Betyg idag: 1 047 Besökare idag: 4 855

DrJW
Det har verkligen varit ett tag sedan man såg en udda par buddy-movie och jag vet att det finns några i den genren som har gjorts de här åren, filmer som The Heat med Sandra Bullock och Melissa McCarthy (den ser riktig dålig ut), 21 och 22 Jump Street (båda sög) och The Other Guys, som är en parodi av den genren, men den var dålig. Den här filmen var den bästa udda par buddy-filmen jag har sett på länge! Om du gillade Lethal Weapon, 48 HRS, Tango and Cash, The Last Boy Scout, Die Hard With A Vengeance och Midnight Run, så kommer du att älska den här filmen! Den försöker i princip vara som dem filmerna och den är kanske inte den bästa i den genren, men den var underhållande och rolig, och den var åtminstone bättre än filmen The Nice Guys, en annan film i den genren som kom ut förra året, och jag vet att många tyckte om den, men jag tyckte att den var ok. Filmen har bra action och ett riktigt bra soundtrack, och jag gillade verkligen rollbesättningen dem gjorde för den här filmen. Du kan aldrig gå fel med Samuel L. Jackson i en bad ass huvudroll och Gary Oldman som skurken. Jag tyckte om Elodie Young och Ryan Reynolds var rolig, men Salma Hayek var väldigt rolig och rätt bad ass hon själv i den här filmen, en av de bästa roller och filmer hon har gjort på länge. Den enda nackdelen med den här var att bakgrunden i filmen var ganska ur fokus, men jag är rätt säker på att det var något konstigt med projektorn och inte själva filmen. Om du vill se en rolig action udda par buddy-rulle, så se den här filmen! Den är definitivt den bästa filmen i den genren som har gjorts på länge.
 PeterTheW
Det är ju fånigt och tunt utav helvete, men jag har inte tråkigt, det vill jag lova. Riktigt underhållande...
 Greggor
Jackson och Ryan funkar är helt OK som radarpar. men denna blev på tok för lång. Skulle minst varit 15-20 min kortare.
 Jaganatha
Ännu ett försök att kombinera komedi med hypervåldsam action i buddy movie-format. Det lyckas rätt väl, även om kontexten med en lönnmördare som huvudvittne i en rättegång mot en folkmördare till diktator är lite väl långsökt och allvarlig. Homeopatisk rättvisa - det krävs en mördare för att sätta fast en värre mördare. Filmen är överlång och jag hade kunnat vara utan t.ex. Salma Hayeks överspel. Spelet mellan Jackson och Reynolds fungerar däremot hyfsat och det räddar godkänt betyg åt filmen. Men jag hoppas verkligen inte att det kommer en uppföljare. Den går bra i Staterna, har jag hört.
 Ramza
Förvånansvärt underhållande rakt igenom. Ryan å Sam Jackson funkar bra med varandra, Salma Hayek överraskar som filmens höjdpunkt och det är alltid kul att se Gary Oldman. Actionscenerna är även dom riktigt bra. Enda klagomålet är väl att den är aningen för lång.
 kervisch
Skönt rulle
 Dutch
Nä nu får han fan lägga av snart SLJ
 DIProgan
Tvåan är nära. Humorn räcker inte för att hålla uppe den här snarkiga actionrullen men visst det är väl välgjort som det mesta these days.
 robinator-
Känns som en lågbudget-rulle med hög budget. Ligger och nosar på 3:an emellanåt.
 mi9
Kul nonsens-aktion. Nästan en fyra.
 zac2go
Farligt nära en tvåa, men charmen hos Ryan Reynolds... Ja, trea.
 miguelmetal
The Hitmans Bodyguard är humorbefriat, gapigt, klyschigt, våldsamt, orealistisk amerikansk smörja! Inte ens värt gratisbiljetterna vi vann! Två timmar av vårt liv som vi aldrig kommer att få tillbaka! USCH!!!
 Lotso
I sin helhet är The Hitman’s Bodyguard är underhållande tillbakablick film som påminner om 90-talets ”buddy-cop” actionfilmer. Vad som gör filmen är främst kemin mellan Ryan Reynolds och Samuel L. Jackson. De klaffar bra ihop, och jag kan redan nu se internets alternativa titel på filmen ”Deadpool & Nick Fury”. Däremot så marknadsför den sig själv mer komisk än vad den egentligen är. Något jag kanske hade önskat filmen var lite mer utav. Speltiden lite för lång. Skurken var inte så minnesvärd, men han är ändå inte fokus eller i centrum här. Jag tror det är ganska simpelt. Gillar du trailern, så lär du gilla filmen. Så simpelt är det.
 Halofreak92swe
Alldeles för rörig och inte lika rolig som jag förväntat mig.
 ToddDowney
På tok för underhållande för sitt eget bästa..
 AdamB-film
Snudd på etta. Platt, stereotypt, inte speciellt rolig och framförallt irriterat orealistiskt.....
 ulpe01
Habil actionkomedi som inte når de högsta höjderna, men är rätt kul för stunden. Lite för lång. Det här är en typisk nittiominutare som dragits ut alldeles för mycket. Man får lite vad man förväntar sig.
 ekneB
Det tog mig 2/3 av filmen innan jag insåg att det är en pg-13 verision av Deadpool utan 4th wall breaks. I all ärlighet så är den enda som förtjänar lite praise i den här filmen Gary Oldman, som återigen bevisar att han är fan bäst oavsett om filmen är skit eller guld! The Hitman's Bodyguard får en 3a för att den är mer underhållande än den är generisk
 badpanda1606
Solklar 3a. Relationen mellan Ryan 8ch Samuel fungerade bättre än väntat. Deras relation var bättre än filmen.
 Engravadlax
Fetogillar den fula bloomeffekten. Manus är mer miss än hit.
 GrandMaster_E
Kanske mer lutar åt betyg 2,5. Inget jag kommer komma ihåg om 20 år men det var iallfall en helt solid filmuppevelse utifrån vad man förväntade sig.
 Sture Stenhög
Buddy-action så som den gjordes på 80- och-90-talet, och då inte av den självmedvetna retroblinkande sorten, den här filmen kör på som om millennieskiftet aldrig ägde rum. Jag känner mig närmast kontraktsbunden att gilla det, och det var inte inte ett kontrakt som jag kände att jag behövde bryta. Jag ska dock inte sitta och påstå att den är fantastisk, hade den kommit under de här filmernas storhetsperiod, så hade den varit genomsnittlig som bäst. Men jag tar det, bortskämd är man ju inte längre, och genomsnittet var trots allt ganska högt. Samuel L. Jackson är i fin form, och Ryan Reynolds är åtminstone helt okej. Gary Oldman som vitrysk folkmördare hade kanske mer potential än vad man tar tillvara på, men visst får han fortfarande räknas som ett plus. På det stora hela är det konstant lite småkul och lite smådumt, och resan är underhållande nog för att det ska räcka till en trea
 Björkman
Klart godkänd actionkomedi med Samuel L. Jackson i god form (man kan inte tro att karln är nära 70 bast). Jakten i Amsterdam ger Bond-feeling och får ses som filmens höjdpunkt. Stabil trea.
 bryngel
Kemin mellan Reynolds och Jackson ger den trean. Är fånigt förtjust i denna typ av filmer, det erkännes.
 HerrNenne
Ibland lyckas Jackson men framförallt Reynolds skapa lite charm men det drunknar i dussinaction. Oldman tråkar ut mig.
 foppa99
Avskyr pretantiöst putslustig-action. Känns så förlegat
Trevlig och charmig actionkomedi med actionscener som kanske inte direkt är fantastiska men som ändå känns lite mer spännande än det mesta man ser. Reynolds och Jackson har verkligen kemi och funkar väldigt bra. Det är överlag sådär "ganska bra" och småsaker som stör är relativt små, men dom finns ju där. Det är inte direkt som att jag blir engagerad i romanserna men samtidigt är dom ganska roande. Det är verkligen en 2.5a och jag vet inte om jag har sett för mycket tråkig skit på sistone som gör mig benägen att sätta en trea för lätt eller om jag överkompenserar att filmen inte är något speciellt som helhet även om den var charmig och underhållande och sätter en tvåa.
 amotherscrime
Krystad och helt jävla meningslös. Inte speciellt rolig och framförallt så är den varken spännande eller underhållande. Ser hellre om gamla godingar såsom Rush Hour och Midnight Run.
 Andreas_
En lite annorlunda version av gamla goda "buddy" genren, där det är både lite humor men även ganska rått våld med i bilden och jag gillar upplägget och konceptet och även kemin mellan just Jackson och Reynolds och även då dom lite mer våldsamma actionscenerna eftersom det blir en härlig kontrast mellan det roliga och actionscenerna men storyn är inte mycket att hänga i granen, så filmen blir lite tråkig trots att det är action var och varannan minut. Gary Oldman spelar skurken vilket han gör övertygande men som sagt, ingen av dessa skådisar 3 riktigt bra skådisar kan rädda filmen från storyn eller manuset om man säger så. Sen ska det tilläggas att Patrick Hughes visar här att han är en kompetent actionfilmsregissör. Betyget blir en svag 3:a
 Robkiller
En hel del biljakter och Jackson är bra, men alldeles för mycket dålig humor i denna för att det ska kunna sägas vara bra.
 WillyV
Startar kul men den blir tröttsam i längden.
 annihilat0r
"The Hitman's Bodyguard" bevittnade jag en fredagskväll i september på en bio i centrala Karlstad. Det jag närmast kan återkalla är sensationellt mycket "pang pang" och en lustig relation mellan Ryan Reynolds och Samuel L Jackson. Vid tidpunkten bedömde jag att filmen var värd detta vackra betyg, troligtvis mestadels baserat på Ryan och Samuels eggande jargong.
 myslas
Blev mest sugen på att se Deadpool igen under den här filmen.
 Bomkia
Bantern mellan Reynolds och Jackson fungerar bra, men actionsekvenserna har absolut noll tyngd i sig och det blir ibland för löjligt. 3-
 arruba
Samuel L Jackson är alltid ett säkert kort, i en dålig film är han ändå alltid ett ljussken. Lyckligtvis är denna långt ifrån dålig, man skrattar var och varannan scen, Deadpool aktuella Ryan Reynolds är väl ansedd ett komiskt geni numera och här sviker han definitivt inte. Bra jädra film!
 Misslovemovie
Stundtals underhållande men håller inte helavägen.
 ekback
Skön! :) Jackson äger.
 Xeno
Börjar bra och lovande, får Beosnan-Bond-vibbar. Går dock till våldsamma överdrifter...
 Sir_Lord
Positiv överraskning där Sam och Ryan samspel mellan varandra funkar. Rollerna runt omkring är inte så speciella men gör inte bort sig. Bjuder på några oväntade scener som drar på smilbanden
Actionkomedi med betoning på action. Mer underhållande än vad jag trodde och det är full fart från start. Sam Jackson spelar typ sig själv.
 Murvel48
Urdum film! För att vara en "komedi" (visserligen ganska humorbefriad) drivs våldet ett snäpp för långt. Men det som verkligen sänker filmen är det där typiska Samuel L Jackson-tugget som jag är ruskigt trött på vid det här laget. Dom hade gott kunnat klippa bort 20 minuter av detta.
Senaste kommentarer
A Simple Favor (info) 07:51 15/12 (6)
Född den fjärde juli (info) 06:30 15/12 (242)
The House That Jack Built (info) 04:25 15/12 (1)
Nattens eskader (info) 02:48 15/12 (2)
The Wife (info) 02:09 15/12 (7)
Jumper (info) 00:45 15/12 (543)
Aquaman (info) 00:42 15/12 (2)
Justice League (info) 00:36 15/12 (62)
John Wick: Chapter Two (info) 00:29 15/12 (56)
Beck - Sista vittnet (info) 23:51 14/12 (187)
4:50 från Paddington (info) 21:40 14/12 (32)
Triple 9 (info) 21:38 14/12 (29)
Det våras för slummen (info) 21:05 14/12 (71)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 21:02 14/12 (52)
A Dog's Purpose (info) 20:55 14/12 (11)
The Little Mermaid (info) 20:44 14/12 (1)
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (info) 20:37 14/12 (78)
Mad Youth (info) 19:33 14/12 (3)
Ex Machina (info) 19:33 14/12 (161)
Mowgli (info) 19:31 14/12 (8)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 18:38 14/12 (14)
Bone Tomahawk (info) 17:50 14/12 (58)
Like Father (info) 16:56 14/12 (9)
When We First Met (info) 16:53 14/12 (9)
Blondin i fara (info) 15:04 14/12 (7)
Dr. Phibes kommer tillbaka (info) 14:31 14/12 (24)
Stanley & Iris (info) 14:24 14/12 (9)
Puppet Master: The Littlest Reich (info) 14:02 14/12 (5)
Beck (info) 12:13 14/12 (151)
Rosa Moln (info) 10:54 14/12 (1)
Korset (info) 07:09 14/12 (2)
Ted – För kärlekens skull (info) 05:12 14/12 (39)
All Inclusive (info) 05:07 14/12 (3)
All Inclusive (info) 02:56 14/12 (17)
Rovdjuret 2 (info) 01:29 14/12 (315)
Avengers: Infinity War (info) 00:22 14/12 (72)
Att älska så (info) 00:20 14/12 (1)
Kingsman: The Golden Circle (info) 00:07 14/12 (45)
Poseidons hemlighet (info) 00:01 14/12 (11)
Atomic Blonde (info) 23:56 13/12 (56)
Tomtetass 2: Julens hjältar (info) 23:23 13/12 (2)
Jumanji: Welcome to the Jungle (info) 22:32 13/12 (51)
Tomtetass och jakten på julen (info) 21:56 13/12 (13)
The Disaster Artist (info) 20:15 13/12 (26)
Gameboy (info) 20:13 13/12 (33)
The Big Lebowski (info) 20:11 13/12 (1135)
Det svänger på slottet (info) 18:27 13/12 (15)
Galopperande flugan (info) 17:02 13/12 (18)
Frank Nitti (info) 16:07 13/12 (4)
Walk a Mile in My Pradas (info) 15:36 13/12 (2)