Rubbermonster
Tuff och hård med suveränt skådespel av Bob Hoskins.
 Bobby Peru
Mycket bra film.
 Jake LaMotta
Hård men inte så bra.
 NHL
Bob Hoskins är riktigt bra som Londons gangsterkung. Han är på väg att göra upp en storaffär med några maffiosos från USA när någon plötsligt börjar eliminera hans närmaste medarbetare. I sin jakt på de skyldiga blir han fartblind och inser inte att de finns mäktigare organisationer än hans egen.
 Czechflash
Skön och passande musik höjer stämningen genom hela filmen. Samtidigt är skådespeleriet mycket bra, främst av Bob Hoskins då. Hade förväntat mig lite mer, men sista tredjedelen kommer den igång ordentligt och hamnar på en svag fyra till slut.
 Riff Randell
Stark insats av Hoskins, fan va grym Brosnan va! Säger typ ingenting... vill se om den om jag ska höja. Musiken kände jag igen ... mycket känd!!
 Diamond Willie
Hoskins är väldigt underskattad och har tyvärr medverkat i mycket skräp. Men här så håller han en löjligt hög klass. Sista scenen så säger han ingenting men ansiktsspelet är helt fantastiskt.
 Mara Jade
Bob Hoskins var rejält tuff och det var härligt att se en ung Pierce Brosnan i en tidig roll.
 klauskinski
Riktigt bra thriller med en utmärkt Bob Hoskins
 Arensberg
sjukt bra musik, laten i eftertexterna gar tom i en snabb 7takt! bara det liksom. adderar man sen en snygg och ung helen mirren ar allt perfa, hon ar en sa jeevla bra skadis!
 Albion
Känns mest som en riktig engelsk B-film där Bob Hoskins spelar över så det visslar om det. Filmen är rätt så kass faktiskt och musiken bedrövlig. En sak som dock kan vara värt att notera är en kul scen i ett slakteri samt en ung Pierce Brosnan i en liten roll. Betyget blir en svag 2;a, dvs 2-
 Semiramis
Bra film, men inget utöver det vanliga. Dock är musiken riktigt bra, speciellt titellåten, och den som spelas när eftertexterna visas. Känns Goblin-inspirerad på sina ställen.
 Rubbermonster
Stenhård film med ett av filmhistoriens bästa slut... Det är inte många skådisar som kan visa så mycket känslor bara genom ansiktsuttryck...
"Maffiarullar" (även om denna kanske inte är en äkta sådan) är inte riktigt min grej, särskilt inte när åldern inte har farit fram med någon större varsamhet. Men trots mitt låga betyg så rekommenderar jag verkligen denna film åt vänner av genren. (6/15)
 PeterBeer
riktigt bra. Och ja, musiken är klockren
 gurra-91
Kan väl iofs hålla med att slutet var hyfsat coolt, men filmen var rätt seg utöver det, dock måste jag säga att musiken var jävligt bra. stabil trea.
 Genstruktur
Bra musik, huvudrollsinnehavaren är bra men filmen är rätt seg.
 visser
Skådespeleriet och miljöerna är fantastiska, sen var jag lite besviken på sista halvtimmen. Definitivt en kultklassiker, om man ska försöka sig på en kategorisering.
 yakolev
Bra manus, filmen tar inga genvägar och man känner sig aldrig lurad som tittare.
 diskborste
Vet inte riktigt varför Marty står med som en liknande film :)
 Sznax
Hård, tuff och välspelad gangsterrulle. Hoskins och Mirren passar perfekt i huvudrollerna, speciellt Hoskins ger ett mångbottnat porträtt av en man i kris. Hela filmens uppbyggnad med mysteriet i fokus är riktigt bra. När man sedan vet mer så dör filmen också lite, det blir lite för mycket klassisk gangster-film. Precis mot slutet rycker den upp sig och levererar en grymt skön slutscen, till tonerna av pampig musik. Betyg 7.0
 fasciatus
Engelsk gangsterklassiker av stora mått. Bob Hoskins främst är perfekt i huvudrollen som Harold. Stiligt filmat, fräck musik och en oförglömlig stum slutscen med en Brilliant Hoskins. Håll även utkik efter en ung Pierce Brosnan
 zonk
Ojämn, men sevärd. Grym insats av Hoskins, och urskönt soundtrack.
 Berniey
Mycket sevärd klassisk gangster film och även om sett liknande filmer på samma tema får man nog säga att den känns lite av en föregångare på samma tema.
 Dutch
Bob Hoskins är mycket bra i denna. Underbar musikslinga i början och slut.
 kolle82
Upplägget med en dold antagonist fungerar ganska bra, även om konflikten blir lite lös på sina ställen. Helen Mirren var het 1980!
 Howler19
Jag avskyr grådaskiga deckare. Det här är en grådaskig deckare.
 precineadd
good shit!
 Ful_fisk
Sjaskig, brittisk gangsterfilm där Bob Hoskins spelar en boss vars närmsta män plötsligt utsätts för brutala attentat. Han inleder då en skoningslös och ilsken jakt efter de skyldiga. Intensiv, stämningsfull och spännande, och Hoskins är lysande i huvudrollen. Klart sevärd!
 KillerPutte
(rek.4) Bob Hoskins är strålande men resten är rätt blaha. Ett plus till musiken dock!
 Astrojacob
Utsökt bra casting om än lite rörig första timman. Skön hårdtuggar-Fyra med Hoskins som skön psykopat.
 daniel77
Särdeles snygga personer i en rätt osnygg miljö. Hoskins riktigt bra.
 Jaganatha
Bra brittisk film från en tid då landets filmindustri inte stod på topp. Thatchereran var ingen kulturell guldålder. Bob Hoskins gör en av sin karriärs bästa roller. George Harrison visade sig vara en rätt betydelsefull filmproducent och förtjänar uppmärksamhet för det.
Brittisk hårdhet med en lagom dos sarkastisk torr humor. Hoskins är Londons Tony Montana och på det hela taget är detta en rejält tuff gangsterhistoria. Dessutom med ett rätt udda skönt soundtrack. Slutscenen irriterade mig först, men insåg snabbt att den var genial.
Senaste kommentarer
Captive State (info) 11:10 19/6 (2)
Good Sam (info) 07:48 19/6 (1)
Vice (info) 02:58 19/6 (13)
The Last Witch Hunter (info) 01:44 19/6 (36)
Chernobyl (info) 01:24 19/6 (7)
Fjällbackamorden: Strandridaren (info) 00:56 19/6 (10)
Flykt undan rättvisan (info) 23:33 18/6 (1)
Superfly (info) 23:28 18/6 (62)
End of Evangelion (info) 23:19 18/6 (152)
Brightburn (info) 22:19 18/6 (4)
Black Mirror - White Christmas (info) 21:32 18/6 (12)
Men in Black: International (info) 21:02 18/6 (2)
Climax (info) 20:54 18/6 (11)
Autumn (info) 20:54 18/6 (2)
Body of Deceit (info) 20:53 18/6 (1)
Black Mirror - San Junipero (info) 20:18 18/6 (13)
Fitzcarraldo (info) 20:06 18/6 (178)
Cutie Honey (info) 19:39 18/6 (43)
Detroit Rock City  (info) 16:30 18/6 (177)
Seven Pounds (info) 16:08 18/6 (445)
Beyond Skyline (info) 15:59 18/6 (11)
Skottår (info) 15:50 18/6 (83)
Sjösalavår (info) 13:54 18/6 (11)
Blindspotting (info) 13:12 18/6 (7)
Hemlig pakt (info) 12:11 18/6 (1)
Mamma gifter sig (info) 11:56 18/6 (1)
The Haunting of Sharon Tate (info) 11:44 18/6 (1)
The Unborn (info) 09:18 18/6 (7)
Satans skinn (info) 09:16 18/6 (19)
Booksmart (info) 04:39 18/6 (8)
The Beach Bum (info) 00:46 18/6 (4)
Get Naked (info) 23:54 17/6 (2)
Savannens härskare (info) 23:48 17/6 (96)
På solsidan (info) 23:38 17/6 (8)
Disaster L.A. (info) 23:36 17/6 (7)
Everybody Wants Some (info) 23:35 17/6 (28)
Döda eller dödas (info) 23:35 17/6 (5)
The Affairs of Martha (info) 23:19 17/6 (1)
Public Enemy (info) 22:54 17/6 (7)
Micmacs (info) 22:53 17/6 (101)
Hanasaari a (info) 21:58 17/6 (3)
Black Mirror - Be Right Back (info) 21:57 17/6 (18)
Psych:9 (info) 21:55 17/6 (6)
The Square (info) 21:51 17/6 (84)
The Equalizer 2 (info) 21:45 17/6 (27)
Greta (info) 21:41 17/6 (3)
En kvinnas rop (info) 21:40 17/6 (1)
Bröllopsfest i Karelens runobygder (info) 20:48 17/6 (1)
It Watches (info) 20:25 17/6 (1)
The Poison Rose (info) 19:59 17/6 (2)