uncle_funk
Varje scen med Statham, stark 4 i underhållningsvärde. Filmen som helhet hade ett tafatt schema, kass klippning och fruktansvärt ologiska händelser...
 PeterTheW
Stark trea. Man vet ju vad man får och actionscenerna blir större, större och alltmer oseriösa, men fan så underhållande det är.
 Lotso
I sin helhet är jag själv lite förvånad att det är Fast & Furious filmserien som blivit den lökiga underhållande actionserien bland de moderna popcorn rullarna. Men jag klagar inte, men jag kan se ifall de riktiga fansen börjar tröttna eller inte finner något nöje längre i filmerna. Då filmerna har blivit vad de blivit. Men jag brydde mig inte om det i första taget, och för mig är detta det jag vill ha utifrån serien. Med det sagt så känns avsaknaden av Paul Walker, och jag känner ändå att 7an hade varit ett bra avslut för denna filmserien. Även originalskådespelarna kändes som de körde på tomgång i denna och hade inte lika mycket energi som i de föregående filmerna. Men Jason Statham och Dwayne Johnson är de som lyfter filmen och är de riktiga stjärnorna i filmen. De har underbar kemi tillsammans, de vet vilken typ av film de är med i och har bara kul från början till slut. Jag betalar mer än gärna för en egen film med bara de två, eller en spin-off på deras karaktärer i en film. Actionscenerna håller, och jag var aldrig uttråkad under filmens gång. Även ifall skurken inte var den bästa i serien, så är hon heller inte den sämsta. Helen Mirren levererar på de få minuterna hon har, och även kul att se Luke Evans tillbaka. Som sagt, vi kommer få se mer av Shaw familjen i kommande filmer är jag säker på. I det stora hela blev jag underhållen, och känner mig nöjd och fick det jag betalade för. Gå inte in och förvänta er mer i en sådan här film. Då har man inget sinne för humor.
 dexterde
Jag tycker det är jätte tråkigt att filmerna går ifrån "bil filmer" med action i till action filmer och nästan utan bilar. Den får en 2:a för att jag känner mig snäll sen så är effekterna inte dåliga alls. Men som sagt dom försvinner allt mer från det som gjorde dessa filmerna bra.
 badpanda1606
Har aldrig ngr förväntningar på dessa filmer, jag vet Precis vad jag får. Förutsägbar, överdriven action, ologiska luckor i manus, "coola" comebacks/repliker. Men i slutändan så är Det oerhört lättsamt och enormt underhållningsvärde.
 stoked87
My guilty pleasure films serie :)
 djonipony
Ett kliv ner från fantastiska 7:an. Men många skratt.
 Adoniram
Skurkarna åker på stryk igen, vem hade kunnat tro det? Man slänger in extra allt (utom ett hyfsat manus) för att rädda konceptet, men nog börjar det kännas lite ansträngt.
 ulpe01
Jag skrattade förmodligen på ställen som inte var tänkta att vara komiska, och jag skakade på huvudet mer än en gång, men visst är det fortfarande underhållande. Men uppenbarligen är det ingen som längre bryr sig om Han och avsaknaden av Buster är överhängande. Inte riktigt samma sak längre. Men Jason Statham är det bästa i hela filmen.
 pungsnigel
Fyfan....nu räcker de väl snälla snälla.
 Julius
Alltid låga förväntningar på dessa, men helvete vad den överraskade! Grym skådisuppslutning och riktigt vackra actionscener. Vin är ju sämst som vanligt, men den blonda blåögda är borta iaf.
 atroxa
Nu får de fan ge sig.
 kervisch
Underhållande men finns ingen känsla. Behöver inte vara så jäkla maffigt hela tiden.
 Sir_Lord
Blir bara mer och mer action i denna följetång. Nu är de de största skurkarna i världen, och dessutom commandosoldater, De logiska luckorna kommer med jämna mellanrum. Och väldigt krystat manus där de flesta mest ska vara så macho som möjligt istället för att försöka leverera ett vettigt jobb.
Ett steg tillbaka ifrån den förra där den här verkar försöka för mycket att vara seriös och krystade konflikter och allianser. Hela anledningen till huvudkonflikten får dessutom alldeles för lite utrymme på ett sätt som känns rent av förolämpande. Inte alls lika många underhållande over the top bilscener heller. Jag roades dock väldigt av World War Z Cars edition scenerna. Filmen känns dessutom spretig och saknar flow utan är ganska mycket bara scener staplade på varandra. Karaktärerna behöver lite fingertoppskänsla för att jag ska bry mig.
 Andreas_
inte mycket att skriva här egentligen, utan som dom övriga FF filmerna så är denna utan tvekan den sämsta som spottats ut och dom borde ha slutat producera denna dynga för längesen...även om faktiskt dom 2 senaste om än överdriva var lite små roliga och underhållande, så är detta bara ett patetiskt skämt, det är varken kul, underhållande eller ens med en glimt i ögat...utan känns som att dom försöker gå över gränsen men samtidigt vara seriösa...och det fungerar verkligen inte och vad hände med alla coola biltävlingar som dessa filmer handlade om en gång i tiden...nu är det ubåtar och stridsflygplan och surfa med torpeder ovanpå isen osv...nä detta är bara för fånigt nu och även om alla skådisar är kvar förutom stackars Paul Walker som gick bort förra filmen så känns det fattigt och torrt, det känns inte som att dom agerar med känsla och engagemang längre utan endast för en fet lönecheck och går på autopilot...skittråkigt trots att det är action var 5:e minut och den nye "Paul Walker" Scott Eastwood är inte bra här...känns mest bara i vägen och överflödig och man saknar verkligen Paul Walker till dessa filmer...tack å lov så såg jag inte skiten på bio iallafall och det kommer nog aldrig mer ske heller, skulle dock faktiskt kunna tänka mig en spin off med The Rocks och Jason Stathams karaktärer, för det är dom som endast är lite intressanta här, resten är bara tråkigt ploj skräp....betyget blir en mycket svag 1:a trots att superskådisen Kurt Russell är med.
 haajen
Tråkig och på tok för lång, storyn är pinsamt krystad och Theron är ingen bra skurk. Statham är bäst.
 Genstruktur
Är det en dagisklass som skrivit manuset? Skänk budgetpengarna till bättre behövande istället för att göra en nummer 9 i den här serien.
 Halofreak92swe
Det ballar ur mer och mer. Filmen är ju nästa i klass med Just Cause-spelen haha! Full rulle, galen action och massa explosioner och en del coola bilar och såklart Dwaynes muskler. Hjärndött men väntade mig inget annat. Svag 3.
 eriohm1982
Vilket jävla skräp. Helt klart den sämst filmen i FF-serien. Sämst av allt var helt klart dock Charlize Theron, herregud vilken träig insats.
 Björkman
En av de bästa i serien, om inte den bästa. Visst är det lite väl mycket otroliga saker som sker i actionscenerna mot slutet, men vad är att förvänta sig? Vi vet vad vi ska få och ska man jämföra med övriga i serien höjer denna sig ett snäpp från merparten av de andra filmerna. Att en del här ger ettor beror nog snarare på att de börjar tröttna på hela grejen med gasa bil och jaga eller fly från skurkar..
 dudson
Sanslöst hjärn dött. Tycker faktiskt dom skulle stannat på del 7, men på nått jävla vis är detta satans charmigt. Allt är så flippat att man sitter och garvar konstant åt galenskaperna.#) besviken på boven. Ur trist med noll karisma. Nåväl den sista timmen fick man valuta för tiden man la på denna tvistade skapelse. 2+
 Tobbiee
Satt mestadels å skrattade åt hur pass dålig jag tyckte filmen var. Manus och story utförandet var bland det sämsta jag sett. Fyyyfan va illa detta var. De andra i serien framstår som rena konstverk i jämförelse. Kunde jag ge 0 skulle jag gjort det.
Jag älskade verkligen denna filmserien så länge att jag trodde aldrig det skulle komma en dag då skulle tröttna. Bästa filmen är ju trots allt otroligt nog del 5. Med den sjunde filmen försvann dock alltför mycket hjärta i filmserien eller så var det kanske för att jag älskade Paul Walkers(R.I.P.) karaktär allra mest. Denna senaste delen(8) är visuellt och innehållsmässigt underhållande och galen och jag älskar The Rock och Jason Statham men som sagt det är för lite hjärta kvar.
 celec
Filmen är hemsk ur nästa alla perspektiv. Det som gör att den ändå klarar sig från en etta är Statham och the Rock som är underhållande när de är med.
 widez
Snygga explosioner och inzoomningar! Svag tvåa.
 Hypostas
Orkade bara se en halvtimme av den här skiten.
 best_jeppe
Statham är definitivt det bästa i det hela filmen. Tyvärr så är han inte med så mycket. Stabil 2a.
 Zok
Underhållande är det verkligen och den håller som en av de bättre i serien, dock inte bäst. Den kändes nästan som en bondrulle i slutändan.
 Henkepedia
En serie som jag egentligen aldrig gillat men ändå sett. Flera av dem har varit underhållande till viss del där del 7 varit bäst. Denna däremot är den sämsta och de skulle slutat på topp... Svag 2:a
De är nu så långt borta från där det hela började att det blir parodi istället. Paul Walkers frånvaro märktes tydligare än vad jag trott och det hade kanske varit rimligt att sluta på sjunde delen. Är det dock bara hjärndöd action man vill ha levererar den till 100%, så där finns inget att klaga på. Undrar om del 9 kommer utspela sig i rymden?
 arruba
Det är oerhört töntigt och tar sig själv på extremt stort allvar, men jag tror också det är där filmen vinner sina poänger. Det är ständigt underhållande och godis för ögonen. Korkat men jävligt trevligt, ungefär som en stor påse chips. Inte vidare bra, men gott.
 abnormal
Givetvis oerhört löjligt, men faktiskt sämre än flera av sina föregångare.
 dafreakish
Fruktansvärd åttonde film i testosteronfilmernas osannolika ledare. Gnistan är borta och allt blir bara mer och mer till det kollapsar i dumhet sällan sedd. Theron och Mirren är trevliga tillskott men vad fan har de här att göra? Inget kan rädda den här sjunkande u-båten.
 Supernaut
Trött och förutsägbar fortsättning på en trött och förutsägbar serie filmer.
 araka
Vad ska man säga?
 kryttan
Film får gärna vara överdriven för min del, bara den är underhållande, men det här är för mycket trams även för mig.
 RichardEk
Den åttonde installationen växlar upp om möjligt än mer än föregångarna. Det blir naturligtvis fullständigt orimligt men fysikens lagar är förhandlingsbara när Vin Diesel spänner musklerna. Resultatet är inte så mycket en sammanhängande film utan snarare ett pärlband med omöjliga stunts sammankopplade med slagsmål mellan levande varumärken (Diesel, Statham, Johnson). Det är lika löjligt som det är underhållande, men den bästa filmen i serien förblir Fast and Furious 5.
 Murvel48
En hel del kul action men diverse dumheter och fånerier första halvan av filmen drar ner betyget.
 Afflicter
Effekterna börjar vara inne på Stephen Sommers territorie, totalt horribla. Tydligen har man fått för sig att följande film i serien måste vara mer huvudlös än föregående, oberoende av hur löjligt och orealistiskt det blir.
 Green Mamba
Bortsett från effekterna var denna film värdelös.
 Ghostface
Denna serie är sitt egna universum med sina egna regler. Underhållande karaktärer väger upp den klassiska actionhandlingen så vi inte bara har bilar och fighter.
 Xeno
Nää... jag orkar inte
 Zebulonm
Den är okey men endast Tokyo drift är sämre än denna.
 InzZzomnia
Första rullen i den här serien var OK, andra funkade men att se en tredje o.s.v. lockade aldrig. Men så hade jag tråkigt och den här gick på TV. Och inte mycket har ändrats sen jag övergav serien, vilket gjordes väldigt tydligt redan i den inledande scenen. Tappade intresset efter 10 minuter och kollade bara upp från telefonen när jag hörde Nathalie Emmanuels röst. Betalar folk alltså fortfarande pengar för och se det här?
Senaste kommentarer
Once Upon a Time in Hollywood (info) 13:43 20/8 (10)
Sången om Stockholm (info) 13:06 20/8 (8)
A Young Man with High Potential (info) 12:39 20/8 (1)
I Don’t Feel at Home in This World Anymore (info) 12:22 20/8 (21)
Satanic (info) 12:08 20/8 (7)
Tank 432 (info) 12:00 20/8 (9)
Palos brud (info) 11:00 20/8 (1)
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 09:01 20/8 (7)
Let the Sunshine In (info) 05:08 20/8 (7)
Hands of Stone (info) 01:49 20/8 (5)
Drömmarnas värld (info) 23:33 19/8 (111)
Buffalo Bill (info) 23:31 19/8 (7)
Midsommar (info) 23:19 19/8 (24)
Under pyramiden (info) 22:58 19/8 (6)
Wicked Witches (info) 22:28 19/8 (1)
Leptirica (info) 22:00 19/8 (3)
Gentlemen (info) 20:17 19/8 (32)
Flicka och hyacinter (info) 20:08 19/8 (90)
Wonder Woman (info) 20:00 19/8 (110)
10 Years (info) 19:38 19/8 (22)
Behöriga äga ej tillträde (info) 19:05 19/8 (1)
För en liten snuvas skull (info) 18:58 19/8 (2)
Maskeraden (info) 18:42 19/8 (3)
Rosenbaum - Det sista vittnet (info) 18:36 19/8 (2)
Rosenbaum - Målbrott (info) 18:27 19/8 (1)
Rosenbaum - Bländverk (info) 18:23 19/8 (2)
Paddington (info) 18:02 19/8 (46)
The Last Black Man in San Francisco (info) 15:48 19/8 (2)
Cloud Atlas (info) 15:35 19/8 (305)
Den skyldige (info) 13:31 19/8 (14)
Superman the Movie (info) 11:23 19/8 (268)
Scarface (info) 10:50 19/8 (1043)
Kungsgatan (info) 09:53 19/8 (17)
Lejonkungen (info) 09:05 19/8 (19)
Pandoras ask (info) 06:38 19/8 (29)
A Touch of Zen (info) 06:37 19/8 (22)
Bring It On: Worldwide #Cheersmack (info) 04:22 19/8 (1)
Fruktans lön (info) 03:18 19/8 (43)
Poirot: The Adventure of the Egyptian Tomb (info) 23:12 18/8 (1)
Highlander (info) 23:05 18/8 (349)
Bloodfist VII: Manhunt (info) 22:56 18/8 (3)
De förskräckliga barnen (info) 22:52 18/8 (14)
Happy-Go-Lucky  (info) 22:37 18/8 (161)
About Time (info) 22:37 18/8 (134)
Stormen (info) 22:28 18/8 (29)
The Warriors - Krigarna (info) 21:48 18/8 (373)
The Jurassic Games (info) 20:55 18/8 (2)
Free State of Jones (info) 20:15 18/8 (21)
Kyss mig (info) 20:15 18/8 (92)
Good Boys (info) 19:10 18/8 (2)