emilstjernholm
Kitschig men originellt berättad historia. Musiken lyfter filmen och även om jag inte är någon större fan av biljakter tycker jag att de tekniska lösningarna var så pass häftiga att det hela blev intressant. Snygg scen när Baby springer till fots.
 BrutusBeefcake
Kanske en av de mest välgjorda actionfilmerna som någonsin skapats. Detta var ren magi, lika cool som ett GTA-spel och lika spännande som de bästa heistfilmerna med sköna karaktärer och härligt våld. Skön musik också och klippningen är utom denna värld. Grymt bra. (14/15)
 RunRiot
Välidgt egen film, som började helt okej. Tyvärr var sista halvan alldeles för rörig och jag tröttnade på musikmontagen ganska snabbt. Undrar om Edgar Wright slagit i huvudet eller nånting, då detta är hans klart sämsta film hittills. På plussidan var det dock väldigt bra skådespelarprestationer. Jamie Foxx är klart starkast lysande.
 Lyret
Riktigt snygga jaktscener, platta karaktärer och överlag intetsägande story. Been done.
 Spidde
Här trodde jag att den här filmen skulle vara cool (tänkte mig en Drive med rockmusik), men tramsigare och töntigare film får man leta efter. Alla ser ut som karaktärer från ett dåligt TV-spel (typ en GTA-klon), och manuset är fånigt och ytligt. Känns som en 15-åring skrivit manus och regisserat.
 DIProgan
Definitivt något nytt som funkar bra första halvan av filmen sedan blir det tyvärr mest gammal vanlig action men fyran får den behålla.
 callusis
Överskattad? Musiken var ju såklart bra, men annars ganska taggig. Svag, svag 3a.
 Rize
Grym film med ett väldigt bra musikkoncept.
 Dangoh
musikaler borde ALLTID märkas med sopor på framsidan så man vet... 100% GTA steal på den här
 Psuchopompos
I jämförelse med fast and the furious och andra liknande filmer är denna fantastisk!
 Gubbkepan
En väldigt medioker film med väldigt stereotypa karaktärer.
 Dutch
Faktiskt ganska underhållande!
 foppa99
Skönt me alla vibbar från kända filmer under musikal-paraplyet
Underhållande men något larvig.
 kervisch
Grymt bra film
 froekensvaer
Total lack of substance. Boo
 thelonelypoet
Så besviken... Skärpning Mr. Wright!
 Tobbiee
Gillade den skarpt!
 Halofreak92swe
Charmig och fartfylld, riktigt underhållande! :)
 #54
Det här var lite väl fånigt.
 Zelest
Tror det här är det mest splittrade jag sett ett kommentarsfält på Filmtipset vad det gäller en film. Men jag kan förstå varför, den passar inte riktigt alla. Själv gillade jag den skarpt. Scenernas komposition och klippningen är rent ut sagt genial!
 hakuna
Riktigt bra!!
 bryngel
Gillar Wright annars. Men det här var ju löjligt. Förutsägbart och oändligt plågsamt. Sämsta huvudrollsinnehavaren genom tiderna tro?
 jack_jack_jack
Stabilt och underhållande från början till slut
 Sarlac
Edgar Wrights speciella still lyser genom hela filmen. 4+
 haajen
Som en uppvisning i säker regi och klippning är den klockren. Filmen är underhållande men karaktärerna, även om jag ngnstans förstår att Wright medvetet leker med filmarketyper, är tunna och jag bryr mig inte nämnvärt om vad som händer med dem. När en sett klart filmen så är den glömd, en stilig komposition byggd av luft.
 Dr T
OMG, årets hipsterpekoral har landat. Yta, yta och yta.
 asasae
Tuff film med bra musik och läckra klipp.
 Engravadlax
Stilpoäng ändå.
 karlmats
Fy fan va cool den där häftiga killen från den fantastiska Divergent-serien är alltså!! Precis som i Hot Fuzz och Shaun of the Dead är allt här extremt coolt och man förstår ju att allas hjärtan bara fullständigt smälter för den här filmen!! Vad är det för fel på mig? En stabil 2a.
 HerrNenne
Försöker vara väldigt cool, ja. Lyckas bara ibland, känns lite tvingad andra stunder. Fin kärlekshistoria är det jag tar med mig.
 WillyV
Stark trea. Dock långt efter briljanta Drive.
 Bozze80
Snygg, fartfylld och riktigt underhållande! Edgar Wright håller som vanligt hög klass.
 Sillion
Så mycket tråkigt onödigt våld
 Björkman
Bättre än förväntat då man fått för sig att det skulle vara någon B efterapning av Drive, men så var inte fallet. Baby Driver skiljer sig en hel del så man kan inte jämföra de två. Storyn är hyfsad, men det som höjer filmen mest är egentligen musiken. Det mesta faller och blir förhastat framåt slutet, men ändå en helt okej rulle att slå på en helgeftermiddag när man vill ha lite action.
 stgurgel
Vansinnigt cool, härligt soundtrack
 BarryHero
Coolaste jakterna till fots jag sett. Lite val valdsam emellanat. Gillade sydstatsaccenterna.
 Zok
Underhållande.
 the Feber
En otroligt härlig överraskning! Sköna karaktärer, bra uppbyggt och snygga actionscener! Dessutom riktigt spännande! Tyvärr tappar filmen jättemycket i sista akten, men det blir ändå en fyra i betyg. Litet minus på den dock.
 arruba
Bra musik och många coola scener, jag är nöjd.
 abnormal
Väldigt underhållande film som är lätt att tycka om och som har snyggt våld.
 Haenskii
Började väldigt bra och gjorde mig intresserad. Men ju längre in i filmen jag kom desto mer blev den som vilken generisk action rulle som helst; människor som överlever att bli påkörda och skjutna flera gånger, klyschig dialog, en kvinna som bara MÅSTE bli räddad av sin man när hon nu har blivit indragen och hotad till livet på grund av honom men ändå inte kan låta bli att älska honom (FÖR HAN HAR JU SÅ BRA MUSIKSMAK!!!) samt oändligt många twists som är så förutsägbara. Dessutom för lång. Och en fråga- hur kan denna film ha fått genren kriminalare? Blir ett stort nej från mig tyvärr.
 Hakvin
Go film men jag kan inte riktigt tåla det som har hänt med actiongenren nu på 2010-talet. På 90-talet var det den goda som vann mot den onda och slutet gott allting gott. Nu ska det nyanseras och ifrågasättas kring etik och hållas på.. detta trots att alla bilar exploderar när de faller och alla vapen har oändligt med ammunition. Det finns inget utrymme för sådant i genren om du frågar mig och resultatet blir pretentiöst, bisarrt och osmakligt. Denna hade kunnat nå en 4 ifall den var mer "ärlig mot sig själv".
 Robkiller
Lite bilkörning, lite skjutande, lite musik, lite underhållande, men inte mer än så.
 pufred
Egentligen en rätt generisk actionkomedi typ med lite biljakter, bankrån, skjuta skjuta, coola karaktärer, interna konflikter, och en kärlekshistoria, men den känns väldigt inspirerande med sin användning av framförallt musik och klippning, men t.om biljakterna, intrigerna och kärleken. Väldigt underhållande och en fröjd att se. Så en positiv överraskning och ett betygsnäpp över min förväntan. Jag som trodde det skulle vara en till "Drive" fast tramsigare.
 supermancover
Bitvis är den verkligen skitbra. Ansel Elgort är grym och första biljakten är så otroligt bra att jag blir både impad och sugen på att se mer. Sättet de använt musik på funkar verkligen jättebra med. Resten av det dock drar ner det jättemycket. Jamie Foxx förstör för mig, för att jag ska gilla det. Tyvärr.
 jingoo
Som ett enda stort teknikdemo. Hjärtat finns i klippning och soundtrack, resten är bara en tom, skramlande burk. Till slut sitter jag och gäspar under ytterligare en actionsekvens.
 dafreakish
Wrights GTA-film är långt ifrån hans bästa men det är högt tempo och bra skådespelare vilket håller igång historien från början till slut. Men nog saknar man Pegg och Frost, det råder det inget tvivel om.
 Solidus
Underhållande actionfilm med hjärta och oväntat lite bilaction, men det lilla som är med är en fantastiskt att skåda. Jag trodde att jag skulle störa mig betydligt mer på att vår hjälte heter Baby, men faktum tänkte inte jag ens på det. Ansel Egort gör ett bra jobb med att väcka sympati för vår huvudperson och han delar fin kemi med Lily James. Som många medlemmar skriver så är filmens hjärta dess musik och hur man har klippt så att scenerna och musiken samspelar med varandra. Sevärd!
 Viktor89
Detaljerna och musiken gjorde filmen till en femma. Utan det hade det varit en helt vanlig hit and run film
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
The Dark Tower (info) 19:36 17/7 (46)
The Commuter (info) 19:33 17/7 (22)
The Lobster (info) 19:10 17/7 (85)
Freeway (info) 19:00 17/7 (67)
Robert Kennedy and His Times (info) 18:46 17/7 (1)
En lektion i kärlek (info) 18:39 17/7 (68)
Bug (info) 18:32 17/7 (1)
Lost River (info) 18:20 17/7 (23)
The Sacred (info) 18:13 17/7 (3)
Stander Gang (info) 17:40 17/7 (38)
Kill the Messenger (info) 17:20 17/7 (16)
Viva María! (info) 17:05 17/7 (14)
En ny flickvän (info) 17:04 17/7 (6)
Cleopatra (info) 16:54 17/7 (68)
Isle of Dogs (info) 16:53 17/7 (16)
Cult of Chucky (info) 16:52 17/7 (14)
Kollektivet (info) 16:31 17/7 (23)
De drogo västerut... (info) 16:23 17/7 (2)
Chinatown (info) 16:06 17/7 (362)
Annie Hall (info) 16:03 17/7 (331)
Vår i luften (info) 15:40 17/7 (2)
Benjamin Buttons otroliga liv (info) 15:07 17/7 (762)
I huvudet på John Malkovich (info) 14:58 17/7 (718)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:56 17/7 (25)
Jakten på den försvunna skatten (info) 14:51 17/7 (607)
Fear and Loathing in Las Vegas (info) 14:46 17/7 (1193)
Avatar (info) 14:42 17/7 (1701)
Shrek (info) 14:36 17/7 (974)
Nära livet (info) 14:31 17/7 (34)
Lilla Jönssonligan och cornflakeskuppen (info) 14:17 17/7 (265)
In the Blood (info) 14:08 17/7 (9)
Sjön (info) 14:05 17/7 (190)
Pillertrillaren (info) 14:02 17/7 (138)
Full Metal Jacket (info) 13:56 17/7 (867)
G (info) 13:54 17/7 (359)
Knight and Day (info) 13:04 17/7 (294)
Doktor Zjivago (info) 12:30 17/7 (150)
Ted - För kärlekens skull (info) 11:46 17/7 (29)
Körkarlen (info) 11:20 17/7 (280)
Boyka: Undisputed IV (info) 10:57 17/7 (8)
Liar, Liar (info) 03:42 17/7 (560)
Amy (info) 03:16 17/7 (28)
Wonder (info) 02:22 17/7 (12)
Joe och vulkanen (info) 01:28 17/7 (61)
Krampus: The Reckoning (info) 01:26 17/7 (3)
The Thieves (info) 01:09 17/7 (11)
Set It Up (info) 01:07 17/7 (4)
Contract to Kill (info) 00:51 17/7 (3)
Calibre (info) 00:50 17/7 (5)
Rough Air: Danger on Flight 534 (info) 00:19 17/7 (3)