa dialog jag sett i en film från 2016. Jeff Bridges är felfri i sin roll och har välförtjänt nominerats till en Oscar. Övriga roller spelas väldigt bra även om jag inte är helt såld på Chris Pine. Musiken håller högsta klass och även om fotot inte är särskilt märkvärdigt bjuds man på en del fantastiska vyer. Det här är en film helt i min smak och jag ser ingen anledning att snåla på betyget.
 Ful_fisk
Hygglig torsdagsunderhållning. Bra skådisar, hyfsat snyggt foto (även ifall det ser lite TV-serie ut). Storyn är knappast något nytt, men den behagligt återhållsamma längen gör att det funkar.
 Jompalompier
Väldigt bra i alla avseenden.
Välspelad och ganska unik stämning och det är väldigt kul att få se Ben Foster i en intressant roll igen! Bridges är fantastisk och filmen är både väntad och oväntad med mycket snyggt manus. Men känns ändå lite för tomt och bjuder inte direkt på spänning så det lyfter liksom aldrig riktigt ändå. Stark trea ändå.
 Fredrik83
Helt ok men ingen att lufta ögonbrynen för 7/10
 Eldritch
Inget land för gamla gubbar, fattigmansversionen.
 Benisakura
Tycker denna borde vunnit för bästa film istället för La la land....eller jag menar Moonlight.
 GodofThunder
Det Eldritch sa... en liten besvikelse. Inte speciellt stark.
 Engravadlax
Går på tomgång i en timme innan något händer, och sedan är det slut.
 Sture Stenhög
I första hand en underhållande bankrånarrulle med stundtals riktigt bra dialog, men så här i Trump-tider är det också en värdefull ögonblicksbild över ett ruralt USA i förfall, och jag uppskattar att den tar sig tid till att stanna upp och reflektera lite över det. Annars har Jeff Bridges såväl som Ben Foster tilldelats för dem typiska roller, så det kanske inte är oväntat att de båda briljerar. Även Chris Pine är bra, och det dyker upp flera färgstarka biroller efter vägen. Snyggt filmat är det dessutom. Stark trea
 mammene
Lite roligt att till en början tycka illa om huvudkaraktärerna för att sedan känna viss sympati, fast jag inte tror att de egentligen är värda det. Bra manipulerat. Amerikanska småstäder som är på fallrepet bär med sig en viss känsla och historien är tudelad.
 Hellsborn
En vacker beskrivning av amerikansk landsbygd på ravinens brant. Saknar substans mellan rånen och lyckas därför inte att bygga karaktärer och stämning lika bra som miljöer. Det kunde i så fall ha blivit en succé som t.ex. No country for old. För mig lämnar filmen tyvärr inte något längre kvarstående intryck utan landar i mängden av treor som jag inte kommer att se om.
 Snah
Inte mycket mer än en modern westernvåffla.
 AddeColciago
Eftertänksam och impulsiv på samma gång.
 Portugallien
 Jaganatha
Kontemporär western är det, ja. Men kan det undgå någon att filmen också försöker teckna en bild av finanskrisens konsekvenser för de mindre välbeställda amerikanerna på den vidsträckta landsbygden? De där som i stora skaror röstade på Trump...
 CodeRed
En svag tvåa, visste precis hur hela filmen skulle vara och sluta efter 20min.
 ordvits
Skön rulle! snyggt filmad och bra musik. Skildrar den bitterhet (måhända något överdriven?) som tagit landet dit det hamnat idag.
 hmejl
Vilket mästerverk! Bland det bästa jag sett på mycket länge. Det är inte utan att man tårar upp för de här skurkarna. Inledningen är ju alldeles utmärkt med kampen mot ett system som är riggat till den lilles nackdel. Kanske kan även invånarna i den amerikanska södern inse att de blir utnyttjade i varje förhandlingen. Att de ska vara så rädda för kommunism att de aldrig kan se klart. Nåväl, måtte eftervärlden vara nådig i dess beskrivning av oss och vår institutionaliserade exploatering våra gelikar. Dock kan man ge sig fan på att det enda de enfaldiga texasborna får ut av denna rulle är att fler borde vara beväpnade på banker.
 asasae
Inte särskilt händelserik. Inga överraskningar. Som ett svenskt smörgåsbord. Man vet vad man får och allt ligger på bordet framför en. Inget nystande och iingen tråd som leder mig ut på spännande ställen och sluter om säcken. Men jag gillar miljön och gillar tugget och gillar Jeff.
Medemåttig
 arruba
Fullkomligt älskar välskrivna, kloka och långsamma filmer som inte stressar för att berätta sin historia.
Filmen ger mig härliga miljöer, härliga karaktärer och sköna dialoger. Allt detta lyfts dessutom lite extra av sevärda och kompetenta insatser från Ben Foster, Chris Pine och inte minst Jeff Bridges. Jag längtar inte direkt efter att se om denna film men jag känner verkligen att jag har fått ta del av mycket välskriven och välspelad historia då jag funnit mig att gå och fundera över den flera dagar efter att sett den. Det om något visar väl på filmens kvalitè. 8-
 JimmyChris
Stockholm Syndrome någon? Mycket bra skådespeleri!
Överraskande bra och grottar inte ner sig för mycket i sentimentalitet och diskbänksrealistisk misär som såna här filmer gärna vill göra. Tre bra skådisar i huvudrollerna och en bra story samt snygg scenografi och foto. Inget att klaga på där inte.
 92axha10
En modern western som har allt som jag uppskattar i den typ av film. Bra stämning och nyanserad till perfektion.
Underbar stämning och bra dialog, men medioker story. (9-/15)
 best_jeppe
På pappret så borde den inte vara värd en 4a men det är något med stämningen, dialogen och skådespelarna som ändå höjer det hela. Helt klart det bästa jag har sett av Chris Pine. Svag 4a.
 mr_magi
Bra skådespel som tusan!
 Andreas_
Ännu en film skriven av mästerlige nykomlingen Taylor Sheridan som även skrivit Sicario samt den suveräna Wind River som han även själv regisserade. Detta är väldigt bra regisserat av David Mackenzie som gör det bästa av Sheridans manus. Man kanske skulle kunna kalla detta en modern western som innehåller drama, lite action och en hel del satir, speciellt mot Texas och dess invånare, det är väldigt välspelat av dom tre huvudrollsinnehavarna Chris Pine, Ben Foster och Jeff Bridges och får nog berömma Chris Pine mest av dessa tre, då jag faktiskt aldrig sett han i något bättre tidigare. Storyn är inte så där väldigt märkvärdig men det är väldigt välgjort och lågmält och intressant tack vare mästerlig regi av David Mackenzie som verkligen får ut det bästa av samtliga skådespelare, så man kan väl typ säga att det är skådisarna som gör filmen i detta fall och verkligen höjer hela stämningen i filmen. Jag ser verkligen framemot att se mer skrivna manus av Sheridan och mer regisserade filmer av Mackenzie i fortsättningen. Detta rekommenderas även om betyget inte riktigt når upp till en stark 4:a...hade gärna fått vara lite längre, lite mer gedigen och att skådisarna verkligen fått ta ut svängarna lite extra, så att vi hade fått lite extra dramatik och dynamik, speciellt mot slutet men tyvärr slutar allt lite hastigt och abrupt så jag nöjer mig med betyget på en svag 4:a här.
 ilgoga
Ok film, men Chris är för snygg för rollen och så bygger de inte upp karaktärernas motivationer tillräckligt för att jag ska bry mig om dem... (och så en gammal bister polis som bara ska göra ta ett enkelt sista fall innan pension :P )
 BarryHero
Fint soundtrack och kanns valdigt genuin. Mycket bra skadespelare. Har bott i Texas och saknade de langa turerna mitt ute i ingenstans. Snappet battre an Wind River som jag nyligen sag (ocksa skriven av Taylor Sheridan).
 RichardEk
En modern western som inte bryter ny mark direkt, tvärtom håller den sig tryggt innanför genrens gränser. Det är däremot snyggt gjort, med stabila skådespelare och effektiv action utan att falla i ultravåldsfällan. Det drar lite åt det sentimentala hållet stundtals, som så ofta i amerikansk film, men ja, med Jeff Bridges i högform som knarrig sheriff, då kan jag leva med det. Väl värd de två timmar det tar att se filmen.
 Adoniram
Bra skådisar, hyfsad stämning men platt story.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Planerat illdåd (info) 16:28 19/5 (18)
Larry Flynt - skandalernas man (info) 14:28 19/5 (209)
Röda Nejlikan (info) 14:25 19/5 (24)
Fruktans nävar (info) 13:57 19/5 (82)
Den lilla flickan i huset vid vägens slut (info) 12:41 19/5 (58)
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Lysande gift (info) 11:29 19/5 (21)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Snömannen (info) 07:57 19/5 (45)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Ocean's Eight (info) 05:52 18/5 (36)
Tag (info) 05:38 18/5 (7)
Isn't It Romantic (info) 05:36 18/5 (10)
I Feel Pretty (info) 05:34 18/5 (13)
Enemy Gold (info) 04:04 18/5 (5)
Summer of Blood (info) 03:44 18/5 (5)
Det ljuva livet (info) 23:33 17/5 (150)
De bedragna (info) 23:21 17/5 (29)
Mordet på Orientexpressen (info) 22:41 17/5 (49)
Destroyer (info) 22:33 17/5 (7)
Frank and Ava (info) 22:29 17/5 (1)