dr_Robert
The theme of this film could have made it an interesting one to watch, but the director's interests in commercial success had the better of him: endless walks in dark corridors and gore are in focus rather than difficult (moral) decisions. If you like a certain type of suspense movie, you may love this but I'm mostly bored. The three is a rather weak one.@BAM
 Devilock
It comes at night... mostly...
 Gubbkepan
Kanske bästa skräckfilmen sen The Witch? Superstilig film och tung story, långt över förväntan för en skräckis.
 Jaganatha
Ännu en film som fick folk att lämna biosalongen innan eftertexterna rullade. Några av dem som stannade kvar ropade högljutt ut sin frustration över slutet. Så detta är alltså ingen publikfriande skräckfilm med något slags monster som ska besegras, utan snarare en sakta insjunkande känsla av att det som har gått fel inte går att ställa till rätta. Väl spelat och regisserat för att nå fram till det målet. Vad det är som kommer om natten förblir dock lite av ett mysterium.
 Markezzo
Minimalistisk och effektiv skräck tragedi, en film som inte gör spektakel av världens undergång och sätter fokus på det motbjudande. Något som drar ner betyget dock är ett stort gapande plot-hole som startar tredje akten.
 BrutusBeefcake
Fyra eller femma? Fyra eller femma? Äh vad fasen, jag har sagt att jag skall sluta vara så kräsen med de där femmorna så visst skall den få en för jag tror inte det kan bli särskilt mycket bättre ur denna genren. Stämningen är på topp och det hela är väldigt tungt att se på, precis sådant jag älskar med andra ord. Edgerton är verkligen fenomenal här, något jag aldrig trodde. Filmen byggs upp fantastiskt och även fast det kanske går lite väl snabbt framåt slutet så kan jag inte låta bli att ge denna filmen högsta betyg. It comes at Night känns nytt, fräscht och har något som dagens andra skräckfilmer bara kan drömma om. (13-/15)
 sparriskrigarn
Helt poänglös. Usel. Känns som pilotavsnittet till en serie, fast längre. Oerhört besviken.
 Solidus
"It Comes at Night" har en fantastiskt snygg poster och en titel att dö för. Själva filmen levererar samma apokalyptiska tyngd som finns i "Vägen". Skådespelarna gör ett fantastiskt jobb och sällan har jag skådat en regissör som lyckas skapa en sådan mästerlig spänd stämning mellan karaktärerna. Jag vill varna er att det här är inte en klassisk monster-film och det här är mer drama än skräck. Jag hatar slutet, men fram till den sista scenen är detta ett välspelat skräck-drama som höll mig fängslat genom hela filmen. Sedan kom sista scenen och en tomhet fyllde min själ. Det finns en risk att du, likt mig, lämnar biosalongen med många obesvarade frågor som kräver svar. Dock är detta är en film som jag ändå vill rekommendera, men återigen: detta är inte en ordinarie skräckfilm.
 Arseenal
Bra skådisar, fint foto. Det var typ allt.
 myslas
Stämningsfullt och mystiskt, precis som det ska vara. En skräckfilm med substans till skillnad från mycket annan skräck som mest är dynga med ett gäng jump scares. Jag hoppas vi slipper en prequel som ska försöka förklara allting.
 ekneB
Hade läst att slutet fått folk att lämna salongen fly förbannade. När slutet kom förstår jag varför och jag skrattade(!) HÖGT i salongen.
 Amx
Det här är ingen SKRÄCKFILM - det är en psykologisk thriller. Skillnaderna är ganska självklara om man besitter någon slags kunskap kring film. Detta var en psykologisk och intim film som fick mig att hålla mig underhållen under hela filmens speltid. Vilket är ovanligt med just såna här långsamma, lite för pratiga filmer, där minsta ljud är av intresse. I min salong var det ingen som lämnade under filmens gång, dock fick en tjej bakom mig en panikattack i slutet av filmen. Bara det är värt en fyra.
 TheHorrorfan
Ångestframkallande och ett väldigt oväntat slut. Brukar ha svårt för såna här filmer, men den här var okej.
 PeterTheW
Oerhört snyggt gjord och välspelad, dessvärre blir det faktiskt inte mycket mer än just det. Jag sitter och hoppas på lite mer skräckelement, att vi ska presenteras för något riktigt obehagligt ute i skogen, men det kommer aldrig.
 Halofreak92swe
Välgjord psykologisk thriller. Mår riktigt dåligt nu efteråt. Hade gärna fått ha mer skräck, tog slut för fort.
 Gadwin
0 procent skräck men en välspelad och underhållande thriller. Bra casting och bra skådespelarinsatser.
 matti_jaaaro
Tror man att detta är en skräckfilm så blir man nog besviken. Är man däremot öppen för ett ångestframkallande psykologisk kammarspel med övernaturliga förtecken så är den här filmen helt klart en fyra.
 Chrille81
Gissar att Titeln är medvetet missvisande, utan att veta något förväntar sig nog de flesta på något övernaturligt väsen. Trevlig fim som lyckas bygga en tät atmosfär utan. Finns en del bra liknande filmer inom genren.
 walterego
Filmen var inte riktigt vad jag hade väntat mig av titeln. Men jag blev positivt överraskad av en stundvis mycket obehaglig film. Rekommenderas!
 Engravadlax
Så bra uppbyggnad, så tonsäkert, så välspelat--men filmen lovar för mycket som den inte levererar. It Comes At Night är som ett riktigt grymt intro utan klimax.
 LiqWid
Det otäckaste i hela filmen va när killen säger att han inte tycker om cupcakes, kakor eller glass.
 haajen
Snyggt och välspelat men storyn är tunn och det hela känns lite ihåligt. Sevärd för atmosfären men inte så mycket mer.
 Djason
Inte i närheten av vad jag hade väntat mig, men ändå en film som bygger upp en obekväm stämning. Bra skådisar men med ett fruktansvärt kasst slut.
 Volkov
Riktigt mörk och deppig. Joel Edgerton har verkligen börjat bli en favorit.
 arruba
Här passar ett klokt engelskt utryck in "less is more". I detta fall vinner filmskaparna oerhört mycket av mitt intresse, jag vet aldrig riktigt vad som skall komma härnäst. Fantastisk känsla när man kollar på film.
 Kriffot
Innehållslöst!
 Robkiller
Det här var rätt meningslöst...
 pufred
postapokalyptisk paranoia. Atmosfärisk, metaforisk, minimalistisk. Nästan både klaustro-och-agorafobisk. Karaktärs-relationsdriven och psykologisk.
Uppbyggnad, uppbyggnad och mer uppbyggnad - och sen ingenting. Hypad film jag hade förväntningar på, och jag fattade att det inte skulle handla om en renodlad skräckis. It comes at night gav mig tyvärr ingenting förutom kanske en sevärd Edgerton.
 Hengman
Inget nytt. Och absolut ingen höjdare när man sitter med popcornen och väntar sig en smårolig skräckis.
 amotherscrime
Först och främst så är detta mer än psykoligisk thriller i en skräckmiljö. Så bedöm den som det, och inte som en skräckfilm. Om du inte begriper dig på den så bör du helt enkelt inte uttala dig om den. Jag tyckte den var fräsch, oförutsägbar och spännande. Snygg och även bra skådespel från samtliga. Tyvärr ganska svagt slut.
 fridenpaden
Fattar inte. Vad hände i slutet? Okej film, men jag hade förväntat mig en skräckfilm.
 SciBoy
Detta är en film med hyper-hög spänningsnivå. Se den inte med en grupp kompisar och förvänta er en popcorn-skräckis. Detta är en psykologisk thriller/skräckfilm där spänningen ligger i den klaustrofobiska situationen och dynamiken mellan människor i en omöjlig situation. Jag hade rätt förväntningar och satt på helspänn genom hela filmen. Det är klart att jag blev lite besviken av slutet, men regissören och manusförfattaren, Trey Edward Shults, har valt att skriva en realistisk film. Filmen är en insyn i en liten grupps liv under någon slags pandemi. Sjukdomen är extremt smittsam och dödlig och filmen handlar i stort om de längder människor tvingas gå till för att överleva en sådan situation. Väldigt tänkvärt och hemskt på samma gång.
 Sture Stenhög
En stämningsfull postapokalyps-rulle, väldigt klaustrofobisk och med väldigt mycket paranoia. Jag gillar fokuset på karaktärerna och gruppdynamiken, och alla beter sig trovärdigt. Men jag tycker ändå att det är ett väsentligt problem att man bygger upp till ett mysterium som man sedan helt skiter i, innovativt historieberättande kanske, men det blir inte automatiskt bra. Samtidigt är den knappast revolutionerande som karaktärsstudie heller. Jag gillade den medan jag såg den, men den lämnar en bitter eftersmak. Svag trea
 Sodastream
Lite frustrerad över att jag såg denna efter "Birdbox", för på något undermedvetet plan förväntade jag mig att den här nästan skulle vara som en förlängning av den filmen. Önskar att jag kommit in i filmen utan att veta någonting om den och totalt opåverkad av allt jag sett innan (A quiet place, Birdbox som sagt..) och att den liksom fått knocka mig från vänster. Fan också.
 funkisvilla
Hade hoppats på något liknande "The Thing" vad gäller stämning och misstänksamhet men usch nej. Tråkigt och oinspirerat. Sonen var bra på att spela dock.
Senaste kommentarer
Bergmans hushållerska (info) 14:00 21/2 (22)
Beck - Utan uppsåt (info) 12:46 21/2 (19)
127 timmar (info) 12:46 21/2 (407)
Telefonmysteriet (info) 12:45 21/2 (1)
Putins vittnen (info) 11:11 21/2 (1)
Ricochet (info) 10:50 21/2 (43)
Shoplifters (info) 09:58 21/2 (13)
Offret (info) 08:30 21/2 (159)
Your Name (info) 08:12 21/2 (24)
Wind River (info) 03:55 21/2 (51)
Skyline Cruisers (info) 02:01 21/2 (9)
The Five Days (info) 01:52 21/2 (6)
Djävligt jagad (info) 00:29 21/2 (16)
The Human Centipede III (Final Sequence) (info) 00:25 21/2 (17)
The Human Centipede II  (info) 00:24 21/2 (112)
Avengers Grimm: Time Wars (info) 23:50 20/2 (1)
Orgazmo (info) 23:47 20/2 (251)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 23:37 20/2 (26)
Isle of Dogs (info) 23:36 20/2 (27)
Avengers: Infinity War (info) 23:25 20/2 (78)
Mother of Tears (info) 23:21 20/2 (51)
Alita: Battle Angel (info) 23:17 20/2 (12)
Gods of Egypt (info) 22:59 20/2 (47)
Sweatshop (info) 22:47 20/2 (8)
Åh, en sån deckare! (info) 22:45 20/2 (14)
Dogtooth (info) 22:30 20/2 (217)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 22:22 20/2 (8)
Alper (info) 22:21 20/2 (14)
Hot Shots! Höjdarna! (info) 22:08 20/2 (350)
Ont blod (info) 22:04 20/2 (20)
Free Solo (info) 21:49 20/2 (7)
Zatoichi 6: Zatoichi and the Chest of Gold (info) 21:41 20/2 (13)
A Star Is Born (info) 21:38 20/2 (41)
The Domestics (info) 20:50 20/2 (4)
Shot Caller (info) 20:35 20/2 (13)
Sabrina (info) 20:27 20/2 (52)
Creed - The Legacy of Rocky (info) 19:43 20/2 (86)
Unga Astrid (info) 19:40 20/2 (12)
Crazy Rich Asians (info) 19:30 20/2 (7)
Milk (info) 19:19 20/2 (276)
Méditerranée (info) 19:01 20/2 (6)
Förtrollad av Paris (info) 19:00 20/2 (7)
Colonia (info) 18:54 20/2 (13)
Paradisets barn (info) 18:46 20/2 (61)
En iskall jävel (info) 18:00 20/2 (31)
High Flying Bird (info) 17:57 20/2 (2)
Hämndens timme (info) 15:20 20/2 (23)
Es begann bei Tiffany (info) 14:45 20/2 (1)
Röster (info) 14:25 20/2 (1)
The Raven (info) 13:15 20/2 (115)