Kajanus
Helt otrolig. Att få ta del av denna historia genom ögonen på en ensam och rädd människa (kraftfullt spelad av Portman) är ett cineastiskt nöje.
 Manko
Makalöst smal film. Jackie skildras endimensionellt, bara som Johns änka, vilket gör att hon aldrig får vara en egen person. Helt klart synd för det måste finnas mycket i hennes liv som är värt att berätta.
 Fredzon_M
En trailer uttöjd till 99 minuter. Fokus på ytliga detaljer och manér. En trave trailer-klichéer idisslas genom idiotisk klippning. Rikligt irriterande.
 Skökskjuterska
Imponerande intetsägande. Flyktigt och oengagerande.
 Howler19
Det är en enastående prestation från Portman som står i fokus, uppbackad av väldigt snyggt foto, scenografi och kostym. Även musiken står ut på det ganska unika sättet den träffar rätt med sina melankoliska toner. Kortfattat är hela hantverket riktigt fint. Men det är ändå något som håller tillbaka filmen, och man behöver inte tänka länge för att inse att det är Jacqueline Kennedy. Jag tror att den här filmen blev så bra som en film om henne kan bli.
 Filmguru
Portman är mycket bra i en mycket seg bio-pic.
 haajen
Inte helt stabil fyra men den är fascinerande hela vägen igenom om än lite småseg emellanåt. Portman är mycket bra och här finns scener som är tekniskt briljanta, foto och musik är suveränt.
 kexchokladet
one-woman show. Fantastisk rollprestation av Portman. Filmen i sig är dock outsägligt långsam
 PeterTheW
Väldigt välspelad men så fasansfullt oengagerande och tråkig film.
 fabbe86
Portman gör den sevärd men bitvis är det rätt innehållslöst tyvärr.
 myslas
Till stor del bra tack vare Portmans makalösa insats. Foto är också av hög klass men i övrigt är filmen egentligen inte särskilt minnesvärd. Svag trea.
 HerrNenne
Kompetent gjord men dör biopicsdöden. Känns oändligt långsam. Bra skådespelarinsatser rakt igenom.
 Miamia
Följer inte standard-dramaturgi, vilket gör den bra men svår. John Hurt är fantastisk.
 UFO_lars
Väl genomförd, bra skådespeleris, snyggt foto men väldigt tråkig att se på. Kanske är det exakt det som Pablo Larrain vill uppnå och det är enbedrift iofs men det är fortfarande ingen stor njutning att se Jackie.
 ShenLong
bra produktion, bra spelat, otroligt tråkig att titta på
 asasae
Kändes ointressant redan från start. Såg bara några minuter sedan stängde jag av. Svårt att tro att den riktiga Jackie pratade på det viset.
 Sture Stenhög
Ett väldigt kompetent hantverk. Tidsperioden är otroligt snyggt rekonstruerad och Natalie Portman är väldigt bra i titelrollen. Hon har verkligen lyckats fånga Jackies manér och sätt att prata samtidigt som hon ger oss en inblick i en kvinna vars liv har omkullkastats totalt. För ytterst är väl det här en film om att hantera en personlig tragedi, med den lilla extra kryddan att just denna tragedi är en av 1900-tals-historiens största händelser, vilket medför att både mediebilden och eftermälet måste kontrolleras. En intressant vinkel ändå tycker jag. Skådespeleriet i övrigt lämnar en del att önska dock, i synnerhet Peter Sarsgaard som Bobby känns inte speciellt lyckad alls. Men den största begränsningen ligger i själva projektet som sådant, det blir lite för inrutat, jag gillar att se sådana här filmer, men de är sällan jag ger dem mer än en trea, och det var jag aldrig nära att göra här heller
 mammene
Ja en svag trea känns det som. Man har begränsat sig till tiden efter Johns död och då blir det komprimerat, ett sätt lika bra som något annat, en bra ide i sig självt. Risken är väl att man kan tappa intresset om man inte tycker att det händer något, men så kände inte jag. Det är intressant att gå in i en människa, kanske man inte fick en så ingående bild av Jackie eller så är det precis så här hon var. Kunde inte låta bli att störa mig på Portmans sätt att tala, men tydligen talade Jackie så här.
 Ful_fisk
Lyfter aldrig, känns ofokuserad och fragmentarisk. Hela filmen utspelar sig väldigt nära huvudpersonen när hon går igenom ett trauma, men ändå känner jag aldrig att jag kommer särskilt nära henne. Känner aldrig att filmens skapare verkligen har någonting att säga, utan mest har tänkt att Jackie Kennedy är en bra person att göra film om och förväntat sig att filmen ska skriva sig själv. Det gör den inte. Natalie Portman levererar förstås, och jag hade väldigt gärna sett denna göra denna roll i en bättre film.
 arruba
Nathalie gör filmen, hon är perfekt som Jackie och hennes tragiska livshistoria berättas ur ett intressant perspektiv.
 Roswall
Kan alldels för lite av historien för att en såhär pass inzoomad film ska lyfta högra upp. Gillar anslaget. Portmans dialekt är ibland distraherande.
Mycket kompetent hantverk och Portman spelar väldigt bra, men det känns tomt och själlöst. Det blir aldrig intressant och på riktigt. Mest tråkigt.
 BrutusBeefcake
Zzzzzzzzzzzz........ (3+/15)
 Zipper
Tråkig film om ett intressant skeende. Natalie Portman är bra men man får aldrig något grepp om Jackie som person. Svag trea.
 fridenpaden
Minns fortfarande filmen Parkland. Kan inte säga att den här är bättre. Båda är egentligen lika tråkiga.
 abnormal
Snyggt gjord, men blir inte gripande, som det nog borde.
Senaste kommentarer
Jungfrukällan (info) 11:20 19/9 (164)
Solsidan (info) 08:43 19/9 (37)
The First Purge (info) 08:38 19/9 (5)
Annihilation (info) 08:19 19/9 (84)
Oh, vilket bröllop (info) 06:08 19/9 (10)
Slutstation Brooklyn (info) 06:05 19/9 (23)
Det gröna rummet (info) 06:01 19/9 (14)
Det 13:e tillägget (info) 05:42 19/9 (10)
Gåspappan (info) 03:29 19/9 (1)
The Basement (info) 01:07 19/9 (1)
Sector 7 (info) 01:00 19/9 (6)
Berlin Syndrome (info) 00:54 19/9 (7)
Gravity (info) 00:45 19/9 (438)
Män som simmar (info) 23:47 18/9 (12)
My Friend Dahmer  (info) 23:39 18/9 (14)
The Forest (info) 23:27 18/9 (5)
Overboard (info) 23:00 18/9 (3)
Saw (info) 22:54 18/9 (78)
Justice League (info) 22:41 18/9 (56)
Jigsaw (info) 22:35 18/9 (22)
The Skeleton Twins (info) 22:34 18/9 (50)
Det brinner en eld (info) 22:28 18/9 (5)
Jack & Connie (info) 22:22 18/9 (29)
West Side Story (info) 22:21 18/9 (180)
Spectral (info) 22:20 18/9 (28)
Videomannen (info) 22:19 18/9 (1)
The Meg (info) 21:00 18/9 (12)
Gainsbourg - ett legendariskt liv (info) 20:51 18/9 (46)
Revenge (info) 20:46 18/9 (12)
Ghost in the Shell (info) 20:42 18/9 (64)
Eldprovet (info) 20:38 18/9 (1)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 20:22 18/9 (13)
The Work: Gruppterapi med mördare (info) 19:48 18/9 (8)
Sicario 2: Soldado (info) 19:46 18/9 (11)
Samaritan Girl (info) 19:13 18/9 (107)
Mumien vaknar (info) 18:47 18/9 (79)
First Reformed (info) 17:43 18/9 (3)
Surveillance (info) 15:52 18/9 (1)
Farväl Europa (info) 15:50 18/9 (6)
Captain America: The First Avenger  (info) 12:37 18/9 (339)
Mother Goose Rock ´n´ Rhyme (info) 11:53 18/9 (1)
Invasionen av Danmark (info) 11:51 18/9 (18)
Åsa-Nisse - Wälkom to Knohult (info) 11:49 18/9 (138)
Norma Rae (info) 11:20 18/9 (15)
Dirty Work (info) 10:44 18/9 (40)
Upgrade (info) 10:41 18/9 (8)
Thor (info) 10:28 18/9 (436)
Det förlovade landet (info) 09:49 18/9 (4)
Plaguers (info) 07:43 18/9 (14)
Cleveland Abduction (info) 07:18 18/9 (8)