Betyg idag: 2 140 Besökare idag: 6 505

Ful_fisk
Skojig och actionpackad rulle med full fart och maffigt soundtrack. Storyn är kanske inget speciellt, men både dialogen och skådisarna fungerar hela vägen, inte minst Jamie Foxx som är både rolig och otäck i en superb mix! Den största stjärnan är dock regissör Edgar Wright, som här varvar sin välbekanta adrenalinpumpande visuella stil med sanslöst snyggt ljud- och klipp-arbete som ger hela filmen en enastående kontakt med soundtrack-musikens rytm. Och vilken musik det är också! Som helhet är filmen kanske en smula lättviktig för att nå de riktigt höga nivåerna, men det är fortfarande bättre än samtliga filmer som släpptes under hela 2016. Kalas!
 Lumus Maxima
Mycket bra för att för att vara action (drama, crime). Bra skådespeleri, högt underhållningsvärde, och skön musik med massa gamla godingar. Gillar kemin mellan Baby och Debora skarpt.
 PeterTheW
Ed Wright, jag älskar dig. Även om många av filmerna är ojämna (egentligen är Shaun of the dead den enda jag verkligen skulle älska vid omtitt), men här bevisar mannen att han kan göra mirakel i vilken genre som helst. Det är roligt, snyggt, jävligt spännande, bitvis smått obehagligt och helt underbart - rakt - igenom. Det är en heist-film, vi har sett hur många som helst, men inte som den här. No. Så jäkla bra!
 myslas
Vilken bioupplevelse! Full fart från start till slut, lagom galet och så otroligt kul. Lite utav samma känsla som när man sett Pulp Fiction första gången, det här är en framtida klassiker!
 choklatchip
Att denna film har fått så bra recensioner är en gåta för mig! Ingen direkt handling, ingen dialog som fascinera, medioker musik. Det enda som var bra var bilscenerna och det blev man trött på ganska snabbt. En glorifiering av våld och kriminalitet som fick mig uttråkad efter halva tiden.
 norenorama
Ger man denna filmen mera än 1 borde man automatiskt få kontot raderar på filmtipset. Absolut sämsta filmen jag sett på bio alla kategorier. Huvudskådisen Ansel Elgort är största castingmisstaget i filmhistorien, exakt allt han gjorde var utan sväng, känsla och mäktighet. Hade jag gått själv på bion skulle jag flytt helvetet efter 7-8 min, absolut plåga att sitta igenom.
 necros1s
Ett riktigt jävla vider till film. Mer opassande person att spela i huvudroll får man leta efter. noll charm eller övertygelse i det han gör. multipla pinsamt dåliga "musikalscener" där dom skjuter vapen i takt med musiken. Man lider i alla scener där han har dialog!
 best_jeppe
Gillade den här filmen skarpt. Själva handlingen är inte så originell men utförandet, fotot, actionscenerna och hur musiken har vävts in är riktigt skickligt gjort och underhållande. Dessutom tycker jag att både Ansel Elgort och Lily James har charm, karisma och dessutom väldigt bra kemi tillsammans då jag som tittare verkligen kunde känna laddningen dem emellan. Alla andra gör solida insatser och gör de roller de brukar göra, framförallt Jamie Foxx och Kevin Spacey. Jag gillade den här skarpt. Blir en stabil 4a.
 wemett
Att man väljer att betygsätta en film utan att sett hela är för mig ett under och jag tycker att man borde få sitt konto raderat på filmtipset ifall man för det första väljer att betygsätta och sen även kommentera att man väljer att sticka efter 7-8 minuter. Filmen i sig var ett upplyft i en annars ganska tråkig genre. Inte riktigt min typ av film men den hade detaljer och ett spänningsmoment igenom hela filmen som fick mig att fastna. Lite små komiska inslag som fick mig att dra på smilbanden en par gånger.
 Körsbär
Positivt överraskad då jag inte hört ett pip om filmen, slutet var väl inte så lyckat kanske. Men resan dit var riktigt underhållande, blir en fyra för mig.
 Pingstpastorn
Överdriven b-action av värsta slaget.
Det finns detaljer här som är fantastiska och Elgort är jättebra i huvudrollen. Jamie Foxx stjäl dock showen. Men det är för spretigt och den lyckas inte engagera mig emotionellt som den borde för att funka. Jag gillar verkligen att den känns egen, i ton och stämning såväl som tempo och detaljer. Den inleder starkt också med en biljakt som faktiskt känns inspirerad och som drar med mig. Så överlag gillar jag verkligen det här men hade velat ha mer som engagerade eller höll ihop det. Stark trea!
 emilstjernholm
Kitschig men originellt berättad historia. Musiken lyfter filmen och även om jag inte är någon större fan av biljakter tycker jag att de tekniska lösningarna var så pass häftiga att det hela blev intressant. Snygg scen när Baby springer till fots.
 BrutusBeefcake
Kanske en av de mest välgjorda actionfilmerna som någonsin skapats. Detta var ren magi, lika cool som ett GTA-spel och lika spännande som de bästa heistfilmerna med sköna karaktärer och härligt våld. Skön musik också och klippningen är utom denna värld. Grymt bra. (14/15)
 RunRiot
Välidgt egen film, som började helt okej. Tyvärr var sista halvan alldeles för rörig och jag tröttnade på musikmontagen ganska snabbt. Undrar om Edgar Wright slagit i huvudet eller nånting, då detta är hans klart sämsta film hittills. På plussidan var det dock väldigt bra skådespelarprestationer. Jamie Foxx är klart starkast lysande.
 Lyret
Riktigt snygga jaktscener, platta karaktärer och överlag intetsägande story. Been done.
 Spidde
Här trodde jag att den här filmen skulle vara cool (tänkte mig en Drive med rockmusik), men tramsigare och töntigare film får man leta efter. Alla ser ut som karaktärer från ett dåligt TV-spel (typ en GTA-klon), och manuset är fånigt och ytligt. Känns som en 15-åring skrivit manus och regisserat.
 DIProgan
Definitivt något nytt som funkar bra första halvan av filmen sedan blir det tyvärr mest gammal vanlig action men fyran får den behålla.
 callusis
Överskattad? Musiken var ju såklart bra, men annars ganska taggig. Svag, svag 3a.
 Rize
Grym film med ett väldigt bra musikkoncept.
 Dangoh
musikaler borde ALLTID märkas med sopor på framsidan så man vet... 100% GTA steal på den här
 Psuchopompos
I jämförelse med fast and the furious och andra liknande filmer är denna fantastisk!
 Gubbkepan
En väldigt medioker film med väldigt stereotypa karaktärer.
 Dutch
Faktiskt ganska underhållande!
 foppa99
Skönt me alla vibbar från kända filmer under musikal-paraplyet
Underhållande men något larvig.
 kervisch
Grymt bra film
 froekensvaer
Total lack of substance. Boo
 thelonelypoet
Så besviken... Skärpning Mr. Wright!
 Tobbiee
Gillade den skarpt!
 Halofreak92swe
Charmig och fartfylld, riktigt underhållande! :)
 #54
Det här var lite väl fånigt.
 Zelest
Tror det här är det mest splittrade jag sett ett kommentarsfält på Filmtipset vad det gäller en film. Men jag kan förstå varför, den passar inte riktigt alla. Själv gillade jag den skarpt. Scenernas komposition och klippningen är rent ut sagt genial!
 hakuna
Riktigt bra!!
 bryngel
Gillar Wright annars. Men det här var ju löjligt. Förutsägbart och oändligt plågsamt. Sämsta huvudrollsinnehavaren genom tiderna tro?
 jack_jack_jack
Stabilt och underhållande från början till slut
 Sarlac
Edgar Wrights speciella still lyser genom hela filmen. 4+
 haajen
Som en uppvisning i säker regi och klippning är den klockren. Filmen är underhållande men karaktärerna, även om jag ngnstans förstår att Wright medvetet leker med filmarketyper, är tunna och jag bryr mig inte nämnvärt om vad som händer med dem. När en sett klart filmen så är den glömd, en stilig komposition byggd av luft.
 Dr T
OMG, årets hipsterpekoral har landat. Yta, yta och yta.
 asasae
Tuff film med bra musik och läckra klipp.
 Engravadlax
Stilpoäng ändå.
 karlmats
Fy fan va cool den där häftiga killen från den fantastiska Divergent-serien är alltså!! Precis som i Hot Fuzz och Shaun of the Dead är allt här extremt coolt och man förstår ju att allas hjärtan bara fullständigt smälter för den här filmen!! Vad är det för fel på mig? En stabil 2a.
 HerrNenne
Försöker vara väldigt cool, ja. Lyckas bara ibland, känns lite tvingad andra stunder. Fin kärlekshistoria är det jag tar med mig.
 WillyV
Stark trea. Dock långt efter briljanta Drive.
 Bozze80
Snygg, fartfylld och riktigt underhållande! Edgar Wright håller som vanligt hög klass.
 Sillion
Så mycket tråkigt onödigt våld
 Björkman
Bättre än förväntat då man fått för sig att det skulle vara någon B efterapning av Drive, men så var inte fallet. Baby Driver skiljer sig en hel del så man kan inte jämföra de två. Storyn är hyfsad, men det som höjer filmen mest är egentligen musiken. Det mesta faller och blir förhastat framåt slutet, men ändå en helt okej rulle att slå på en helgeftermiddag när man vill ha lite action.
 stgurgel
Vansinnigt cool, härligt soundtrack
 BarryHero
Coolaste jakterna till fots jag sett. Lite val valdsam emellanat. Gillade sydstatsaccenterna.
 Zok
Underhållande.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
The Bling Ring (info) 02:14 22/1 (94)
San Andreas (info) 02:12 22/1 (102)
Runner Runner (info) 02:09 22/1 (45)
Bridesmaids (info) 01:59 22/1 (348)
The Education of Charlie Banks (info) 01:54 22/1 (15)
En galen natt (info) 01:53 22/1 (202)
Now You See Me 2 (info) 01:52 22/1 (39)
Maniac Cop (info) 01:50 22/1 (74)
Star Wars: The Last Jedi (info) 01:48 22/1 (112)
Jumanji: Welcome to the Jungle (info) 01:34 22/1 (13)
Snödrottningen (info) 01:27 22/1 (5)
Passengers (info) 01:17 22/1 (89)
The Gambler (info) 01:12 22/1 (22)
Brooklyn (info) 01:10 22/1 (48)
Thor: Ragnarök (info) 00:59 22/1 (51)
The Company You Keep (info) 00:42 22/1 (44)
Man of Tai Chi (info) 00:35 22/1 (26)
Dr Mabuses testamente (info) 00:31 22/1 (1)
Phantom Thread (info) 00:03 22/1 (1)
Darkest Hour (info) 00:02 22/1 (2)
Den of Thieves (info) 00:02 22/1 (1)
The Room (info) 00:01 22/1 (195)
The Machine (info) 23:41 21/1 (36)
Medicinen (info) 23:39 21/1 (28)
Chans (info) 23:37 21/1 (10)
Bright (info) 23:30 21/1 (39)
Valerian and the City of a Thousand Planets (info) 23:28 21/1 (56)
Atomic Blonde (info) 23:23 21/1 (40)
Ego (info) 22:59 21/1 (79)
Great Balls of Fire (info) 22:59 21/1 (38)
Aftermath (info) 22:50 21/1 (11)
Döda poeters sällskap (info) 22:45 21/1 (685)
Here Alone (info) 22:44 21/1 (6)
The Open House (info) 22:15 21/1 (5)
Fear and Loathing in Las Vegas (info) 21:55 21/1 (1192)
Play-Mate of the Apes (info) 21:44 21/1 (2)
Miles Ahead (info) 21:41 21/1 (1)
The Raid: Retaliation (info) 21:34 21/1 (70)
The Abducted (info) 21:24 21/1 (2)
Hunt for the Wilderpeople (info) 21:17 21/1 (23)
Downsizing (info) 21:12 21/1 (8)
Slåss för livet (info) 21:00 21/1 (4)
Kedi (info) 20:49 21/1 (10)
Lego Batman (info) 20:46 21/1 (30)
Boktjuven (info) 20:26 21/1 (71)
The Outing (info) 20:18 21/1 (11)
Shaolin Hand Lock (info) 20:16 21/1 (6)
The Polka King (info) 20:15 21/1 (4)
Harakiri (info) 19:55 21/1 (116)
Kill, Baby... Kill! (info) 19:53 21/1 (22)