amam
Jaha, det här förklarar ju iallafall det konstiga logiska hoppet från Cloverfield tilll 10 Cloverfield Lane. Annars är det en ganska okej scifi-thriller även om den inte är helt ihopsydd. Kopplingen till Cloverfield är nog ändå ganska onödig.
 DrNoz
Helt ok, men som vanligt med Cloverfield-filmerna så är marknadsföringen mer intressant än filmen i sig.
 Len Widleheyt
Gillar verkligen Cloverfield-sagan hittills, och dess grepp att berätta helt skilda historier kring samma händelse. Den här tar ut svängarna mycket mer än de tidigare två, och det krävs mycket god vilja för att köpa den galna premissen och alla hål i storyn. Men gör en det så finns det massor här att gilla. :)
 PeterTheW
Helt okej. Älskar ju den här typen av film men väntade mig lite mer.
 Engravadlax
 AngelsDiary
Den nådde inte riktigt fram hela vägen. Vissa saker kunde skötts bättre, men blir ingen omtitt.
 Murvel48
Det kunde gjorts något storslaget av grundidén men nu blir det mest en radda av enskilda actionproblem med sekundstrider och slagsmål. Sen känns ju slutscenen lite krampaktig också - men det förklarar i alla fall filmens namn... Jag sätter trots allt en trea.
 Makta
Började bra men sista halvan? Meh.
 Jamesa
Nja, tanken var god men här nådde det inte fram till mig. Och åtgärder man skulle göra var väldigt tunna och otydliga i hela filmen.
 Afflicter
Ja, Engravadlax säger det så bra så jag tror inte jag behöver tillägga så mycket. Allt känns lika påklistrat som det de fakto är.
 ToddDowney
Inte ens Daniel Brühl kunde rädda denna. Tyvärr
 BarryHero
Ingen vidare film. Halvkassa effekter, ointressanta skadespelare och karaktarer. Vissa element i filmen ar ganska bra men i stort ar filmen nastan en komedi. Gillade dock slutet.
 TheHorrorfan
De andra två är absolut sevärda, men inte den här. Slutet gör verkligen inte saken bättre heller.
 Dicku
Förväntade mig verkligen att komma in och läsa att folk hade gett den 1-3. Jag vet inte hur jag ska betygsätta den faktiskt. Bra bakisrulle kanske. Men vissa delar är verkligen 1 och andra är 4. Hade det gjort den lite mer komplicerad och haft bättre skådisar fine, hade kunnat bli en svag 4:a Men nja får en sjukt svag 3:a
 myslas
Det har helt säkert skrivits sämre manus än det här men jag kan inte komma på något just nu.
 Boondock_saint
Den här blir bara sämre ju mer jag tänker på det.
 Taliah
Men vad hände med armen? :D
 Solidus
Onödig, men intressant prequel. Den tar sig inte till samma nivå som de två första filmerna mycket på grund av att regissör med manusförfattare gör filmen mer komplicerad än vad den behöver vara. Är den tredje installationen sevärd? Absolut. Dock är "The Cloverfield Paradox" en film som tyvärr inte lämnar samma avtryck hos mig som de två första filmerna lyckades att göra. Mystiken finns, men inte det psykologiska obehaget.
 Ramza
För dum för att tas seriöst men för tam och ocharmig för att va ett guilty pleasure.
 santiago
Ja jisses ...
 deswhip
Outhärdligt dåligt skräp! Hyggligt välgjort ändå, vilket irriterar mig att ett sånt dåligt manus kan få fullgod finansiering...
 Caligari
Väldigt expositionstung till en början men inte alls så dålig som sitt rykte. Många oförutsägbara element. Stark tvåa.
 Asian Dawn
Inte mycket till skräck, men rätt kul och några definitivt udda scener.
 Starkbröl
Som vanligt i Hollywood nuförtiden är det synd att ett bra hantverk slösas bort på idiotiska manus och idéer. Ingen logik finns runt de händelser som förekommer i filmen utan det är en dröse "läskiga grejer" av blandat ursprung som kastas in. Tyvärr, för den börjar ganska bra, lyckas skapa en stämning, och är fin visuellt.
 the Feber
Oj! Rörigt, slarvigt och korkat! Verkligen synd att man sänker Cloverfieldmärket på det här sättet! Vad tänkte man på? Hela pov från jorden är totalt meningslös! Som så mycket annat i den här filmen. En riktig besvikelse :(
 Grillo
Varför förstöra en så bra inledning och koncept med dravel? Jag anade kopplingen till Cloverfield men brydde mig inte filmen igenom men istället för att göra nåt i stil med Sunshine eller Interstellar blir det bara dumt i slutändan...
 Asmorod
Rörig, tråkig, oengagerad, onödig.
 Halofreak92swe
Älskar sci-fi! Älskade Cloverfield. Denna har dock ganska lite med Cloverfield eller 10 Cloverfield Lane att göra IMO. Känns mer som en Sy-Fy-produktion med liite bättre cgi än deras standard. Långt ifrån skräck, alldeles för kort och tråkig för att sätta något större avtryck.
 per_automatik
"Engravadlax" sa det perfect den "23:48 5/2" quote: "Kändes tveksamt från första början, men när Mark Stambler i nyhetsinslaget framförde sina på tok för specifika spekulationer om "havsodjur" så visste jag att manusförfattaren är helt dum i huvudet. I övrigt nonsensartad handling som läcker som ett såll och medelmåttiga skådespelarprestationer."
 Megalon
Bra sci-fi. Spännande och inte alls så dålig som många verkar tycka. Se den om du sett och gillar de två första delarna i denna väldigt skumma trilogi!
 ilgoga
Alltså... vad var detta? Någon "magic fiction" ursäkt för att slänga in lite slumpmässiga "intressanta" koncept där inget hör ihop och ingenting leder till någon logisk fortsättning och alla karaktärer agerar efter godtycklig nycker... antingen så ett haveri i manus-stadie eller i klippning eller båda... skådisarna gör väl sitt bästa och det finns inte så mkt att klaga på där, inte heller på ljud eller på effekter, men det spelar egentligen ingen roll när det inte finns någon sammanhängande historia...
 rommel
Det är en komedi emellanåt utan avsikt antar jag
 Djason
Bra effekter och bra ljud och ok skådespelare i en film som håller mitt intresse uppe, hade gillat en fortsättning på denna.
 jezebel
En basic rymdfilm som inte vet vad den vill. Obefintligt karaktärsbygge, dåligt skådespeleri. Första Cloverfieldfilmen är toppen. Den andra har sina sidor. Det här är bara trött.
 setterwall
Synd att en jävligt spännande franchise antagligen dog i o m denna..
 dafreakish
Det här är en film som vill vara både smart, fyndig och berätta en historia som engagerar. Den misslyckas med allt. Det är så urbota dumt att man undrar om man samlat historiens mest inkompetenta människor för att göra en film. Struktur existerar överhuvudtaget inte och kopplingen till Cloverfield är så fruktansvärt onödig. Den här filmen borde aldrig ha gjorts. Det enda den lyckas med är att döda en franchise fullständigt.
 Supernaut
Svagare än föregångarna men helt okej. Som fan av body horror så höll den mitt intresse upp genom hela.
 Jaganatha
Det här är svagt alltså och det får en film som Sunshine eller till och med Event Horizon att framstå som mästerverk. Fanns det en koppling till tidigare Cloverfield-filmer här, så missade jag den.
 karlmats
Nja lite för svagt manus för att det här ska bli mer än en axelryckning, främst är det väl kanske karaktärerna och den här världen som känns underutvecklad, det blir svårt att riktigt engagera sig även om grundpremissen är intressant. Stort minus också för att alla i den multikultiga besättningen springer runt och pratar engelska förutom kinesiskan som av någon oförklarad anledning bara pratar kinesiska och varenda jävel förstår henne utan problem. Anledningen är givetvis pengar och för att man ska kunna sälja in det här i Kina, men när den artistiska integritet är så billig blir reaktionen därefter. En stabil 2a.
 Sture Stenhög
Hade väntat mig något förfärligt, men jag måste säga att jag gillade det här på det stora hela. Upplägget med parallella universum är intressant, och man lyckas använda sig av det på ett ganska kul sätt. Man får även ihop det hyfsat i slutändan. Den här filmen lyckas dessutom knyta ihop de olika filmerna i serien lite grann, och det kan väl vara på sin plats. Kritiken den har fått är dock inte direkt obegriplig, den har onekligen sina stunder av svajigt skådespeleri, halvtaskig dialog, och övertydlig tv-films-dramatik. Men en svag trea tycker jag att den är värd
 stgurgel
Weird shit going on. Much suspense. I like.
 vonadel
Denna har fått mycket skit. Ganska oförtjänt tycker jag. Jag gillade den. Gillar framförallt hur den ger en förklaring till hela Cloverfield-verse. 7/10
 Robkiller
Håller väl intresset uppe och är lite halvintressant, men den tar sig aldrig. Får duga för stunden.
 Pyong
Mycket bättre ön förväntat med en bra blandning mellan sci-fi, spänning och skräck med små inslag av komedi. Skådespelet, effekterna och storyn är alla godkända och efteråt är där kvar en längtan efter en uppföljare. Jag förstår inte varför den blivit så ratad som den blivit, men den är definitivt sevärd!
 Marrudin
Började fantastiskt bra men blir stadigt sämre för varje minut som går och fram emot slutet är det ruggigt dåligt. Chris O'Dowds karaktär är helt värdelös som matar på med dåliga skämt i opassande situationer så det hela känns oseriöst.
 Ranma
Tyckte den var riktigt intressant och spännande! Pendlar mellan 3+/4-
 Dangoh
Fan den var ju skit bra!
Senaste kommentarer
91:an Karlssons bravader (info) 04:54 25/3 (5)
The Butterfly Effect (info) 03:44 25/3 (1668)
The Accountant (info) 03:38 25/3 (68)
Wallander - Den orolige mannen (info) 01:17 25/3 (45)
Deadpool (info) 23:38 24/3 (176)
Löftet (info) 23:23 24/3 (230)
Won't Back Down (info) 23:15 24/3 (4)
De 12 apornas armé (info) 23:13 24/3 (633)
Whisper (info) 22:40 24/3 (42)
Hamlet (info) 21:45 24/3 (10)
The Little Mermaid (info) 21:12 24/3 (2)
Dragged Across Concrete (info) 21:09 24/3 (1)
The Dirt (info) 20:45 24/3 (2)
The Gambling Ghost (info) 20:36 24/3 (1)
Prospect (info) 20:32 24/3 (5)
Liz & Dick (info) 20:21 24/3 (4)
Vi (info) 20:08 24/3 (32)
Sunset (info) 20:02 24/3 (5)
Åklagarens vittne (info) 19:36 24/3 (83)
Never Too Young To Die (info) 19:28 24/3 (7)
Aniara (info) 19:15 24/3 (10)
The Warriors - Krigarna (info) 19:03 24/3 (371)
Never Look Away (info) 18:55 24/3 (3)
Mission: Impossible - Fallout (info) 18:17 24/3 (45)
Bohemian Rhapsody (info) 17:40 24/3 (58)
Matangi/Maya/M.I.A. (info) 17:39 24/3 (1)
Superhjältarna 2 (info) 17:37 24/3 (30)
Dog Soldiers (info) 17:11 24/3 (332)
Gymkata (info) 17:01 24/3 (12)
Aquaman (info) 15:02 24/3 (33)
Evidence (info) 14:41 24/3 (16)
The Purge (info) 14:29 24/3 (171)
Paddleton (info) 14:22 24/3 (3)
Jätten (info) 14:14 24/3 (27)
47 Meters Down (info) 14:09 24/3 (26)
Triple Frontier (info) 13:53 24/3 (9)
Wonder Woman (info) 13:07 24/3 (109)
Red Mission (info) 12:41 24/3 (1)
Columbo: Lovely But Lethal (info) 12:40 24/3 (4)
Columbo: It's All in the Game (info) 12:40 24/3 (1)
Columbo: Identity Crisis (info) 12:39 24/3 (3)
Columbo: Grand Deceptions (info) 12:38 24/3 (2)
Columbo: Forgotten Lady (info) 12:37 24/3 (3)
Columbo: Double Shock (info) 12:36 24/3 (4)
Columbo: Dead Weight (info) 12:35 24/3 (6)
Columbo: Caution! Murder Can Be Hazardous to Your Health (info) 12:34 24/3 (1)
Columbo: By Dawn's Early Light (info) 12:33 24/3 (2)
Columbo: Any Old Port in a Storm (info) 12:32 24/3 (8)
Columbo: A Matter of Honor (info) 12:31 24/3 (3)
Columbo: A Friend in Deed (info) 12:30 24/3 (3)