Adoniram
Konceptet är välbekant och med den samlingen skådisar är det svårt att misslyckas. Ocean's 9 och 10 nästa?
 Zipper
Stabil heistfilm, en skådespelarlista som heter duga, det är hög kvalitet och kul att titta på. Sen hade jag gärna sett att man vågat ta ut svängarna med Ocean’s konceptet lite, vissa scener är exakta kopior av scener från de tidigare filmerna i sin uppbyggnad, vilket nästan blir distraherande mellanåt. Hade gärna sett dem gå ifrån formulär 1A.
 Johan685
Man hade önskat sig något nytt och fräscht, men blev istället mer av detsamma, och dessutom sämre utfört, vilket gjorde att man tröttnade fort. Ganska meningslös film på så vis.
 myslas
Tidvis underhållande och skådisarna i sig är ju bra och roliga men filmen har ett problem i att heisten i sig är rätt tråkig. Dessutom saknar den det som verkligen gjorde Ocean's 11 och 13 så underhållande, en riktigt bra skurk att blåsa. Andy Garcia och Al Pacino var en stor del i att de filmerna funkade så bra, här finns en dötrist Richard Armitage som bara känns meh.
 Lotso
I sin helhet är Ocean’s Eight en något underhållande rulle för stunden man tittar på den. Den saknar dock en egen identitet och snor oftast för mycket av både Soderberghs registil samt scener från första Ocean’s Eleven filmen. Vilket är något distraherande. Karaktärerna är heller inte så välskrivna och jag hade önskat lite mer spänning i mixen. Men tack vare skådespelarnas energi och engagemang räddar det upp stora delar av filmen, för skådespelarna gör ett bra jobb. Idén är klyftig och funkar utmärkt i detta universum. Men man hade behövt jobba med det mer, så att dessa coola tjejer hade fått något större och bättre att göra.
 Vertov
Snygg och fräsch uppföljning av Oceanfilmerna. Smart manus som levererar många goda one-liners och utmärkta rollprestationer av enastående skådespelare. Ser fram emot uppföljning med denna ensemble.
 1 2
Har nog aldrig sett en film med större plot hopes än den här. Ingenting håller ju ihop!
 Jaganatha
Tyvärr inte lika bra som förra årets heistfilm Logan Lucky. Det går lite för lätt att genomföra diamantkuppen och det tillstöter egentligen inga problem förrän James Cordens utredare av försäkringsbedrägerier dyker upp i slutet. Annars håller ju komiken och skådespeleriet ganska hög standard. Som sagt, det hade behövts en färgstark bov i dramat och det saknas här.
 1idiotzebra
Underhållande, men kändes aldrig som deras kupp var i fara att misslyckas. Så därför fanns nästintill 0 spänningsmoment.
 jonbo
Underhållning men inte mer. Storyn har inget bit och karaktärerna känns lite tunna ibland.
 abnormal
Föga trovärdiga karaktärer som mer blir nidbilder räddas upp av en åtminstone semi-intressant heist.
 stgurgel
Soft och cool feeling med grymma skådisar, precis som övriga oceans-filmer och jag gillar att den är aningen mindre självgod. Själva heisten däremot något mindre fyndig och underhållande. Rhianna var oväntat bra som gangsta.
 DIProgan
Känns som filmen ihuvudtaget aldrig kom igång. De gjorde grejen och så var det klart, nästan.
 foppa99
Inte dålig
 Bomkia
Bättre än vad jag trodde, rör sig på i bra takt med vettigt manus. 3+
 Engravadlax
Sandra Bullock antingen underspelar eller så är hon bara felcastad. Varken Rihanna eller Awkwafina har något register. Sarah Paulson är nog den enda som jag hade valt att ha kvar efter en recast. Dödstrist regi, märks knappt att det är en actionfilm. Dito manus.
 norenorama
Detta var bara tragiskt, fan var det för idiot som stod för sminkningen???? Sandra Bullock o Cate Blanchett såg helt förjävliga ut och Blanchett är alltid naturligt brutalt vacker. Så var allt så trött och oösigt, kändes som att alla inblandade när de väl börjat filma redan gett upp och bara plågade sig igenom scenerna för att bli av med dem. Tror ingen hade kul när de gjorde denna filmen.
 erosagape
Riktigt bra i sin genre och lite av typiska fånerier lyste med sin frånvaro.
 starsky
Oraffinerat manus med uppenbara mind tricks. Lite löjligt att bara för att det år ett ”tjejgäng” så ska det vara fokus på mode och skönhet. Hade varit uppfriskande med lite mer udda karaktärer och någon äldre skådis. Hoppas det inte blir fler i serien
 Robkiller
Det här väl väl egentligen riktigt risigt... men lyfts väl lite av skådespelarna i alla fall.
 Wolger
Närmare en fyra än jag trodde, väldigt många bra skådespelare och en fortsättning på de andra oceans filmerna.
 Borrman
Hahaha. Vilket skämt. Superlöjligt
 Pearldrop
Tjejerna gör det bättre, helt klart
 gustaw
Manuset skrevs av en 6 åring och hela filmen kändes mer som en barnfilm än action :(
 zeke_karlsson
Kändes som att de körde efter en standardmall och att alla skådespelare bockade av en checklista över vad de förväntades göra för att få sin lön. Ingen själ, ingenting nästan.. får 2.5 för att den gick att vila ögonen på..
 haajen
Extremt fluffig men underhåller för stunden. Bortglömd så fort den är avslutad.
 setterwall
Svag reboot.
 Supernaut
Lika bra/dålig som de tidigare filmerna i serien. Typisk heist-film, godkänd men inte mer.
 the bully
Jag gav dom en ärlig chans.
 supermancover
Märkligt med en film utan peripeti, men absolut godkänd ändå. Många bra skådisar som lyfter.
 Zok
Den här filmen gav mig ingenting. Fanns ingen spänning alls, inte ens när de gör sin stöt. Tappade intresset tidigt.
 dafreakish
Härliga skådespelare i en snygg uppdatering av Ocean\'s-filmerna. Skönt att kvinnorna nu fått ta över. Att de dessutom gör det med bravur är ett extra plus.
 Afflicter
Ok heist-film, men dras ner av att den undviker konflikter och känner sig tvungen att kasta in extra onödigheter i slutet.
 hsimpson
Helt okej underhållning!
 HerrNenne
Börjar väldigt tramsigt med fåniga uppenbara skämt men blir som tur är bättre. Fram mot slutet är det faktiskt väldigt bra.
När det kommer till rollistan så har man verkligen presterat då man fått samman speciellt Bullock, Blanchett och Hathaway. Dessa tre skådespelarna är jag full av beundran av men här känns det tyvärr att de arbetar under sin förmåga. Skyldiga till detta är både manus- och regiarbetet. Dialogen är inget vidare och heist-momenten påskyndas och slarvas bort utan förmåga till att skapa spänning och intensitet dvs. allt det vi fick med filmen Ocean`s 11 som är svår att inte jämföra med här.
Jag gillar kuppfilmer och brukar vara förlåtande. Ocens 8 är faktiskt helt okej även om jag saknar lite nerv och spänning.
 Christofer
Slarvigt skrivet överlag med en platt och trist upplösning. Första halvan var okej men sedan blev det väldigt simpelt andra halvan.
Senaste kommentarer
Chernobyl (info) 01:24 19/6 (7)
Fjällbackamorden: Strandridaren (info) 00:56 19/6 (10)
Flykt undan rättvisan (info) 23:33 18/6 (1)
Superfly (info) 23:28 18/6 (62)
End of Evangelion (info) 23:19 18/6 (152)
Brightburn (info) 22:19 18/6 (4)
Black Mirror - White Christmas (info) 21:32 18/6 (12)
Men in Black: International (info) 21:02 18/6 (2)
Climax (info) 20:54 18/6 (11)
Autumn (info) 20:54 18/6 (2)
Body of Deceit (info) 20:53 18/6 (1)
Black Mirror - San Junipero (info) 20:18 18/6 (13)
Fitzcarraldo (info) 20:06 18/6 (178)
Cutie Honey (info) 19:39 18/6 (43)
Detroit Rock City  (info) 16:30 18/6 (177)
Seven Pounds (info) 16:08 18/6 (445)
Beyond Skyline (info) 15:59 18/6 (11)
Skottår (info) 15:50 18/6 (83)
Sjösalavår (info) 13:54 18/6 (11)
Blindspotting (info) 13:12 18/6 (7)
Hemlig pakt (info) 12:11 18/6 (1)
Mamma gifter sig (info) 11:56 18/6 (1)
The Haunting of Sharon Tate (info) 11:44 18/6 (1)
The Unborn (info) 09:18 18/6 (7)
Satans skinn (info) 09:16 18/6 (19)
Booksmart (info) 04:39 18/6 (8)
The Beach Bum (info) 00:46 18/6 (4)
Get Naked (info) 23:54 17/6 (2)
Savannens härskare (info) 23:48 17/6 (96)
På solsidan (info) 23:38 17/6 (8)
Disaster L.A. (info) 23:36 17/6 (7)
Everybody Wants Some (info) 23:35 17/6 (28)
Döda eller dödas (info) 23:35 17/6 (5)
The Affairs of Martha (info) 23:19 17/6 (1)
Public Enemy (info) 22:54 17/6 (7)
Micmacs (info) 22:53 17/6 (101)
Hanasaari a (info) 21:58 17/6 (3)
Black Mirror - Be Right Back (info) 21:57 17/6 (18)
Psych:9 (info) 21:55 17/6 (6)
The Square (info) 21:51 17/6 (84)
The Equalizer 2 (info) 21:45 17/6 (27)
Greta (info) 21:41 17/6 (3)
En kvinnas rop (info) 21:40 17/6 (1)
Bröllopsfest i Karelens runobygder (info) 20:48 17/6 (1)
It Watches (info) 20:25 17/6 (1)
The Poison Rose (info) 19:59 17/6 (2)
Stockholm Östra (info) 19:49 17/6 (31)
Egg (info) 19:10 17/6 (1)
Remo - Obeväpnad, men farlig (info) 17:52 17/6 (52)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 17:27 17/6 (1)