jjkbssn
Svag start men tar sig sen.
 Lotso
I sin helhet är detta en av årets bästa filmer. Allt från regin, manuset, kameraarbetet, skådespelarna, musiken är fantastiskt. Allting samarbetar för att skapa denna film som känns unik i dagens samband med andra filmer. Den är otroligt spännande från början till slut, och manuset är väldigt tajt genom att utspela sig under en natt. Där Robert Pattinson säljer vartenda känsla och gör sin bästa insats jag sett honom i. Detta är den typen av film som gör dess genre rättvisa, och jag hoppas innerligt att folk går och ser den. Trots att den inte går upp på för många biografer runt om i landet. Får ni tillfälle att kunna se den, kan jag inte rekommendera den tillräckligt (även ifall den inte är för alla). Filmen är exakt vad dess titel påstår sig vara. Jag hade en ”Good Time”.
 Jaganatha
Mycket lyckad realtidsthriller med en superb Robert Pattinson i huvudrollen. Det är egentligen helt ofattbart hur mycket som går fel för huvudpersonen, men han har i princip förtjänat allt han får. Det säger en hel del om bröderna Safdies skicklighet att de får en att bli så känslomässigt investerad i de två brödernas öde i filmen. Detta är gjort på låg budget och utan effekter och filmen utnyttjar staden New York och dess nattliga upplysthet till fullo som fond för de alltmer desperata huvudpersonernas urspårade handlingar.
 Ghostface
Det är bara att åka med i den här åkturen som är en cocktail av filmisk råhet. Viva Necro!!
 KimEkberg
bra men inte bättre tyvärr. har helt klart sina stunder. cool musik som nog inte funkar annat än i bio eller möjligen riktigt högt i hörlurar
 PeterTheW
Pattinson gör sitt livs roll och det är intressant men något svagt på det stora hela.
 bryngel
Olidligt.
 Spidde
Smutsig och ångestframkallande film som visar en trovärdig bild av hur det är att vara småkriminell och allmänt körd i det samtida amerikanska samhället. Den började väldigt bra, men ebbade snabbt ut i en utdragen ångestnatt som inte kändes särskilt spännande.
 myslas
En högoddsare att en av årets bättre filmer skulle innehålla en fantastisk Robert Pattinson i huvudrollen men här är vi. Man får inte vända uppmärksamheten åt något annat håll i tio sekunder för det händer grejer hela tiden. Titeln kan vara det mest ironiska sedan Mogwai gav ut en skiva med namnet Rock Action, det finns ingen i den här filmen som har någon "good time". Soundtracket av Oneohtrix Point Never borde få en Oscars-nominering.
 Zero75
Känner mig helt smutsig efter den här filmen.
 Murvel48
Ännu en enerverande film om diverse odugliga nollor jag inte känner minsta sympati för.
 Murvel48
 haajen
Intensiv så gott som hela vägen igenom, bra spel och nervig regi. Påminner en smula om Scorseses After hours. Lite skön, svart humor letar sig in också.
 arruba
Smutsig, tung och mörk. Pattinson är helt fenomenal och smaken av vemod sitter i länge efter bion.
 Meisam
Absolutely horrible!
 setterwall
Musiken höjer nerven i en redan intensiv film. Pattinson visar än en gång att han är en riktigt duktig skådespelare.
 Teodor
Gillade den här. Bra kamera.
 stgurgel
Rå och opolerad amerikansk indie. Estetiskt spot on med kameraarbete och klippning som fixar helt rätt stämning, och den förståndshandikappade brodern som blir indragen i tung brottslighet är lysande spelad. Tyvärr var ju killen som hängde med istället betydligt sämre .
 running_b
Fet stämning men de syns för tydligt att de försökt kopiera den sortens känsla som man får när man ser Drive. Och i bakgrunden försöker de återskapa en typisk dyster Blade Runner-atmosfär. Men tillsammans blir helheten inte helt naturlig och det känns varken äkta eller nyskapande. Det saknas djup och mening. Skådespeleriet och fotot är dock finfint.
 Sture Stenhög
En egensinnig thriller som fungerar riktigt bra. Pattionson är bra i huvudrollen, och jag gillar att hans karaktär å ena sidan är smart och kvicktänkt samtidigt som han å andra sidan har en tendens att ta sig vatten över huvudet och klanta till saker. Det i kombination med ett kreativt manus och en huvudperson som det inte är givet om vi borde hålla på eller inte, gör att man aldrig riktigt vet vart det här ska ta vägen härnäst. Att regissören castade sig själv som Pattinsons brorsa känns dock lite tveksamt, den rollen hade krävt en skickligare skådis. Jag är heller inte helt övertygad om den visuella stilen, men som så ofta annars så var det något jag satt och funderade på i början, för att sedan glömma bort det när jag drogs alltmer in i filmen
 philip marlowe
Estetiskt välgjord thriller med starka 70-talsvibbar.
 Engravadlax
Snyggt, välspelat drama som dessvärre inte handlar om någonting. Retromusiken är inte heller speciellt bra. Sedan hade jag föredragit att se mer av Benny Safdies karaktär.
Ovanlig film på något vis. Ibland kändes dock att musiken i filmen stressade upp den på ett obehagligt sett, men jag gillade storyn och att det inte var massa superkända skådisar. Har börja uppskatta filmer när man inte känner igen var enda namn i rollistan, om ni förstår vad jag menar...
Senaste kommentarer
Marshall (info) 06:58 24/4 (5)
Kursk (info) 04:39 24/4 (7)
Triple Frontier (info) 03:48 24/4 (11)
Glass (info) 03:45 24/4 (22)
Johnny English Strikes Again (info) 03:44 24/4 (16)
Hard Candy (info) 02:49 24/4 (532)
Alien Warfare  (info) 01:28 24/4 (1)
Lifepod (info) 00:59 24/4 (10)
Slithis (info) 00:50 24/4 (1)
U.S. Marshals (info) 00:47 24/4 (177)
Katie Says Goodbye (info) 00:11 24/4 (3)
Ocean's Eight (info) 23:47 23/4 (32)
Storstadens marodörer (info) 23:40 23/4 (3)
The Highwaymen (info) 23:31 23/4 (7)
Min mans hemliga dubbelliv (info) 23:28 23/4 (6)
Thelma (info) 23:11 23/4 (19)
Konspirationen (info) 23:07 23/4 (79)
Den vackre Antonio (info) 22:50 23/4 (1)
Den skyldige (info) 22:18 23/4 (11)
Inherent Vice (info) 22:12 23/4 (98)
Priest (info) 22:05 23/4 (185)
Someone Great (info) 21:45 23/4 (1)
Två dagar, en natt (info) 20:30 23/4 (50)
Jurtjyrkogården (info) 20:00 23/4 (10)
Grace of Monaco (info) 19:49 23/4 (33)
Message from the King (info) 18:46 23/4 (8)
Kyss henne! (info) 17:18 23/4 (9)
Game of Death II (info) 16:58 23/4 (43)
The Perfect Date (info) 15:51 23/4 (1)
Dumpad (info) 15:50 23/4 (372)
The Tower (info) 15:48 23/4 (12)
Uppenbarelsen (info) 15:34 23/4 (2)
Holy Smoke (info) 15:27 23/4 (83)
Operation Ragnarök (info) 13:14 23/4 (4)
Mother of Tears (info) 12:27 23/4 (52)
The Foreigner (info) 12:19 23/4 (21)
Night's Tightrope (info) 11:40 23/4 (1)
Hans hustrus brott (info) 11:02 23/4 (6)
Sameblod (info) 10:59 23/4 (56)
Nudisten (info) 10:58 23/4 (28)
Lords of Chaos (info) 10:58 23/4 (11)
Escape Room (info) 10:55 23/4 (9)
Shazam! (info) 10:54 23/4 (9)
Helan & Halvan (info) 10:45 23/4 (12)
Unicorn Store (info) 10:41 23/4 (2)
The Secret Lives of Dentists (info) 10:39 23/4 (23)
Sången om vägen (info) 09:19 23/4 (44)
(500) Days of Summer (info) 03:08 23/4 (420)
Lída Baarová (info) 01:12 23/4 (3)
Alpha (info) 00:02 23/4 (8)