Dutch
Haha
 deswhip
Den första Bad Santa hade ju en viss kvalité och lite stil, en väldigt bra film tycker jag. Inget av det kan man tyvärr säga om den här uppföljaren. Men visst lite rolig är den allt om man kan ta lite "över gränsen" humor.
 Halofreak92swe
Godkänd uppföljare till den bästa jul-komedi som gjorts :) Kul att de fått med samma skådisar 13 år senare, till och med den lilla tjocka grabben haha! Morsan var störtskön. Mer än lagom av grov, snuskig, torr humor, precis vad jag väntat mig. Man garvar ju en hel del i salongen iaf :) Stark 3.
 DrJW
De har sannerligen varit en hel del oväntade uppföljare den här året, och den här är en av dem. Den här är i princip samma film som ettan, inte exakt samma handling men den har exakt samma uppbyggnad som den första filmen och de här är också en uppföljare som upprepar några av skämten från föregångaren. Men de var intressant att se några av bi-karaktärerna igen, bl.a. den tjocka krullhåriga störda ungen som nu är en 21-årig tjock krullhårig störd man (t.o.m. spelad av samma skådespelare) och Kathy Bates var en rolig tillskott i den här filmen. Och naturligtvis, Billy Bob Thornton i titelrollen, och han är de enda som var bra och positivt med den här filmen! Fanns några roliga scener, så riktigt hemskt var den här inte och den här blev inte heller så dålig som jag trodde att den skulle bli när man var i mitten av filmen.
 Spidde
På det stora hela en film som inte borde ha gjorts, men inte fullt så värdelös som jag befarat. Delvis rolig, delvis enbart osmaklig och plump, men gillade man första filmen kan man nog uppskatta den (trots att den saknar första filmens charm och hjärta).
 Benisakura
Några skratt fanns det gömt men inte helt oväntat betydligt sämre än första filmen.
 mammene
Visst var det komiskt då och då, men kanske för mycket upprepningar och väl mycket sexskämt, kändes som man tog den enkla vägen. Skratta fick man och lite underhållning, men jag tror det räcker med det.
 Sture Stenhög
Uppföljare är sällan fantasifulla, och det här är tyvärr inget undantag. Bristen på idéer försöker man kompensera med att slänga in så mycket sex och grovt språk som det bara är möjligt, alltför ofta helt utan komisk poäng. Men som tur är finns det också tillräckligt med bra humor här för att det ändå ska vara roligt med hyfsat regelbundenhet. Dvärgskämten håller i synnerhet hög klass överlag. Det är dessutom kul bara att få återse Billy Bob i vad som är lite av hans paradroll, och jag gillar verkligen att både den här och föregångaren är så konsekventa i sin cyniska ton och inte försöker släta över någonting. Möjligen är det för att man inte är bortskämd med det som jag känner att den förtjänar en trea
Då detta är en uppföljare så läger man inte ner lika mycket som i den första filmen på att själva historien utan man gör det rätt enkelt för sig själv här. Man samlar ihop gänget från första filmen, lägger till några nya sevärda skådespelare och sedan trycker man ned gaspedalen i botten och jag älskar det. Det jag älskar speciellt är det grova språket och sexskämten, förolämpningarna mellan karaktärerna och såklart Billy Bob Thornton. Han var född för att spela denna rollen. Det var länge sedan en film fick mig att skratta så här mycket.
 Ms A
Ok underhållning för stunden. Stark 2:a/svag 3:a men Billy Bob och Kathy Bates, ja vad säger man = Hilarious! :)
 gustaw
Kul film för avkoppling framför TVn! Roliga skämt.
 myslas
Meningslös och usel uppföljare.
 Tim Buckley
Typisk uppföljare. Anledningarna till att den första tycktes om finns kvar och den är därför sevärd. Men samtidigt så är allt lite urvattnat. Dock inte pga att saker repeteras, utan på grund av ett mindre minnesvärt manus. Ungen från den första filmen kunde gärna ha skippats då han är en ganska dålig skådespelare. Sevärd 2a.
Den är ju inte riktigt lika bra som ettan men den är ändå väldigt bra. Billy Bob Thornton är klockren som Willie och gillar man ettan så tycker jag att man ska ge tvåan en chans också.
 TURGUT
Förvaltar verkligen inte sitt arv, hur lyckas man att göra en så usel uppföljare till en så bra film. Kanske är en film som man ska låta bli att göra uppföljare på? Har man sett den första men inte sett denna så avråder jag från att se denna!
 vonadel
Efter att sett om ettan var det då dags för denna. Kan inte riktigt förstå att så många tycker att denna är så fruuuktansvärt mycket sämre än ettan. Tycker de håller ungefär samma nivå. Möjligt att ettan är lite bättre. 6/10
 Zok
Gillar första filmen och även denna.
 arruba
Alltså första kvarten är helt fenomenal, det sjuka från den första filmen blir bara sjukare här, Billy Bob och dvärgen är så löjligt roligt team att jag bara sitter och njuter. Klassisk julfilm som kommer hänga med framöver i julfirandet.
 dafreakish
Inte i närheten av ettan när det gäller egentligen någonting. Förhastat, slarvigt och överdrivet vulgärt trots några hysteriskt roliga scener. I slutändan känns det dock mest onödigt.
 jonbo
Tomgång
 WillyV
STARK trea. Skrattade fler gånger. Nära ettan:
 dudson
Helvete satan detta var den roligaste/ sjukaste komedi jag sett på år &dar! Den slitne Billy Bob är fan sanslöst underbar i sin 7 svåra år fylle roll#) Spektaklet har verkligen inga gränser då allt skämtas det om. the n- word. dvärgar och utflippad sex. Inget är off-limits här. och det är filmens styrka! Klockren 4+
Senaste kommentarer
Billy Madison (info) 00:55 19/3 (233)
BlacKkKlansman (info) 23:40 18/3 (40)
Halloween (info) 23:36 18/3 (254)
Never Grow Old (info) 23:19 18/3 (1)
Destroyer (info) 22:53 18/3 (5)
The Boob (info) 22:35 18/3 (2)
Klas Klättermus och de andra djuren i Hackebackeskogen (info) 22:33 18/3 (5)
Once Upon a Time in Anatolia (info) 22:01 18/3 (19)
Guardians of the Galaxy (info) 21:39 18/3 (273)
The Dead Hate the Living (info) 21:36 18/3 (5)
Papillon (info) 21:24 18/3 (9)
Captain Marvel (info) 20:56 18/3 (20)
The Night Eats the World (info) 20:52 18/3 (2)
Thunder Road (info) 20:45 18/3 (4)
Aquaman (info) 20:00 18/3 (32)
Prison of the Dead (info) 19:49 18/3 (5)
In Darkness (info) 19:43 18/3 (5)
Avengers: Infinity War (info) 19:42 18/3 (81)
Fast & Furious 8 (info) 18:36 18/3 (39)
Sune i Grekland – All Inclusive (info) 16:20 18/3 (74)
Sinister (info) 15:10 18/3 (265)
Besatt (info) 15:07 18/3 (354)
Hostel (info) 15:06 18/3 (715)
Sand Storm (info) 14:58 18/3 (1)
The House That Jack Built (info) 14:56 18/3 (12)
Leaving Neverland (info) 13:47 18/3 (9)
Kärlekstrassel (info) 13:28 18/3 (1)
Snowpiercer (info) 12:48 18/3 (157)
Dödsexpressen (info) 12:29 18/3 (67)
Titta vi spökar 4 (info) 11:39 18/3 (7)
The Equalizer 2 (info) 11:25 18/3 (23)
Titta vi spökar (info) 09:31 18/3 (67)
Mandarinodlaren (info) 08:51 18/3 (30)
A Walk in the Woods (info) 02:29 18/3 (12)
Geostorm (info) 01:55 18/3 (53)
Vigilante Diaries (info) 01:05 18/3 (3)
Rogue Assassin (info) 00:11 18/3 (175)
Druid Peak (info) 23:43 17/3 (1)
Triple Frontier (info) 23:25 17/3 (6)
Blood Scarab  (info) 22:30 17/3 (1)
The Nun (info) 22:24 17/3 (27)
The Musketeer (info) 22:02 17/3 (67)
Rampage: Capital Punishment (info) 22:02 17/3 (12)
Alita: Battle Angel (info) 21:36 17/3 (18)
Suspiria (info) 21:29 17/3 (18)
The Noah's Ark Principle (info) 21:06 17/3 (3)
Som folk är mest (info) 20:58 17/3 (12)
The Photographer of Mauthausen (info) 20:57 17/3 (2)
Hör upp, blindstyre! (info) 20:52 17/3 (83)
A.P.E.X (info) 20:47 17/3 (2)