Lotso
I sin helhet är The Commuter en film som håller ett visst underhållningsvärde. Man vet på ett ungefär vad för film det är, när man går och ser den. Den är löjlig på sina ställen, och den ska inte tas på allvar. Men jag tycker att Jaume Collet-Serra regi, håller en högre klass än filmen själv. Vilket gör att hans simpla filmer, får en viss högre standard än de andra filmerna i samma genre. Han vet hur man hanterar spänning och action. Idén att vara fast på ett pendeltåg är en simpel men bra idé. Filmen förlorar en dock handlingsmässigt, när det kommer till varför allt detta händer. För tok för invecklat för filmens eget bästa. Men som en undanflykt från den tråkiga vardagen, kan en tur med pendeltåget bli en spännande undanflykt.
 Nalleman
Standardformulär 1A för filmer med Liam Neeson.
 Tim Buckley
(rek 2a) Om du önskade dig att flightplan hade utspelat sig på ett tåg istället. Varken så mycket mer eller mindre. Det här är en något sämre film dock. Men... Samtidigt smått underhållande. 2a.
 badpanda1606
Helt klart sevärd film som är perfekt för den som inte vill tänka alltför mkt
 Zingostar
Blev glatt överraskad av denna film. Neeson och Farmiga glänser båda i huvudrollerna. Handlingen är lite otrolig men det är trots allt en action thriller. Många bra scener och det är Neeson och Farmiga som höjer filmen rejält med riktigt bra skådespeleri. Man engagerar sig i handlingen från start till slut. Rekommenderar denna!
 djonipony
Som en sämre Non-stop, på ett tåg.
 foppa99
riktig dussin action.. men andra halvan är lite underhållande
 PeterTheW
Underhållande nog!
 araka
De logiska luckorna i den här filmen är nästan lika stora som Liverpools dominans mot Manchester c i den första champions league kvarten. En typiusk B-film tyvärr, trots Liam Neesons tappra försök att gjuta lite liv i en trött historia.
Jösses så jävla dum film. Vera Farmiga är riktigt bra och lyckas väcka mitt intresse trots dom klyschiga fraserna som filmen använder för att försöka vara mycket smartare än den är. Men jösses så jävla urkorkat bombdålig det mesta av filmen är. Actionscenerna har riktigt dålig med trött koreografi och dålig CGI som dessutom är helt onödig. Jag var inte helt uttråkad utan kunde roas och hänga med och hoppas att det skulle ta vägen någonstans iaf. Nu gjorde det inte det men jag fick mig att gott skratt åt hur allt knöts ihop på slutet iaf. Väldigt svag tvåa.
 Purp
En bra actionfilm i Liam Neeson stil,
 Paramis
Börjar bli lite väl trött på filmer som denna där det konstant går ut på att lura tittaren. NonStop var helt ok men här blir det bara löjligt.
 Sture Stenhög
Jag tillhör ju målgruppen för det, därom råder det ingen tvekan, och jag känner lite att det är min plikt att gilla den. Vem fan ska annars göra det? Filmen vet också precis vad den är och vem den vänder sig till. Inte för en sekund försöker den vara trovärdig eller logisk, allt är istället så fruktansvärt orimligt att det blir direkt komiskt. Framåt slutet flippar den verkligen totalt, och man får väl anta att de tänkte att de som fortfarande var med på tåget (pun intended) vid det laget kan acceptera precis vad som helst, och det hade de nog rätt i. Det är alltid kul att fundera på hur det kan ha gått till när de säljer in ett sådant här haveri till manus, mycket bryr de sig trots allt inte ens om att försöka förklara, men att det finns en så tydlig målgrupp hjälper antagligen. Det är Liam Neeson på ett tåg, det var redan från början garanterad underhållning
 arruba
Liam Nesson spelar så ofta samma typ av karaktär nuförtiden att de känns som att man kollar på Liam i stället för karaktären han spelar, inget fel i de. Jag gillar Liam oerhört mycket, men det strular till det med hjärnan. I övrigt är filmen precis som de flesta Liam filmerna är nuförtiden, snabba klipp, mördare, någon lurar någon. Men hej, det är underhållande.
 Sir_Lord
Hur spännande kan vi göra en film om att åka tåg... 🙄 Nu börjar det bli tröttsamt att se herr Neeson i dessa actionfilmer. Vera Farmiga upprepar sin roll från Source Code.
 Robkiller
Gå runt på ett tåg i en timme, det var ju kul, eller inte. Skitfula effekter ökar ju inte intresset direkt.
 Grillo
Älskar den här udda genren som jag kallar "Liam Neeson råkar ut för konstiga saker". Det slår aldrig fel och tågfilmer har jag också nån speciell grej för. Otroligt underhållande.
 ThePatient
Synd att de gjorde den så banal, allt som allt. Blaskig trea.
 Tobbiee
Kändes som en förenklad version utav Source Code. Men väldigt mycket sämre! Brukar gilla filmer i den här "Liam Neeson genren", men detta var inte särskilt bra i min mening. Ointressant story, taffliga effekter och så störde jag mig något brutalt på vissa konstiga utlopp och reaktioner från filmens karaktärer. Gick att göra mycket bättre! Stabil 2a.
 saturday_sun
Börjar ganska bra, men blir allt mer tramsig och osannolik.
 Zok
Underhållande och bra action.
 Björkman
Sedvanligt habil actionrulle med Neeson. Slår precis över till en trea.
 Jopparn
Stark 2:a
 Borrman
Svag trea. Riktigt löjligt amerikanskt och klychigt på slutet vilket förstör en del
 converse
Stabil action, man får vad man vill ha.
 myslas
Det här är rätt jävla dumt och urspårat, no pun intended.
Samarbetet Collet-Serra och Neeson har visat sig funka mycket bra med ett gäng stabila actionthrillers. Neeson gör sin numera sedvanliga karaktär och han har fortfarande en pondus i sin huvudroll som kan höja upp en mindre bra story. The Commuter känns ändå rätt klyshig och trots alla spännande vändningar och en del kul action fanns det en liten känsla av besvikelse när den var slut.
 hsimpson
Jo, visst är den tramsig och klichéartad, men jag fann den ändå underhållande. Krävs dock att man inte har några högre förväntningar. Svag fyra.
 Hanness
Helt OK, Liam Neeson håller alltid måttet.
 fridenpaden
En film som pendlar mellan intressant action och närliggande b-film. Helt okej, frågan är bara vilken station man själv ska stanna på.
 dafreakish
Inte deras bästa samarbete men ändå en underhållande åktur med Neeson och hans regissörskompis. Det går undan och är bitvis kul men det svajiga, och förutsägbara manuset, drar ner betyget.
 Christofer
En standardaction. Väldigt Neeson-eskt.
 ToddDowney
Helt okej film, inte mer. Blev långdraget väldigt snabbt. Den hade passat mycket bättre som en 30 minuter kortfilm.
Vill man ha en lättuggad och välbekant actionthriller med 90-talskänsla serverad a la "old man-action" med ytterst kompetente Liam Neeson i förarsätet så är inte detta helt fel. Inget fantastiskt och kanske inte heller minnesvärt men här finns tillräckligt med spänning och snygga scener för att underhålla mig en lat dag. Alltid plus i kanten när en film utspelar sig på ett tåg. 3+
 Djason
Bortser man från det ologiska är detta en bra action som Neeson nu för tiden kan göra i sömnen.
 HerrNenne
Riktigt risig, tråkig och dum film.
 Cipramil
Börjar lovande, klart en femma. Tar sedan klivet ner till fyra. När handlingen börjar bli tydlig är det inte djupare än en trea. "Spårar ur" helt och blir en tvåa. Slutet, definitivt en etta.
 kanemura
Relativt bra början och sedan går det totalt utför när allting "spårar" i slutet och det blir lite väl häftigt i alla svängningar.
 the Feber
Story är såklart helt trasig, men den funkar för den är ett rätt påhittig. Neeson är inte overpowered vilket är ett plus. Trots att den på slutet är rätt förutsägbar så är faktiskt resan rätt oväntad, vilket är filmens stora behållning. Bra actionthriller.
 Sovande_mannen
Rätt okej.........
Senaste kommentarer
Hands of Stone (info) 01:49 20/8 (5)
Drömmarnas värld (info) 23:33 19/8 (111)
Buffalo Bill (info) 23:31 19/8 (7)
Midsommar (info) 23:19 19/8 (24)
Under pyramiden (info) 22:58 19/8 (6)
Wicked Witches (info) 22:28 19/8 (1)
Leptirica (info) 22:00 19/8 (3)
Gentlemen (info) 20:17 19/8 (32)
Flicka och hyacinter (info) 20:08 19/8 (90)
Wonder Woman (info) 20:00 19/8 (110)
10 Years (info) 19:38 19/8 (22)
Behöriga äga ej tillträde (info) 19:05 19/8 (1)
För en liten snuvas skull (info) 18:58 19/8 (2)
Maskeraden (info) 18:42 19/8 (3)
Rosenbaum - Det sista vittnet (info) 18:36 19/8 (2)
Rosenbaum - Målbrott (info) 18:27 19/8 (1)
Rosenbaum - Bländverk (info) 18:23 19/8 (2)
Paddington (info) 18:02 19/8 (46)
The Last Black Man in San Francisco (info) 15:48 19/8 (2)
Cloud Atlas (info) 15:35 19/8 (305)
Den skyldige (info) 13:31 19/8 (14)
Superman the Movie (info) 11:23 19/8 (268)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 10:57 19/8 (9)
Scarface (info) 10:50 19/8 (1043)
Kungsgatan (info) 09:53 19/8 (17)
Lejonkungen (info) 09:05 19/8 (19)
Pandoras ask (info) 06:38 19/8 (29)
A Touch of Zen (info) 06:37 19/8 (22)
Bring It On: Worldwide #Cheersmack (info) 04:22 19/8 (1)
Fruktans lön (info) 03:18 19/8 (43)
Poirot: The Adventure of the Egyptian Tomb (info) 23:12 18/8 (1)
Highlander (info) 23:05 18/8 (349)
Bloodfist VII: Manhunt (info) 22:56 18/8 (3)
De förskräckliga barnen (info) 22:52 18/8 (14)
Happy-Go-Lucky  (info) 22:37 18/8 (161)
About Time (info) 22:37 18/8 (134)
Stormen (info) 22:28 18/8 (29)
The Warriors - Krigarna (info) 21:48 18/8 (373)
The Jurassic Games (info) 20:55 18/8 (2)
Free State of Jones (info) 20:15 18/8 (21)
Kyss mig (info) 20:15 18/8 (92)
Good Boys (info) 19:10 18/8 (2)
Flykten från DDR (info) 18:02 18/8 (3)
Jersey Boys (info) 17:41 18/8 (17)
Knight of the Dead (info) 15:13 18/8 (1)
Magic Beyond Words: The JK Rowling Story (info) 15:05 18/8 (1)
Leprechaun - Back 2 tha hood (info) 12:59 18/8 (13)
Solstice (info) 12:12 18/8 (33)
UFO (info) 12:05 18/8 (10)
Brawl in Cell Block 99 (info) 11:57 18/8 (28)