Señor
Snyggt foto. Jag gillar långa tagningar, dock känns det lite tomt på vissa ställen. Bra skådespel höjer betyget. Svag fyra.
 amam
Bra skådisar och konceptet får mer djup i andra halvan av filmen. Bitvis kreativ. Det absurda i att ha ett spöke med ett lakan över sig störde i stora delar av filmen men man vande sig mot slutet. Sevärd.
 Engravadlax
Zzzz.
 Le_Chuck
oj vilken dålig film, maken till mer meningslös, tråkig och pretentiös film får man leta efter. Jag gillar verkligen Roy Andersson men här fylls de långa scenerna bara med ingenting...slösa inte bort din tid på denna film!
 Metheuz
Kan förstå att detta inte är en film för alla, och den började lite väl långsamt för min del också. Rooney Mara som äter en paj i fem minuter t.ex. Utan att säga för mycket men när det händer en sak med Maras karaktär så tar filmen fart och det hela knyts ihop bra i slutet också. Jag tyckte också det var härligt att dom körde 100% seriöst på temat spöke i lakan.
 myslas
Långa tagningar, knappt någon dialog alls och det absurda med ett spöke i lakan gör att den breda publiken förmodligen avskyr den. Själv gillar jag när man vågar göra något udda och David Lowery lyckas få det hela att funka, alla scener har ett syfte i historieberättandet (även om festscenen inte helt funkade för mig). Tror det här är en film som kommer att hålla bra för framtida omtitt.
Jag gillar konceptet och början funkar trots sitt långsamma tempo och brist på dialog. Men sen tar filmen aldrig vägen någonstans för mig och till slut så tröttnar jag. Filmen lyckas aldrig engagera mina känslor och även om det finns saker jag gillar här så blir det liksom inte mer än så. Jag minns inget av Ain't Them Bodies Saints mer än att jag inte alls gillade den. Så Lowery verkar inte riktigt tilltala mig på ett djupare plan, vilket krävs av sådana här filmer. Ändå nästan ganska bra, tvåan är ganska stark, det är en hel del bra delar. Men helheten är mest tom och intetsägande.
 karlmats
En speciell liten film, väldigt lågbudget och med en regissör som verkligen ställer krav på sin publik gäller det att hänga med i svängarna. Och då inte för att man riskerar att ramla av tåget utan snarare för att man kan somna när som helst. Men när man klarar den fällan och sakta men säkert köper hela upplägget så finns det mycket fint med den här filmen. Fantastiskt filmade scener stundtals, nån nämnde i en recension att Tarkovskij skulle ha varit avundsjuk på tempot i den här filmen och det kan säkert stämma. Casey Affleck och Rooney Mara är stora namn, de får inte vara med jättemycket men gör ändå ett starkt intryck. Det måste bli en 3a till slut även om den inte är jättestark. Men filmen växer i efterhand, jag blir lite glad av att tänka på den, det är alltid ett positivt tecken.
 Kajanus
So in America when the sun goes down and I sit on the old broken-down river pier watching the long, long skies over New Jersey and sense all that raw land that rolls in one unbelievable huge bulge over to the West Coast, and all that road going, and all the people dreaming in the immensity of it, and in Iowa I know by now the children must be crying in the land where they let the children cry, and tonight the stars'll be out, and don't you know that God is Pooh Bear?
 fridenpaden
Originell och till viss del fin men inget jag skulle orka se igen.
 PeterTheW
Alltså. Den är ju vacker i sig, historien och allt, men så förbaskat långtråkig...
 Benisakura
Som ett spöke flög denna rakt ovanför mitt huvud.
 RadiatorPorch
Relaterbart, vackert, insiktsfullt. Med små medel lyckas David Lowery fånga så mycket mänsklighet, känslor och intressanta poänger om alltings förgänglighet, att man bara kan luta sig tillbaka och häpna.
 Jaganatha
Ovanlig tagning på temat hus hemsökt av spöke i vitt lakan. Nyttigt som uppvisning i hur mycket som går att berätta via bilder utan dialog.
 haajen
Mycket vacker och stundtals påminner den lite om Tree of life i betydligt mindre skala. Tycker den är fantastisk till en början men sedan tappar den för att komma igen en smula mot slutet. Sevärd för den som har tålamodet.
 Duke Igthorn
Haha, en kandidat för bästa specialeffekter nästa Oscarsgala... Lakanet var riktigt kusligt.
Senaste kommentarer
Wallander - Den orolige mannen (info) 01:17 25/3 (45)
Deadpool (info) 23:38 24/3 (176)
Löftet (info) 23:23 24/3 (230)
Won't Back Down (info) 23:15 24/3 (4)
De 12 apornas armé (info) 23:13 24/3 (633)
Whisper (info) 22:40 24/3 (42)
Hamlet (info) 21:45 24/3 (10)
The Little Mermaid (info) 21:12 24/3 (2)
Dragged Across Concrete (info) 21:09 24/3 (1)
The Dirt (info) 20:45 24/3 (2)
The Gambling Ghost (info) 20:36 24/3 (1)
Prospect (info) 20:32 24/3 (5)
Liz & Dick (info) 20:21 24/3 (4)
Vi (info) 20:08 24/3 (32)
Sunset (info) 20:02 24/3 (5)
Åklagarens vittne (info) 19:36 24/3 (83)
Never Too Young To Die (info) 19:28 24/3 (7)
Aniara (info) 19:15 24/3 (10)
The Warriors - Krigarna (info) 19:03 24/3 (371)
Never Look Away (info) 18:55 24/3 (3)
Mission: Impossible - Fallout (info) 18:17 24/3 (45)
Bohemian Rhapsody (info) 17:40 24/3 (58)
Matangi/Maya/M.I.A. (info) 17:39 24/3 (1)
Superhjältarna 2 (info) 17:37 24/3 (30)
Dog Soldiers (info) 17:11 24/3 (332)
Gymkata (info) 17:01 24/3 (12)
Aquaman (info) 15:02 24/3 (33)
Evidence (info) 14:41 24/3 (16)
The Purge (info) 14:29 24/3 (171)
Paddleton (info) 14:22 24/3 (3)
Jätten (info) 14:14 24/3 (27)
47 Meters Down (info) 14:09 24/3 (26)
Triple Frontier (info) 13:53 24/3 (9)
Wonder Woman (info) 13:07 24/3 (109)
Red Mission (info) 12:41 24/3 (1)
Columbo: Lovely But Lethal (info) 12:40 24/3 (4)
Columbo: It's All in the Game (info) 12:40 24/3 (1)
Columbo: Identity Crisis (info) 12:39 24/3 (3)
Columbo: Grand Deceptions (info) 12:38 24/3 (2)
Columbo: Forgotten Lady (info) 12:37 24/3 (3)
Columbo: Double Shock (info) 12:36 24/3 (4)
Columbo: Dead Weight (info) 12:35 24/3 (6)
Columbo: Caution! Murder Can Be Hazardous to Your Health (info) 12:34 24/3 (1)
Columbo: By Dawn's Early Light (info) 12:33 24/3 (2)
Columbo: Any Old Port in a Storm (info) 12:32 24/3 (8)
Columbo: A Matter of Honor (info) 12:31 24/3 (3)
Columbo: A Friend in Deed (info) 12:30 24/3 (3)
Columbo: How to Dial a Murder (info) 12:29 24/3 (2)
Columbo: Candidate for Crime (info) 12:29 24/3 (5)
Columbo: A Trace of Murder (info) 12:28 24/3 (1)