Steinman
Sedd på Lucia Movie Night. Hög fart och riktigt rolig första timmen. Något halvdant slut.
 Horibe
SKön förortssatir om drömmen att göra någonting annat. Plus för sköna Jordbromiljöer och bitvis rolig dialog. Man har sett detta förut men sällan i svensk film.
 Howler19
Historien om förortssnubben som vill lägga sitt tuffa liv bakom sig har sin charm, men vi har sett den förut i många tappningar. Ska det göras måste det därför göras bra, och det här är inte bra. Det hela drivs framåt av en regissör som visar total avsaknad av subtilitet, vilket blir allra tydligast i de karikatyrartiga skildringarna av innerstadens kulturelit.
 Straiter
Betydligt roligare film än jag hade förväntat mig, men hade det inte varit för Lucia Movie Night skulle jag nog aldrig ha sett den här filmen och ärligt talat skulle inte mitt liv ha påverkats negativt av det heller.
 DYV
Sammanväver komedi och allvar på ett effektivt sätt. Roliga välspelade biroller som ger flertalet roliga scener. Även huvudrollen görs trovärdigt vilket gör att filmen blir medryckande och relevant. Bäst är scenerna med kulturkrockarna som visserligen tar ut svängarna en aning, men ända inom gränserna för att vara realistiska.
 Nalland
Hörde talas om att det inför filmen skulle vara en kombination av Jalla Jalla! och Snabba cash, vilket stämde in till viss del sett till dramaturgin. Kanske att det är lite väl mycket "blattereferenser" om uttrycket tillåts. Dock är det autenciteten som är stark i och med det slangspråk som används och löper längs med samt den kulturkrock som uppenbart uppstår. Tyvärr dras samma autencitet ner då filmen känns lång och upprepande. Det måste man bortse ifrån, allt som allt är det en trovärdig lågbudgetfilm av en förmodad ambitiös regissör.
 Spidde
Av någon anledning hade jag högt ställda förväntningar på denna film, som kanske inte riktigt införlivades. Sammantaget är det en bra och sevärd film, med bra skådespel och manus. Särskilt Can Demirtas som gör huvudrollen gör bra ifrån sig. Tyvärr tycker jag varken att humorn eller dramat håller den nivå som jag hade förväntat mig, det är något som saknas. Dock en klart habil svensk film som var rolig och trevlig att titta på, men inget som sätter några djupare spår direkt.
 Hypostas
Riktigt skön rulle faktiskt.
 Jompalompier
Härlig känsla i filmen, lite gött rå sådär. Bara synd att skådespeleriet inte håller toppklass.
 Portugallien
 mammene
Kulturkrock så det smäller om det, olika världar möts och värderingar. Det hela börjar med buller och bång och en närgången skakig kamera som störde mig, men efter ett tag tänkte jag inte på det. Allt balanserar på en löjes gräns, men man håller sig så perfekt på gränsen till att förlöjliga, trots att det trivs rätt friskt med förortsfolket, men lika mycket med kultureliten. En skön film med ett stråk av allvar.
 setterwall
Can Demirtas gör det bra men särskilt originellt är det inte.
 PeterTheW
Jävla bra!
 arruba
Det här behövde svenskfilm. Annorlunda, roligt och kreativt. Jag njöt verkligen hela tiden.
 KyLLo
Sånt här har jag sett förut. Amatörmanus, dåliga skådisar, bedrövligt ljud och billig produktion överhuvudtaget. Påfrestande.
 karlmats
En svensk komedi som på ytan vågar vara annorlunda, förortslivet ska illustreras men jag känner aldrig riktigt att man kommer nära inpå detta liv. Nu är det ju förvisso en komedi så det kanske aldrig riktigt var meningen men tar man inte mer risker än så här så blir det också lite slätstruket. De klyschiga kulturtomtarna från Södermalm är alldeles för överdrivna och Metin i huvudrollen är ju när allt kommer till kritan en ganska osympatisk jävel som det är svårt att sympatisera med. Förutom Can i huvudrollensom ändå gör det bra känns hans gangsterpolare som amatörskådisar också. Kanske ger det en äkthetskänsla, kanske ger det känslan av att det här är en högstadieproduktion som bygger på gangsterlivet genom flashback-glasögon, det är upp till betraktaren antar jag. Det duger att titta på för stunden och den får en stabil 2a.
 Roswall
Blandar och ger cringe-ögonblick med roliga takes och sköna scener. Det är närmare 4:an än 2:an.
Senaste kommentarer
Alita: Battle Angel (info) 09:14 16/2 (7)
Desert Saints (info) 08:44 16/2 (15)
Blodigt allvar (info) 08:41 16/2 (6)
Remains to Be Seen (info) 08:32 16/2 (1)
Den osynlige gästen (info) 01:42 16/2 (12)
Min bäste väns bröllop (info) 01:15 16/2 (285)
Bad Times at the El Royale (info) 01:05 16/2 (16)
The Little Stranger (info) 23:59 15/2 (4)
Polar (info) 23:57 15/2 (17)
Bird Box (info) 23:55 15/2 (47)
IO (info) 23:50 15/2 (10)
The Finest Hours (info) 23:50 15/2 (23)
Hellraiser: Judgment (info) 23:46 15/2 (5)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 23:46 15/2 (21)
Overlord (info) 23:41 15/2 (13)
Dogman (info) 23:20 15/2 (2)
Det finns inga gränser (info) 22:58 15/2 (2)
Cold War (info) 20:03 15/2 (12)
The Man Who Killed Hitler and Then The Bigfoot (info) 19:03 15/2 (4)
A Family (info) 18:34 15/2 (3)
Shanghai (info) 17:34 15/2 (44)
Air Strike (info) 16:25 15/2 (4)
Aquaman (info) 14:03 15/2 (24)
The Trader (info) 13:51 15/2 (3)
Leap Year (info) 13:28 15/2 (1)
The Limehouse Golem (info) 11:59 15/2 (10)
Neds (info) 11:57 15/2 (15)
Medan du sov (info) 11:32 15/2 (199)
Mercuriales  (info) 11:17 15/2 (1)
Livet blomstrar (info) 10:31 15/2 (1)
Mondo cane 2 (info) 06:23 15/2 (11)
My Happy Family (info) 05:38 15/2 (3)
Police Story (info) 05:24 15/2 (71)
Ondskans mirakel (info) 03:43 15/2 (23)
Hindenburg (info) 03:11 15/2 (5)
Madame (info) 00:29 15/2 (3)
The Future Of Pinball (info) 23:26 14/2 (6)
Baby Driver (info) 23:16 14/2 (73)
Din för i kväll (info) 23:10 14/2 (19)
Ciao Bella (info) 22:37 14/2 (155)
Morden i Sandhamn - I de lugnaste vatten (info) 22:19 14/2 (9)
Fyre: The Greatest Party That Never Happened (info) 21:46 14/2 (9)
Rampant (info) 21:32 14/2 (1)
Sleeping with Other People (info) 21:20 14/2 (12)
Den of Thieves (info) 21:04 14/2 (22)
Happy Death Day 2U (info) 20:41 14/2 (1)
Alla presidentens män (info) 20:23 14/2 (168)
The Salesman (info) 20:20 14/2 (24)
Soldier (info) 20:18 14/2 (157)
Tales from the Hood 2 (info) 19:42 14/2 (2)