Betyg idag: 1 465 Besökare idag: 7 013

Portugallien
Till genre kan man också lägga komedi!
 Jakean
Man undrar ju vad filmskaparna rökt när de skrivit handling och manus. Har nu avverkat 20minuter av detta 130min långa h-lvete till avslut på en annars mycket trevlig helg. Tur vi fick en go middag med gänget innan. Nä nu ska jag nog gå och pricka flugan i pissoaren, det är mer tillfredsställande än att sitta kvar här i biostolen. Over and out. //Orvar
 sveparn
Helt klart bland en av de mest underhållande Marvelfilmerna. Definitivt sevärd på bio. Jag älskar blandningen av nordisk mytologi, syntpop och de klara färgerna.
 Boondock_saint
Det får väl bli en svag fyra, men ärligt talat så är jag ganska uttråkad en stund mitt i filmen då jag tycker att filmens protagonist och antagonist är för separerade från varandra. Bäst är det i början och slutet. Men Banner är bra, soundtracket är grymt och Korg är guld! Jag hade kunnat sätta en trea, men jag har det betyget på de andra Thorfimlerna och tycker nog att den här är skönare.
 August Dellert
'Thor: Ragnarok' är ännu ett komiskt genidrag av Taika Waititi och den mest underhållande delen i Thors MCU-serie för mig som är ett stort Marvel-fan. Filmen är kraftigt inspirerad av Marvels 'Planet Hulk'-seriealbum samt delvis 'Thor: The God Butcher'.
 haajen
Den bästa av Thorfilmerna men den når ändå inte upp till en fyra, den lyckas inte få ihop de komiska delarna med de bitar som ska vara lite mer "seriösa"/spännande. Bättre om de satsat helt på att göra en komedi för storyn är inte speciellt engagerande trots Blanchetts elaking.
 yrkeschaufföre
En svag fyra för underhållnings värdet. Jag tror inte att de här superhjältefilmerna är något som kommer att hålla i framtiden. Rolig och samtidigt ett försök att vara seriös. Det var minst 4 scener som jag lyckades förutsäga, men det betyder ju att filmen blev som jag ville. Kul med det lilla skådespelet i mitten.
 jack_jack_jack
Underhållande och stabil raka vägen igenom.
 myslas
Ibland undrar jag varför jag går och ser alla de här superhjältefilmerna på bio, de är ändå allt som oftast inte särskilt bra. Därför känns det skönt att man kan bli positivt överraskad ibland. Det här är den mest underhållande Thor-filmen (vilket i sig inte säger särskilt mycket) och en av de bättre Marvel-filmerna över huvud taget. Nyckeln till framgång här är att man låter humorn ta överhanden utan att det för den skull blir oseriöst. Jag vet inte hur mycket Waititi som regissör har att göra med detta men jag antar att en viss del får tillskrivas honom i alla fall. Dessutom är jag en sucker för Hulken och här får man sin beskärda del av honom (även om jag förstås föredragit att man gjort en hel film baserad på Planet Hulk). Jag hade kunnat sätta en fyra här om det inte vore för att storyn i sig är väldigt tunn och oengagerande.
 Mikael602
Den sämsta av Thor-filmerna. Kändes som en parodi på en Avengers-film. Effekterna är ändå bra och funkar som en söndagsaction. Tyvärr var humornivån riktigt låg.
 ilgoga
Top 3 Marvel, körde vidare på GotG-känslan och skruvade till det ytterligare. Riskerar emellanåt att bli för tramsig men håller sig på mattan. Himla roligt att de låter en regissör köra lite knas, kan tänka mig att Avengers-finalerna knappast kommer dra åt det hållet...
 Sillion
Klart den bästa av Thor filmerna och kanske den bästa en av de bössa marvel filmerna. Both silly and serious at the same time.
 Piccolo
Taika Waititi fortsätter leverera som den mest intressanta regissören just nu. Härligt scifi-äventyr med fantastisk estetik och musik. Alla skådisar är dessutom i toppform. Biofemma.
 ekback
Grymt bra! Både rolig och bra action utan att det blir för mycket och jobbigt. Helt ok manus för att vara en superhjältefilm, så det blev aldrig ointressant. Snygga miljöer, grym musik och sköna karaktärer som gör det dom ska. Riktigt underhållande!
 wasteoftime
Nä, det här föll inte ut i min smak riktigt. Alldeles för mycket billiga skämt och referenser. Trista och uppenbara storyelement. Inte dåligt, men farligt nära på vissa håll. Publiken som salongen delades med gjorde ju sitt till för att försöka förstöra upplevelsen också. På det hela taget en rätt platt om som sagt än inte dålig filmupplevelse. 0,6 på SH-skalan.
 Horibe
Ännu en halvdan Thorfilm. Denna gång försöker filmen leka Guardians of the galaxy men känns bara som löjlig och blek kopia. Löjlig handling och sömnig action som vi sett hundratals gånger vid det här laget.
 bananton
Är verkligen ingen fan av serietidningsfilmer & har inte sett nån på flera år. Detta var dock väldigt rolig, massa fin design och en hel del feta scener. Perfekt stoner-rulle!
 Bomkia
Klart bästa Thor-filmen hittills. Härligt underhållande med glimten i ögat. 4+
 oan
Inte riktigt glimten i ögat som jag hoppats på. Snarare är humorn upptryckt i ansiktet på en. Men helt klart den bästa av Thor-filmerna.
 Julius
Underbart med massa Hulk! Snudd på femma.
 BarryHero
Ar val en valgjord film men inte min kopp te. Humorn ar alldeles for krystad och sallan rolig. Och dessa Marvel-filmer kanns bara som kopior pa varandra. Hade glomt att jag aven sett de tva tidigare Thor-filmerna. Alla far en 2:a.
 best_jeppe
Helt okej standard Marvel-film. Fnissade några gånger och fann den något sånär underhållande men inget direkt som jag kommer att komma ihåg eller se om troligen. Den bästa Thor-filmen hittills men det säger inte så mycket. Stabil 3a.
 stoked87
Den här var väldigt bra och välgjord marvel leverar alltid =)
 Stan
Stark trea eller svag fyra. Jag vill verkligen sätta en fyra för att den står ut mer än de flesta Marvel-filmerna och då har jag aldrig gillat Thor-filmerna. Det är ömsom briljant och ömsom fars. De seriösa delarna är övertydliga och dramatiska att det blir pekoral. Humorn fungerade bra och jag skrattade ett flertal gånger, det är då filmen fungerar bäst men också det visuella är fantastiskt. Det som inte fungerar lika bra är scenerna mellan Hulken och Thor. Hulken är för medveten och pratar med rysk(?!) accent. Ett par tillfällen fick jag gåshud i hårbotten, de som sett den kan nog gissa var.
 Biberkolben
Helt klart min nya favorit av Marvel-filmerna!
 miguelmetal
Förväntningarna var låga men det visade sig att Thor Ragnarök inte bara är den bästa Thor filmen utan också kvalificerar sig på top fem listan över bästa Marvel filmer någonsin. Klockren humor, skön självdistans och bra action. Dessutom var det extremt skönt att slippa Natalie Portman! Sanslöst underhållande och en klockren urstark femma i betyg!
 Genstruktur
Vissa partier är rätt kul men som vanligt får jag väl säga är det alldeles för utdraget och tunn samt rörig story för min del i marvelfilmer. Storyn är mest en transportstäcka mellan olika fighter. Bästa Thorfilmen dock. Stark 2 eller svag 3.
 Solidus
För mig är det obegripligt hur "Thor: Ragnarök" kan ha så högt betyg på IMDB (8,2 i dagsläget). Likt resten av Marvel-filmerna är det en snygg film att titta på, men tyvärr bjuder den tredje filmen om åskguden enbart på polerad yta och ytlig underhållning. De flesta av filmens skämt känns ansträngda och filmen misslyckas att fånga mig överhuvudtaget. Jag ska dock ge eloge till retro-stilen som regissören har lyckas förpackat sin film med. Dessutom finns det potential som att Thor måste slåss i gladiatorspel, men problemet är att det är inte filmens tyngdpunkt. När det börjar bli lite intressant, fegar Marvel och lägger till en bekant historia om hur en allsmäktig ond karaktär hotar världen (den här gången Asgård). Vi har sett liknade historia många gånger och det börjar bli tröttsamt. Avslutningsvis vill jag säga att jag gillar superhjältefilmer, men jag avskyr det här mjölkandet, vars slutresultat blir alltför ofta mediokert utbud. Skärpning Marvel, annars blir snart bojkott av era filmer.
 Halofreak92swe
Är nog den bästa av Thor-filmerna! Jäklar vad flummig och larvig men samtidigt så otroligt underhållande och cool! :) Grym humor och asball cgi.
 Spunks
Såg först Thor och minns att det var riktigt dålig. Hade väldigt låga förväntningar på denna men den överraskade verkligen. Svag fyra.
 idd
Shit en bra Thor-film! Äntligen! Värt å se bara för å få bevittna Hulken göra ett wrestlingkast på fänrisulven - i rymden!
 Afflicter
Marvel har gått över till fullfjädrad komedi och det funkar briljant.
 Zipper
Har aldrig varit ett fan av Thor, tycker inte om de bastardiserade versionerna av mytologin, men den här filmen är snygg. I tonen väldigt lik Guardians of the Galaxy mycket mer än de tidigare Avengers filmerna så det är lite av en chock att det är SÅ pass mycket slapstick som det är. Waititi sätter lite sin prägel på filmen, men jag är inte säker på att jag tycker det passar klockrent. Definitivt bättre än Branaghs version i alla fall. Cate Blanchett är underanvänd.
 freedriik
Mycket positiv överraskad, förmodligen för att det är en komedi.
 Andreas_
Överraskande bra film får jag erkänna, jag var väldigt skeptisk till denna film när jag första gången såg trailern för den verkade alldeles för löjlig och barnslig och jag tycker inte att man ska skämta om ragnarök med tanke på vilken brutal och mörk händelse det egentligen är i den nordiska mytologin, även i serietidningen av marvel är det väldigt mörkt och brutalt och här blev det en komedi, men jag får erkänna att dom lyckades ändå få till det bra och dom flesta skämt fungerar även om det är en del som är oerhört fåniga, tack å lov mer bra skämt än fåniga och detta är utan tvekan den bästa Thor filmen av 3 stycken, många kända namn i rollerna oxå, en ny regissör från Nya Zeeland i Hollywood som kan vara värd att hålla ögonen på, han har en egen vision och får ut det snyggt på film, alla medverkande skådisar är riktigt bra i sina roller och det finns inget att klaga på förutom att Loke är rätt vek...men i det stora hela så fungerar allt bra trots att man ser att det är sneglat rätt mycket på guardians of the galaxy med stilen, betyget blir dock en stark 4:a och detta är väldigt bra.
 the Feber
Oj! Jag fick verkligen en annan film än vad jag trodde jag skulle få! Istället för de dystra, tråkiga föregångarna, så bjuds vi här på satir, slapstick, galenskap, retro och meta så det skriker om det! Lägg till coola effekter, helt absurda moment och parodi där man inte bara driver med sig själv utan med hela genren! Vet i fan om det är en speciellt bra film, men så jävla rolig och med glimten i ögat att den förtjänar ett högt betyg!
 ulpe01
När man hör att Taika Waititi regisserar vet man ju att det inte kommer att bli det vanliga köret med superhjältefilmer, och Thor var väl den som behövde det här mest av alla Avengers. En film som vet precis vad den är och inte tar sig själv på för stort allvar. Och Cate Blanchett är grädde på moset.
 Razzel
Klart bästa Thor.
 92axha10
Väldigt mycket skämt och humor här. Det verkar som det bästa sättet att hantera en löjlig karaktär somThor. Skurken var ganska svag, önskar vi struntat i henne helt.
 S_Griffon
Bra nivå på denna. Bitvis fånig och rolig.
 Jaganatha
Det är mycket möjligt att det inte går att göra en film om seriefiguren Thor och Asgård som är bättre än så här. Den satsar på att vara lite smårolig nästan hela tiden och lyckas ganska väl med det. Ändå går det inte att komma undan att filmerna som baserar sig på Marvel-universet numera ser alltför likartade ut och att berättandet blir repetitivt, liksom det tunga förlitandet på CGI. Jag har, konstigt nog, inga invändningar mot approprieringen av figurer ur den nordiska mytologin. Utom möjligen att överguden Oden är lite för blek. Skådespelarna och regissören sköter sig för övrigt mycket bra, med Blanchett som esset i leken.
 Dutch
En av de bättre de gjort i serien. Samma härliga stil som GotG2 har. Underbart!
 Chrille81
Lite för löjlig, och inte på ett GotG sätt, vad fan gjorde dem med Korg? Helt förstört hans karaktär, ett tips är att se Planet Hulk som bygger på ungefär hälften av samma story som här.
 foppa99
Får Guardians of the galaxy vibbar. O inte på ett bra sätt
 Engravadlax
Har sett bättre CG, men kul.
 Benisakura
En grön kille och en blond kille försöker vara roliga och självklart gör snuskgubben stan lee ännu en cameo.
 amam
De försöker alldeles för mycket att vara roliga. Ibland lyckas de, ibland går det mindre bra. Men det här är mer en komedi än en superhjältefilm.
 Tiptaka
Ett platt försök att guardians of galaxa en trött superhjältefilm. Den post transformer hollywood produktionen förekommer nu mer allt från star wars till marvel. En jävla skitfilm.
 ShenLong
Det är ju samma tramshumor som i senaste star wars
 skogg
Den här filmen är FET.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Captain America: Civil War (info) 00:59 18/2 (103)
Ant-Man (info) 00:55 18/2 (154)
Black Panther (info) 00:50 18/2 (6)
Violent Cop (info) 00:40 18/2 (99)
On the Milky Road (info) 00:08 18/2 (4)
Body Double (info) 00:02 18/2 (67)
It Comes at Night (info) 00:01 18/2 (26)
Blade Runner 2049 (info) 23:59 17/2 (98)
Stilla dagar i Clichy (info) 23:59 17/2 (6)
Lion (info) 23:42 17/2 (51)
Snömannen (info) 23:34 17/2 (26)
Pumpkinhead: Ashes to Ashes (info) 23:34 17/2 (16)
Inconceivable (info) 23:29 17/2 (3)
Junior (info) 22:53 17/2 (286)
Kärlek på italienska (info) 22:53 17/2 (28)
Hämnd Utan Nåd (info) 22:43 17/2 (2)
All Is Lost (info) 22:34 17/2 (82)
Ett oanständigt förslag (info) 22:33 17/2 (72)
Tre dagar för Condor (info) 22:31 17/2 (96)
Alla presidentens män (info) 22:30 17/2 (165)
Det våras för världshistorien, del 1 (info) 22:30 17/2 (74)
Tootsie (info) 22:29 17/2 (166)
Farlig kärlek (info) 22:19 17/2 (1)
Fifty Shades Darker (info) 22:05 17/2 (27)
Cart (info) 22:02 17/2 (1)
The Shining (info) 21:57 17/2 (1073)
Seven Psychopaths (info) 21:33 17/2 (154)
The Stranger Inside (info) 21:30 17/2 (180)
It Stains the Sands Red (info) 21:25 17/2 (6)
The Shape of Water (info) 21:22 17/2 (20)
Kes – falken (info) 21:09 17/2 (80)
The Manchurian Candidate (info) 20:46 17/2 (268)
Impatto mortale  (info) 20:40 17/2 (4)
Farväl Europa (info) 20:38 17/2 (4)
Glassland (info) 20:31 17/2 (2)
Dorian Gray (info) 20:31 17/2 (107)
K2 - den största utmaningen (info) 20:19 17/2 (58)
Rädda Willy (info) 20:11 17/2 (279)
Mother! (info) 20:10 17/2 (35)
Pokémon the Movie: I Choose You! (info) 20:01 17/2 (1)
Dunkirk (info) 19:20 17/2 (107)
Brooklyn (info) 19:09 17/2 (49)
We Were Soldiers (info) 18:56 17/2 (378)
Black Mirror - Hated in the Nation (info) 18:47 17/2 (5)
An Act of War (info) 18:39 17/2 (2)
The Lost City of Z (info) 18:06 17/2 (28)
The Man from U.N.C.L.E. (info) 18:03 17/2 (99)
Irreplaceable You (info) 18:01 17/2 (1)
I Am Heath Ledger (info) 17:56 17/2 (11)
The Ritual (info) 17:53 17/2 (15)