Lotso
I sin helhet har The Greatest Showman alla ingredienser för att lyckas. Bra skådespelare, scenografi, musik. Tyvärr så fallerar mycket i historien. Filmen får aldrig någon direkt drivkraft att berätta sin historia. Man väntar på att showen ska dra igång, och hylla de utomstående. Men filmen blir mer intresserad av att enbart hylla P.T. Barnum. Vilket känns sådär enligt mig. Vilket gör att sidokaraktärerna inte får så mycket utrymme att skina. Romansen mellan Zac Efron och Zendaya är en av de svagaste delarna i filmen. Där är fortfarande saker att kunna njuta av i filmen dock. Överlag som musikal gör den sitt jobb, men fallerar på sin brist i att berätta en komplex historia. Detta tillsammans med en för kort speltid. Gör att denna showen inte kommer få något återbesök inom en snar framtid.
 PeterTheW
Det här är nära femman för mig. Okej, historien i sig är väl den typiska och normalt sett gillar jag inte alls musikaler, men det här är fyllt med så mycket kärlek och glädje att man blir tagen. Så förbaskat bra!
 zeke_karlsson
Det var länge sedan det släpptes en musikal av den här kalibern, tycker den slår la la land!
 choklatchip
Mycket bättre och mycket sämre än vad jag hade förväntat mig. Den är så amerikansk att man mår nästan fysiskt illa. Den har så storslagna shownummer att man blir uttråkad och den skriver tittaren en moralpredikan att man skruvar på sig av obekvämhet i stolen medan flosklerna haglar. Men... den har bra musik, den har bra moral och den har bra shownummer. Den är det bästa av Amerika. Och hyckleriet lyser igen.
 Jompalompier
Shit vad överraskad jag blev! Hade verkligen inte alls förväntat mig det här. Jag är inte så mycket för musikaler (läs: nästintill avskyr) och jag tyckte att första 10 minuterna satte stämpeln på att det här skulle bli smörig sörja. Men wow vad glatt överraskad jag blev! Imponerande skådespeleri, snyggt foto och vilken musik!
 Dr T
Hade The Greatest Showman varit en fri fantasi och inte baserad på en "true story" hade det blivit en mycket bättre filmupplevelse. Nu ligger dock tankarna på slavägande och offentliga obduktioner och gnager lite för mycket på lyckan som filmen gestaltar så väl.
 Taliah
Fantastiska sånger, danser och kläder samt fin klippning. Resten var mest som man kan förvänta sig; relativt tramsigt och tillrättalagt. Men man får väl ändå se det som en påhittad berättelse som hyllar olikheter och så smått tar upp klass, och inte ett försök att skildra verkligheten som den var, för i så fall är det mest ett totalt osynliggörande av faktiska förhållanden.
 DIProgan
Äntligen en bra musikal igen. Når inte upp i närheten av Moulin Rouge och en del kommer säkert tycka den är banal med mera men skit i dem det här är nice.
 ASSFACE
Hade helt missat att det var en musikal så höll på att sätta i halsen när Wolverine tog ton. Fina shownummer, snygg och säkert bra sånger om en gillar sånt. Men storyn alltså den var ju tunn som sjutton; huvudrollen stötte på ett problem 2,5 minuts sång och sen var problemet löst. Buhu. Svag trea (för enbart en trea pga snygghet och fina dansnummer).
 norenorama
Osebar pga musiken, kändes inte som musikalmusik utan som helt vanlig förhatlig popskit, kändes totalt opassande så slutade kolla.
 Astrojacob
Bra tryck men handlingen hela tiden avbruten av oändliga musikaliska toppar. Se "Freaks" istället från 1932 om ni gillar udda karaktärer. För mycket tillrättalagt och blir aldrig riktigt engagerande. Får räcka med en knapp Trea. 8,0?
 foppa99
Vilket lyckopiller!!! Vissa scener /sångnr grymma
 jonbo
Även om det är förväntat så är den alldeles för tunn och slätstruken för att vara acceptabel.
 Robkiller
Snygg och underhållande, men alldeles för många omotiverade sånger mest hela tiden.
 abnormal
Lättsam och följer standardmanus i film, vilket innebär att den är rätt så förutsägbar. Lite barnsligt gjord, men innehåller tämligen välskriven originalmusik.
 KalleB
Det finns ju något att säga för filmer som levererar exakt vad de borde leverera. Handlingen är ganska ytlig med lite vykortsfilosofi om att vara sig själv och att följa sina drömmar. Man ska helst låta bli att tänka på den sanna historien som är betydligt mörkare. I övrigt så kan man njuta av välkoordinerade dansnummer och trallvänliga sånger.
 arruba
Fullkomligt älskar Hugh Jackman, sån oerhörd bredd i sitt skådis-register. Filmens fina sätt att visa utanförskap och vara aktuell även idag gör inte saken sämre, lägg till flera kanonlåtar och vi har rent ut sagt en kanonfilm.
 Johjt
Klockren.
 haajen
Håller ett högt tempo och blir därmed rätt ytlig. Med det sagt så finns här en del fina shownummer och det hela är underhållande men inget som en minns efteråt.
 myslas
Duger utmärkt för ett par timmars underhållning men har handlingsmässigt en rätt lång väg upp till de bästa musikalerna. Som biografi över Barnum är den ungefär lika sanningsenlig som hans cirkus. Kan inte klaga på själva musikalnumren dock, de är till största delen mycket bra.
 Kvalsternackan
Musiken är fantastiskt, men det är oerhört förutsägbart och ganska underutvecklat berättelse.
 karlmats
Filmen bygger på sin visuella stämning och sina musiknummer, där lever den verkligen upp och feelgood-känslan är enorm. Karaktärsutvecklingen är väl lite sådär och man verkar ha tagit sig väldigt stora friheter med Barnums egentligen person men det kan jag ha överseende med när jag blir så glad över låtarna. Zac Efron har vuxit upp och kompletterar Jackman bra. Fergusons sång må vara dubbad men det är ändå helt magiskt. Det är en ganska stark 3a det här trots att jag såg den på flygplanet, en sån här film gör sig nog bäst på så stor skärm och så bra ljud som möjligt. Men hjärnan ska nog inte vara alltför kritisk, det är känslan som räknas.
 HerrNenne
Platt och ytlig, rätt tråkig, och man känner verkligen hur den verkligen inte har mycket alls med verkligheten att göra. Den försöker inte ens. Tycker inte musiken är något speciellt. All romantisk skildring i filmen är katastrofal.
 Robodan
Ett par fina nummer som starka ”This is me” och filmens höjdpunkt ”Rewrite the stars”, men jag stör mig på att desom borde vara i fokus om filmen vill säga det jag tror den vill får så lite plats. Historielösheten går inte heller att ignorera, men det hade varit lättare om de verkligen lyckats göra en film med ”This is me” som huvudtema.
 kryttan
Wow! Wow! Wow! Det här är musikal när det är som allra bäst! Älskar allt med filmen (förutom dåligt limmat skägg) När jag drar på i hemmabion fylls rummet med fräsch nyskriven musik som får varenda nerv i kroppen att vibrera. Så fantastiskt bra!
 Bomkia
Underhållande musikal för stunden. 3a.
 badpanda1606
Musiken lyfter filmen från en svag trea till en solid fyra!
 Sir_Lord
Hade ut mer av den här än Tralalaland. Catchy musik. Bra scener och även om historien är egentolkad så är det ju mycket korrekt.
Otroligt ojämn film! Mycket av musiknummrena är riktigt bra och snyggt gjorda och musiken känns stor och rejäl och med volymen uppskruvad så sitter den riktigt ordentligt. Men, dom känslor och saker som levs ut i musiken byggs upp så fruktansvärt dåligt så det blir aldrig någon djupare känsla för mig. Det hela blir även som bäst väldigt ytligt och ointressant. Även om poängerna och så är bra i sig så har dom liksom inte byggts upp. En bra musikal använder sina musikalnummer som utlopp och explosion för saker som byggts upp, här bara är dom. Sen kan man gå inpå hur problematiskt och kasst gjort det är att bygga en film på en person som typ stod för motsatsen till vad som lyfts fram här. Det är helt enkelt för mycket som är rent av dåligt för att jag ska kunna dras med av det som ändå är riktigt bra, vilket är en del. Men nej, en ganska slät tvåa överlag men med riktigt riktigt bra toppar.
 supermancover
Musiken är faktiskt överraskande bra! Så jävla svag plot dock. Alltså verkligen sånär som på genomskinlig. Bra skådespel, bra låtar, bra sångare men svagt manus.
 Teolinda
Vacklar mellan två och tre. Snygg färgglad underhållning men tyvärr lite för platt, sentimentalt och ja... Väldigt amerikanskt med moralkakor som verkligen gnuggas in. Musiken är mycket välproducerad men en smula andefattig.
 Starlette
Så vacker. Jättesnygga nummer, toppenbra musik.
 vonadel
Det är ju musiken som gör denna film. Riktigt bra låtar. Gjorde sig helt ok i 4K också. 7/10
 ulpe01
"Den sanna historien..." HA! Hade det här varit en musikal om vem som helst förutom Barnum hade jag förmodligen gett den minst en fyra. Nu kan jag inte koppla bort allt jag lärt mig om den verkliga mannen och det får räcka med en trea trots suveränt skådespeleri och ett spektakel bara överträffat av "Moulin Rouge".
 Ms A
Hugh Jackman och resten av skådisarna + musiken räddar denna från en 3:a. Jag hade dock velat veta mer om Barnum, hans politiska karriär osv. Manuset är svagt och för mycket sångnummer för min smak.
Senaste kommentarer
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 09:01 20/8 (7)
Let the Sunshine In (info) 05:08 20/8 (7)
Hands of Stone (info) 01:49 20/8 (5)
Drömmarnas värld (info) 23:33 19/8 (111)
Buffalo Bill (info) 23:31 19/8 (7)
Midsommar (info) 23:19 19/8 (24)
Under pyramiden (info) 22:58 19/8 (6)
Wicked Witches (info) 22:28 19/8 (1)
Leptirica (info) 22:00 19/8 (3)
Gentlemen (info) 20:17 19/8 (32)
Flicka och hyacinter (info) 20:08 19/8 (90)
Wonder Woman (info) 20:00 19/8 (110)
10 Years (info) 19:38 19/8 (22)
Behöriga äga ej tillträde (info) 19:05 19/8 (1)
För en liten snuvas skull (info) 18:58 19/8 (2)
Maskeraden (info) 18:42 19/8 (3)
Rosenbaum - Det sista vittnet (info) 18:36 19/8 (2)
Rosenbaum - Målbrott (info) 18:27 19/8 (1)
Rosenbaum - Bländverk (info) 18:23 19/8 (2)
Paddington (info) 18:02 19/8 (46)
The Last Black Man in San Francisco (info) 15:48 19/8 (2)
Cloud Atlas (info) 15:35 19/8 (305)
Den skyldige (info) 13:31 19/8 (14)
Superman the Movie (info) 11:23 19/8 (268)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 10:57 19/8 (9)
Scarface (info) 10:50 19/8 (1043)
Kungsgatan (info) 09:53 19/8 (17)
Lejonkungen (info) 09:05 19/8 (19)
Pandoras ask (info) 06:38 19/8 (29)
A Touch of Zen (info) 06:37 19/8 (22)
Bring It On: Worldwide #Cheersmack (info) 04:22 19/8 (1)
Fruktans lön (info) 03:18 19/8 (43)
Poirot: The Adventure of the Egyptian Tomb (info) 23:12 18/8 (1)
Highlander (info) 23:05 18/8 (349)
Bloodfist VII: Manhunt (info) 22:56 18/8 (3)
De förskräckliga barnen (info) 22:52 18/8 (14)
Happy-Go-Lucky  (info) 22:37 18/8 (161)
About Time (info) 22:37 18/8 (134)
Stormen (info) 22:28 18/8 (29)
The Warriors - Krigarna (info) 21:48 18/8 (373)
The Jurassic Games (info) 20:55 18/8 (2)
Free State of Jones (info) 20:15 18/8 (21)
Kyss mig (info) 20:15 18/8 (92)
Good Boys (info) 19:10 18/8 (2)
Flykten från DDR (info) 18:02 18/8 (3)
Jersey Boys (info) 17:41 18/8 (17)
Knight of the Dead (info) 15:13 18/8 (1)
Magic Beyond Words: The JK Rowling Story (info) 15:05 18/8 (1)
Leprechaun - Back 2 tha hood (info) 12:59 18/8 (13)
Solstice (info) 12:12 18/8 (33)