guswib
Bra skådespelare, men storyn kändes seg fram till slutet, I.e. Ketchup-effekt.
 dr_Robert
Lite tunn story i denna remake och trots att handlingen utspelar sig i den amerikanska södern är den märkligt sval. Men Nicole Kidman äger och det är många vackra bildsekvenser.@BAM
 Kajanus
Jag ville så gärna älska denna, men ojämnheten gör sig påmind större delen av tiden. Ändå är den bra. Sofia har en hög lägstanivå om detta är hennes svagaste film.
 Jaganatha
Det är lite oklart vilka det är som blir "bedragna" i den här filmen. Om det inte är vi i biopubliken, så ligger nog Colin Farrells nordstatskorpral närmast till hands med tanke på hur det går för honom. Den i huvudsak kvinnliga ensemblen sköter sig utmärkt med Nicole Kidman i täten. I jämförelse med Don Siegels 70-talsversion känns filmen dock lite tam och den har inte alls samma gotiska skräckatmosfär. Clint Eastwood var också aningen mera trovärdig som potentiellt hot mot flickorna än vad Farrell är här. Att utelämna slaveriets roll i inbördeskrigets bakgrund var förmodligen inte heller ett klokt beslut av Sofia Coppola. Filmen hade i det nuvarande politiska läget kunnat bli tyngre och mer minnesvärd med bibehållna slavroller.
 Lotso
I sin helhet är The Beguiled en bra film vars bästa saker finns i regin och fotot. Detta är en välgjord film där Sofia Coppola verkligen visar att hon är en av de mer talangfulla regissörerna i branschen idag, och är just därför jag alltid ser fram emot hennes filmer. Fotot är också bra hanterat. Allt från inomhus miljöerna till utomhusscenerna. Man känner både lugn och oro samtidigt, vilket är en udda men fantastisk känsla som de skapat åt tittaren. Det negativa ligger i att storyn är så vass. Den är faktiskt något tråkig i början och man undrar vart filmen egentligen är på väg. Filmen hastar även igenom vissa saker som jag hade önskat den tagit lite mer tid med. Samt att Sofia Coppola gärna fått jobba in lite mer mystik i den. Filmen hade gott kunnat få vara en 10-15 minuter längre. Trots det är detta fortfarande en sevärd film med bra skådespel från skådespelarna.
 Tim Buckley
(rek 3a) Saknar S.C känslan i denna film - även om idén i sig självt är tilltalande och utförandet välspelat. Den sensuella undertonen känns dock påklistrad, vilket gör att mycket med den faller.
 Zipper
Intim och lite klaustrofobisk, underbart foto. Som vanligt med Coppolas filmer väcker karaktärerna lite för få känslor hos mig för att det ska nå ända fram. Stark trea.
 erosagape
Trist och teatralisk och närmast fånig med sin allé och kikandet i kikare.
 myslas
Ett kammardrama som utvecklar sig till en spännande thriller. Det är kanske inte så svårt att se vartåt allting kommer att gå till slut men Coppola gör en i annat fall rätt ordinär historia till något man inte kan ta ögonen ifrån. Starka insatser från skådespelarna, även Farrell som jag annars inte är något större fan av.
 Countess_Malin
Riktigt vacker men ack så tråkig. Trailern lovar mer.
 stgurgel
Sofia Coppola är så bra på kvinnliga perspektiv att hon utgör ett enpersons vandrande argument för att bristande jämställdhet i filmbranschen är en tragisk förlust
 Pyong
Först och främst bör det nämnas att detta inte är den thriller som trailern visar, istället är det en time piece/drama med en hint av thriller. Förutom det är det en okej story, med dugligt skådespel (bortsett från Kidmans misslyckade försök till sydstatsdialekt) och ett ok tempo. Vissa saker funkar i filmen medan andra fungerar ungefär lika bra som en nål i ögat. Jag skulle inte kalla den bortkastad tid, men inte heller rekommendera den vidare.
 KimEkberg
bra tempo och stajl, men man fattar inte helt vad som är grejen
 Danny_Boy
Sofia Coppola kommer tillbaka med stil. Hennes bästa sedan Marie Antoinette (som inte är allas kopp te, men jag älskar den)!
 Spidde
Mycket bättre än väntat! Snyggt foto, klart godkänt skådespel och allmänt tät och spännande story, trots att det kanske inte händer så mycket hela tiden. Klart sevärd!
 Solidus
Välspelad nytolkning av "The Beguiled" och det jag tar med mig från filmen är dess vackra fotot över amerikansk söder. Resten av kammarspelet är, för att uttrycka mig enkelt, helt ok. Versionen från 1971 har en smutsig ton över sig och Don Siegel och Clint Eastwood är ute efter att chocka sin publik. Versionen från 2017 vågar inte sticka ut vilket gör att filmen blir fattig i sin själ. Sevärd? Absolut. Dock så tror jag inte att detta är en film som inte kommer lyckas att lämna samma avtryck som "The Beguiled" (1971) lyckades att göra.
 emilstjernholm
Stundtals långsam men kommer igång vad det lider. Fint foto. Reagerade på avsaknaden av musik med tanke på att Coppolas soundtracks annars brukar vara en personlig favorit. Kidman, Dunst, Fanning och de andra gör det bra.
 Robkiller
Segt drama som aldrig tar sig. Helt meningslöst.
 fabbe86
Väldigt vacker film! Intressant drama också till en början med fint spel, men mot slutet går luften ur allt mer. Aningen poänglös?
 arruba
Spännande och sexuell, den spelar hela tiden på vad som komma skall, det gillar jag. Stökig relation mellan tjejerna i huset och den smått pilske Colin Ferrell.
 kryttan
Har ej sett förlagan, men Sofia Coppola gör en riktigt bra film med ett fantastiskt foto. Alla skådisar gör mycket bra ifrån sig, och Colin Farrell gör i mitt tycke sin första riktiga bra prestation.
 haajen
Snygg och välspelad med ett bra slut dock är storyn väldigt tunn och Coppola håller sig på ytan. Vill minnas att jag gillade originalet bättre...
 Håkan*
Det var spännande och filmen var speciell. Dock inget jag vill se igen och därmed det låga betyget.
 abnormal
Bra foto och gillar att saker händer utanför "skärmen".
 Ramza
Börjar bra men tamt klimax.
 the Feber
Plotten är grymt intressant, men genomförandet inte lika lysande. Karaktärsuppbyggnaden för samtliga karaktärer känns rumphugget. Filmen har stora problem med själva berättandet. Colin och Co är bra, men man köper inte riktigt händelseutvecklingen.
 Halofreak92swe
Lite för kort och tråkig. Tunn story. Farrell brukar vara grym men detta var nog en av hans sämre filmer.
 Tatty
Filmen var rätt intressant tycker jag även om den var lite skum. Den kändes seg men började bli en aning spännande innan filmen slutade. Men jag tycker filmen var ändå skum för jag vet inte vilka som egentligen var onda?
 hsimpson
Sömning och inte alls tät. Fotot är hyfsat, men alldeles för mörkt. Kändes betydligt längre än den var. Mycket besviken.
 HerrNenne
Den är onekligen intressant och snyggt gjord, men för mig fungerar det inte riktigt när saker brakar loss. Tycker en hel del karaktärer känns för dåligt motiverade i deras handlingar.
Senaste kommentarer
Den of Thieves (info) 19:38 25/6 (27)
Get Out (info) 19:34 25/6 (92)
American Made (info) 19:29 25/6 (37)
The Perfect Date (info) 19:21 25/6 (3)
Crypto (info) 19:19 25/6 (1)
The Drowning (info) 17:58 25/6 (3)
Isle of Dogs (info) 17:32 25/6 (29)
What Men Want (info) 17:26 25/6 (1)
Avengers: Endgame (info) 17:20 25/6 (29)
The Last Summer (info) 17:19 25/6 (2)
Under belägring 2 (info) 17:17 25/6 (150)
Specialisten (info) 17:14 25/6 (117)
Whitney (info) 17:10 25/6 (7)
Booksmart (info) 17:06 25/6 (10)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (info) 17:05 25/6 (12)
Rim of the World (info) 16:59 25/6 (9)
Always Be My Maybe (info) 16:55 25/6 (4)
The Professor (info) 16:51 25/6 (3)
Someone Great (info) 16:46 25/6 (2)
The Girl in the Spider's Web (info) 16:44 25/6 (13)
X-Men: Dark Phoenix (info) 16:38 25/6 (7)
Hej Pussycat (info) 16:31 25/6 (20)
The Meg (info) 16:27 25/6 (46)
Adrift (info) 16:23 25/6 (9)
Plus one (info) 16:14 25/6 (1)
The Way We Weren't (info) 15:57 25/6 (1)
Anna (info) 15:41 25/6 (1)
Fimpen (info) 14:56 25/6 (75)
Offret (info) 14:55 25/6 (160)
The Con Is On (info) 14:16 25/6 (1)
Bajonett på! (info) 11:56 25/6 (3)
40 pistoler (info) 11:55 25/6 (10)
Smurfarna: Den försvunna byn (info) 10:52 25/6 (7)
The Silence (info) 10:22 25/6 (10)
The 33D Invader (info) 10:08 25/6 (2)
The Man Who Killed Don Quixote (info) 09:43 25/6 (7)
Dödskallen (info) 09:32 25/6 (9)
Happy Death Day (info) 09:24 25/6 (31)
Wishmaster (info) 09:23 25/6 (108)
Trots allt (info) 08:33 25/6 (1)
The Unwanted (info) 04:59 25/6 (2)
Djungelboken (info) 02:44 25/6 (85)
The Wolf's Call (info) 02:43 25/6 (2)
The Beach Bum (info) 02:42 25/6 (6)
Thunderstruck (info) 02:41 25/6 (2)
Cake (info) 02:41 25/6 (26)
Monica Z (info) 02:40 25/6 (152)
The Nun (info) 01:02 25/6 (31)
Legally Blonde (info) 00:45 25/6 (493)
Mannen från Laramie (info) 00:28 25/6 (26)