Lotso
I sin helhet är Kingsman: The Golden Circle en underhållande uppföljare som inte riktigt når upp till första filmens nivåer. Men den bjuder fortfarande på härliga actionscener och en bred härlig humor. Elton John får en del att göra humoristiskt. Det bjuds på nya karaktärer som man välkomnar på ett bra sätt, samtidigt som man njuter av att originalskådespelarna också återvänder. Filmen vågar dock inte ta ut svängarna lika mycket som första, vilket gör att den inte känns lika unik, vilket var en av de stora överraskningarna med första filmen. Vilket jag antar denna filmen är i ett nötskal. En underhållande uppföljare med inga större överraskningar.
 PeterTheW
Det är underhållande från början till slut, inget snack om den saken, och karaktärerna är härliga nog. Lite synd att Tatum får så lite plats, men nåt säger mig att han får mer i nästa film som gissningsvis garanterat kommer. Den stora stjärnan är dock Elton John som, även om hela upplägget är fånigt som tusan, levererar några riktigt härliga skratt. Kalla mig tråkig, men jag tycker dock det är synd med de onödiga, plumpa skämten och hur de framställer filmens kvinnor, även om det är gjort för ytterligare "chock value".
 Rock Snack
Alldeles för lång och man bör ha sett ettan innan man ser denna. Tycker filmen är okej, men sämre än den första. Det finns inget djup i den. Varje scen är full med popkulturreferenser och utdragen så långt det är möjligt. Handlingen tar ett steg tillbaka för att lämna plats åt snyggt filmade fightscener och explosioner i 3D. Den politiska aspekten kändes krystad, billig och onödig. Jag tycker inte att Julianne Moore passade som hyperintelligent mästerskurk, heller. Channing Tatum borde fått betydligt mer plats. I slutändan är det en (ovanligt snygg) popcornrulle som inte tar sig seriöst för fem öre. Det må vara brist på djup, men ytan är spektakulär.
 best_jeppe
Sämre än första filmen men helt okej. Öppningssekvensen är underhållande och spektakulär men filmen når inte riktigt upp till den toppen igen. Filmen känns också ganska ytlig och är inte särskilt spännande. Men det är ändå okej underhållning. Stabil 3a.
 badpanda1606
En mycket svag 3a. Sämre än första. Är första ggn på ett tag som jag verkligen kände att detta var på tok för långt och utdraget.
 Bomkia
Inte lika bra som ettan (originstories brukar ofta ha klart mer karaktärsutveckling) med lite svagare historia och sämre bov. Men klart underhållande och värd en titt. 3+
 Pillynilly
Svaaaag trea pga sex scenens vidrighet. Nästan en 1:a. Drog ner hela filmen.
 RunRiot
Jag ställde in mig på en stor besvikelse, men jag blev positivt överraskad. Sexismen och sunkigheten finns dock kvar från förra filmen och storyn är rätt ointressant. De har försökt kompensera för bristen på innehåll genom att kasta in en massa kändisar som inte tillför särskilt mycket. Julianne Moores bad guy är en av de tunnaste karaktärerna och det gör att hela filmen känns som en axelryckning. Att de gjort Eggsy och Tilde till ett par är nästan det mest störande då de känns så felmatchade att det inte går att roota för dem. På plussidan är däremot Colin Firth helt bedårande och Mark Strong är ruggigt bra. De har dessutom lyckats bevara charmen och glimten i ögat från ettan och det är det som räddar filmen från totalt bottennapp.
 thelonelypoet
Det är endast Colin Firth som supermysig lepidopterolog som räddar filmen från att vara lika ihålig som ekfaten.
 consumedmind
Presenterad av spritlobbyn.
 ulpe01
Hade hoppats på nåt bättre. För mycket tonårs"humor" och förhållandetjafs och för lite Jeff Bridges. Häftiga actionscener tillsammans med Colin Firth och Mark Strong håller betyget på en trea.
 amam
En upprepning av ettan fast med mycket svagare skurk, tunnare story och massor med ologiska luckor. Stark tvåa.
 amotherscrime
Ja, den hade som väntat svårt att fylla skorna. Kändes förhastad och ogenomtänkt. Story och manus är svagt. Karaktärerna som gjorde föregångaren speciell är direkt svaga och känns omotiverade. Känns som en automatisk uppföljare. Gick att titta på, inte mycket mer. Det är väl det som Hollywood siktar på.
 fridenpaden
Underhållande om än inte lika bra som första. Jämförde den med de andra filmer jag sett i december -17 och kom fram till att den ändå får en svag fyra.
 Piccolo
Började som en fyra, och jobbade sig sedan sakta ner mot en trea. Underhållande men långt ifrån ettan, som jag tycker är skitbra. Kul att se Firth i Harry-rollen igen framför allt!
 Halofreak92swe
Riktigt underhållande! Lika bra som ettan. Grym action, skön humor och lagom med våld. Perfekt actionkomedi!
 Robkiller
Ungefär som föregångaren, men den tar sig aldrig riktigt och actionscenerna i slow-motion blir lite väl överdrivna.
 HerrNenne
Som vanligt när man försöker mjölka en rolig idé. För mycket, för komplicerat, för hjärtlöst.
 myslas
De här filmerna skulle inte vara så dåliga om det inte vore för att actionscenerna är så over the top att man mest blir uttråkad och vill att de ska ta slut så fort som möjligt (vilket de aldrig gör). Håller nog ändå den här ett snäpp högre än första filmen eftersom jag älskar Julianne Moore.
 annihilat0r
"Kingsman: The Golden Circle" var en actionfylld bioupplevelse. Relativt underhållande, men filmen plågas av en alltför lång speltid och helheten ter sig dessvärre ett par nivåer sämre än originalet.
 stgurgel
Hu, nästan sämre än Austin Powers-filmerna
 setterwall
underhållande actionscener. Gäller att kunna ta filmen för vad den är. Popcorn-underhållning-under-en-långflygning.
 Cloudane
Alldeles för lång och klart sämre än ettan men tråkigt hade jag inte. Svag 3a.
 mammene
När det blir för överdriven action som här och lite för mycket av jagande så tröttnar jag ur, samtidigt var vissa scener väl makabra för min smak. Men någon som faller mig i smaken är ju förstås Colin Firth,
 Sture Stenhög
Nog är det lite av en trött uppföljare det här, framför allt kändes det så i början, men när storyn väl kickar in på allvar, så blir det ganska bra underhållning av det här ändå. Det är trots allt kul med en skurk vars plan man kan ställa sig bakom, och humorn fungerar iaf okej överlag. Det finns också lite kreativitet och berättarglädje kvar i det här, och man har fått ihop ett gäng sevärd skådespelare, men roligast är kanske Elton John. Dock är filmen onödigt lång, för min del hade man gärna fått klippa ner actionscenerna en del. Svag trea
 BrutusBeefcake
En modern version av Roger Moore's lekfulla Bond, det är både roligare och coolare än nuvarande 007:a. Jag har svårt att inte gilla Kingsmen och jag välkomnar fler filmer i serien. Helfestlig! (10/15)
 WillyV
Strax under ettan, men ändock en stark trea.
 erosagape
Hur kul kan det vara att hitta på trovärdiga scener med mekaniska vakthundar? Direkt motbjudande när huvudpersonen med stöd av rätten att hämnas för flera agenters död, vred huvudet av en bov.
 arruba
Likt första är tempot och alla sjuka karaktärer behållningen i detta galna actionäventyr. Gillar man första, se denna!
 Andreas_
En uppföljare som duger i brist på annat att se, inte mycket mer än så, lite sämre än första filmen men tack vare den suveräne regissören Matthew Vaughn så blir detta ändå underhållande nog för att inte hamna nere på en 1:a i betyg. Han är oerhört skicklig på att filma både biljakter och fighting scener och det är typ det enda som filmen har i behållning för manuset är patetiskt dåligt trots att detta ska vara en brutal komisk satir på James Bond. Många bra skådisar som även dom håller intresset för filmen vid liv en seg bakis söndag men mycket mer än så har inte denna film och jag har inga förhoppningar på att en tredje upplaga kommer bli mycket bättre, kanske t.o.m ännu sämre om det blir ett byte av regissör. Gillar som sagt regissören Matthew Vaughn och det är synd att han ska slänga bort sin talang och kunskap bakom kameran på sån här ointressant fånighet även om kick ass var liknande, så var det ändå en bättre satir än kingsman filmerna, skulle gärna ha sett Matthew Vaughn bakom kameran på Black Panther, då hade man kanske fått sig en välgjord biljakt och fighting scener än det fiasko som Coogler regisserade. Kingsman the golden circle får en stark 2:a i betyg tack vare många bra skådisar som gör riktigt bra roller och riktigt snyggt filmade actionscener som underhåller för stunden, som sagt, duger i brist på annat.
 celec
Filmen är för lång, skämten är för dåliga och alldeles för overklig även för en actionfilm. Det enda positiva är väl att den har en hel del bra skådespelare som inte inte gör bort sig men inte det känns inte som det anstränger sig heller.
 Bozze80
Jag gillar verkligen Kingsman filmerna! Smarta, roliga, sjukt snygga actionscener, coola prylar, bra skådisar, rakt igenom fantastisk underhållande!
 jingoo
Snyggt gjord men precis som förra filmen känns handlingen som en gubbsnuskig Jönsonligan.
Senaste kommentarer
Hunt for the Wilderpeople (info) 23:19 23/4 (26)
Avicii: True Stories (info) 23:10 23/4 (8)
Wonder Woman (info) 23:09 23/4 (97)
Winchester - House of Ghosts (info) 23:03 23/4 (4)
Bakom masken (info) 23:02 23/4 (1)
Tarzan i den hemliga grottan (info) 22:43 23/4 (4)
Thor: Ragnarök (info) 22:37 23/4 (78)
Braven (info) 22:35 23/4 (4)
Den of Thieves (info) 22:24 23/4 (16)
Mindhorn (info) 22:17 23/4 (10)
The Last Stand (info) 21:56 23/4 (153)
Life (info) 21:46 23/4 (132)
Jag är nyfiken - blå (info) 21:28 23/4 (24)
Jag är nyfiken - gul (info) 21:26 23/4 (113)
Lyckliga skitar (info) 21:26 23/4 (13)
Mördande legender (info) 21:23 23/4 (174)
Final Call (info) 21:11 23/4 (284)
Annihilation (info) 19:07 23/4 (65)
Solsidan (info) 19:00 23/4 (30)
The Railway Man (info) 18:59 23/4 (30)
Okänd soldat (info) 18:02 23/4 (11)
Kill Bill - Vol. 2 (info) 17:15 23/4 (1303)
Den siste mannen (info) 16:31 23/4 (100)
Get Rich or Die Tryin' (info) 16:18 23/4 (153)
Gudfadern (info) 16:17 23/4 (1419)
Blue Movie (info) 16:15 23/4 (1)
Headshot (info) 16:01 23/4 (7)
En djävul till granne (info) 13:39 23/4 (118)
The Amazing Spider-Man 2 (info) 13:00 23/4 (153)
Gökboet (info) 12:55 23/4 (850)
A Cure for Wellness (info) 12:14 23/4 (46)
Mästerdetektiven Sherlock Gnomes (info) 12:11 23/4 (1)
Being 17 (info) 12:11 23/4 (4)
En tiger i tankarna (info) 11:21 23/4 (1)
Från vinterviste till sommarfjäll (info) 11:13 23/4 (8)
Kvinnorna kring Larsson (info) 10:41 23/4 (3)
Landet för längesedan (info) 10:05 23/4 (335)
Mudbound (info) 09:57 23/4 (13)
Advance & Retreat (info) 09:25 23/4 (1)
Mannen som kom från floden (info) 08:44 23/4 (40)
Ett litet mord om dan (info) 08:14 23/4 (2)
Jeremiah Johnson - indiandödaren (info) 08:13 23/4 (34)
Merchant of Death (info) 01:53 23/4 (5)
Dödens bana (info) 01:11 23/4 (12)
Sherlock - The Reichenbach Fall (info) 00:55 23/4 (79)
No Escape (info) 00:07 23/4 (44)
Red Sparrow (info) 23:52 22/4 (6)
Den ryska arken (info) 23:34 22/4 (126)
Vad döljer du för mig? (info) 23:25 22/4 (11)
Max Steel (info) 22:59 22/4 (9)