Razzel
Klart bästa Thor.
 92axha10
Väldigt mycket skämt och humor här. Det verkar som det bästa sättet att hantera en löjlig karaktär somThor. Skurken var ganska svag, önskar vi struntat i henne helt.
 S_Griffon
Bra nivå på denna. Bitvis fånig och rolig.
 Jaganatha
Det är mycket möjligt att det inte går att göra en film om seriefiguren Thor och Asgård som är bättre än så här. Den satsar på att vara lite smårolig nästan hela tiden och lyckas ganska väl med det. Ändå går det inte att komma undan att filmerna som baserar sig på Marvel-universet numera ser alltför likartade ut och att berättandet blir repetitivt, liksom det tunga förlitandet på CGI. Jag har, konstigt nog, inga invändningar mot approprieringen av figurer ur den nordiska mytologin. Utom möjligen att överguden Oden är lite för blek. Skådespelarna och regissören sköter sig för övrigt mycket bra, med Blanchett som esset i leken.
 Dutch
En av de bättre de gjort i serien. Samma härliga stil som GotG2 har. Underbart!
 Chrille81
Lite för löjlig, och inte på ett GotG sätt, vad fan gjorde dem med Korg? Helt förstört hans karaktär, ett tips är att se Planet Hulk som bygger på ungefär hälften av samma story som här.
 foppa99
Får Guardians of the galaxy vibbar. O inte på ett bra sätt
 Engravadlax
Har sett bättre CG, men kul.
 Benisakura
En grön kille och en blond kille försöker vara roliga och självklart gör snuskgubben stan lee ännu en cameo.
 amam
De försöker alldeles för mycket att vara roliga. Ibland lyckas de, ibland går det mindre bra. Men det här är mer en komedi än en superhjältefilm.
 Tiptaka
Ett platt försök att guardians of galaxa en trött superhjältefilm. Den post transformer hollywood produktionen förekommer nu mer allt från star wars till marvel. En jävla skitfilm.
 ShenLong
Det är ju samma tramshumor som i senaste star wars
 skogg
Den här filmen är FET.
 Goham
En av de klart bästa superhjältefilmerna. Mkt humor och sköna karaktärer.
 RunRiot
Hatar Marvel!
 Robkiller
Betydligt mer oseriös än de tidigare Thor filmerna, men det fungerar. Fina effekter, en riktigt ond skurk och en arg hulk.
 widez
Gillade denna starkt! Den prickar rätt med det mesta. En av de bästa hittills från Marvel.
 Bengt_a
Grym. Skön humor och sköna karaktärer!
 ThePatient
Svag trea, eftersom den är onödigt larvig. Paradoxalt nog är de få tillfällen när den känns mytologisk och storslagen bäst.
 karlmats
Jag hade ganska höga förhoppningar på det här efter att de senaste MCU-filmerna varit ganska bra, men med facit i hand blir det tredje raka 2an för Thor-filmerna och det är lite synd. Hemsworth är perfekt som Thor, han har looksen och humorn för det. Hiddlestone var bra innan som Loki men här faller han in i en generisk bakgrund och försvinner lite grann. Framför allt känns filmen felregisserad, med den lättsamma humoristiska framtoningen känns det som att man vill vara Guardians of the Galaxy men istället blir man en lite av en blandning mellan MTV och en glättig musikvideo. Fightscener hör väl till såna här filmer men här blir de för långa och ganska tråkiga. Handlingen är förutsägbar och när man bara lever på humorn gäller det att den funkar bättre än den gör här. Goldblum är ju ganska rolig men det känns uppenbart att han inte riktigt tror på det här och spelar över rätt ordentligt. Manuset är för dåligt, eller så är det bara riktat till en annan målgrupp för filmen går ju som tåget. Hos mig blir det bara en stabil 2a iaf, det är snyggt, men det är inte nyskapande nånstans. Hoppas Black Panther kan vända detta inför sista Avengersrullen i sommar.
 zallaxx
5555555 och 5. Går inte att sätta lägre. Toppen film helt klart.
 arruba
Den är egentligen oerhört olik resten av Marvels rullar, det enda som påminner om ett klassiskt Marvel upplägg är scenerna med superskurken Hellas, som tyvärr är en tråkig jävla boss, där emot är scenerna på Jeff Goldblum planeten oslagbara.
 abnormal
Charmig, rolig och snygga miljöer. Lätt att gilla.
 ekneB
This was amazing! Förmodligen min favorit bland Marvel filmerna!
 daniel77
Alltså, Thor är ju vanligtvis en riktig tråkhög, men det här är riktigt sköj. Måste vara regissörens förtjänst!
 WillyV
Trevlig och underhållande.
 Goblim
Mestadels löjligt Hollywoodskräp.
De två tidigare filmerna om Thor ses ibland som MCU:s svaghet så i denna den tredje filmen riktade man blickarna mot det visuellt färgglada Guardians of the Galaxy och med ett bra mycket mer komiskt innehåll. Jag älskar så mycket med denna film. Jag älskar det visuella, jag älskar Cate Blanchetts porträtt av Hela och jag älskar alla sköna karaktärer som här backar upp Thor. Jag uppskattar också humorn även om jag samtidigt ser detta som filmens svaghet då filmen är alldeles för komisk. 3+
 Robodan
Mitt emellan. Inte lika briljant humor som i Guardians of the Galaxy, även om den nosar på det, inte så fånig som de tidigare, men också en film som fyller väldigt lite funktion i marweluniversumet. Väldigt långt ifrån den kraftfulla händelse som Ragnarök är både i Nordisk mytologi och i serietidningarna. För mig räcker det ändå till en trea. Ett flertal av karaktärerna är underbara. Visuellt är det strålande och jag fnissade mycket.
 Supernaut
En av de bättre Marvelfilmerna. Riktigt stark fyra! Snygg, rolig, bra tempo, välskriven, välregisserad och en bra helhet.
 Tenchi
Blev positivt överraskad. Klart den bästa av Thor-filmerna och en av de bättre Marvel. Gillade att den inte tog sig självt på för stort allvar, humorn var riktigt klockren i vissa scener. Bra karaktärer och bra manus. Enda minuset för mig var animeringen, den var bitvis riktigt dålig.
 ToddDowney
Väldigt mycket bättre än de tidigare Thor filmerna med hästlängder. Mycket humor och en mycket bättre skurk än tidigare. Och ett lite nostalgiskt 80-tals synt soundtrack. Carl Urban snor vartenda scen han medverkar i och Cate Blanchett passar bra som Hela. Mysig marvel i Guardians anda.
 Sir_Lord
Klart bättre än Thor 2. Håller ungefär samma mått som första. Cate gör Hel bra. Men de har tryckt in alldeles för mycket humor i den. Fine att den ska vara lättsam, och även om det funkar emellanåt så blir det lite för mycket. Schysst gladiatorfajt mot Hulken sticker ut
 jingoo
Stark trea och den bästa Marvelfilmen på ett tag. På det stora hela avsevärt bättre än t ex Black Panther.
 Commandante
Så otroligt fånig film. Fånig "humor" och en story som är ett enda långt sidospår. Det var endast min benhårda beslutsamhet att se färdigt eländet som hindrade mig från att stänga av efter tjugo minuter.
 vonadel
Ok, så har man sett ännu en MCU-film då. Man börjar känna igen konceptet nu. Och ja, det blir ungefär samma omdöme också som det brukar. Man vet ju vad man får. Och visst, det är ganska underhållande. Tycker nog den är aningen bättre än föregångaren också. Funkar bra med humorn. Jag menar, bör man verkligen ta en sån här film på dödligt allvar? Det bästa var nog flirten med 80-talet. 6/10
 RichardEk
Det här var en oväntat underhållande Marvelfilm. Visst är det så att den är gjord inom ett nu välbekant format när det gäller estetik, dialog och händelseutveckling, men inte desto mindre finner jag den klassen bättre än flertalet andra Marvelfilmer. Det är lite fånigt, det är lite förutsägbart, det är lite serietidningsaktigt: men de drivande skådespelarna agerar med inlevelse, de snygga panoramavyerna avlöser varandra och actionscenerna är precis så där överdrivet långdragna som de ska vara. Det är inget annat än underhållnings för stunden, precis som det ska vara.
 dafreakish
Den bästa Thor-filmen hittills bjuder på ett annorlunda berättande jämfört med tidigare bidrag. Humorn är utmärkt, Thor och Loke är oerhört roliga tillsammans och likaså Hulken. Blanchett är som alltid fantastisk och som intro inför Infinity War gör den definitivt sitt jobb. Marvel-filmerna har alltid bjudit på intressant regi men det ganska oprövade kortet Waititi är ett bra tillskott och bringar in ny energi i en filmserie som förbereder sig inför den stora uppgörelsen. Klart sevärd.
 Zok
Finns en hel del bra saker i filmen, samt några mindre bra, humorn fungerade inte på alla ställen. Men som helhet är den underhållande och klart bättre än de två förgångarna.
 kryttan
Den här filmen har med alla element som fick mig att börja älska film från början. Jag är underhållen till max från start till slut. När filmen är slut känner jag bara glädje och en känsla av "fan vad film är kul" I love it!
 Nintendo 64
Thor 1 och 2 är de (i mitt tycke) svagaste filmerna i MCU så förväntningarna var lågt ställda. Men det här var ju riktigt underhållande! Stark 4!
 supermancover
"I HAVE BEEN FALLING FOR THIRTY MINUTES!!!!!!!!!!"
 KroY
Tänkte ge den lägre, sen så kom jag ihåg Taika Waikiki och så råkade det bli en fyra ändå
 Roarer
Det är egentligen helt orimligt att Thor tagit sig upp och blivit den allra bästa Marvelhjälten, men så är det. Speciellt i en film som den här där alla pretentioner är borta och man mest har kul.
 Hogman
Underhållande
 Tsurugi
Var på väg att ge den en etta men det kanske hade varit väl ogeneröst då den väl egentligen är i ungefär samma klass som första filmen och genomsnittliga Avengers m.m. Superhjältefilmer är i regel dåliga men denna är verkligen bara helt tom och menlös. Blanchett är därutöver urusel som antagonist. Filmen försöker vara sådär jätterolig oändligt många gånger men misslyckas mer eller mindre vid varje tillfälle. På lägre delen av skalan av medel-Marvel, alltså knappt ens så att det funkar att slökolla på.
 Cisco
Så underhållande! Loke är bäst med sina små het oöverträffliga minspel.
 Björkman
Klart underhållande med fortsatt karaktärsutveckling för flera (inte minst Banner/Hulken). Kul att se Jeff Goldblum i en större roll igen! Minus för Cate Blanchett som inte riktigt lyckas bli så skräckinjagande som är tanken.
 HerrNenne
Alltså, vad hände här? Det är ju bara absurt. Efter så mycket tid där man tar sig själv på allvar släpper man lös här helt, och kommer undan med det också. Så sjukt att efter att ha varit nästan ren komedi eller faktiskt närmare parodi, så slutar den ändå med att vara riktigt episk. Jag vet inte vad jag tycker om den här som en del av marveluniversumet, men jag är glad att filmen finns. Alla mina bästa hjältar och skurkar med här också, härligt.
 picklessmulan
Lika sevärda som de andra två filmerna men med mer humor. Nära en fyra.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Typhoon Noruda (info) 08:57 17/10 (1)
Little Odessa (info) 07:36 17/10 (43)
Slaughtered Vomit Dolls (info) 00:44 17/10 (34)
Fanny och Alexander (info) 00:42 17/10 (578)
Apostle (info) 00:02 17/10 (6)
Hold the Dark (info) 00:00 17/10 (8)
Cry of the Banshee (info) 23:27 16/10 (10)
UFO (info) 23:08 16/10 (5)
Deep Red (info) 22:58 16/10 (151)
Shaolin and Wu Tang (info) 22:53 16/10 (7)
Hämndens timme (info) 22:33 16/10 (15)
Havenhurst (info) 22:24 16/10 (1)
Cold Skin (info) 22:00 16/10 (3)
Fahrenheit 451 (info) 21:49 16/10 (7)
Slender Man (info) 21:45 16/10 (5)
Kärlekens hus (info) 21:44 16/10 (17)
Five Easy Pieces (info) 21:42 16/10 (105)
Hedda Gabler (info) 21:40 16/10 (3)
Hjärtats tysta smärta (info) 21:40 16/10 (1)
Utøya 22 juli (info) 21:18 16/10 (10)
Venom (info) 21:18 16/10 (9)
Juliet, Naked (info) 21:05 16/10 (2)
Under Toscanas sol (info) 20:47 16/10 (136)
Baywatch (info) 20:34 16/10 (30)
Tau (info) 20:27 16/10 (12)
Det sjunde inseglet (info) 19:54 16/10 (697)
A Boatload Of Wild Irishmen (info) 19:49 16/10 (1)
Gagarin: First in Space (info) 18:59 16/10 (9)
Sverige åt svenskarna (info) 18:39 16/10 (12)
Mordmysteriet (info) 18:01 16/10 (1)
Fifty Shades Darker (info) 17:03 16/10 (31)
Amityville: The Awakening (info) 16:34 16/10 (8)
Pysar och sländor (info) 15:19 16/10 (23)
The Notorious Bettie Page (info) 14:19 16/10 (30)
Call Girl (info) 14:14 16/10 (166)
V för Vendetta (info) 13:35 16/10 (1489)
Scrub Me Mama with a Boogie Beat (info) 12:45 16/10 (8)
Working Girl (info) 12:20 16/10 (97)
My Tomorrow, Your Yesterday (info) 12:19 16/10 (1)
Star Wars: The Last Jedi (info) 12:08 16/10 (143)
1408 (info) 11:19 16/10 (812)
Snowden (info) 10:47 16/10 (32)
Filmworker (info) 09:17 16/10 (2)
Jimmie (info) 09:16 16/10 (5)
First Man (info) 08:11 16/10 (5)
Ginger Snaps 2 (info) 06:44 16/10 (38)
Get Hard (info) 05:43 16/10 (54)
T-Men - Al Capones banemän (info) 00:33 16/10 (5)
Knock Knock (info) 00:32 16/10 (42)
Terrassen (info) 00:08 16/10 (162)