LiqWid
Kändes lite påtvingad och oengagerad. Sen lider den av precis samma symptom som de andra filmerna i serien, en skurk som man inte kunde bry sig mindre om och som nästan blir töntig. Man vet inget om skurken alls, ingen bakgrund, inget syfte. Blir oerhört platt. Till skillnad från skurkar i t ex Spider-Man eller Batman där man får veta mer om deras bakgrund, hur gick det till när de blev skurkar. Det engagerar mer. Det här blir inte bra. Men på det stora hela en "bra" actionrulle som gör det den ska; introducera nya hjältar.
 Lotso
I sin helhet är Justice League en av de bättre filmerna i DC universumet. Men inte utan dess problem. Framför allt så lär vi oss ingenting av de nya superhjältarna som dyker upp. Där är små scener som ger oss någon expositions dialog på vem de är. Men mer blir det inte. Därför blir det svårt att heja på våra hjältar i slutet. Skurken är heller inte särskilt minnesvärd, och är ännu en datagjord figur. Som tro det eller ej. Använder sig av en stråle upp mot himlen för att tillkalla sin armé. Jösses den klichén igen. Hotet känns heller aldrig. Tror inte ens den normala människan i filmen visste om att jorden höll på att gå under. Så lite filmen brydde sig om skurkens motiv. Humorn är påtvingad och misslyckas ofta. Actionscenerna är dock skickliga och dugliga, även ifall man önskar sig mer från den visuella fronten. Däremot har skådespelarna bra kemi med varandra. Ben Affleck levererar ännu en bra Batman och Gal Gadot är detta universumet vad Robert Downey Jr. är för Marvel. Underhållningen är där helt klart, och filmen har inte lika många problem som Batman v. Superman eller Suicide Squad. Men DC måste fortfarande jobba på sina karaktärer och filmer, då de fortfarande har stora problem. Vad som förvånar mig budgetmässigt dock. Är att denna kostade 80 miljoner mer än första Avengers filmen, som känns mer påkostad än vad denna gör. Jag hoppas innerligt att DC tar sig i kragen och börjar överse var problemen ligger i deras filmer. Hoppet rinner ut när som helst.
 BuShin
DC's heder är återupprättad! Lättare i tonen, ursnygga scener och filmen är överlag väldigt genomtänkt. Det känns som de tagit till sig av tidigare kritik och rättat till alla fel. Bäst i filmen är dynamiken mellan huvudpersonerna, och jag blev imponerad över hur djup karaktärsutveckling det var under den endast 2 timmar långa speltiden. Sedan så är Justice League helt galet snyggt gjord, bland det häftigaste jag sett t o m. Skall se om den minst 2-3gånger till på IMAX där den gör sig rätta.
 martingo89
Huvudskurken är väldigt icke-originell och meningslös, en ganska generisk datoranimerad gubbe med djup tuff röst. Handlingen är lätt klyschig med, de måste samla ihop och försvara några kuber ifrån the bad guy för annars går världen under, påminner lite om tesseracts från The Avengers. Har fortfarande svårt för Ben Affleck som Batman, föredrar Christian Bale. Wonder woman och Aquaman är helt okej men Flash och robotkillen kunde jag inte bry mig mindre om. Det enda bra är att actionscenerna är snygga och välgjorda, men det blir ändå svårt att bry sig eftersom karaktärerna och handlingen är ointressanta, så det faller ändå tyvärr platt. En stor fördel Avengers har över Justice League är att ALLA hjältar i Avengers hade sina egna filmer innan, vilket etablerade deras karaktärer, så när Avengers väl kom så kände vi redan dem hyfsat. Här däremot så introduceras Aquaman, Flash och robotsnubben väldigt hastigt och vi lär aldrig riktigt känna dem. Höll på att somna flera gånger mot slutet av filmen.
 PeterTheW
Så dåligt på så många sätt. Steppenwolf kan vara den tråkigaste, fulaste fiende någonsin i en superhjältefilm. Humorn faller platt precis hela tiden, de få skämt som funkar hör till Ezra Miller, även om hans oneliners och comic relief oftast funkar si och så. Det blir aldrig spännande. Det är inte särskilt snyggt. Det är ofta rent ut sagt tråkigt. Usch.
 DrJW
Det här är inte den episka Justice League-filmen som alla har väntat på och den här är inte lika bra som The Avengers-filmen. Liksom de andra DC-filmerna så har den här brister, men överraskande nog så tyckte jag verkligen om den här filmen. Handlingen är inte alls dålig, men det kunde ha varit bättre skrivet. Vad som gör den här filmen sevärd är karaktärerna, och hur de interagerar med varandra. Skådespelarnas kemi är vad som verkligen håller den här filmen ihop och dem gör sitt bästa trots hur bristfälligt materialet är. Jag tror att Joss Whedons engagemang i denna produktion gjorde den här filmen värt att titta på och den här filmen har fortfarande många av Zack Snyders stil, men utan Whedon så kunde den här ha varit mycket värre. Skurken i den här filmen, Steppenwolf, är blek, men han är inte irriterande som Jesse Eisenbergs Lex Luthor (allvarligt, hitta en ny skådespelare till att spela Lex Luthor! Marvel har byt skådespelare två gånger, det kan du också göra, DC!). Jag ser nu vad DC försöker göra och låt oss hoppas att de tänker rätt. Trots bristerna och den här filmen var långt ifrån perfekt, så var det en trevlig film att se igenom.
 stoked87
Jag är så lycklig att äntligen få se allihopa tillsammans jag hade så kul med min flickvän och bästa vän på bio vi satt och pratade typ 3 timmar efter spekulationer för framtiden om DCEU helt magiskt.
 BrutusBeefcake
Hade det inte vart för Aquamans one liners och Wonder Woman så hade denna fått lägsta betyg. Det är tråkigt, fult och lättglömt. Det saknar personlighet vilket gör varenda karaktär ointressant, lägg också till en skurk som jag nästan glömt efter bara ett par timmar. Detta var inte imponerande någonstans. (4/15)
 yrkeschaufföre
Skurken är helt meningslös men samspelet hjältarna emellan gör det till en hyfsad film. Jag såg den mest för att jag gillar WW och hon var som jag förväntade mig, min relation till Aquaman är från Family guy och Big bang theory så det här var ju en tuff och positiv upplevelse. Jag håller betyget lågt för att kunna höja om jag ser om den.
 n u f a n
IMAX hjälper filmen till betyg 4 :)
 AdamB-film
Superhjältefilmer är det inflation på. Självklart drabbar det kvalitén. Varför spenderas miljontals kronor på en film som ger oss stereotyper, oinspirerat manus och dialog, generisk historia och ja inget som direkt håller måttet. Svaret på frågan är väl för att de spelar in miljonerna plus några till miljoner... så pengar är i slutändan viktigare än kvalité när det gäller! Dostojevskij! räddar filmer att få en etta :)
 ekneB
Det här var ju faktiskt bra! Hade förhoppningar på att DC skulle få till det efter Wonder Woman, men efter alla skriverier om omskrivningar och re-shoots så var inte förväntningarna direkt höga. Men jag blev positivt överaskad! Är det en bättre film än Wonder Woman? Nja, inte direkt. Men jag hade nog roligare under den här! Nosar på en 4a!
 ilgoga
Väldigt svag 2:a, mest för att jag trodde att den skulle vara ännu sämre och blev positivt överraskad... men det mesta var riktigt dåligt och konstigt... tråkigt på så utarbetade förlagor...
 Bomkia
Helt ok, fick vad jag förväntade mig i biomörkret. Dumt, men underhållande. 3-
 Sovande_mannen
Fatta inte handlingen så mycket. Känns mäst som man tar ett gäng superhjältar som ska rädda världen IGEN, ute i ingenmansland. Tycker dom bara spottar ut filmerna utan att ens tänka på vad innehållet ska vara. Men det är väl så när man bara vill känna pengar på det man göra och inget annat.
 ulpe01
Bättre än väntat. Lite lättsammare ton än tidigare filmer, vilket var en lättnad. Visst, Batman är en mörk karaktär, men Superman? Han är ju ljuset självt. The Flash var ett välbehövligt tillskott som lättade upp stämningen en aning också. Effekterna var väl inget att hänga i julgranen direkt, och storyn är väl tunn som vanligt. Det var underhållande för stunden i alla fall.
 JimmyChris
Intetsägande action med dåliga effekter... jo den här skiten har man sett förr....
 psyche_delic
Svag 2. Korkad på ungefär samma sätt som Man of Steel och Batman v Superman. Massa konstiga detaljer och val i manus och regi som tar bort all tyngd från scener som kunde varit bra (eller åtminstone mycket bättre). Och de lyckas inte få mig att alls bry mig om vad som händer i filmen...
 KalleB
Så trött och tråkig. Fattar inte att de spenderar tid på att låtsas att de inte ska bilda ett team. Förutom Batman är de inte så intressanta karaktärer till att börja med heller. Sen är superhjältar som slåss mot slätstrukna CGI-monster så sjukt ointressant. Man struntar verkligen i allt som händer i filmen. Skurken är kanske det sämsta. Han måste ha tagit kortare tid att skriva än tiden han är med i filmen.
 Zingostar
Jättedåligt gjord actionfilm. Totalt obegriplig handling. Bara scen efter scen som inte vernar höra ihop. Likt de flesta superhjälte filmerna från senare är lämnar man biografen förbannad .
 August Dellert
Underhållande för stunden men långt ifrån lika unik och genomtänkt som Batman v Superman. Det märks på tonen och tempot att två helt olika regissörer ligger bakom denna och att Znyders ursprungliga vision har fått ge vika efter kritiken som BvS fick utstå.
 Jamesa
Känns hårt att säga, men nej. Nästan alla karaktärerna görs tråkiga och handlingen ointressant. Svag 2.
 elon
En trea för Henry Cavills retuscherade muscha.
 Andreas_
Riktigt kass tyvärr, hade stora förhoppningar om denna film eftersom jag gillade både man of steel och batman vs superman, BvS var inget mästerverk på något sätt men den var välgjord och snygg och kändes mer vuxen serietidningsaction tack vare den lysande regissören Zack Snyder...tyvärr gillade inte dom flesta snorungar hans vision eftersom den var just för mörk och vuxen, men sen är det även många som klagar på handlingen som inte har med Snyder alls att göra utan manusförfattaren David S Goyer vilket ingen verkar förstå. Hursomhelst, jag såg framemot denna just pga av Snyder som tyvärr får lämna projektet för att hans dotter begår självmord, vilket är oerhört tragiskt men jag tror mer att WB inte klarade av fansens kritik mot Snyder och därför valde dom att sparka honom, men vilket av dessa som nu är korrekt spelar ju mindre roll nu när filmen är avklarad, tyvärr blev den överskattade fånige regissören Joss Whedon inkallad att ta över och då blev denna film en rejäl soppa, den mannen har ju inte gjort något bra någosin egentligen...för mycket barnslig humor är intryckt och både batman och superman från BvS är som helt nya karaktärer tack vare Whedon, nu är alla glada och lyckliga och skojfriska helt plötsligt...sen att wonder woman är lika snabb som flash eller att alla skådisar i denna sörja till film verkar agera som att dom är tvingade gör ju inte saken bättre, noll känsla i skådespelandet, allt känns tvingat och alla CGI effekter är patetiskt dåliga, manuset är patetiskt dåligt, allt i denna film är rätt patetiskt dåligt och Whedon gjorde allt antingen dåligt eller till det sämre åtminstone, hoppas på att få en se Snyder version som det ryktas om ska finnas där ute...nåväl, filmen får en mycket svag 2:a och fungerar i brist på annat att se, men detta är så mycket sämre än både BvS och så mycket sämre än allt som Marvel hittills släppt, DC eller rättare sagt WB kan inte konkurrera med Marvel och Disney överhuvudtaget.
 amam
Plastig sörja utan varken själ eller hjärta. Henry Cavills CGI-mun eftersom han hade en mustasch som måste retuscheras bort, är sjukt läskig. Snacka om uncanny valley, verkligen distraherande.
 Engravadlax
Ezra Miller är kul som Flash, men manus är rätt fattigt, Henry Cavill är träig som alltid, och striderna är för trista.
 Caligari
Ytterligare ett osammanhängande haveri av DC. Att man inte lyckas göra en mer spännande film är remarkabelt! Omständigt, otydligt och otillräckligt.
 Robkiller
Rätt många brister i denna likt de tidigare filmerna. Handlingen är risig, effekterna rätt fula, karaktärerna inte tillräckligt intressanta, och den tar alldeles för lång tid på sig att komma igång... men när den väl tar sig, blir det riktigt underhållande.
Tja, inte så kass som jag fruktat men heller inte så bra som jag hoppats. Jag fattar inte hur projekt i 3 miljardersklassen kan skötas så här dåligt. Jag är inte fan av Zack Snyder men om en nu ska ge honom 3 filmer, varför låter man inte honom göra sin grej? Att tvinga ner ett 3-timmars epos till knappa 2 timmar håller inte. Karaktärer som vi aldrig träffat förut presenteras helt hastigt och sen ska vi bry oss? Sen är det ju typiska Znyder saker och väldigt ojämna fightingscener. Specialeffekterna är också av väldigt skiftande kvalitet, svårt att inte fokusera på Cavills överläpp och se om den är datoranimerad eller inte. Ibland är det helt uppenbart och ser rent ut sagt ut som skit. Karaktärerna blir inte direkt levande men många av skådisarna gör ett väldigt bra jobb i motvind och försöker iaf. Ezra och Mamoa är bra som Flash och Aquaman, Ray Fisher har för lite att jobba med och är för datoranimerad för att kunna göra något med Cyborg. Storyn och fienden känns ju rätt intressant som idé men kommer inte med någon känsla alls. På det stora hela är det ändå rätt okej, men det BORDE vara SÅ mycket bättre!
 arruba
Denna goda rulle har fått på tok för mycket skit, den är underhållande, rolig och fylld av sköna superhjältar. Bra jobbat DC!
 Halofreak92swe
Nja, känns vääldigt B jämfört med Man of Steel eller Batman vs Superman. Underhållande dock, men alldeles för kort och haffsigt ihopsatt. Sluta stressa med filmerna DC, kör på kvalité istället!
 lrenner
Usch.
 Zok
Inte alls så dålig som ryktet. Jag gillade detta, och det mesta som DC ger ut. Justice League är bättre än många av Marvels filmer.
 vonadel
Dags för denna efter omtitt av Batman v Superman. Jag tycker de ligger på ungefär samma nivå. Kanske att denna är något bättre. Så kul att se sina barndomshjältar komma till liv. Sen tycker jag nog att det hade kunna göras bättre. Jag saknar den rätta känslan och magin som borde kunna finnas. Lite märklig hantering av vissa karaktärer. Kanske Flash i första hand. Lite väl naiv och konflikträdd. Annars ungefär vad man kan förvänta sig. 6/10
 myslas
Vad i all världens namn är det här ens? Det här får Dolph Lundgrens He-Man att se fullständigt rimlig ut. Till och med specialeffekterna är oerhört taffliga. Batman v Superman kom tillbaka, allt är förlåtet!
 abnormal
Enligt rutin så mycket sämre än Marvels dito och tyvärr rätt kass. Tramsiga dialoger och det gör nästan ont att se annars så talangfulla Amy Adams i en sådan platt roll. Inte sevärd.
 haajen
Det här är verkligen bedrövligt, några av de bästa superhjältarna som skapats slösas bort på det här sättet!?!?! En pinsam ripoff på det MARVEL gör 100 ggr bättre. Totalt försumbar film.
 RichardEk
Jag vet inte riktigt varför jag ger ett så högt betyg, för filmen var på flera sätt en besvikelse efter den Wagnerliknande "Batman v Superman: Dawn of Justice". Men jag är svag för DC:s försök att erbjuda ett alternativ till Marvelfabriken och här finns enskilda scener som är riktigt ögongodis för en gammal superhjältetidningsfantast. Sedan är jag svag för Zack Snyders hantverk även när han inte är på topp. Men för att verkligen leva upp till mina förväntningar hade filmen behövt ha mer av den operaliknande undergångskänsla som kännetecknade den mer intellektuella "Batman v Superman". Här verkar det som att filmmakarna försökt hitta en mer glättig ton, men då förlorar man det innehållsliga avståndet till Marvelfabrikens produkter och upphör att vara ett tydligt alternativ. Men på det stora hela är det fartfylld action rakt igenom, och sedan, ja, Gil Gadot är ju med ... suck ...
 kryttan
Den har precis det jag förväntar mig av en modern superhjälte-film. Action, humor,häftigt ljud,bra bild, coola karaktärer och bra 3D. underhållande från början till slut.
 amotherscrime
DC följer i Marvels fotspår och börjar spotta ut mediokra och dåliga superhjältefilmer utav bara fan. Riktigt sorgligt då DC har mycket bättre grundmaterial än Marvel, enligt mig. Zack Snyder och Joss Whedon håller nästan helt själva på att förstöra konceptet av superhjältar. Och det efter Dark Knight-trilogin! Hur fan kan någon anställa dom?
 Tenchi
Riktig besvikelse, å andra sidan hade jag mina aningar redan från trailern. Det blir för mycket trams tillsammans med tunt manus, urtråkig bad guy och överraskande dålig CGI. Jag tycker att Batman är den bästa superhjälten som gjorts men här är han bara fånig och överdriven, ge mig Nolans Batman.
 Kurosawafan
menigslös trots att jag gillar karaktärerna
 Kurosawafan
menigslös trots att jag gillar karaktärerna
 the Feber
Detta är alltså samma bolag som gav oss Nolan-trilogin! Ofattbart! Här stämmer ingenting! Krystad stora, stentrist skurk, meningslösa actionscener och överdrivna karaktärer! Hur man kan göra en sån här dålig film med den licensen de har är för mig en gåta! Det som räddar upp filmen från lägsta betyget är ändå ok skådespelarinsatser från vissa håll och givetvis Flash!
 päronanton
Jag älskar sådan här filmer! Äventyrliga och snyggt gjorda!
 Supernaut
Otroligt dålig.
 matti_jaaaro
Det här är nog den sämsta superhjältefilmen jag sett alla kategorier
 ekback
Nja... den går ju att kolla på. Jag gillar det stundtals långsamma tempot, men ibland känns det lite onödigt/innehållsfattigt. Varken skurken eller storyn är originell eller speciellt intressant. Sedan blir det lite väl mycket fighting, istället för kvalitet, men några scener är riktigt häftiga. Mediokert.
 Jaganatha
Denna film är verkligen spektakulärt usel. Ben Affleck och Henry Cavill tävlar om vem som är den träigaste icke-skådespelaren och Ezra Miller misslyckas mest med att vara rolig. Zack Snyder har regisserat bättre filmer tidigare, men här går ju precis allt på tomgång. Steppenwolf är ett riktigt jävla bottennapp i skurkväg.
Senaste kommentarer
Bad Channels (info) 21:32 14/8 (1)
Joy Ride: Dead Ahead (info) 21:30 14/8 (38)
Fateful Findings (info) 21:21 14/8 (5)
Upgrade (info) 21:21 14/8 (2)
Gudrun - konsten att vara människa (info) 21:06 14/8 (1)
Känn ingen sorg (info) 20:37 14/8 (202)
Beirut (info) 20:30 14/8 (1)
Så tuktas ett lejon (info) 20:28 14/8 (33)
BlacKkKlansman (info) 20:17 14/8 (1)
Overboard (info) 20:13 14/8 (2)
The Midnight Man (info) 19:54 14/8 (2)
Barbie och de magiska delfinerna (info) 19:32 14/8 (1)
The Lodger (info) 19:12 14/8 (38)
Coco (info) 17:51 14/8 (24)
Mercy (info) 16:33 14/8 (2)
Dazed and Confused (info) 16:16 14/8 (263)
Naken bland vargar (info) 14:45 14/8 (10)
Paris 05:59 (info) 14:14 14/8 (4)
Återstoden av dagen (info) 13:04 14/8 (171)
Rescuing Madison (info) 12:41 14/8 (1)
Ghostbusters (info) 12:25 14/8 (117)
That Night in Rio (info) 11:59 14/8 (1)
Rollerball (info) 11:47 14/8 (57)
Kill'em All (info) 11:20 14/8 (7)
Prevenge (info) 11:16 14/8 (2)
The Foreigner (info) 10:28 14/8 (14)
Den vita filmen (info) 10:13 14/8 (162)
Loving (info) 07:42 14/8 (9)
Valerian and the City of a Thousand Planets (info) 07:35 14/8 (61)
Ready Player One (info) 07:33 14/8 (54)
The Greatest Showman (info) 07:29 14/8 (25)
Det gyllene skinnet (info) 06:40 14/8 (85)
The Last Days on Mars (info) 05:10 14/8 (54)
My Little Eye (info) 05:07 14/8 (278)
Min arabiska vår (info) 04:14 14/8 (4)
The Stanford Prison Experiment (info) 03:03 14/8 (9)
Street Mobster (info) 00:21 14/8 (16)
You Were Never Really Here (info) 00:20 14/8 (20)
Skyscraper (info) 00:19 14/8 (6)
Jeanne d'Arc (info) 23:31 13/8 (9)
Yakuza Weapon (info) 23:14 13/8 (5)
The Endless (info) 23:11 13/8 (8)
De 39 stegen (info) 23:11 13/8 (129)
The People vs. Fritz Bauer (info) 22:58 13/8 (4)
The Bone Snatcher (info) 22:10 13/8 (11)
Nu blåser vi maffian! (info) 21:55 13/8 (1)
Beck - Ditt eget blod (info) 21:41 13/8 (16)
The Prestige (info) 21:13 13/8 (1029)
Jack Ryan: Shadow Recruit (info) 21:13 13/8 (85)
Tomb Raider (info) 21:12 13/8 (44)