svantehak
En femma i filmtipsetbetyg!? Nej nej nej! lite rolig ibland. Men märker att filmen försöker vara rolig hela tiden och ibland känns det bara framtvingat. Dessutom är slutstriden så jävla långtråkig!
 linkan1982
Helt otroligt rolig film. Jag skrattade så jag grät =D Vissa scener var så otroligt grymt roliga även fast de kanske egentligen inte var så himla kul =D
 the Feber
Hur skön som helst! Karaktärerna bär den här filmen som ständigt underhåller. Visst, den är inte lika skarp som första filmen, storyn är rätt så tunn och man tar i med effekter så man skiter på sig. Men man har glimten i ögat och ett jäkla tempo ända in i målet. Och massor av fanservice.
 kervisch
Jävligt bra men den kan inte mäta sig med första. Solklar 4a !
 Gadwin
Roliga dialoger men sedvanlig slentrianmässig ospännande Marvel-action. Värd att se för karaktärerna och budgeten men inte mer än så.
 ekneB
"Jag skrattar men när jag skrattat klart kommer jag fram till att jag bara skrattar för att det är meningen att jag ska skratta, inte för att det är roligt." Den är inte i närheten av första filmen. Det mästa av komiken känns påtvingad och manuslagd, nånting jag inte kände när jag såg första filmen. Allt den här uppföljaren gör är att ta första filmen, öka allting ett eller två snäpp. Det misslyckas, humorn känns inte naturlig utan påtvingad av manus. Jag skrattar men när jag skrattat klart kommer jag fram till att jag bara skrattar för att det är meningen att jag ska skratta, inte för att det är roligt. Det faller platt och jag sitter under eftertexterna och funderar om jag verkligen gav första filmen en stark 4a...
 Mother
Småcharmig men lider av ALLTING PÅ HELA SKÄRMEN RÖRA SIG I VARJE BILDRUTA-syndromet. Jag blev seriöst trött under stridsscenen på Ego. Ibland ser den verkligen ut som ett rörigt dataspel.
 Pingstpastorn
Det här är verkligen inte bra.
 Tsurugi
Filmserien som visade mig att Marvels filmer inte nödvändigtvis måste vara medelmåttiga eller skräp. Var ett tag sedan jag såg första filmen men jag tror nog att jag föredrar denna. Storyn är förvisso inte något mästerligt men filmen både underhöll i actionscenerna (drog ut lite väl mot slutet dock) och i humorn och lyckades till och med beröra mig känslomässigt. Klart överlägset allt annat jag sett från Marvel.
 rejser
Nja, men uppskattar att Sean Gunn är med, gav lite mervärde i filmen att kunna tänka på Gilmore girls
 JonteW
En kapabel film i sig som faller lite platt i effektsökeri och klibbig sentimentalitet. Och så var det det här med att gå en macho parad i slow-motion till någon dänga, det är så gjort att det blir cringe mode. Den första kom som en överraskning och blandade action, komik, sci-fi mycket väl och blev en frisk fläkt i Marvel-Universumet, men detta var att trycka i lite för mycket till sin nackdel.
 Bengt_a
Urusel. Förutom musiken och några småroliga skämt är det en astråkig film jag inte rekommenderar till någon.
 matti_jaaaro
Ettan var brilliant! Den här somnade jag tre gånger under. Helt ointressant.
 Artifact
Väldigt tramsig, fast på ett roligt sätt.
 WillyV
Den var snäppet svagare än ettan. Dock stark trea.
 dafreakish
Även om jag verkligen gillade första filmen så är alltid en uppföljare en viss chansning. Men den här gången fungerar det alldeles utmärkt. Lustigheterna är minst lika många och The Guardians har utmärkt kemi, med Bautista som det stora utropstecknet. Det som gör att betyget ändå bara blir en trea är den sentimentalitet som läggs som ett tjockt lager fett på filmen. Det hade verkligen kunnat göras snyggare. Men nog längtar man till ännu mer underhållning från vakterna i framtiden.
 Sir_Lord
De hade skruvat upp komediknappen, ibland funkade det men blev ofta för mycket. Bra film, men inte riktigt lika bra som första
 kryttan
För mig är det här full pott! Underhållning när det är som bäst! Gillar Marvel generellt, men GOTG tillsammans med Deadpool är i en egen klass helt klart. Lysande! Länge sedan jag hade så roligt när jag såg en film. stark 5:a.
 smichael
Småkul Star Wars-parodi med snygga effekter. Överdos av effektsökeri dock. Stabil tvåa.
 Strongbow
Bättre soundtrack än ettan allt annat lite sämre tyvärr.
 Fargo
Stark trea. Men ettan är bättre.
 Jaganatha
En film som är ett enda stort effektspektakel och som dessutom försöker alldeles för mycket att vara komisk utan att riktigt lyckas större delen av tiden. Succéduon från "Tango & Cash", Kurt Russell och Sylvester Stallone, känns mest bortslösade och det hade varit roligare att se dem spela mot varandra. Michael Rooker är annars det bästa med filmen, i mitt tycke.
 jingoo
Lättviktig men underhållande. Första filmen var ojämnare men hade starkare toppar.
 setterwall
Introt sätter tonen och sen blir allt bara löjligt. All charm från ettan som bortblåst.
 abnormal
Stängde av efter den tramsiga inledningen.
 #54
Kanske till och med lite mer meningslös än den första filmen.
 Benisakura
Humor finns men handling saknas.
 wasteoftime
Tycker helt klart att den saknar charmen som ettan hade. Det känns mest ointressant och onödigt. "Titta, vi har gjort en Marvel-film till - Konsumera!!!!" typ. Oengagerande och mest "jaha". Inte dåligt, men tråkigt. 0,8 på SH-skalan.
Jag hade tänkt att jag skulle sett om den första filmen innan jag såg denna men så blev det inte. Nu i efterhand tror jag detta var bra då min upplevelse av denna uppföljare inte stördes av minnet av den första filmen. Jag kan hålla med om andra som säjer att denna uppföljare är annorlunda än den första filmen men jag ser det bara som positivt. Här har relationerna utvecklats men humor, charm och underhållning finns kvar. Jag älskar också hur känslosam filmen är vilket lyfter min upplevelse.
 arruba
Älskar man första, då älskar man denna. Ingenting blir sämre av att smälla in både Sylvester Stallone och Kurt Russel, genidrag!
 pufred
Marvel-rymd-såpopera-melodrama. så cheesy så den är cringeworthy. Det var det här jag var rädd för när Disney köpte upp Marvel. De litar inte på karaktärerna och historierna utan ska göra popkulturella referenser, sarkastisk och under-bältet-låg humor som ska skämta bort all spänning. Ha med något gulligt (baby-Groot) för att sälja grejer. Familjeproblem (för det kan ju alla relatera till). Action och visuella miljöer och effekter som kostar som en nationalbudget. Som karamellfärgad popcorn med strössel. Älskar karaktärerna Drax, Gamora , och Mantis var ett välkommet tillskott. Men knappt godkänt.
Vad var handlingen egentligen? Effekter och mer effekter i samtliga färgskalor mest hela tiden plus lite humor. De ger sig återigen på 80-talet vilket var i stort set enda behållningen för mig. Det måste vara trist att trist att spela in en sån här film där absolut ingenting är äkta?
 Zingostar
Mer av samma trams som har blivit allt för vanligt i amerikanska actionfilmer scen efter scen med action utan någon hjärna. Handlingen är obegriplig och skämten haglar men är tråkiga och onödiga.. Får en tvåa för att filmen iallafall är bättre än många andra liknande filmer.
 Björkman
Okej uppföljare med godkänd action. Magin med soundtracket som fanns i första filmen infinner sig dock inte lika mycket här, även om det absolut är sköna val denna gång också. Specialeffekterna varierar. Mest plus för föryngringen av Kurt Russell i filmens början.
 ilgoga
Mer av samma, men det är hyffsat stabil underhållning. Dock saknas ju överaskningen... kluven till Ego... älskar att "han" är med men gillar inte hur han framställs... förutom att det är Kurt såklart vilket är grymt... Chris Pratt är jävla hunkig också...
 widez
Den är underhållande men känns ganska generisk i slutändan.
 Supernaut
Riktig stark uppföljare som nästan når upp till föregångarens nivå. Snygg och rolig med fantastisk kemi mellan skådisarna.
 Solidus
En aning bättre än första filmen (som är helt ok sci-fi äventyr men långt ifrån att vara så bra som ryktet säger). Gruppen är mer sammansvetsad nu och det råder härlig dynamik. En del av humorn är faktiskt rolig och känns äkta än istället för den svaga komedin som det brukar vara i Marvels-filmer (nej, jag är inte någon fan-boy av DC, utan jag gillar bra film oavsett bolag bakom den) och filmen som helhet bjuder på fartfylld underhållning. Kurt och Sly samt det trivsamma soundtracket ger filmen lite extra kvalitet.
 menschenfeind
Tråkig, poänglös och full med medioker CGI. Förra filmen var bättre.
 amotherscrime
Snäppet bättre än den första (karaktärerna och skämten känns lite tightare, förutom då bebis Groot som är 110% cringe), men fortfarande ganska platt och intetsägande. Dum underhållning minst sagt.
 zallaxx
super bra ju
 Stan
väldigt mycket humor
 HerrNenne
Extremt rolig, Drax är en av de roligaste filmkaraktärerna jag någonsin sett. Ja, Ace Ventura inräknad. Tyvärr tappar den lite tempo i mitten, men den tar tillbaka det med råge när den stoppar in känslorna igen. Storartade känslor i den här, men! Ett lite fattigt grepp som trots att det framkallar tårar hos mig sen känns lite fegt när man kör ett klassiskt tv-seriegrepp för att slippa göra sig av med någon viktig.
 Starkbröl
Helt okej och bättre än ettan.
 vonadel
Underhållande. Bland det bättre i MCU. Gillar framför allt humorn. 7/10
 Qhorinhalfhand
Liksom ettan är det svårt att ogilla en film med så mycket bra musik, humor och design, men jag känner att den tappar i jämförelse med ettan. Jag stör mig på delar av storyn och en del scener, men överlag bra och slutet är fett grymt.
 dudson
Shit detta spektakel var man verkligen för gammal att gilla" Filmens plus+ poäng är givet den sköna 80 tals feedbacken samt den gryma tvättbjörnen som ägde hela balletten. 2+
 TURGUT
Skön uppföljare till en skön rulle :-)
Ny film - samma stuk. Lagom tramsig, rätt så kul och charmigt macho. Jag gillar! (9/15)
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Hands of Stone (info) 01:49 20/8 (5)
Drömmarnas värld (info) 23:33 19/8 (111)
Buffalo Bill (info) 23:31 19/8 (7)
Midsommar (info) 23:19 19/8 (24)
Under pyramiden (info) 22:58 19/8 (6)
Wicked Witches (info) 22:28 19/8 (1)
Leptirica (info) 22:00 19/8 (3)
Gentlemen (info) 20:17 19/8 (32)
Flicka och hyacinter (info) 20:08 19/8 (90)
Wonder Woman (info) 20:00 19/8 (110)
10 Years (info) 19:38 19/8 (22)
Behöriga äga ej tillträde (info) 19:05 19/8 (1)
För en liten snuvas skull (info) 18:58 19/8 (2)
Maskeraden (info) 18:42 19/8 (3)
Rosenbaum - Det sista vittnet (info) 18:36 19/8 (2)
Rosenbaum - Målbrott (info) 18:27 19/8 (1)
Rosenbaum - Bländverk (info) 18:23 19/8 (2)
Paddington (info) 18:02 19/8 (46)
The Last Black Man in San Francisco (info) 15:48 19/8 (2)
Cloud Atlas (info) 15:35 19/8 (305)
Den skyldige (info) 13:31 19/8 (14)
Superman the Movie (info) 11:23 19/8 (268)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 10:57 19/8 (9)
Scarface (info) 10:50 19/8 (1043)
Kungsgatan (info) 09:53 19/8 (17)
Lejonkungen (info) 09:05 19/8 (19)
Pandoras ask (info) 06:38 19/8 (29)
A Touch of Zen (info) 06:37 19/8 (22)
Bring It On: Worldwide #Cheersmack (info) 04:22 19/8 (1)
Fruktans lön (info) 03:18 19/8 (43)
Poirot: The Adventure of the Egyptian Tomb (info) 23:12 18/8 (1)
Highlander (info) 23:05 18/8 (349)
Bloodfist VII: Manhunt (info) 22:56 18/8 (3)
De förskräckliga barnen (info) 22:52 18/8 (14)
Happy-Go-Lucky  (info) 22:37 18/8 (161)
About Time (info) 22:37 18/8 (134)
Stormen (info) 22:28 18/8 (29)
The Warriors - Krigarna (info) 21:48 18/8 (373)
The Jurassic Games (info) 20:55 18/8 (2)
Free State of Jones (info) 20:15 18/8 (21)
Kyss mig (info) 20:15 18/8 (92)
Good Boys (info) 19:10 18/8 (2)
Flykten från DDR (info) 18:02 18/8 (3)
Jersey Boys (info) 17:41 18/8 (17)
Knight of the Dead (info) 15:13 18/8 (1)
Magic Beyond Words: The JK Rowling Story (info) 15:05 18/8 (1)
Leprechaun - Back 2 tha hood (info) 12:59 18/8 (13)
Solstice (info) 12:12 18/8 (33)
UFO (info) 12:05 18/8 (10)
Brawl in Cell Block 99 (info) 11:57 18/8 (28)